Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

prometheus03

Legacy Member
ik vind wel dat je door dat paradigm systeem wel voor de battle meer tactische keuzes moet maken.
ook bij het opzetten van je team omdat hun skills toch nie helemaal hetzeflde zijn voor dezelfde rolls

in battle doet het er niet zo veel meer toe. maar bij de meeste jrpg's vertrouw je toch bijna altijd op een standaard combo. dus ik vind die repeat funtie wel goed daarom en eigenlijk vind ik gans het systeem met die paradigms wel goed.

Cycloon

Legacy Member
duck zei:
Ik doe die behemoth king en megi op 3 seconden fzo nu ( full maxed chars) en ik meen me te herineren dat ik er 20-30 seconden overdoe wanneer ik juist op gran pulse kwam, gewoon direct die behemoth aanvallen zodat ie staggered is en de rest is koekebak.

En de tunnel word zeer gemakkelijk wanneer je 2xrav hebt met thundara( ae lightning ), die je ongeveer moet hebben wanneer je op gran pulse komt.

Met een andere party lukt het me nu ook om die relatief snel neer te leggen. Het zou daar wel mogelijk moeten zijn om ~360k cp te halen op een uurtje.

Farmtime dus :p

wils

Legacy Member
iemand ergens online een goeie guide waar ik veel van kan leren ? want heb nog nooit FF gespeeld

duck

Legacy Member
PrOud zei:
iemand ergens online een goeie guide waar ik veel van kan leren ? want heb nog nooit FF gespeeld

Waarom met een guide ? de game is rechtlijnig ge kunt niet missen altijd rechtdoor :s

prometheus03

Legacy Member
er staat heel veel uitleg in dit spel aan alles bouwt langzaam op. voor specifieke vragen kan je hier te richt. en anders, google is your friend :)

ik ga toch in die tunnel grinden want die behemoth king doe me altijd net op t laatste door me ene zware attack. /grrrr

kleine vraagske, ik zou via die quests die ik complete heb moeten kunnen teleporteren; hoe doe ik precies? want als ik op x duw vraagt hij mij of ik die quest opnieuw wil doen

aGeaL

Legacy Member
en welken tunnel zou dat juist zijn :) :( ws zo blij ik die behemoth king bijna zag sterven tot ie lekker ze sunder begon te spammen :(

Cycloon

Legacy Member
Dark Endless zei:
en welken tunnel zou dat juist zijn :) :( ws zo blij ik die behemoth king bijna zag sterven tot ie lekker ze sunder begon te spammen :(

Je komt die automatisch tegen als je verder gaat in de story. Je zal het dan wel merken :p

Psy

Legacy Member
:D
en teleporten kunt ge enkel op bepaalde van die c'ieth stones, er zitten enkel bruine stones tussen waar ge vanuit kunt teleporten eenmaal ge de missie van die stone gedaan hebt.

Psy

Legacy Member
yay kain's lance is binne, eindelijk dropte er is een reagent.
krijg de adamantoises ook in 1 stagger killed nu, gewoon vanille & hope ff alles dubbel late buffe & dan gaan ze met het grootste gemak neer :p
net nog m'n eerste 999.999 hit gehaalt ^^ Kain's Lance + Highwind + Double Bravery + Deprotect = win

Kekkeuh66

Legacy Member
Klein vraagje: Voor de 10,000 steps on gran pulse achievement, tellen de chocobo steps ook?

Dark_ParaSite

Legacy Member
Hoe zit da nu met die trophy voor alle ability's van de vijand opgevuld te hebben? K'zit in chapter 8 en heb toch altijd libra gebruikt op nieuwe vijanden. Zullen er nu toch wel al stillaan 100 zijn zeker?

shadoom

Legacy Member
tegen chap 9 zou ge moeten hebben :)
nu ik :p
wa doet de abilitie: stagger lock?
snap die uitleg nie goed

duck

Legacy Member
shadoom zei:
tegen chap 9 zou ge moeten hebben :)
nu ik :p
wa doet de abilitie: stagger lock?
snap die uitleg nie goed

Stagger lock = het character waarmee je stagger lock hebt kan de enemy NIET staggeren met geen enkele attack.

Psy

Legacy Member
lolz -.-

@duck eerste Long Gui ligt neer ^^ direct voor de grote gegaan, Shaolong versie hebbek nog nie getest :p Zo enorm moeilijk was het nie eenmaal ge de routine van de makkelijkere versies onder handen hebt, maar was toch een rush om em neer te krijge in 2 staggers, ff geluk gehad bij eerste stagger dat instant chain geprocced had :p
Bleef toch wel vrij uitdagend omwille van die kut daze ability, heb 90% daze resist aan hope gegeven om toch zeker te zijn dat er ne healer vrij was nadat ie die boel gecast had.
ging neer in 3 tries, 2de try had ik doom timer -.- 3de try toch mooi 5 sterre nog :)
enfin, eindelijk m'n marlboro toch kunne upgrade erdoor.

werd trouwens nie unlocked door missie 63, aangezien ik die momenteel nog in m'n missionpack heb zette, denk dat het was doordat ik die missies in die cirkel allemaal had gecleared. heb nog een oude save in geval van, maar denk da'k het zo ga houden.

enfin, 64 zal voor morge zijn, die eerder is zitte probere & was toch vrij moeilijk, had nie genoeg paradigm slots vrij voor de paradigms die ik wou gebruiken & was nie voorbereid op zijn speciaal move'ke :p

Cycloon

Legacy Member
Waar ik wel de pesthekel aan heb is dat als je je party wijzigt dat die paradigms gereset worden. Ze hadden beter gezorgd dat paradigms bij een bepaalde combinatie van characters onthouden werden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan