Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nerathas

Legacy Member
Cycloon zei:
Waar ik wel de pesthekel aan heb is dat als je je party wijzigt dat die paradigms gereset worden. Ze hadden beter gezorgd dat paradigms bij een bepaalde combinatie van characters onthouden werden.

Inderdaad zeer irritant. Door die reden gebruik ik jammer genoeg altijd dezelfde summon & party.

duck

Legacy Member
Psy zei:
lolz -.-

@duck eerste Long Gui ligt neer ^^ direct voor de grote gegaan, Shaolong versie hebbek nog nie getest :p Zo enorm moeilijk was het nie eenmaal ge de routine van de makkelijkere versies onder handen hebt, maar was toch een rush om em neer te krijge in 2 staggers, ff geluk gehad bij eerste stagger dat instant chain geprocced had :p
Bleef toch wel vrij uitdagend omwille van die kut daze ability, heb 90% daze resist aan hope gegeven om toch zeker te zijn dat er ne healer vrij was nadat ie die boel gecast had.
ging neer in 3 tries, 2de try had ik doom timer -.- 3de try toch mooi 5 sterre nog :)
enfin, eindelijk m'n marlboro toch kunne upgrade erdoor.

werd trouwens nie unlocked door missie 63, aangezien ik die momenteel nog in m'n missionpack heb zette, denk dat het was doordat ik die missies in die cirkel allemaal had gecleared. heb nog een oude save in geval van, maar denk da'k het zo ga houden.

enfin, 64 zal voor morge zijn, die eerder is zitte probere & was toch vrij moeilijk, had nie genoeg paradigm slots vrij voor de paradigms die ik wou gebruiken & was nie voorbereid op zijn speciaal move'ke :p

Ik heb nogtans gezegd een paar posts terug dat die long gui spawnen door die cirkel missies te completen zu :p 56-62

Reverz

Legacy Member
Pfff, zit vast op Brynhildr >.> gewoon retarded WTF. Ik had helemaal niks in mijn synergist tree gestoken omdat het niet nodig was... probleem is wel dat ge der alleen met Sazh voorstaat net voor ge tegen Brynhildr uit komt. Resultaat: ik mocht men spel 15 keer saven & opnieuw laden gewoon zodat ik solo dezelfde 2 trash mobs opnieuw en opnieuw kon killen om wa CP te grinden om zo haste te halen...

Heb daarnet een eerste poging gewaagd sinds ik haste/enfrost heb gehaald maar ik kwam niet meteen in de buurt. Zal sevens nog wel eens terug proberen. Probleem is wel dat ik niet effe snel paar trash packs kan gaan uitgrinden voor wa extra +magic etc maar voor elke node men spel 4 keer moet herstarten. Sigh >.>

prometheus03

Legacy Member
:)synergist is de max, alleen al op die haste zit Sazh in mijn team,ook al is em maar nen zwakke mage, healer en commander.
Lightning en die met haar zwart haar zijn zo opgefokt in hun magic en commander dat die stats boost echt de max is

Koffe

Legacy Member
ik blijf toch elke keer verbaast als ik een nieuwe ff game speel... hopelijk blijft ook deze boeien tot het eind zoals al zijn voorgangers :)
Ik ben sinds de jaren wel verkocht aan de FF games. Alsook aan RPGs ipv First person shooters.. :-)

ULTRAnumb

Legacy Member
swel cool da ge themes kunt vrijspelen voor uw PS3 met bepaalde trophies
mijn zus heeft een van sazh en vanille vrijgespeeld
ik nog geen :p

Psy

Legacy Member
duck zei:
Ik heb nogtans gezegd een paar posts terug dat die long gui spawnen door die cirkel missies te completen zu :p 56-62

oh, dacht dat ik gelezen had dat het gebeurde door 63 te doen :p, my bad :)
al verscheidene fora zitten lezen ondertussen dus zal ergens in de knoop gedraaid zijn

nog een vraagske trouwens, maakt het enig verschil in droprate als ge meerdere collectors thingies draagt, of is eentje voldoende?

Reverz

Legacy Member
Nerathas zei:
Allemaal gespendeerd omdat een synergist "overbodig" is? :lol:
Pff ja, zag der gewoon het nut niet van als ge 2 manned en trash mobs gewoon neer burst. Maar nu ik diejn haste heb start ik elke fight gewoon als synergist op :ironic:

Dernet overigens voor Brynhildr effe fight speed op slow gezet en ipv auto attacks gewoon manueel gespeeld en lichtjes tactic aangepast en het was plots piece of cake :S

Psy

Legacy Member
manueel spelen loont op sommige momenten ook wel imo, die autoattack kiest bv als commando al snel voor attack als standaard move, terwijl het soms beter is om ruin te gebruike om wat afstand van de mob te houde (en ook geen damage te pakke op die manier), of wanneer ge als saboteur speelt dat ie altijd eerst slow op ne target wil zette ipv bv imperil of iets dergelijks dat veel meer loont als ge in tijdsdruk zit.

duck

Legacy Member
Psy zei:
oh, dacht dat ik gelezen had dat het gebeurde door 63 te doen :p, my bad :)
al verscheidene fora zitten lezen ondertussen dus zal ergens in de knoop gedraaid zijn

nog een vraagske trouwens, maakt het enig verschil in droprate als ge meerdere collectors thingies draagt, of is eentje voldoende?

1 is voldoende sinds ze niet stacken, ook als je collector en conneseur tegelijk draagt gaat de game voorrang geven aan collector ( normal drops ) , dus als je rare items wilt farmen alleen die equipen die rare items meer doet droppen.

starspike

Legacy Member
God man... EINDELIJK ben ik zelf aan het spelen. En sinds vrijdag serieus wat erin gestoken (naar mijn normen). Ik sta nu aan een 14-tal uur en zit nu in Chapter 6 (het bos: Sunleth Waterscape). Maar ik heb wel al wat zitten farmen en ook tijd besteed aan de Datalog en het upgraden.
Alleszins zwaar onder de indruk. Verhaal is leuk, personages zijn goed (Alleen Snow irriteert me wat en Hope aanvanklijk ook, maar die komt er wel door. En Vanille? Hell, tis een Lolita zo puur als ge ze kunt krijgen!) en wat een battle system.

Ik ben down :)

Fubro

Legacy Member
Kvind het ook een lekkertje haha, ma die scenes me sazh, men eigen al me kapot gelachen.. :)

zit nu in ch10

zit vast op Cid Raines(of Raynes dno), heb zelfs al filmpkes gekeken ma bij mij doe die precies veel meer stuff lol, krijg de tijd ni om hem te staggeren me al het healen etc erbij. (wanneer hij in defensive zit, ik com/rav/rav of com/com/rav, offensive rav/com/med, med/com/med if needed)

maar me momenten is Hope just one-shot (en dat is men main healer)

heb geen fortisol nimeer, al opgebruikt :( | begin aanvankelijk me rav/com/rav, en eerste keer in defensive med/sab/syn voor buffs :) |

help?

:)

starspike

Legacy Member
Cycloon zei:
Ga niet farmen voor chapter 11, enkel tijdsverlies.

Bwah, ja en nee, hé...
Ik speel nu met quasi alles in een level 2 rol. En dat heb ik enkel door het farmen. Maar het was ook niet echt lang, aangezien ik inderdaad meermaals gehoord heb dat je de grote hoop daarvan best later doet.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Ik blijf meestal in een gebied wa rondhangen tot men crystarium wat aangenaam gevuld is :)

Cycloon

Legacy Member
starspike zei:
Bwah, ja en nee, hé...
Ik speel nu met quasi alles in een level 2 rol. En dat heb ik enkel door het farmen. Maar het was ook niet echt lang, aangezien ik inderdaad meermaals gehoord heb dat je de grote hoop daarvan best later doet.

Nu farm je een uur voor 5k CP (mss zelf nog niet). Later haal je op een uur makkelijk 150k+. Tot en met chapter 8-9 kan je toch perfect je crystarium vullen door gewoon te spelen.

Maar je speelt hoe je zelf wil natuurlijk ;)

Koffe

Legacy Member
aha, ik zit wel nog ni zo ver, chapter 4, maar ik mol wel elk beest dak tegenkom... maar als je effectief later keiveel cp krijgt voort zelfde te doen kan je er mss wel beter mee wachten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan