Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MattRahl

Legacy Member
duck zei:
Fang/light/hope , omdat met die setup je alle roles hebt en niet om de botten moet veranderen en fang de beste dmg dealer is van heel de hoop en hope de beste magic user.

Is Hope echt de beste magic user? Ik dacht altijd dat dit Vanille was, ik gebruik momenteel meestal Light/Fang/Vanille dus.

Cycloon

Legacy Member
Combinatie van vanille en hope is anders ook wel cava, ook mooi om je vol te buffen en dan aan te vallen. Nuja, er zijn eigenlijk veel combinaties met voordelen :p

Kekkeuh66

Legacy Member
Cycloon zei:
Combinatie van vanille en hope is anders ook wel cava, ook mooi om je vol te buffen en dan aan te vallen. Nuja, er zijn eigenlijk veel combinaties met voordelen :p

Klopt. Ik gebruik ook light/fang/hope. Waarom? It works. Nog geen problemen gehad tot hiertoe (missions chapter 11) dus ook geen reden om dit te veranderen.

Nerathas

Legacy Member
Cycloon zei:
Combinatie van vanille en hope is anders ook wel cava, ook mooi om je vol te buffen en dan aan te vallen. Nuja, er zijn eigenlijk veel combinaties met voordelen :p

Inderdaad, iedere char is goed te doen in deze game. In andere FF's was er een groter verschil.

Mijn favoriete team blijft toch veruit wel Lighting(com/rav), Sash(syn/rav) en Vanille(healer/sabo).
Heb nog maar voor 1 encounter die combinatie moeten veranderen (bijna aan het laatste chapter).

Psy

Legacy Member
MattRahl zei:
Is Hope echt de beste magic user? Ik dacht altijd dat dit Vanille was, ik gebruik momenteel meestal Light/Fang/Vanille dus.

endgame vind ik hope iets beter omwille van dat wapen dat buff duration verlengt, is minder irritant om continue op die buffs te moeten letten.
langs de andere kant heeft vanille wel bravera & faithera, die wel bijzonder zalig zijn :p

Fubro

Legacy Member
kzit nu in ch12 me vanille aan zo'n adamantoise - is er nen truk voor ofzo? (ik dacht summon oproepen en constant death spammen, zelfs al met haste buff geprobeerd etc)

duck

Legacy Member
Fubro zei:
kzit nu in ch12 me vanille aan zo'n adamantoise - is er nen truk voor ofzo? (ik dacht summon oproepen en constant death spammen, zelfs al met haste buff geprobeerd etc)

Truk om aan low lvl een adamant te killen >>>

partyleader Fang, gebruik fortisol voor het gevecht.

Start met fang als saboteur ( rest maakt nieks uit), zodra het gevecht begint summon je odin ( zorg dat je min 3tp hebt).

Als odin gesummond is dan zet je de volgende 4 debuffs op de adamant, deprotect,deschell, imperil en slow , zodra alle vier de debuffs op de adamant staan gebruik je gestalt mode (vierkant) en dan gebruik je direct de ultimate move (triangel).

Switch dan direct naar Rav/rav/rav en begin met aanvallen tot 650-750%, dan switch je naar com/com/rav en blijf je aanvallen tot ie neer is.

Als je nog niet sterk genoeg bent gebruik je best ATB cancel om tijd te winnen.

Fubro

Legacy Member
heb geen fortisol :(

atm vanille me sprint shoes en marlboro wand, 1x is em neergegaan me death ma geen drops, als nu alleen al zo'n platinum chip zou droppen kan'k die +magic accesories nog upgraden da et wa sneller gaat (zit nu ma 1100 magic :o, med 4 sab 4 rav 4 rest 0 :p

Nerathas

Legacy Member
voor die Tiamet Eleminator in chap 12 is er geen snellere manier om die neer te halen?

Ben nu al 20 min bezig en die heeft nog 9/10 hp over....debuffen gaat al niet, en zijn stagger is direct weg.

Edit: Ah eindelijk de truc gevonden, op de grond als je hem staggered duurt het veel langer en kan je massive damage doen :D

UnFinished

Legacy Member
duck zei:
Truk om aan low lvl een adamant te killen >>>

partyleader Fang, gebruik fortisol voor het gevecht.

Start met fang als saboteur ( rest maakt nieks uit), zodra het gevecht begint summon je odin ( zorg dat je min 3tp hebt).

Als odin gesummond is dan zet je de volgende 4 debuffs op de adamant, deprotect,deschell, imperil en slow , zodra alle vier de debuffs op de adamant staan gebruik je gestalt mode (vierkant) en dan gebruik je direct de ultimate move (triangel).

Switch dan direct naar Rav/rav/rav en begin met aanvallen tot 650-750%, dan switch je naar com/com/rav en blijf je aanvallen tot ie neer is.

Als je nog niet sterk genoeg bent gebruik je best ATB cancel om tijd te winnen.

Bedoelt ge soms Bahamut? Odin is de summon van Lighting ;)
Kvind dieje Megaflare lvl3 echt wel handig om sterke mobs in chapter 13 te verzwakken. Terwijl kunt ge met Fang debuffen zonder problemen. Heeft iemand ook al opgemerkt dat al uw chars full health terugkrijgen en geraised worden na zo'n summon? Echt handig als uw medic dood is en ge geen phoenix downs meer hebt, heeft al meermaals mijn leven gered :)

duck

Legacy Member
Fubro zei:
heb geen fortisol :(

atm vanille me sprint shoes en marlboro wand, 1x is em neergegaan me death ma geen drops, als nu alleen al zo'n platinum chip zou droppen kan'k die +magic accesories nog upgraden da et wa sneller gaat (zit nu ma 1100 magic :o, med 4 sab 4 rav 4 rest 0 :p

Geen fortisol ? :rofl: tja aan dat level is uwe enigste keus death spammen dan, have fun :D

UnFinished

Legacy Member
bwa, gewoon deprotect + deshell + slow erop doen, dan com/rav/rav en zien dat je op tijd omschakelt naar med/med/syn ofzo. Belangrijk is om echt aanvallend te werken, niet eerst iedereen proberen te buffen. Heb het ook zonder fortisol gedaan, eens hij gestaggerd is gaat hij echt gemakkelijk neer met com/com/com

Fubro

Legacy Member
mr, die stompt voor 6k+, alsk zonder vanille+death probeer en bv. me fang en dan zo, krijg hem wel gestaggered, ma dan staat dien gwn recht stompt 1x en ben dood :p

Puddle Jumper

Legacy Member
Ben net begonnen. Vertel me eens, als die geweren werken zoals geweren hier, waarom gat Snow er dan op af met alleen zijn vuisten? :rofl:

Maja, het is een goed spel! Maar ik vind dat ze meer vijanden mochten zetten met minder HP. EN, ik mis steden! Echt waar, ik mis ze. De overvloed aan cutscenes helpt er wel zeker mee. Maar ik mis men steden.

Fubro

Legacy Member
Snow ish Snow eah, die zen vuisten zen wel goe genoeg zou ge denken e? moest et zo int echt zijn lacht ge mensen me geweren uit :p


kwa vijanden me minder HP, ik zit atm ergens me trash mobs vn 1.5 mil hp die'k moeilijker vind dan sommige bazen. o.O

@read above: en nog altijd bij die adamantoise aant proberen, al 2x dood me death ma, N O D R O P S
:p

Nerathas

Legacy Member
Chapter 12 eindbaas
Hmm krijg al doom op me gecasted en Barthandaleus heeft nog zowat 60% hp over :s. Met zijn continue massive aoe dmg kan niet genoeg dmg doen.

Puddle Jumper

Legacy Member
Fubro zei:
Snow ish Snow eah, die zen vuisten zen wel goe genoeg zou ge denken e? moest et zo int echt zijn lacht ge mensen me geweren uit :p


kwa vijanden me minder HP, ik zit atm ergens me trash mobs vn 1.5 mil hp die'k moeilijker vind dan sommige bazen. o.O

@read above: en nog altijd bij die adamantoise aant proberen, al 2x dood me death ma, N O D R O P S
:p

Dat vind eigenlijk ook zo ****** aan dat spel. Ik wals gewoon over die bazen en het zijn de gewone mobs die me meestal bij men pietje hebben liggen.

Cycloon

Legacy Member
Ja er zitten inderdaad zo "tank mobs" in de game waar je lang tegen bezig bent om ze neer te krijgen terwijl die soms echt devastating attacks hebben :(

Psy

Legacy Member
Puddle Jumper zei:
Dat vind eigenlijk ook zo ****** aan dat spel. Ik wals gewoon over die bazen en het zijn de gewone mobs die me meestal bij men pietje hebben liggen.

een aantal van de missie bosses in pulse zulle u toch anders doen reagere :p
persoonlijk nooit echt veel last gehad van de 'trash' mobs op de adamantoises dan na.
heb wel altijd met snow als sentinel role gespeelt vanaf ik die beschikbaar kreeg, nooit echt met een puur damage team

eenmaal ge trouwens de story beindigd hebt & ge zit met 3x lev4 roles zou ge de adamantoises toch vrij makkelijk moeten neerkrijgen zonder death truukje trouwens, is enkel kwestie van doorhebben hoe ge ze moet aanpakken, loont ook al snel veel meer dan telkens TP te moeten gaan farmen voor die summons op te kunnen roepen.

allé ja, vrij makkelijk is misschien veel gezegd, ge zult ze waarschijnlijk toch 2x moete staggere (+/-8min) vooraleer ze neergaan, maar das een goei oefening voor whats to come ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan