Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nerathas

Legacy Member
Naar het end van chapter 12 toe veronderstel ik dat je moet beginnen grinden ofzo?

Niet echt teveel moeilijkheiden gehad tot nu.
Zit nu in die abbysal vortex van Orphan en sommige mobs maak ik gewoon geen enkele kans tegen. Zit nu tegen die IMMORTAL en ik maak gewoon geen schijn van kans ertegen, doet veel te zware damage.
Niet echt zin om te gaan grinden, maar daarom heb je de keus uit die 2 portals veronderstel ik?
De chars die ik het meeste gebruik (lighting, vanille en sash) hebben nu allemaal zowat hun tier 4 vol en hebben tussen de 5 - 5.5k HP

Koffe

Legacy Member
ik zit met een gigantisch probleem.. ik wou net verder spelen maar tga ni meer..
kdruk op load game, dan laadt em u lvl en dan moete op x duwen om 't te starten maar hij doet nix .. :x heb 't al met 2 bakjes geprobeerd.. ook ps3 restarten enzo helpt niet.. enige wat ik kan doen is de ps knop induwen.. iemand dit probleem nog gehad?

Psy

Legacy Member
Koffe zei:
ik zit met een gigantisch probleem.. ik wou net verder spelen maar tga ni meer..
kdruk op load game, dan laadt em u lvl en dan moete op x duwen om 't te starten maar hij doet nix .. :x heb 't al met 2 bakjes geprobeerd.. ook ps3 restarten enzo helpt niet.. enige wat ik kan doen is de ps knop induwen.. iemand dit probleem nog gehad?

hm nop, klinkt idd wel sucky :(
mss ffkes wachten & later nog is probere, misschien een random bug, hoop ik toch voor u in ieder geval

Nerathas zei:
Naar het end van chapter 12 toe veronderstel ik dat je moet beginnen grinden ofzo?

Niet echt teveel moeilijkheiden gehad tot nu.
Zit nu in die abbysal vortex van Orphan en sommige mobs maak ik gewoon geen enkele kans tegen. Zit nu tegen die IMMORTAL en ik maak gewoon geen schijn van kans ertegen, doet veel te zware damage.
Niet echt zin om te gaan grinden, maar daarom heb je de keus uit die 2 portals veronderstel ik?
De chars die ik het meeste gebruik (lighting, vanille en sash) hebben nu allemaal zowat hun tier 4 vol en hebben tussen de 5 - 5.5k HP

is da die ene mob die voor die middenportal staat? :p weet nie goe meer hoe'k da aangepakt heb, maar uitgaande van m'n huidige speelstijl kunt ge mss is probere met fang/hope/vanille (of snow ipv fang, aangezien die toch wa meer hp heeft) & eerst met sent/med/syn uzelf volledig te buffe (fire & protect buff zouden toch al een stuk dmg moete mitigere).

Switche naar sent/med/med wanneer nodig (kunne normaal allebei Cureja casten waardoor hp van gans uw team direct gehealed word), indien nodig kunt ge probere eerst da zwaard af te make aangezien die nie provoked kan worde, maar meestal is da nie echt de moeite omda em meteen erna alweer een spawned..

Switche naar sent/rav/rav voor stagger (of tussendoor is sent/sab/syn aangezien ge geen comm hebt behalve snow/fang, sab debuffing helpt stagger aanhoude net als comm attacks), dan gewoon zo rap mogelijk comm/rav/rav eenmaal em staggered is, die worde toch in de lucht launched dus op da moment kan em nie veel doen. kben in ieder geval zelf eerst terug naar pulse gegaan toen ik in die zone zat, wat missies gaan doen, in hoeverre da echt geholpe heeft weetek nie zozeer aangezien ik die mob ervoor nie eens geprobeerd had..

DeBo

Legacy Member
Heb hem via 9lives gekocht... eindelijk eens aan begonnen en is tot nu toe super spel zoals verwacht :)

SHFT

Legacy Member
Koffe zei:
ik zit met een gigantisch probleem.. ik wou net verder spelen maar tga ni meer..
kdruk op load game, dan laadt em u lvl en dan moete op x duwen om 't te starten maar hij doet nix .. :x heb 't al met 2 bakjes geprobeerd.. ook ps3 restarten enzo helpt niet.. enige wat ik kan doen is de ps knop induwen.. iemand dit probleem nog gehad?

Welke chapter en als je op x duwt blijft hij in dat scherm of niet?

Trek je controller eens uit en steek hem terug in. Bij mij was er een bug in chapter 3 waar ik men controller moest uit trekken anders werkte em niet lol terwijl hij in de xmb perfect ging.

Koffe

Legacy Member
SHFT zei:
Welke chapter en als je op x duwt blijft hij in dat scherm of niet?

Trek je controller eens uit en steek hem terug in. Bij mij was er een bug in chapter 3 waar ik men controller moest uit trekken anders werkte em niet lol terwijl hij in de xmb perfect ging.

was ook chapter 3, helemaal opt einde. Was loading screen, dan heb je al die tekst die neerkomt van wat je reeds gezien hebt int spel en dan moet je op X duwen en dan reageert ie niet meer.
Heb mn 2 bakjes denk'k 15 keer gereset en dan ging 't opeens...xmb ging ook perfect, alleen de game reageerde niet.

Nerathas

Legacy Member
Psy zei:
hm nop, klinkt idd wel sucky :(
mss ffkes wachten & later nog is probere, misschien een random bug, hoop ik toch voor u in ieder geval



is da die ene mob die voor die middenportal staat? :p weet nie goe meer hoe'k da aangepakt heb, maar uitgaande van m'n huidige speelstijl kunt ge mss is probere met fang/hope/vanille (of snow ipv fang, aangezien die toch wa meer hp heeft) & eerst met sent/med/syn uzelf volledig te buffe (fire & protect buff zouden toch al een stuk dmg moete mitigere).

Switche naar sent/med/med wanneer nodig (kunne normaal allebei Cureja casten waardoor hp van gans uw team direct gehealed word), indien nodig kunt ge probere eerst da zwaard af te make aangezien die nie provoked kan worde, maar meestal is da nie echt de moeite omda em meteen erna alweer een spawned..

Switche naar sent/rav/rav voor stagger (of tussendoor is sent/sab/syn aangezien ge geen comm hebt behalve snow/fang, sab debuffing helpt stagger aanhoude net als comm attacks), dan gewoon zo rap mogelijk comm/rav/rav eenmaal em staggered is, die worde toch in de lucht launched dus op da moment kan em nie veel doen. kben in ieder geval zelf eerst terug naar pulse gegaan toen ik in die zone zat, wat missies gaan doen, in hoeverre da echt geholpe heeft weetek nie zozeer aangezien ik die mob ervoor nie eens geprobeerd had..

Pff heeft me 25 min gekost om die neer te krijgen, en het was niet eens echt een "boss".
En doh kzie net dat die optioneel was, krijg gewoon 2 items door die warp, zucht ^^. Maar wel zeer goeie items.

SHFT

Legacy Member
Ja die bug heb ik dus ook gehad. Bij elke save point om te kunnen saven moest ik controller even uittrekken en terug insteken en toen kon ik weer iets kiezen van het menu. Na chapter 3 was het gedaan toen kon ik weer gewoon normaal saven/loaden.

Psy

Legacy Member
Nerathas zei:
Pff heeft me 25 min gekost om die neer te krijgen, en het was niet eens echt een "boss".
En doh kzie net dat die optioneel was, krijg gewoon 2 items door die warp, zucht ^^. Maar wel zeer goeie items.

yeah was optioneel maar wou'k nie zegge :p
denk daje er toch voor zou gegaan zijn alsek zei dat er chests lagen ;)

Psy

Legacy Member
meh kheb dankzij dees game de final fantasy hype toch goed te pakke, kan me nie echt goed meer toelegge op m'n andere games :p
gief XIII-2 & Versus!

zonde da ik nogal biased ben op oude graphics, anders gaf ik de oude ook zeker een kans, maar die lijken nogal een generatie te ver achter te zitten op grapfisch vlak, is mn ding zo niet :(

Nerathas

Legacy Member
Psy zei:
meh kheb dankzij dees game de final fantasy hype toch goed te pakke, kan me nie echt goed meer toelegge op m'n andere games :p
gief XIII-2 & Versus!

zonde da ik nogal biased ben op oude graphics, anders gaf ik de oude ook zeker een kans, maar die lijken nogal een generatie te ver achter te zitten op grapfisch vlak, is mn ding zo niet :(

Tja voor mij een betere storyline > betere graphics any day.
Ik zou nog met plezier 2D games spelen als er nog zouden zijn zoals BG, Planescape Torment etc...

Nu begint FFXIII wel wat tegen te steken, die trash mobs waar ik nu bij zit zijn insane. Het begint allemaal te lang te duren nu :p
Net aan 2 sacrifices mobs + zo'n tank waar ik voorlopig niet voorbij geraak.

Het is wel een goeie game, maar zonder de World Map & immersion van vroeger steekt het nergens over uit imo.

Psy

Legacy Member
Nerathas zei:
Tja voor mij een betere storyline > betere graphics any day.
Ik zou nog met plezier 2D games spelen als er nog zouden zijn zoals BG, Planescape Torment etc...

Nu begint FFXIII wel wat tegen te steken, die trash mobs waar ik nu bij zit zijn insane. Het begint allemaal te lang te duren nu :p
Net aan 2 sacrifices mobs + zo'n tank waar ik voorlopig niet voorbij geraak.

Het is wel een goeie game, maar zonder de World Map & immersion van vroeger steekt het nergens over uit imo.

nja k'ga er ergens vanuit dat dit een soort voorproef was of things to come, vind persoonlijk dat wat ze gerealiseerd hebben op vlak van engine, battle systeem, story, mix van openworld/linear, het toch allemaal vrij geslaagd is.
blijft een feit dat het vele beter kon geweest zijn indien de immersie groter was & wat meer openend was, ge kunt het niet al willen :)

k'hoop ergens dat die realisatie er wel komt voor den XIII-2 (zou er toch komen indien XIII verkoop in t'westen goed was), of eventueel voor de Versus, de basis is toch gezet met XIII, kunnen ze de wensen van de fans aanpakken voor de opvolgers.

spikie

Legacy Member
Psy zei:
meh kheb dankzij dees game de final fantasy hype toch goed te pakke, kan me nie echt goed meer toelegge op m'n andere games :p
gief XIII-2 & Versus!

zonde da ik nogal biased ben op oude graphics, anders gaf ik de oude ook zeker een kans, maar die lijken nogal een generatie te ver achter te zitten op grapfisch vlak, is mn ding zo niet :(
welkom in de club van FF fans/verslaafden :)

vergeet FFXIV ni, zelfde engine als FFXIII
en geef die oudere games zeker een kans!
ik heb vorig jaar FFI en FFII uitgespeeld en die zijn super!
FFIII zit ik ook al goed over de helft en die is ook super

zoals al gezegd, storyline en gameplay > graphics

Alcoholic Punk

Legacy Member
FF III is voor mij zelfs 1 van mijn favoriete FF's

Momenteel nog maar in chapter 5 maar heb niet zoveel tijd om te spelen jammergenoeg.

memorexxx

Legacy Member
Gisteren chapter 9 gecleared en daarmee ook de mogelijkheid om mijn battle team zelf te kiezen :applause:
Nuja, den guide zegt beste team = hope/light/fang . Maar khebbet nie zo voor fang en hope dus die wil ik eruit eigenlijk. :) Kdenk dak voor sahz/light/vanille ga gaan, zo hebde 3 rav's (tri-disaster) 2 com's (agression) en goeie healing + buff en debuff. Het enigste "probleem" is dak dan geen sentinel heb. Zal ook wel zonder gaan zeker, mss alsk echt enen nodig heb mijn team ies veranderen en snow erin zetten... Met welke Battle Team's spelen jullie ?

shadoom

Legacy Member
da growth egg moet ge die equippen?
en is da de moeite om te upgraden? (mss 3x cp? )

duck

Legacy Member
memorexxx zei:
Gisteren chapter 9 gecleared en daarmee ook de mogelijkheid om mijn battle team zelf te kiezen :applause:
Nuja, den guide zegt beste team = hope/light/fang . Maar khebbet nie zo voor fang en hope dus die wil ik eruit eigenlijk. :) Kdenk dak voor sahz/light/vanille ga gaan, zo hebde 3 rav's (tri-disaster) 2 com's (agression) en goeie healing + buff en debuff. Het enigste "probleem" is dak dan geen sentinel heb. Zal ook wel zonder gaan zeker, mss alsk echt enen nodig heb mijn team ies veranderen en snow erin zetten... Met welke Battle Team's spelen jullie ?

Fang/light/hope , omdat met die setup je alle roles hebt en niet om de botten moet veranderen en fang de beste dmg dealer is van heel de hoop en hope de beste magic user.

duck

Legacy Member
shadoom zei:
da growth egg moet ge die equippen?
en is da de moeite om te upgraden? (mss 3x cp? )

Nope, is maar 1 lvl om up te graden en je krijgt er nieks extra voor gewoon een sterretje naast de naam ipv level en als je de bonus wilt moet je die idd equipen.

Enige nut om dat te upgraden is als je het wilt dismantelen, als je een item volledig upgrade(sterreke naast naam) dan krijg je betere dingen als je dismantled.

Cycloon

Legacy Member
Hope is inderdaad nice om te buffen. Nu speel ik wel altijd met Sahz, Light, Snow Syn/Com/Com, af en toe es rav/rav/rav om eentje snel te staggeren en als er nog 1 vijand over is com/com/com. Alles versla ik binnen de 30 seconden :p (chapter 11)

blizzard

Legacy Member
duck zei:
Fang/light/hope , omdat met die setup je alle roles hebt en niet om de botten moet veranderen en fang de beste dmg dealer is van heel de hoop en hope de beste magic user.

Same, lightning vooral als Ravager/Commando en als backup medic, Fang als commando/sentinel en soms als saboteur, en hope vooral als ravager/medic en soms als synergist.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan