Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psy

Legacy Member
duck zei:
Missie 63 pakken ( is zon adamantortoise killen) maar niet completen en de 4 andere adamantortoise killen, der zou een hogere drop rate zijn als je die missie actief hebt, de 4 killen, saven, reloaden en opnieuw doen

toevallig geen idee waar 63 ergens start? :p heb nog een 2-tal a-ranks in die cirkel int midden, en nog eentje in oerba, geen idee waar de rest nog verstopt zit, maar alvast merci voor de tip :)

duck

Legacy Member
Psy zei:
toevallig geen idee waar 63 ergens start? :p heb nog een 2-tal a-ranks in die cirkel int midden, en nog eentje in oerba, geen idee waar de rest nog verstopt zit, maar alvast merci voor de tip :)

63 stone staat in sulyya springs, de eerste dieje tegenkomt als je de teleport neemt.
En zorg dat je tenminste 1 stone missie 56-62 NIET compleet want anders spawnen de long gui ( upgraded versie van adamatortoises) en die zijn geen lammetjes :D, indien je ze toch gespawnd hebt farm je best de adamantortoise in eden ( staat naast een safe point, dus killen,saven en reloaden )

Psy

Legacy Member
duck zei:
63 stone staat in sulyya springs, de eerste dieje tegenkomt als je de teleport neemt.
En zorg dat je tenminste 1 stone missie 56-62 NIET compleet want anders spawnen de long gui ( upgraded versie van adamatortoises) en die zijn geen lammetjes :D, indien je ze toch gespawnd hebt farm je best de adamantortoise in eden ( staat naast een safe point, dus killen,saven en reloaden )

yea had dat ergens gelezen, dermee dat ik ff gestopt ben met missies & mij op het farmen heb toegelegd ;)

prometheus03

Legacy Member
vanaf het open wereld deel is het de bedoeling zeker dat je even side quests doet en wat grind, want heb den indruk als ik die story probeer te volgend dat er vijanden toch nog net iets te sterk zijn voor mijn team

Cycloon

Legacy Member
prometheus03 zei:
vanaf het open wereld deel is het de bedoeling zeker dat je even side quests doet en wat grind, want heb den indruk als ik die story probeer te volgend dat er vijanden toch nog net iets te sterk zijn voor mijn team

Volgens mij wel ja :)

duck

Legacy Member
prometheus03 zei:
vanaf het open wereld deel is het de bedoeling zeker dat je even side quests doet en wat grind, want heb den indruk als ik die story probeer te volgend dat er vijanden toch nog net iets te sterk zijn voor mijn team

Boh dat hangt af van jezelf ik heb 4 missies gedaan en een uurtje gegrind ( rond de 350k cp) en dan ben ik doorgegaan en kwam bij het laatste stuk met de 3 basis rollen zo goed als maxed.

duck

Legacy Member
Een farmspot die ik gevonden heb aan laag lvl ( als je juist op gran pulse komt)
Gebruik set up com/rav/rav en zorg dat je tenminste 1 rav het met thundara ( 2 = beter maar 1 is al goed ).
Wanneer je van het free roam veld naar maw of the abyss( mahba'ra) tunnel gaat dan is er niet ver in de tunnel een afsplitsing naar links en staat over de hele lengte vol met hopliten en cryochedron mobs, gewoon die gang op en af lopen ( wel ff zoeken tot waar je moet lopen om stukken te laten respawnen en de juggernaut of het einde nie te spawnen :p ), dan kun je gemakkelijk aan 360 cp/uur geraken en ongeveer 30 bomb cores ( nice exp om wapens up te graden die bomb cores mits je x3 gebruikt)

Een andere spot waar je geen wapen exp haalt maar wel rond de 400-420k cp/uur is juist voor maw of the abyss tunnel zijn er 2 mobs aan het vechten, een behemoth king en een megistotherian gewoon aanvallen ( krijg je altijd een pre-emptive) en de behemoth king eerst afmaken , is een gevecht van 20-30 seconden en je krijgt er 6600 cp voor, dan gewoon iets voorbij het nabijliggend save point lopen om te respawnen en rince en repeat.

Cycloon

Legacy Member
Hoe jij die behemoth king en die megistotherian neerhaalt in 20-30 seconden is me wel een raadsel. Ik zit nu ook in die "farmtunnel". Daar kan je naar mijn mening nooit 360k cp halen op een uurtje, volgens mij gaan jouw uren net iets trager dan de mijne :p

Psy

Legacy Member
bwa echt moeilijk is dat niet aangezien ze tegen elkaar vechten is pre-emptive strike quasi gegarandeerd, op dat moment gaat ge direct voor die behemoth, tegen dat die dood is zit die andere al onder de helft van z'n healthbar & maakt ge die ook nog snel af.

zolang ze tege elkaar vechte pakt ge normaalgezien ook zero damage (allé, was toch zo bij andere mobs waar ik da voorhad, geen idee over die specifieke twee mobs), dus kunt ge gewoon max damage paradigm pakke op die behe

duck

Legacy Member
Cycloon zei:
Hoe jij die behemoth king en die megistotherian neerhaalt in 20-30 seconden is me wel een raadsel. Ik zit nu ook in die "farmtunnel". Daar kan je naar mijn mening nooit 360k cp halen op een uurtje, volgens mij gaan jouw uren net iets trager dan de mijne :p

Ik doe die behemoth king en megi op 3 seconden fzo nu ( full maxed chars) en ik meen me te herineren dat ik er 20-30 seconden overdoe wanneer ik juist op gran pulse kwam, gewoon direct die behemoth aanvallen zodat ie staggered is en de rest is koekebak.

En de tunnel word zeer gemakkelijk wanneer je 2xrav hebt met thundara( ae lightning ), die je ongeveer moet hebben wanneer je op gran pulse komt.

Psy

Legacy Member
vind het beke zonde dat Fang zo op is omwille van highwind trouwens, schijnbaar is snow ook wel dik oké als ge hem deftig geared maar vind het nogal spijtig dat light geen echt equivalent heeft, blijft me favo char

Cycloon

Legacy Member
duck zei:
Ik doe die behemoth king en megi op 3 seconden fzo nu ( full maxed chars) en ik meen me te herineren dat ik er 20-30 seconden overdoe wanneer ik juist op gran pulse kwam, gewoon direct die behemoth aanvallen zodat ie staggered is en de rest is koekebak.

En de tunnel word zeer gemakkelijk wanneer je 2xrav hebt met thundara( ae lightning ), die je ongeveer moet hebben wanneer je op gran pulse komt.

Bij mij valt die behemoth king me altijd aan na enkele beurten. Dunno why.

Die tunnel is inderdaad makkelijk, maar niet dat je daar op een uurtje 360k cp uitsleurt. Anyway, ik zal het deze avond eens timen.

spikie

Legacy Member
De Japanse rpg Final Fantasy XIII is de grens van vijf miljoen exemplaren gepasseerd, nadat het in Europa en Noord-Amerika werd gelanceerd. De totale Final Fantasy-serie nadert de grens van honderd miljoen verkochte exemplaren.

Final Fantasy XIII werd op 9 maart uitgebracht in Europa en Noord-Amerika. Na vijf dagen werd in Noord-Amerika het miljoenste exemplaar verkocht, terwijl het spel in Groot-Brittannië zorgde voor een nieuw 'persoonlijk' record; daar ging FFXIII de boeken in als de snelst verkopende Final Fantasy-game aller tijden. Ook in Duitsland en Frankrijk wordt de game snel verkocht, zo meldt MCV. In Japan, waar het spel vooralsnog alleen voor de PlayStation 3 verkrijgbaar is, werden volgens Gamasutra tot het einde van 2009 1,8 miljoen exemplaren van het spel verkocht.

Hoewel exacte cijfers niet voor handen zijn, is duidelijk dat Final Fantasy XIII het ook in Nederland goed heeft gedaan. Volgens de cijfers van DutchCharts van 20 maart houdt de PS3-versie van Final Fantasy XIII zelfs God of War 3 achter zich. Hiermee is de rpg voor de tweede week op rij de best verkopende game. De Xbox 360-versie van het spel staat iets lager, maar nog steeds in de top tien van best verkopende games.

Dankij de goede verkoopcijfers van Final Fantasy XIII nadert de totale Final Fantasy-franchise de grens van een miljard verkochte exemplaren. De serie is wereldwijd goed voor meer dan 96 miljoen verkochte games. Het dertiende deel verscheen ook in de Benelux op 9 maart op de markt voor de Xbox 360 en de PlayStation 3, en werd in de review door Tweakers.net met een 8 beloond.
bron: Final Fantasy XIII bereikt vijf miljoen exemplaren na westerse launch | Games | Tweakers.net Nieuws

FFXIII doet het goed :applause:

en op naar de 100 miljoen verkochte FF games!

Nerathas

Legacy Member
Blijkbaar, maar 2 platforms = zoiezo veel hogere cijfers.
Het is zeker een goede game, maar niet 1 om te onthouden.

Hopelijk brengen ze wel geen FF's meer uit zonder world map, desnoods in 2D :D.
Een FF van meer dan 10 jaar terug had meer diepte door die feature.

Xploziv

Legacy Member
pfff ik begin me te irriteren in dat paradigmsysteem, moet constant switchen om 1 dom ding te doen
ben de game qua gameplay al serieus beu

Nerathas

Legacy Member
Xploziv zei:
pfff ik begin me te irriteren in dat paradigmsysteem, moet constant switchen om 1 dom ding te doen
ben de game qua gameplay al serieus beu

Tja , dat is zowat het enige dat je moet doen in FFXIII qua gameplay, paradigms spammen :D.

Abilities kiezen op standard maakt toch bijna niks uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan