Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MattRahl

Legacy Member
Nerathas zei:

@Odin:
Had ook wel een paar poginen nodig om die neer te krijgen.
Normaal speel ik altijd met lighting(ravager/com), sash(rav/syn) en vanille (healer/saboteur/rav).
Maar voor deze boss fight heb ik sash vervangen door Fang (die lvl ik alleen als saboteur). En continue slow op hem doen. Toen ging het allemaal vlotter en was hij neer in 2 pogingen dacht ik.

Had hem meteen met Lightning/Vanille/Fang. Ik ben gestart in Com/Sab/Sab om hem zwaar te debuffen en dan gewoon rav/rav/com om hem staggered te krijgen. Als er 1 iemand healing nodigt heeft verander ik dan naar rav/med/com, na een iets zwaardere aanval is het meestal med/med/sent waarna ik weer overschakel op com/sab/sab want tegen dan zijn de debuffs wel bijna weg.

Die "Guard" van Raines heb ik wel goed uitgebuit :p. Wanneer hij guardde healde ik ofwel mijn party of refreshte ik alle debuffs, erg handig. xD

Zit nu weer een weekend zonder Final Fantasy :(

DreaDNoughT

Legacy Member
The Phazonhunter zei:
Wat gebeurt er nu eigenlijk met een role level up? Verandert enkel je lvl of krijg je ook een statboost?

Niks denk ik . Ik heb hier elke rol op lvl 2 staan en ik zie toch geen statsboost ofzo . En moest ze er zijn , dan zou het toch heel klein zijn .


Wat zijn de goede grind plekke in deze game eigenlijk ?? Zit nu in chapter 7 . Nergens geen goed plekje in de 7 of 8 ?

Daedie

Legacy Member
Xodiax zei:
Niks denk ik . Ik heb hier elke rol op lvl 2 staan en ik zie toch geen statsboost ofzo . En moest ze er zijn , dan zou het toch heel klein zijn .

Jawel. Elke role heeft een specifieke bonus (vanaf level 1 al), en die bonus wordt bij elke role level verbeterd.

Ik ken de kwantiteiten van de bonussen niet, maar om een fictief voorbeeld te geven. een medic level 1 zou mss 10% extra healing geven, en medic level 2 15% (dus 5% meer per role level). Das wel uit men mouw geschud, maar you get the point :p.

The Phazonhunter

Legacy Member
Ah dan heb ik het niet tegoei bezien, alvast thanks voor de replies. T zou nogal raar geweest zijn dat je zoveel cp moest gebruiken om gwn een lvl2 ipv 1 te hebben zonder statboost bijv.:p

duck

Legacy Member
Xodiax zei:
Niks denk ik . Ik heb hier elke rol op lvl 2 staan en ik zie toch geen statsboost ofzo . En moest ze er zijn , dan zou het toch heel klein zijn .


Wat zijn de goede grind plekke in deze game eigenlijk ?? Zit nu in chapter 7 . Nergens geen goed plekje in de 7 of 8 ?

Kzou de moeite nog niet doen om te grinden, als je echt wilt grinden wacht dan tot chapter 11 ( free roaming stuk ) maar zelf dan is nog niet nodig om te grinden sinds je gecapped bent op lvl 4 met je roles tot je de game uitspeelt.

Ik heb niet gegrind en ik kwam bij het laatste gevecht aan met lvl4(max) lvl4(max) en lvl 3, ( roles eh )

prometheus03

Legacy Member
die datalog is echt handig, vooral ook om te snappen wat er aan de hand is tussen al die verschillende fracties :)

The Phazonhunter

Legacy Member
Xodiax zei:
Niks denk ik . Ik heb hier elke rol op lvl 2 staan en ik zie toch geen statsboost ofzo . En moest ze er zijn , dan zou het toch heel klein zijn .


Wat zijn de goede grind plekke in deze game eigenlijk ?? Zit nu in chapter 7 . Nergens geen goed plekje in de 7 of 8 ?

Blijkbaar doet een commando iets meer damag, sentinel meer def,.... Tis maar enkele percentjes maar toch.

Grinden heb ik nog niet moeten doen, ik vecht gewoon met iedere mob die ik tegenkom en nog geen problemen gehad (zit wel nog maar aan chapter 6).

SiRdeK

Legacy Member
Game even uitgeprobeerd in Game Mania maar vond er echt niks aan. Cutscenes waren wel prachtig, maar gameplay zegt me niets.

Nerathas

Legacy Member
Hoe moet je in godsnaam die Barthondolus verslaan? Na een lange tijd cast hij Doom en ga je zoiezo dood wanneer de timer op 0 staat. Probeer hem zo veel mogelijk te dmg'en door stagger/commando's etc.
Mijn beste poging had hij NOG 750k hp over...dat is zelfs niet in de buurt. En mijn chars zijn allemaal zowat op lvl 4 en lvl 3 sub tree's.

Metteh

Legacy Member
SiRdeK zei:
Game even uitgeprobeerd in Game Mania maar vond er echt niks aan. Cutscenes waren wel prachtig, maar gameplay zegt me niets.

van wa ik hier gelezen heb totnutoe is dat de gameplay past later goed begint te worden omdat ze u int begin met het combatsysteem willen kennis laten maken en zo verder uitbouwen.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Cycloon zei:
In chapter 11 zitten toch echt lastige combinaties van vijanden ze :unsure:

Net in chapter 7 ook enkele irritante vijanden gehad. Die vliegende motor achtige dingen kunnen ineens verdomd hard aanvallen... paar keer ge one shot door die dingen als ze hun gatling gun ofzoiets gebruikten :p

Nuja zo leert ge de sentinel rol wel direct gebruiken :)

Symbiot

Legacy Member
EDIT: Spoiler alert!!! mensen die nog niet aan chapter 7 zitten niet op de link klikken!

Eerst en vooral moet ik zeggen dat deze game fantastisch is! maar als die hard FF fan had ik ook niets anders verwacht :bow:
Zit momenteel in chapter 7 en hoop dat het nog lang duurt en dat ik binnenkort toch wel wat kan freeroamen! :)

Ik heb wel een vraagje voor de mensen die deze game in 1080p spelen (en de anderen misschien ook).

Merkt er niemand een cirkelachtige vorm op zijn scherm? Het is vooral zichtbaar in donkere scenes en vooral tijdens effectieve gameplay. Soms ook zichtbaar in lichtere omgevingen als uw brightness hoog genoeg is.

Ik vroeg mij af wat dit is? Het is duidelijk het spel want andere games hebben het niet. Voor een voorbeeld kijk http://www.youtube.com/watch?v=JC_00uWCs0Q en pauzeer op 2:51 (zet het wel in hd en full screen).
Als je het niet goed kan zien sta dan even recht voor je scherm en het zal duidelijk zijn wat ik bedoel.

Dit is wat ik zie maar dan vooral in-game. Dat dit een soort van lens flare is lijkt mij onwaarschijnlijk sinds het altijd aanwezig is zelfs binnen gebouwen.

Iemand een idee?

EDIT: Spoiler alert!!! mensen die nog niet aan chapter 7 zitten niet op de link klikken!

DreaDNoughT

Legacy Member
Goh . Ik speel dit op 1080p en het enige wat ik soms zie is een soort ruis ( in cutscenes ) .
Ofwel is het zo in die filmpjes ofwel is het op de xbox . Maar ik stoor mij er niet aan .
En over de kwalliteit van de Xbox360 : Ik heb het spel voor de Xbox en ik zie geen verschil met de PS3 beelden. Die gfx zien er hier lekker uit . Ik kan soms het verschil niet zien tussen CGI en een gewoon game beeld ( op sommige stukken natuurlijk ) .

Symbiot : Je bedoelt zoon soort cirkel die van een lichte kleur naar een donkere kleur gaat ? Dat heb ik hier ook op sommige stukken . Is gewoon het spel zelf en niks aan u tv of console . Is dat storend ? Dat zie je amper :D

prometheus03

Legacy Member
50Euro zei:
Power Unlimited | Headlines | Microsoft gebruikt PS3 beelden FFXIII

MS gebruikt PS3 beelden voor promoties.. Kweenie of het hier al ergens staat..

als ze dat in belgië doen valt dat toch onder de noemer misleidende reclame, alhoewel dat ik niet zou weten wie zich de moeite zou getroosten dit aan te klagen behalve sony zelf.
ik weet ook eigenlijk niet wat voor straffen dat daar op staan

wel grappig natuurlijk.

is het ook niet zo dat ze meestal pc beelden tonen ook voor console reclame?

Psy

Legacy Member
Nerathas zei:
Hoe moet je in godsnaam die Barthondolus verslaan? Na een lange tijd cast hij Doom en ga je zoiezo dood wanneer de timer op 0 staat. Probeer hem zo veel mogelijk te dmg'en door stagger/commando's etc.
Mijn beste poging had hij NOG 750k hp over...dat is zelfs niet in de buurt. En mijn chars zijn allemaal zowat op lvl 4 en lvl 3 sub tree's.

had ik in't begin ook voor, denk dat ik erna met Sazh gespeelt heb om Haste te kunnen buffen & hem op die manier vrij makkelijk neerkreeg. ben er niet 100% zeker van maar team setup speelt op dat moment een vrij grote rol zover ik me herinner. toen ik hem 2de of 3de try beate was die doom timer er zelf nog niet, dus zal wel zeker haste buff bij kome kijke zijn, die enkel Sazh op dat moment in de game kan casten, of tenminste, vrij vroeg beschikbaar krijgt ivg met de rest
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan