Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

K3nsh1n

Legacy Member
heb zo 8 uurtjes achter de rug ( chapter 3, heb wat zitten cp farmen :p ), die paradigsms of hoe ze heten, doen mij wel een beetje denken aan die "suits" zoals mage / medic / warrior in final fantasy x-2

tspel is zalig, sebiet er terug aan beginnen, eerst dexter! :p

|Kiara|

Legacy Member
darkskater14 zei:
Ja die boss, ma heb het op die manier al enkele keren geprobeert, maar steeds kom ik een beetje te laat en is die bar van stagger terug leeg... gaat echt traag om te vullen dus..


Ik heb daar ook x aantal keer dood geweest. Het werd ineens heel simpel wanneer ik een aantal keer Hope omschakelde naar Sentinel om defence enzo omhoog te krijgen. De schade die hij doet wordt zo veel minder, je moet niet constant healen en kan je concentreren om je stagger vol te krijgen.

Good luck!

Nerathas

Legacy Member
Auto battle all the way meestal.

Nogal saai maar zo zit het systeem nu eenmaal in mekaar. Zowat altijd 5 sterren rating hierdoor.
Gewoon abilities kiezen is gewoon te traag en niet effectief in de meeste gevallen jammer genoeg.

Boss battles zijn nog leuk, maar de gewone zijn idd dood saai.

Cycloon

Legacy Member
darkskater14 zei:
Ja die boss, ma heb het op die manier al enkele keren geprobeert, maar steeds kom ik een beetje te laat en is die bar van stagger terug leeg... gaat echt traag om te vullen dus..

Zorg dat je de war&peace paradigm wijzigt en lightning commando laat zijn en hope de healer. Als je vaak moet healen kan je dan wel nog steeds mooie damage doen met lightning. Standaard staat het omgekeerd ingesteld maar hope is zwak als commando dus ja. Ook zorgen dat je inderdaad in het begin eerst iedereen bufft. Daarna gewoon healen als je leven halfweg is. Vanaf die staggerbar iets over de helft is (zo tussen de helft en drie kwart) overgaan op dualcaster zodat die staggerbar plots heel snel naar boven gaat :D

ytsejam

Legacy Member
Nerathas zei:
Auto battle all the way meestal.

Nogal saai maar zo zit het systeem nu eenmaal in mekaar. Zowat altijd 5 sterren rating hierdoor.
Gewoon abilities kiezen is gewoon te traag en niet effectief in de meeste gevallen jammer genoeg.

Boss battles zijn nog leuk, maar de gewone zijn idd dood saai.

Bwa, mijn standaard command staat op ability, tegen de tijd dat mijn ATB gauge vol is heb ik toch al rap mijn commands gekozen hoor:) En dan heb je al wat meer te doen dan gewoon wachten tot de gauge volloopt:p

Zenko

Legacy Member
Cycloon zei:
Zorg dat je de war&peace paradigm wijzigt en lightning commando laat zijn en hope de healer. Als je vaak moet healen kan je dan wel nog steeds mooie damage doen met lightning. Standaard staat het omgekeerd ingesteld maar hope is zwak als commando dus ja. Ook zorgen dat je inderdaad in het begin eerst iedereen bufft. Daarna gewoon healen als je leven halfweg is. Vanaf die staggerbar iets over de helft is (zo tussen de helft en drie kwart) overgaan op dualcaster zodat die staggerbar plots heel snel naar boven gaat :D

Hope als sentinel/commando? Bij mij kan hij enkel syn/rav/medic spelen en ik zit al voorbij chapter 5

ULTRAnumb

Legacy Member
ik vind da paradigm systeem wel leuk
com rav syn om ffkes in te lopen
rav sab med om ze open te leggen
dan com rav med om af te maken
hihi

memorexxx

Legacy Member
ytsejam zei:
Bwa, mijn standaard command staat op ability, tegen de tijd dat mijn ATB gauge vol is heb ik toch al rap mijn commands gekozen hoor:) En dan heb je al wat meer te doen dan gewoon wachten tot de gauge volloopt:p

Als ik straks terug begin ga ik die cursor ook eens op ability zetten, kben er niet van overtuigd dat het beter is, maar ik denk dak er iets meer voldoening uit ga halen dan :)

Nerathas

Legacy Member
Daar heb je wel een punt, maar de beste abilities worden meestal correct al gekozen zodat het helemaal niks uitmaakt in feite ;)

Zit nu ergens aan chapter 7 ofzo dacht ik, hopelijk blijft het battle system niet gewoon button smashing.
De paradigm shift is wel goed gevonden, maar toch eigenlijk versnelt het battle systeem alleen maar wat resulteert in button x smashing.

Verder is de storyline wel boeiend, maar is allemaal veel te "girlish (en heb het niet op de personages, maar op de sfeer van het spel".
Hopelijk is die versus toch veel donkerder en personages die niet recht uit een slechte romantische komedie komen gelopen.

Cycloon

Legacy Member
Zenko zei:
Hope als sentinel/commando? Bij mij kan hij enkel syn/rav/medic spelen en ik zit al voorbij chapter 5

Hmm, nu doet ge me twijfelen. Ik weet alleszins dat ik 1 paradigm had gewijzigd omdat die niet de beste keuze leek.

ULTRAnumb

Legacy Member
en zus maar vloeken op die Galenth djeez
kheb haar dan maar vlug even uitgelegd hoe blizzard > ijs en water > thunder etc etc
iedereen da FF ooit speelde weet da blizzard goe is tegen fire dudes

'Sai

Legacy Member
Psy zei:
verwachte hype word enkel niet ingevuld door de 'oldschool' final fantasy players die wat teleurgesteld zijn door het linaire van de game.
blijft een fantastisch spel, maar de stijl van de game moet wel uw ding zijn.

denk da ik ook wel een 25uur erop zitte heb nu, hopen dat het toch nog ff blijft duren :p
denk da'k voor plat ga gaan in dees :>

Ja, oldschool fans zijn misschien teleurgesteld, maar ik heb toch al veel final fantasies gespeeld en persoonlijk vind ik dat FF XIII een goede wending heeft genomen :)

Er zijn wel een aantal punten voor verbetering vatbaar, (lineairiteit misschien een klein beetje aanpakken) en ik mis de steden met shops toch wel, maar het battle systeem is op en top voor mij, ik gebruik nooit maar ook nooit autobattle op een boss, en ik ondervind geen 'traagheid' als ik zelf mijn attacks kies hoor (speel op normal speed)

el slettos

Legacy Member
Kheb wa zitten grinden in chapter 5 :) Het is wel merkbaar, want kben al een goeie 12 uren bezig ^^

Hope en Vanille hun Crystarium zijn volledig opgebruikt, hun wapens respectievelijk level 8 en level 11, en ze hebben nu elk 11500 CP over haha :D

Binnenkort een major encounter, dus dan zal de Crystarium weer uitbreiden, en zal ik Hope en Vanille massaal kunnen laten poweren :love:

Li1quid

Legacy Member
Chapter 7 nu 12 uur en een half aant spelen:) Iemand trouwens tips voor welke wapens te upgrade? Momenteel alleen de gladius van lightening lvl 12 gemaakt.

memorexxx

Legacy Member
Li1quid zei:
Chapter 7 nu 12 uur en een half aant spelen:) Iemand trouwens tips voor welke wapens te upgrade? Momenteel alleen de gladius van lightening lvl 12 gemaakt.

Ja da zou ik ook wel willen weten, staat niet echt in de guide. Kzou het zonde vinden om mijn materialen te verspillen aan minder goeie wapens, voorlopig heb ik nog niets geupgrade omdat ik niet zeker ben of dat wel de goeie wapens zijn om te upgraden :p

Daedie

Legacy Member
ge hebt daar eigenlijk wat keuze in. Voor Vanille bijvoorbeeld vindt ge die pearl-what'sitcalled staff en das als ik mij goed herinner de beste staff als het gaat om puur magic stacken (hoogste magic van alle staffen). In de laatste tier geeft die ATB + 1.

Maar er is bijvoorbeeld ook een staff die geeft u een verhoogde kans op succes bij het plaatsen van een debuff, maar geeft wel wat minder magic (iets van 10 - 15% minder iirc).

Afhankelijk van uw speelstijl zal de 1 beter zijn als de ander.

Ge hebt ook nog 1 die de cure spell verbetert, maar die had toch net iets te lage magic om interessant te zijn vond ik (could be wrong tho).

Kweet niet als er nog andere staffen zijn die beter zijn. Maar deze eerste 2 leken mij persoonlijk het interessantste. Ik heb die pearlstaff zitten upgraden maar ik ga wss naar het einde toe overstappen op die debuff staff, omdat ik die "resists" wel wat ambetant vind.


Ge moet maar es die link checken die Vince hier gepost heeft, daar staat alles in.


edit:
voor light is die gladius interessant (tenzij ge haar caster wilt builden) om te levelen en eventueel achteraf over te schakelen op ultima weapon.

Li1quid

Legacy Member
solix_inc zei:
hoeveel chapter`s zijn er eigelijk?

13 naar het schijnt maar in de latere zijn sidemission enzow dus die duren nogal lang als je er het volle wilt uithalen.

Bedankt voor die info van die wapens btw:)

Nerathas

Legacy Member
Nu en in chapter 9 en nog niet echt nood aan gehad om iets up te graden. Heb nu light haar wapen op lvl 3. Zal later wel nog zien als het nodig is :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan