Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PAC

Legacy Member
Hey,
Kunnen jullie er een beetje uit aan het verhaal?
Wat is nu juist de Pulse en de Purge?
Je hebt dus de Fal'ci die mensen besmetten met een tatoo op de lichaam en ze krijgen hierdoor een doel in hun leven? De L'ci dan?

Jenzel

Legacy Member
Gran Pulse is echter een soort onderwereld waar de bewoners van Cocoon het liefst niets mee te maken hebben. Dit komt doordat het vrij onbekend gebied is voor de mensen en omdat daar de Pulse fal'Cie leven. Deze Pulse fal'Cie zijn er op uit om de wereld van Cocoon te vernietigen en kunnen mensen in l'Cie veranderen. Hierbij krijgen de mensen een soort brandmerk op hun lichaam waarbij ze een soort doel moeten halen, een zogenoemde Focus. Als de Focus gehaald wordt, dan krijgen ze het eeuwige leven geschonken in de vorm van een kristal. Wordt de focus echter niet gehaald dan veranderen ze in een soort monster die Cie'th worden genoemd. Deze monsterlijke wezens zijn zowel niet dood als levend en zijn gedoemd voor altijd rond te dolen in de wereld van Gran Pulse. Echter wordt er nooit verteld wat precies de Focus is. Daar moeten ze dus eerst achter zien te komen. Omdat de inwoners van Cocoon niets te maken willen hebben met Gran Pulse en de fal'Cie worden ook l'Cie gezien als vijanden van de staat.
Doordat aan het begin Cocoon aangevallen wordt een Pulse Fal'Cie start de regering van Cocoon, die bovendien in contact staat met de fal’Cie van hun wereld, een veiligheidsoperatie door tal van mensen onterecht op te pakken waarvan ze denken dat ze l’Cie zijn en hen te deporteren naar het woeste Pulse. Deze actie krijgt de naam “The Purge”

ULTRAnumb

Legacy Member
mocht wel vlugger tempo in het begin
tutorials zijn oke maar ik ben graag vlug uit tutorials voor een replay

duck

Legacy Member
Dit game een Rpg noemen is een slag in het gezicht van rpg fans, de eerste paar chapters zijn pokkesaai, lopen en monsters killen in mooie maar eentonige omgevingen, na een 15 tal uur begint de game beter te worden maar tot bijna op het einde heb je nooit het gevoel dat je een rpg aan het spelen bent , het battlesysteem is zo poepsimpel en saai dat een 4 jarige dit spel kan uitspelen.

soulgamer

Legacy Member
duck zei:
Dit game een Rpg noemen is een slag in het gezicht van rpg fans, de eerste paar chapters zijn pokkesaai
Dat staat nogtans in schril contrast met het tempo waarin jij dit hebt uitgespeeld :D... op amper anderhalve week al uit, dan moet je toch al serieus geboeid aan het scherm gekluisterd hebben gezeten :p.

Ik vind het een beestig spel, heb het al ruim 2 weken en nog niet eens halverwege :p. Terwijl ik toch ook al best veel tijd erop heb doorgebracht.

blizzard

Legacy Member
duck zei:
Dit game een Rpg noemen is een slag in het gezicht van rpg fans, de eerste paar chapters zijn pokkesaai, lopen en monsters killen in mooie maar eentonige omgevingen, na een 15 tal uur begint de game beter te worden maar tot bijna op het einde heb je nooit het gevoel dat je een rpg aan het spelen bent , het battlesysteem is zo poepsimpel en saai dat een 4 jarige dit spel kan uitspelen.

De main storyline is in elke FF al poepsimpel geweest. Zelfs in de o zo goede (en naar mijn mening overroepen) FF VII. Op dat vlak zijn er altijd al veel betere RPG's geweest.

Verder kan ik SE begrijpen wanneer ze zeggen dat het bijna onmogelijk is om nog zo uitgebreid te gaan dan FF VII met wat mensen audiovisueel verwachten tegenwoordig.

NovaHova

Legacy Member
ja das een feit, als ge een hele wereld open map wilt, heb je straks nog 10blu rays nodig.
Is idd wel jammer, mr ze kunnen er niets aan doen.. Tenzij da ze de graphics en audio hard downgraden. Oh en nie vergete hoe lang da wel zou inneme, 10+ jaren voor 1 game?


Ma als we zo denke, dan gaan games elke dag meer liniear en liniear worden? Zitk wel mee in...

Nerathas

Legacy Member
blizzard zei:
De main storyline is in elke FF al poepsimpel geweest. Zelfs in de o zo goede (en naar mijn mening overroepen) FF VII. Op dat vlak zijn er altijd al veel betere RPG's geweest.

Verder kan ik SE begrijpen wanneer ze zeggen dat het bijna onmogelijk is om nog zo uitgebreid te gaan dan FF VII met wat mensen audiovisueel verwachten tegenwoordig.

Is idd jammer. Ik zou liefst eigenlijk een RPG willen zoals Baldur's Gate (zeer stylish mooie 2D graphics, zodat ze de game super uitgebreid kunnen maken met veel nice effects erbij).

Maar nee...de gamers zijn zo kritisch tegenwoordig als de graphics niet meer om af te likken zijn, kijken ze zelfs niet meer naar om.

Zowat alle 3D games zijn linaire troep (vind linair goed, maar nergens geen uitgebreide side missions / werelden / steden etc, dat is pas een spijtige zaak).
2D ish Rpg's > 3D rpg's

blizzard

Legacy Member
zSylar zei:
ja das een feit, als ge een hele wereld open map wilt, heb je straks nog 10blu rays nodig.
Is idd wel jammer, mr ze kunnen er niets aan doen.. Tenzij da ze de graphics en audio hard downgraden. Oh en nie vergete hoe lang da wel zou inneme, 10+ jaren voor 1 game?


Ma als we zo denke, dan gaan games elke dag meer liniear en liniear worden? Zitk wel mee in...

Niet alleen van blu-rays, maar ook hoelang ze er dan aan zouden bezig zijn en hoeveel budget ze dan wel niet zouden moeten uitgeven.

NovaHova

Legacy Member
Mja mr uiteindelijk, gamen word altijd meer en meer populair eh. Dus meer geld = meer personeel = grotere projecte.

Dus de hoop nie opgeve!

Nerathas

Legacy Member
zSylar zei:
Mja mr uiteindelijk, gamen word altijd meer en meer populair eh. Dus meer geld = meer personeel = grotere projecte.

Dus de hoop nie opgeve!

En een veel groter aanbod = ook veel slechte games = minder groot publiek omdat er zoveel verschillende genre/platforms etc zijn.

De kosten om een GOEIE game te maken zijn echt wel insane hoog tegenwoordig.

fraaanche

Legacy Member
Nerathas zei:
Is idd jammer. Ik zou liefst eigenlijk een RPG willen zoals Baldur's Gate (zeer stylish mooie 2D graphics, zodat ze de game super uitgebreid kunnen maken met veel nice effects erbij).

Maar nee...de gamers zijn zo kritisch tegenwoordig als de graphics niet meer om af te likken zijn, kijken ze zelfs niet meer naar om.

Zowat alle 3D games zijn linaire troep (vind linair goed, maar nergens geen uitgebreide side missions / werelden / steden etc, dat is pas een spijtige zaak).
2D ish Rpg's > 3D rpg's

Dragon Quest VIII had het allemaal imo. Graphics zijn wel 'maar' cel shaded, prachtig gedaan weliswaar

spikie

Legacy Member
blizzard zei:
Verder kan ik SE begrijpen wanneer ze zeggen dat het bijna onmogelijk is om nog zo uitgebreid te gaan dan FF VII met wat mensen audiovisueel verwachten tegenwoordig.

i call BS

kijk naar de ingame screenshot van FFXIV in de FFXIV thread

FFXIV gebruikt dezelfde engine als FFXIII (crystal tools engine) en daar kan het dan wel om een grote open wereld te maken (lineaire MMORPG zou nogal hard fail zijn :D)

dus als het daar kan, kan het in offline rpg's ook

PAC

Legacy Member
Thx voor de storytelling, klinkt al wat logischer :-)
Vind het voorlopig een heel goed spel trouwens, mss idd iets te makkelijk ma ik ben ook nog maar in het begin, het zal wel moeilijker worden.

Psy

Legacy Member
word verderin toch stukken interessanter qua battlesystem, k'blijf er persoonlijk heel erg euforisch over, is geleden van uncharted 2 dat ik nog zoiets goed heb gespeelt.
kan wel begrijpen voor de echte ff veteranen dat het niet echt is wat ze gehoopt hadden, maar bon, voor een ff newb als ikzelf vind ik het toch zalig :p

Jenzel

Legacy Member
de story is idd heel moeilijk te begrijpen, maar éénmaal ge mee zijt, is alles klaar en duidelijk! Het is imo een superstory met een goe gebalanceerd vechtsysteem! Square has done it again!!

blizzard

Legacy Member
spikie zei:
i call BS

kijk naar de ingame screenshot van FFXIV in de FFXIV thread

FFXIV gebruikt dezelfde engine als FFXIII (crystal tools engine) en daar kan het dan wel om een grote open wereld te maken (lineaire MMORPG zou nogal hard fail zijn :D)

dus als het daar kan, kan het in offline rpg's ook

Ware het ni da een enorm groot deel van FF XIII hun tijd en budget in diezelfde engine is gestoken. voor FF XIV hebben ze die engine al dus kunnen ze hun direct op het spel zelf concentreren.

memorexxx

Legacy Member
Meh, ben nu na 10 uurkes aan het begin van chapter 5 en kvind hoe langer hoe meer het battlesysteem retesaai. In het begin dat ge die paradigm dinges had enz dachtek oke cool. Maar uiteindelijk is er niets aan, gewoon switchen naar attack of healing mode eigenlijk. Af en toe eens die buff en debuff dingens gebruiken, en dan maar op de auto-battle knop drukken... Het volledige turn-based systeem waarmee je al uw characters zelf kon besturen van FFX was 10000 keer vetter.

Ik heb nu al redelijk veel moves unlocked op die grid, maar kzou nie eens weten wat ze doen :), ook totaal nie nodig om dat te weten, auto-battle fixes it all for you. En wat sommige zeggen van gebruik het dan gewoon niet vind ik maar zever, dan zijde te traag + als ge libra hebt gebruikt op nen enemy pakt em toch alt de beste optie...

ULTRAnumb

Legacy Member
heb hulp nodig met boss
welja zus heeft hulp nodig met boss in chapter 9
terwijl ik in chapter 3 zit en zij van mij verwacht haar te helpen
dus als iemand mij zou kunnen zeggen of gewoon info geven over de kerel in de spoilertag kan ik da gewoon afprinten en aan zuslief geven zonder het voor mij al te veel te spoilen

Galenth Dysly, gast me 4 koppen ofzoiet da zijn spells opbouwt en krachtiger wordt blijkbaar

prometheus03

Legacy Member
in welk beeld formaat spelen jullie?

ik merk gelijk dat als ik mijn breedbeeld naar 4:3 zet dat die bol van u map wel mooi rond is ...

nu zou ik dat maar raar vinden dat ff13 geen breedbeeld is, dus vandaar mijn vraag
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan