Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lorim

Legacy Member
tb-303 zei:
Wel blijkbaar heb je nog niet veel opgevangen maar tis effectief zo dat 3/4 van het spel zo is. En geen "stadjes" neen, alles word gedaan aan uw save points.
Enkel laatste deel van het spel is free-roaming maar naar het schijnt kan je daar evenlang rondlopen als je alles wilt doen als hetgeen je al in het linaire stuk hebt gedaan.

Ben wel verwonderd dat je na 15 uur nog steeds uw auto battle gebruikt, want bij sommige wezens zou je dan toch wel heeeeeel lang moeten vechten hebben om ze neer te krijgen...

Meh ik denk niet dat ik FFXIII ga spelen. Heb gisteren FFVIII gedownload via PSN met een share hier op het forum. Dat wordt mijn volgende FF ;)

Jenzel

Legacy Member
Uio zei:
Meh ik denk niet dat ik FFXIII ga spelen. Heb gisteren FFVIII gedownload via PSN met een share hier op het forum. Dat wordt mijn volgende FF ;)

Goeie koop gedaan precies :-P

Lorim

Legacy Member
Idd :p

Geef mij toch maar die oude FF's hoor. Hoewel alles vernieuwt, blijf ik toch van de oude stempel :D


Doet me denken aan nieuwe uitvoeringen van Wagners opera de Ring. Vroeger werd het ook altijd uitgevoerd in "middeleeuwse setting" met vikinghelmen en speren enzo. Tegenwoordig is het in maatpak, moderne gebouwen en met geweren (de dondergod heeft bv een shotgun vast ipv een hamer enzo). Ook de dag van vandaag zijn er mensen die blijven zweren bij deze "oubollige" versie's en de nieuwe regisseurs boycotten enzo.

Van die zaken blijven vernieuwen, FF dus ook, ik vrees dat we ons hierbij gaan moeten neerleggen. Dus ik hou het bij de oude :p.

Not_A_woRd

Legacy Member
tb-303 zei:
Wel blijkbaar heb je nog niet veel opgevangen maar tis effectief zo dat 3/4 van het spel zo is. En geen "stadjes" neen, alles word gedaan aan uw save points.
Enkel laatste deel van het spel is free-roaming maar naar het schijnt kan je daar evenlang rondlopen als je alles wilt doen als hetgeen je al in het linaire stuk hebt gedaan.

Ben wel verwonderd dat je na 15 uur nog steeds uw auto battle gebruikt, want bij sommige wezens zou je dan toch wel heeeeeel lang moeten vechten hebben om ze neer te krijgen...

ja dan moet ik zeggen dat dat toch een heel grote tegenvaller is :(

(ik gebruik niet ALTIJD auto battle, maar meestal wel. da was gewoon om aan te tonen hoe boring het spel soms kan zijn)

Cycloon

Legacy Member
Gevechten zijn echt een stuk saaier geworden door die auto battle die eigenlijk te goed werkt. Vroeger was je vaker bezig met de goeie aanval kiezen e.d. terwijl je nu eigenlijk gewoon vaak auto battle doet en enkel af en toe eens moet nadenken naar welke paradigm je shift. Maar versta me niet verkeerd, ik vind het niet slecht, enkel minder uitdagend.

Greenie

Legacy Member
heb hem toch ook maar gekocht, geen CE maar dat hoeft ook niet he :)
51 euro is cheap enough

Not_A_woRd

Legacy Member
Ik vind het battle systeem ook niet slecht, maar het is inderdaad niet uitdagend. Het is alsof je dit spel even speelt terwijl de de gazet leest of aan het eten bent, toch maar die linkerstick naar boven houden, op auto battle duwen en om de 3 minuten een cutscene (al een geluk is het verhaal nog vrij goed) Ik begrijp de makers echt niet. Ok het audiovisuele is echt prachtig, maar er moet meer zijn dan dat in een game! Er zijn imo zwaar verkeerde beslissingen gemaakt. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, ik geef gewoon mijn mening.

Ik mis die old school dingen, free roaming, sidequestjes doen, ... noem maar op.
Spijtig, want ik had echt veel verwacht van deze titel.

The Phazonhunter

Legacy Member
Not_A_woRd zei:
Ik vind het battle systeem ook niet slecht, maar het is inderdaad niet uitdagend. Het is alsof je dit spel even speelt terwijl de de gazet leest of aan het eten bent, toch maar die linkerstick naar boven houden, op auto battle duwen en om de 3 minuten een cutscene (al een geluk is het verhaal nog vrij goed) Ik begrijp de makers echt niet. Ok het audiovisuele is echt prachtig, maar er moet meer zijn dan dat in een game! Er zijn imo zwaar verkeerde beslissingen gemaakt. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, ik geef gewoon mijn mening.

Ik mis die old school dingen, free roaming, sidequestjes doen, ... noem maar op.
Spijtig, want ik had echt veel verwacht van deze titel.

Battlesysteem is denk ik zo gemaakt om niet meer te 'turn based' over te komen. Er zit duidelijk wat meer snelheid in omdat wij minder moeten nadenken, gewoon op tijd van paradigms veranderen.
Free roaming is wel jammer, heb nog altijd het gevoel dat ik lost oddysey met andre chars aant spelen ben.:(

Dark_ParaSite

Legacy Member
The Phazonhunter zei:
Battlesysteem is denk ik zo gemaakt om niet meer te 'turn based' over te komen. Er zit duidelijk wat meer snelheid in omdat wij minder moeten nadenken, gewoon op tijd van paradigms veranderen.
Free roaming is wel jammer, heb nog altijd het gevoel dat ik lost oddysey met andre chars aant spelen ben.:(

Is toch nie erg, Lost oddessy was toch een enorm goede rpg :)

Als ge auto battle te easy vind, gebruik die dan toch gewoon nie? Ge kunt uw cursor instellen zodat die rechtstreeks op ability's staat.

Kheb zelf nog nooit auto battle gebruikt, juist omdat ik dit een totaal nutteloze functie vind...

fraaanche

Legacy Member
The Phazonhunter zei:
Battlesysteem is denk ik zo gemaakt om niet meer te 'turn based' over te komen. Er zit duidelijk wat meer snelheid in omdat wij minder moeten nadenken, gewoon op tijd van paradigms veranderen.
Free roaming is wel jammer, heb nog altijd het gevoel dat ik lost oddysey met andre chars aant spelen ben.:(

Final Fantasy is groot geworden als turn based RPG, waarom veranderen? (jaaa ok om meer geld binnen te halen :puke:)

Not_A_woRd

Legacy Member
op den duur speel je dan 5 minuten en komt er telkens een over-emotionele cutscene.. in het begin is het wel leuk, omda je de characters zo leert kennen, mr na een tijdje is het gewoon één melancholisch gezeik precies. ik ben dan iemand die een emotionele scène zeker wel kan appreciëren maar dit is gewoon teveel van het goeie. miljaar ik ben ontgoocheld :D

molog

Legacy Member
Yup de kwaliteit van Final fantasy 7 zullen ze wel nooit meer halen, dat combat systeem zat echt goed in elkaar. Ondanks het wat tegenvallen ga ik hem wel proberen uit te spelen. :)

The Phazonhunter

Legacy Member
fraaanche zei:
Final Fantasy is groot geworden als turn based RPG, waarom veranderen? (jaaa ok om meer geld binnen te halen :puke:)

Misschien is verandering wel eens nodig na 12 games?

Opticat

Legacy Member
fraaanche zei:
Final Fantasy is groot geworden als turn based RPG, waarom veranderen? (jaaa ok om meer geld binnen te halen :puke:)

Final Fantasy is al vanaf IV niet turn based meer (buiten FFX dan). Vanaf IV wordt het ATB systeem gebruikt.

fraaanche

Legacy Member
The Phazonhunter zei:
Misschien is verandering wel eens nodig na 12 games?

Maar niet teveel

Enfin ik zal te traditioneel zijn :sop:

boba fett c3po zei:
Final Fantasy is al vanaf IV niet turn based meer (buiten FFX dan). Vanaf IV wordt het ATB systeem gebruikt.

Dat is heel gelijkend op turn-based, alleen een tikje vlotter. En je had tenminste controle over al uw characters

Xervius

Legacy Member
Het gevecht systeem vind ik slecht en saai. Khad er echt wel meer van verwacht

blizzard

Legacy Member
Cycloon zei:
Gevechten zijn echt een stuk saaier geworden door die auto battle die eigenlijk te goed werkt. Vroeger was je vaker bezig met de goeie aanval kiezen e.d. terwijl je nu eigenlijk gewoon vaak auto battle doet en enkel af en toe eens moet nadenken naar welke paradigm je shift. Maar versta me niet verkeerd, ik vind het niet slecht, enkel minder uitdagend.

Vandaar dat er ook een optie is om abilities als standaard te selecteren :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan