Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
Logax zei:
Star Ocean op de PS3 heb je wel het voordeel van de Japanse voiceacting (Engelse voiceacting van SO is ongeveer de verschrikkelijkste dat ik ooit gehoord heb, hoe ik het spel ooit heb kunnen uitspelen op Xbox360 is nog altijd een mysterie).

Maar persoonlijk verkies ik FFXIII. SO was bij mij meer een rush om het spel zo snel mogelijk uit te spelen terwijl ik met FFXIII meer het gevoel heb om het rustig te spelen om maximaal te kunnen genieten. Zit nu ongeveer 23u ver en ben het nog lang niet beu.

Even een voorbeeldje van SO voiceacting:

YouTube - Star Ocean 4 The Last Hope PA: I messed up, Kay!

Na een tijd het enigste dat door je hoofd gaat is 'Kay Kay Kay Kay KAY KAY!' *headexplode*

Dan verkies ik zelfs Vanille haar gegiechel.


ja je hebt gelijk, ik wil zo vlug mogelijk star ocean uitspelen op dit moment en soms verveelt de battles mij. Ik zal het wel ruilen voor FFXIII eens ik star ocean heb uitgespeeld.

allemaal bedankt voor jullie antwoorden:D

prometheus03

Legacy Member
ik heb de battle speed nu efkes op slow gezet voor diene bos, dat valt idd beter mee

de voice acting vind ik over t algemeen wel goed, veel beter dan 10 en 12 vind ik persoonlijk

gebruiken jullie in de battles ook veel die auto attack?

ik meestal auto attack en dan die paradigms voor strategie (zit nog maar in begin, dus moet de diep gang nog ontdekken)

ZERQ

Legacy Member
ik krijg nieks van exp of nieuwe dingen of is dat omdak nog int begin zit? :p

DreaDNoughT

Legacy Member
Hoe upgrade je de wapens ?? Ik zit juist in chapter 4 en kan nog niks vinden voor een upgrade . Heb wel een pak items . Mis ik iets ?

Ja dat gekreun hangt mijn kl*ten uit . Da is nie zo erg mor elke keer als die spreekt is dat een gekreun tot en met . Eigenlijk zijn die ****** vieze ventjes . Inzoomen op blote benen , gekreun , minirokjes , geen bh's .

WilliaM

Legacy Member
Upgrade doe je bij save points, als je die optie nog niet ziet zit je nog niet ver genoeg ingame ;), ditto exp.

50Euro

Legacy Member
Hoe geef je die beta application code in?

Heb code gekregen via mail, na de game te registreren.

Psy

Legacy Member
ook een klein beetje beginnen farmen nu, die troopers droppen soms zo'n incentive chip & die lijken nogal goed te verkopen :p
da ik ondertusse CP opbouw is ook wel meegenome natuurlijk ^^

Psy

Legacy Member
Xodiax zei:
Hoe upgrade je de wapens ?? Ik zit juist in chapter 4 en kan nog niks vinden voor een upgrade . Heb wel een pak items . Mis ik iets ?

Ja dat gekreun hangt mijn kl*ten uit . Da is nie zo erg mor elke keer als die spreekt is dat een gekreun tot en met . Eigenlijk zijn die ****** vieze ventjes . Inzoomen op blote benen , gekreun , minirokjes , geen bh's .

lol, en dat er in heavy rain (westerse game) full frontal nudity is is dan weer geen probleem natuurlijk :p

soulgamer

Legacy Member
Wat ik ook zo geweldig vind aan de nieuwe Final Fantasy XIII is dat mijn hersenen soms een honderste van seconde even het beeld moet analyseren om onderscheid te kunnen maken tussen GCI en ingame cutscenes. Met momenten is het verschil duidelijk te zien maar op andere momenten ook weer niet. Alles beweegt dan net ietsjes vloeiender en je ziet dat de haren geen rechte stukjes bevatten.

'Sai

Legacy Member
ik heb er nu al een goeie 8 uur op zitten, en ik moet zeggen: wauuuuuwwww, je wordt echt meegesleept in het spel. Kun je geloven dat ik al uitkijk naar het moment dat ik is tegoei kan grinden om mijn crystarium dingskes vol te proppe :D

ps: anderen die ook minstens een keer per uur sterven ? :P Dit had ik anders nooit in andere final fantasies :P

UnFinished

Legacy Member
De teller staat op 15 u momenteel, en twordt alleen maar beter en beter moet ik zeggen :)

prometheus03

Legacy Member
ik was er ook van verschoten dat ik zo veel dood ging bij den eerste deftige baas die ik tegen kwam, hopelijk blijft dit zo

fraaanche

Legacy Member
Allez 12 uur FFXIII op de teller, maar toch al een mening.

Verhaal, characteruitbouw en battlesysteem zijn in ieder geval veeeeel beter dan die klucht FFXII da ze ons paar jaar geleden voorgeschoteld hebben.

Ik vind echter de battles zich nogal vaak beperken tot 100x op autobattle drukken, af en toe een techniek inzetten en eindeloos switchen van een defensieve naar een offensieve paradigm als je HP respectievelijk laag of hoog is. Hier mis ik toch nog dat beetje diepgang, hopelijk betert dat nog naarmate het spel vordert. Graag had ik hier de keuze van SE gezien om 4 characters in het battleteam te zetten, omdat de variatie in paradigms dan een stuk groter is en dat de tactische aanpak toch een pak vergroot.

Dat je party volledig healt na elke battle, je bij game-over weer gewoon op hetzelfde plekje start ipv bij de laatste save, er een autobattleknop bestaat, er geen directe controle is over heel je battleteam én er (voorlopig?) geen leuke dorpjes zijn om te verkennen vind ik het RPG gehalte serieus naar beneden halen, maar soit.

Er zijn dus enkele bedenkingen, voor de rest vind ik het wel een goede game en het spel zuigt me ondanks bovenstaande wel serieus op. En daar gaat het tenslotte toch om. Al bij al toch nog eens een FF die de naam van de reeks een beetje waardig is, al zet ik hem nog lang niet op het niveau van de Final Fantasy's op PS1.

Ik hoop en bid dat SE eens een oldschool Final Fantasy maakt, terug naar de roots godverdomme. Een gigantische open wereld, middeleeuwse setting, oldschool turn-based gevechten, talloze dorpjes, uren grinden en farmen, levels met exp-points ipv crystarium shit. Dat in een modern audiovisueel jasje. Zou geweldig zijn, me dunkt :p

prometheus03

Legacy Member
naar ik mij herinner waren 7 en 9 toch ook niet zo open?

in 7 had je een aantal secrets die je kon zoeken, maar voor de rest kon je wel kiezen waar je heen ging maar gebeurde er niets als je er niet kwam wanneer de story het verwachtte

tb-303

Legacy Member
ZERQ zei:
ik krijg nieks van exp of nieuwe dingen of is dat omdak nog int begin zit? :p

Ello, alles goe? ;)

Ge krijgt geen xp meer in ff xiii alsook ga je geen karakter-levels meer omhoog!
Alsook dropt er inderdaad niet "veel" armor/wapens de eerste uurkes.
Ge kunt wel u wapens upgraden na tijdje met random stuff (dus u rommel NIET verkopen, hebt dat geld toch niet nodig), en die random stuff geeft uw WAPEN xp bij, wat dan na een tijdje evolueert in een beter wapen.

Ook u rollen gaan up-levellen (u paradigma) maar dat gebeurd automatisch nadat je bepaalde stukken hebt gespeeld.

Latersssss

Jonas89

Legacy Member
voila, de game (Collector's Edition) aangekocht via amazon.co.uk voor 64 € (incl. verzendingkosten)

Not_A_woRd

Legacy Member
Ik ben em nu ook een uur of 15 aan het spelen en ik moet zeggen dat de graphics enorm prachtig zijn. Verder vind ik het verhaal ook wel meeslepend.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er veel meer van had verwacht, ik heb nog geen seconde free roaming-tijd gehad. Ik loop eigenlijk al 15uurs recchtdoor en druk meestal gewoon op X voor autobattle.. heeft er iemand enig idee of je na een aantal uur kan/mag vrij rondlopen en bv stadjes bezoeken of andere dingen doen zoals in de vorige FF's?
Ik moet zeggen dat dit me toch wel vrij hard stoort. Je loopt gewoon rechtendoor en zo ontrafelt het verhaal zich, dat is het eigenlijk, terwijl ik FF normaal altijd kocht voor de echte RPG experience.. :(

tb-303

Legacy Member
Not_A_woRd zei:
Ik ben em nu ook een uur of 15 aan het spelen en ik moet zeggen dat de graphics enorm prachtig zijn. Verder vind ik het verhaal ook wel meeslepend.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er veel meer van had verwacht, ik heb nog geen seconde free roaming-tijd gehad. Ik loop eigenlijk al 15uurs recchtdoor en druk meestal gewoon op X voor autobattle.. heeft er iemand enig idee of je na een aantal uur kan/mag vrij rondlopen en bv stadjes bezoeken of andere dingen doen zoals in de vorige FF's?
Ik moet zeggen dat dit me toch wel vrij hard stoort. Je loopt gewoon rechtendoor en zo ontrafelt het verhaal zich, dat is het eigenlijk, terwijl ik FF normaal altijd kocht voor de echte RPG experience.. :(

Wel blijkbaar heb je nog niet veel opgevangen maar tis effectief zo dat 3/4 van het spel zo is. En geen "stadjes" neen, alles word gedaan aan uw save points.
Enkel laatste deel van het spel is free-roaming maar naar het schijnt kan je daar evenlang rondlopen als je alles wilt doen als hetgeen je al in het linaire stuk hebt gedaan.

Ben wel verwonderd dat je na 15 uur nog steeds uw auto battle gebruikt, want bij sommige wezens zou je dan toch wel heeeeeel lang moeten vechten hebben om ze neer te krijgen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan