Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulgamer

Legacy Member
prometheus03 zei:
in welk beeld formaat spelen jullie?

ik merk gelijk dat als ik mijn breedbeeld naar 4:3 zet dat die bol van u map wel mooi rond is ...

nu zou ik dat maar raar vinden dat ff13 geen breedbeeld is, dus vandaar mijn vraag
Ik speel nonstop in breedbeeld op 1080 p op een 46 inch scherm. Ik vind het zalig, niets op aan te merken :p. 1 van de weinige games die op 1080p draait.

Yurf

Legacy Member
memorexxx zei:
Meh, ben nu na 10 uurkes aan het begin van chapter 5 en kvind hoe langer hoe meer het battlesysteem retesaai. In het begin dat ge die paradigm dinges had enz dachtek oke cool. Maar uiteindelijk is er niets aan, gewoon switchen naar attack of healing mode eigenlijk. Af en toe eens die buff en debuff dingens gebruiken, en dan maar op de auto-battle knop drukken... Het volledige turn-based systeem waarmee je al uw characters zelf kon besturen van FFX was 10000 keer vetter.

Ik heb nu al redelijk veel moves unlocked op die grid, maar kzou nie eens weten wat ze doen :), ook totaal nie nodig om dat te weten, auto-battle fixes it all for you. En wat sommige zeggen van gebruik het dan gewoon niet vind ik maar zever, dan zijde te traag + als ge libra hebt gebruikt op nen enemy pakt em toch alt de beste optie...

Ik ben het volledig met je eens. Ik heb alle FF's tot nu toe graag gespeeld (buiten FF X-2), maar dit battlesysteem mij te saai en passief. Je kan inderdaad zelf kiezen, maar dan ben je te traag voor o.a. de chains.

Ik moet mezelf dwingen om verder te spelen (zit zo'n 6u ver), ik vrees dat dit de eerste FF zal zijn die ik niet uitspeel. :s Ook het lineaire verloop steekt me meer tegen dan ik verwachtte.

Ben ondertussen weer aan White Knight Chronicles begonnen. :p

UnFinished

Legacy Member
memorexxx zei:
Meh, ben nu na 10 uurkes aan het begin van chapter 5 en kvind hoe langer hoe meer het battlesysteem retesaai. In het begin dat ge die paradigm dinges had enz dachtek oke cool. Maar uiteindelijk is er niets aan, gewoon switchen naar attack of healing mode eigenlijk. Af en toe eens die buff en debuff dingens gebruiken, en dan maar op de auto-battle knop drukken... Het volledige turn-based systeem waarmee je al uw characters zelf kon besturen van FFX was 10000 keer vetter.

Ik heb nu al redelijk veel moves unlocked op die grid, maar kzou nie eens weten wat ze doen :), ook totaal nie nodig om dat te weten, auto-battle fixes it all for you. En wat sommige zeggen van gebruik het dan gewoon niet vind ik maar zever, dan zijde te traag + als ge libra hebt gebruikt op nen enemy pakt em toch alt de beste optie...

Speel nog wat verder (vanaf Chapter 8), eens ge met de Sentinel rollen moet leren omgaan wordt het iets moeilijker en veel leuker. Persoonlijk vind ik FFX ook beter dan FFXIII, maar de dialogen/interacties met de personages zijn hier veel beter in uitgewerkt, das de enige reden om verder te gaan int spel en ge kunt zien dat ze daar enorm veel tijd in hebben gestoken.

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan dit spel, kga hier niet de fanboy uithangen en zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gespeeld heb. Maar de game-industrie verandert hé, en RPG's jammer genoeg ook. Een tweede FFX of FFVII zou iedereen wel willen, maar terug naar turn based gaan, dat is niet innoveren hé. Das achterblijven en de fans bekoren.

Nuja, ieder zijn mening hé :D:

Psy

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
heb hulp nodig met boss
welja zus heeft hulp nodig met boss in chapter 9
terwijl ik in chapter 3 zit en zij van mij verwacht haar te helpen
dus als iemand mij zou kunnen zeggen of gewoon info geven over de kerel in de spoilertag kan ik da gewoon afprinten en aan zuslief geven zonder het voor mij al te veel te spoilen

Galenth Dysly, gast me 4 koppen ofzoiet da zijn spells opbouwt en krachtiger wordt blijkbaar

echt moeilijk vond ik die nie, al had ik wel 0 sterre op't einde omda ik nooit genoeg stag gauge kon opbouwen voor em resette .. in't begin gewoon die zijwapens rap kapot doen, k'speelde toen met Lightning als commando/ravager, Snow als sentinel/commando & hope als healer/buffer. Eenmaal die wapens kapot zijn ist nogal vrij hard tank & spank, als ge snel zijt kunt ge genoeg stag gauge opbouwen (door continue tussen full damage & tank+damage/tank+healer te wisselen) want eenmaal hij een bepaalde ability doet reset die gauge bar & ist helemaal opnieuw beginne, dermee da ik zolang gedaan heb om die te verslaan (10min?) - tis waarschijnlijk ook wel een goei idee om ne paradigm te make waar hope buffer speelt & af en toe eens wissele naar die paradigm tot ie iedereen gebuffed heeft, kwestie van de damage wat in te tomen op de momenten dat ge naar full damage paradigm wisselt. m'n paradigms ware denk ik commando(light) + sentinel(snow) + medic(hope), commando + commando + ravager, commando + sentinel + synergist, ravager + commando + ravager, commando + sentinel + ravager

memorexxx

Legacy Member
Fury2003 zei:
Speel nog wat verder (vanaf Chapter 8), eens ge met de Sentinel rollen moet leren omgaan wordt het iets moeilijker en veel leuker. Persoonlijk vind ik FFX ook beter dan FFXIII, maar de dialogen/interacties met de personages zijn hier veel beter in uitgewerkt, das de enige reden om verder te gaan int spel en ge kunt zien dat ze daar enorm veel tijd in hebben gestoken.

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan dit spel, kga hier niet de fanboy uithangen en zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gespeeld heb. Maar de game-industrie verandert hé, en RPG's jammer genoeg ook. Een tweede FFX of FFVII zou iedereen wel willen, maar terug naar turn based gaan, dat is niet innoveren hé. Das achterblijven en de fans bekoren.

Nuja, ieder zijn mening hé :D:

Inderdaad, het verhaal en heel de setting (de uber zalige graphics) doen me verder spelen, kwil gewoon weten wat er gaat gebeuren. Op dit punt krijgt dit spel 10/10 van mij.

Wat ik mij afvraag, gebruikt gij dan veel auto-battle? Want ik zien echt het nut er niet van in (kzie er wel de fun van in) om zelf uw abilities te kiezen aangezien het spel dat voor u doet, en ge anders zo traag zijt...

Kkan me wel voorstellen dat eens je de sentinal role hebt dat het allemaal wat tactischer zal worden, en dat je meer tijd hebt om uw abilities te kiezen aangezien de sentinal dan veel damage/attacks voor u zal "absorberen". Khoop dat het toch nog wa moeilijker wordt. Kheb zelf nog maar 3 potions gebruikt op gans het verloop van het spel tot nu toe.... :unsure:

Dark_ParaSite

Legacy Member
Zonder auto battle vind ik persoonlijk toch nie da ge zo extreem traag zijt ze, haal toch enorm vaak 5 sterren bij de fights...

Daedie

Legacy Member
Het spel kiest hier toch zelden de optimale skill combo, dus ik zie er net het nut niet van in om WEL auto battle te gebruiken tenzij ge erg lui zijt :p. (27h in).

UnFinished

Legacy Member
memorexxx zei:
Wat ik mij afvraag, gebruikt gij dan veel auto-battle? Want ik zien echt het nut er niet van in (kzie er wel de fun van in) om zelf uw abilities te kiezen aangezien het spel dat voor u doet, en ge anders zo traag zijt...

Hangt ervan af in welk gevecht...

Auto-battle doe ik vooral met ravagers (eerst libra gebruiken), omdat de meest effeciënte spells sowieso gebruikt worden. Voor commando ligt dat anders omdat ge bvb bij een groepke vijanden best Blitz gebruikt, maar dat doet auto-battle niet altijd. Bij één enkele vijand doe ik het wel.

Met Sentinel kunt ge spelen, bvb eerst provoke en dan drie keer Mediguard. Auto-battle vind ik ni echt geschikt voor Sentinel, ik kies ze daar liever zelf. Bi j Saboteur en Medic hetzelfde, uw chars doen ni altijd het meest optimale dus die kies ik ook meestal zelf.

Cycloon

Legacy Member
Auto-battle kiest enkel blitz als de vijanden op dat moment dicht bij mekaar staan. Vanaf ze iets te ver staan van mekaar gaat die over op gewone attacks. Anyway, 11 uur ver, chapter 6 en nog maar 1 keer doodgegaan in het hele begin door onoplettend te zijn. Game is dus echt veel te simpel imo :(

duck

Legacy Member
soulgamer zei:
Dat staat nogtans in schril contrast met het tempo waarin jij dit hebt uitgespeeld :D... op amper anderhalve week al uit, dan moet je toch al serieus geboeid aan het scherm gekluisterd hebben gezeten :p.

Ik vind het een beestig spel, heb het al ruim 2 weken en nog niet eens halverwege :p. Terwijl ik toch ook al best veel tijd erop heb doorgebracht.

Ge hebt de game al ruim 2 weken maar uw trophy van uw 1ste chapter zegt wel 06/03/10 :eek: Ja op dat tempo kan ik geloven dat je nog niet halverwege zit, als je 1 week doet om voorbij chapter 1 te geraken :p

Ik heb de game van maandag en zat bij het laatste gevecht rond 37 uur speeltijd, dus ong 6 uur per dag sinds maandag, moest ik geboeid aan het scherm gekluisterd hebben gezeten dan zou ik de game wel rapper uit hebben en wss 12-14 uur per dag gedaan hebben.

fraaanche

Legacy Member
Cycloon zei:
Auto-battle kiest enkel blitz als de vijanden op dat moment dicht bij mekaar staan. Vanaf ze iets te ver staan van mekaar gaat die over op gewone attacks. Anyway, 11 uur ver, chapter 6 en nog maar 1 keer doodgegaan in het hele begin door onoplettend te zijn. Game is dus echt veel te simpel imo :(

Ik heb toch al een paar game overs opgelopen met de gevechten tegen shiva sisters en odin :p

soulgamer

Legacy Member
duck zei:
Ge hebt de game al ruim 2 weken maar uw trophy van uw 1ste chapter zegt wel 06/03/10 :eek: Ja op dat tempo kan ik geloven dat je nog niet halverwege zit, als je 1 week doet om voorbij chapter 1 te geraken :p
Ik vergis me van week :D, tijd gaat trager dan ik denk. Ik lees elke datalog update dus daar steekt eigenlijk al het meeste tijd in. Maar mijn eerste Trophy had ik toch al dezelfde dag van aankoop bereikt. Dat was dus de 6de wellicht.

darkskater14

Legacy Member
Iemand tips om die boss in Chapter 5 te killen?
Die zo een beke lijkt op een schildpad :P

Web Wiper

Legacy Member
Ik ben enorm aan het twijfelen om deze al dan niet te kopen. Het zou mijn eerste RPG-game zijn. Ik hoor echter dat de verwachte hype niet volledig ingevuld wordt ? Is dit zijn geld waard of wacht ik beter tot deze in de reclamebak ligt ?

Psy

Legacy Member
verwachte hype word enkel niet ingevuld door de 'oldschool' final fantasy players die wat teleurgesteld zijn door het linaire van de game.
blijft een fantastisch spel, maar de stijl van de game moet wel uw ding zijn.

denk da ik ook wel een 25uur erop zitte heb nu, hopen dat het toch nog ff blijft duren :p
denk da'k voor plat ga gaan in dees :>

WilliaM

Legacy Member
darkskater14 zei:
Iemand tips om die boss in Chapter 5 te killen?
Die zo een beke lijkt op een schildpad :P

Das met hope en lightning alleen right? If so (if not, sorry dan heb ik het op een andere baas), zorg dat hope de party buffed in het begin, heb je al Launch geleerd met Lightning? If so, das zeer handing hier als hij gestaggered is. Maak dat u hp boven de 50% blijft want hij gaat meer en meer damage doen. Dus speel met u paradigmes.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Moet toch zeggen dat de guide mij erg helpt met handige tips bij bepaalde bosses.

CE numero 67,104. Vandaag gekocht :p

NovaHova

Legacy Member
Ja mij ook, alleen probeer ik zelf hem nie zo veel te gebruike. Anders ist beetje te gemakkelijk

darkskater14

Legacy Member
WillAllon zei:
Das met hope en lightning alleen right? If so (if not, sorry dan heb ik het op een andere baas), zorg dat hope de party buffed in het begin, heb je al Launch geleerd met Lightning? If so, das zeer handing hier als hij gestaggered is. Maak dat u hp boven de 50% blijft want hij gaat meer en meer damage doen. Dus speel met u paradigmes.

Ja die boss, ma heb het op die manier al enkele keren geprobeert, maar steeds kom ik een beetje te laat en is die bar van stagger terug leeg... gaat echt traag om te vullen dus..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan