Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

duck

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Ik doe altijd Libra op nieuwe enemies :) (Denk dat er zelfs een trophy is voor 100 enemies , no ?)

Ik doe nu auto attack met Sazh (Ik kan party leader nog niet kiezen) als ravager en die doet toch niet veel damage , de chain loopt ook steeds weer leeg voor de volgende aanval

De reden waarom uw chain leegloopt is omda alleen een commando de chain leegloop snelheid kan vertragen en ravager die doet het snel omhoog gaan en snel terug zakken, dus beste is een commando/ravager combo om een chain snel tot max te krijgen. ( indien mogelijk ofc )

SHFT

Legacy Member
Hmm dit is toch de meest bizarre bug ooit. Weet niet als het aan ps3 ligt of aan F13 zelf. Maar elke keer dat ik een menu krijg hetzij tutorial of save moet ik even men controller uittrekken anders kan ik niks selecteren :s

IkoN

Legacy Member
chapter 7 nu en een goei 15u erop zitten , paradigm is wel nice zo da switchen en zien da ge ze kunt laten staggeren , gebruikt meestal 2 ravs en te staggeren en dan commando om stagger te vertragen en damage
Zoals duck dus al zei :p

MeRCeNaRy

Legacy Member
duck zei:
De reden waarom uw chain leegloopt is omda alleen een commando de chain leegloop snelheid kan vertragen en ravager die doet het snel omhoog gaan en snel terug zakken, dus beste is een commando/ravager combo om een chain snel tot max te krijgen. ( indien mogelijk ofc )

Bwa ja en nee. Ik speel commando/ravager tot de chain bar op de helft staat. Dan schakel ik over naar dual-casting om die bar extra snel omhoog te krijgen. Die zakt niet meer zo snel dan :)

Riveragrumes

Legacy Member
Momenteel Ch 5, maar om een of andere duistere reden heb ik nog maar weinig feeling met de personages. Op zich lijkt dit spel fameus op FF X qua lineairiteit, maar het verhaal heeft precies niet dezelfde verhaalopbouwende magie en diepgang... Sommige personages komen gewoon ook ongeloofwaardig over
(Hope die wraak koestert jegens Snow, maar waar ik mij totaal niet kan in inleven omdat het veel te irrationeel is en dan Vanille die mij gewoon irriteert ("Hallo, ik heb tot nu toe nog geen enkele deftige zin gezegd buiten wat gegiechel en gekreun"))

Ach, ik blijf positief; het spel voelt en speelt alleszins al beter dan FF XII. Blij dat ze ook weer een soort grid systeem hebben ingevoerd zoals FF X en het paradigm systeem is ook wel een leuke toevoeging.

Edit: Mijn excuses :')

SHFT

Legacy Member
totallyzen zei:
Hier dus een big spoiler over het upgrade systeem:

Stel: je wapen heeft 200xp nodig om van lvl 1 naar lvl 2 te gaan.
Je hebt onderdelen zoals de 'chipped fang', deze geven 4xp/stuk. Simpel rekenen leert: ik heb 50 stuks nodig en ik stijg een lvl.
Tot zover is iedereen mee denk ik? :p
Voor de multiplier: elk onderdeel heeft een fixed, hidden, multiplier getal. De 'chipped fang' zijn multiplier getal is +7.
In het vorige voorbeeld zal ons multiplier getal dus zijn : 50 x (+7) = 350.
Ligt je getal tussen:
0-50 = x1
51-100 = x1,25
101-200 = x1,5
201-250 = x1,75
251-500 = x2
+501 = x3
Onze multiplier zal hier dus x2 zijn.

Maar wat betekent dit nu?
Als we dan gaan upgraden van lvl2 naar lvl3 zal elk onderdeel twee keer zoveel xp (NIET 2 x het multiplier getal) geven zolang je tussen die grens blijft van 251-500.
Opgelet: er zijn onderdelen die erg veel xp geven maar een negatieve multiplier getal hebben, zodat je multiplier gaat dalen.

Voila, ik hoop dt iedereen die dit leest het ietwat snapt (is nogal snel geschreven). Ik snap ook wel, als je geen guide hebt, is dit ietwat een trail&error gebeuren...

hoe weet gij welke multiplier een item heeft?

Kan iemand mij ook vertellen wat voordeel het levelen van een class heeft. Ben nu level 2 commando maar zie niet echt het nut.

Daedie

Legacy Member
SHFT zei:
Kan iemand mij ook vertellen wat voordeel het levelen van een class heeft. Ben nu level 2 commando maar zie niet echt het nut.

Stats en nieuwe abilities om te beginnen. Ge moet zowiezo uw role level passeren om aan de nieuwe abilities te komen.

Meen ook ergens gelezen te hebben dat role level nodes een passieve bonus geven als ge in die role speelt, maar hier heb ik geen betrouwbare bron van dus dat kan evengoed zever zijn :p.

[edit] bron terug gevonden: http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfantasy13/show_msgs.php?topic_id=m-1-53851158&pid=928790

Dark_ParaSite

Legacy Member
Daedie zei:
Stats en nieuwe abilities om te beginnen. Ge moet zowiezo uw role level passeren om aan de nieuwe abilities te komen.

Meen ook ergens gelezen te hebben dat role level nodes een passieve bonus geven als ge in die role speelt, maar hier heb ik geen betrouwbare bron van dus dat kan evengoed zever zijn :p.

[edit] bron terug gevonden: GameSpot Forums - Final Fantasy XIII - What's the difference between Role Levels and Crystarium Stages?

Dus als ik het goed begrijp moet ge bvb uw commander op lvl2 zetten en dan krijgt ge ook die ability's en stats om yw crystarium verder te kunnen aanvullen?

Want bij enkele personages zit da grid al vol bij verschillende classes ... zal dan es kijken voor bepaalde class te levellen

Daedie

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Dus als ik het goed begrijp moet ge bvb uw commander op lvl2 zetten en dan krijgt ge ook die ability's en stats om yw crystarium verder te kunnen aanvullen?

Want bij enkele personages zit da grid al vol bij verschillende classes ... zal dan es kijken voor bepaalde class te levellen

Nee, die grid gaat zich vanzelf uitbreiden naarmate ge verder int spel komt. Om te vermijden dat ge te hard gaat powerlevelen I guess.

Maar het volgende niveau is vaak verbonden via die role level node. Dus als ge een addon krijgt na een boss te killen ofzo moet ge via die role level node gaan om naar boven te kunnen.

Verder zijn die passive bonussen die ge krijgt waarschijnlijk wel de moeite om zowiezo die role level nodes snel te nemen.

Jenzel

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
snow lijkt ni op wakka
doe mij eerder denken aan tidus me nen beanie
die andere ***** int begin me zijn haar omhoog doe mij denken aan wakka

You said the N-word!!! :lol:

Dark_ParaSite

Legacy Member
Daedie zei:
Nee, die grid gaat zich vanzelf uitbreiden naarmate ge verder int spel komt. Om te vermijden dat ge te hard gaat powerlevelen I guess.

Maar het volgende niveau is vaak verbonden via die role level node. Dus als ge een addon krijgt na een boss te killen ofzo moet ge via die role level node gaan om naar boven te kunnen.

Verder zijn die passive bonussen die ge krijgt waarschijnlijk wel de moeite om zowiezo die role level nodes snel te nemen.

Die role lvl node is de eerste bewegende node zeker?

En die tactical points die ge na een gevecht krijgt, zijt ge daar ook iets mee? vind het nog nie terug (zit wel nog nie ver)

Psy

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Die role lvl node is de eerste bewegende node zeker?

En die tactical points die ge na een gevecht krijgt, zijt ge daar ook iets mee? vind het nog nie terug (zit wel nog nie ver)

die vullen uw TP bar terug op.
TP word gebruikt voor o.a libra (om stats van uw vijanden te zien) en voor plezantere dinges later in de game (om nog niet teveel te spoilen laat ik het daarbij ^^)

Dark_ParaSite

Legacy Member
Ah, was me nog nie opgevallen dat die skills zoals libra punten van uw TP bar opgebruiken, waarschijnlijk omdat ik tot nu toe enkel ma libra heb :)

Ma goe die tp punten is gewoon passief voor int volgende gevecht terug te kunnen gebruiken.

Het crystal systeem begint me zo stillaan wel te bevallen, net zoals de paragims leuk uitgewerkt!

Ge moet soms echt wel verdomd goed opletten ook in de iets kleinere random encounters. Net paar keer game over gehad 2 keer bij de 2de baas (waar ge nog wa tutorial kreeg) en ene keer bij een random encounter, ging ineens zosnel dat ik te laat was om nog te healen :(

Nuja battlen is echt wel leuk en fris dankzij dit systeem :)

prometheus03

Legacy Member
net mijn exemplaar ontvangen :D
op t eerste gezicht wel enkele lekkere babes, dat wordt tof om de cosplays ervan te zien
(of ook net niet in t geval van dikke amerikanen)

IkoN

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Bij de bosses kunt ge beter de battlesnelheid op slow zetten in settings. Veel gemakkelijker om dan te switchen van paradigms.

da is net het toffe van het spel da ge constant moet opletten en op tijd switchen allee vind ik heh , als ge het op slow zet haalt het de spanning weg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan