Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
el slettos zei:
nu -+ 11 uren en 30 min ver, kheb me wat bezig gehouden met farmen/grinden in chapter 4 ^^

Hope en Lightning kunnen nu gewoon momenteel niet verder levelen, want iedere stat is al verworven in het huidige crystarium.

En kheb nu ook -+ 3200 CP reserve voor Hope en Lightning voor als de crystarium uitbreidt :love:

Dat wordt wel handig :D

Kan je grinden in Chapter 4 ? Ik zit ongeveer 6 uur ver en ook in Chapter 4.

Ik speel met Sazh , samen met Vanille en Hope op het moment. Ik vind dat ik serieus weinig damage doe. Sazh en Vanille beiden Ravager met Hope als Synergist , ik zit steeds buiten de time limit en heb meestal 0-1 sterren

Met Lightning/Snow had ik ALTIJD 5 sterren :(

Nerathas

Legacy Member
Zit zowat 10h ver, en van grinden is er nog geen sprake.

Haal meestal 4-5 sterren met gelijk welke team combinatie.
Gewoon genoeg gebruik maken van het Paradigm systeem.

Anima

Legacy Member
ik ben ook in ch4 wat aant grinden, niet dat het nodig is maar is altijd leuk voordat ge in moeilijkheden komt te zitten :)

Nerathas

Legacy Member
Die soundtrack irriteert me echt wel, Vanille niet zo zeer.
Net een goeie boss fight gehad, smaakt naar meer :D

Psy

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Kan je grinden in Chapter 4 ? Ik zit ongeveer 6 uur ver en ook in Chapter 4.

Ik speel met Sazh , samen met Vanille en Hope op het moment. Ik vind dat ik serieus weinig damage doe. Sazh en Vanille beiden Ravager met Hope als Synergist , ik zit steeds buiten de time limit en heb meestal 0-1 sterren

Met Lightning/Snow had ik ALTIJD 5 sterren :(

indien ge u er nog niet mee bezig hield, ik probeer toch altijd voor nieuwe vijanden hun stats te checken met libra, autoattack past zich automatisch aan aan eventuele vulnerabilities die ontdekt worden, vanille doet als ravage toch serieus wat damage tbh :)

enfin, tijd om te slapen, work tomorrow :(

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik doe altijd Libra op nieuwe enemies :) (Denk dat er zelfs een trophy is voor 100 enemies , no ?)

Ik doe nu auto attack met Sazh (Ik kan party leader nog niet kiezen) als ravager en die doet toch niet veel damage , de chain loopt ook steeds weer leeg voor de volgende aanval

Daedie

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Kan je grinden in Chapter 4 ? Ik zit ongeveer 6 uur ver en ook in Chapter 4.

Ik speel met Sazh , samen met Vanille en Hope op het moment. Ik vind dat ik serieus weinig damage doe. Sazh en Vanille beiden Ravager met Hope als Synergist , ik zit steeds buiten de time limit en heb meestal 0-1 sterren

Met Lightning/Snow had ik ALTIJD 5 sterren :(

Speel Sahz als commander en maak gebruik van ruin. In dat stuk waar gij nu zit zitten veel vijanden die ge heel weinig dmg krijgen tenzij ze staggered zijn. Commanders zorgen ervoor dat uw chain gauge niet snel terug naar beneden zakt, ge zult merken dat ge met die setup veel sneller en vaker stagger zult krijgen -> meer dmg. Staggeren met 2x ravager is onmogelijk op mobs die een beetje deftige stagger resistance hebben -> weinig dmg. Sazh doet trouwens best veel dmg als commander.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Daedie zei:
Speel Sahz als commander en maak gebruik van ruin. In dat stuk waar gij nu zit zitten veel vijanden die ge heel weinig dmg krijgen tenzij ze staggered zijn. Commanders zorgen ervoor dat uw chain gauge niet snel terug naar beneden zakt, ge zult merken dat ge met die setup veel sneller en vaker stagger zult krijgen -> meer dmg. Sazh doet trouwens best veel dmg als commander.

Mijn Sazh heeft enkel keuze tussen Ravager en Synthegist

Dawg (oi22)

Legacy Member
Daedie zei:
ok, dan moet ge nog ffkes verder met een wispelturige stagger gauge :p

Niet dat ik het erg vind. Ik win nog altijd de battles.

Het is gewoon dat sommige al wat langer duren ;P

WarBlade

Legacy Member
Vandaag in mijn handen gehad in de winkel, maar na lang twijfelen toch maar braafjes terug in de rekken gezet... :)

De enige Final Fantasy die me ooit heeft kunnen bekoren was trouwens Final Fantasy VII en ik zag ook dat Dante's Inferno voor de Playstation 3 er stond (dacht dat dat een Xbox 360 exclusive was!), dus k'denk da'k voor die game en God of War III mijn centjes ga bijhouden... :)

MattRahl

Legacy Member
Nerathas zei:
Die soundtrack irriteert me echt wel, Vanille niet zo zeer.

Soundtrack vind ik nog wel ok eigenlijk. Mijn grootste irritatie is Snow tot nu toe xD. Als hij vecht is alles bon, maar vanaf dat die kerel zen mond opentrekt, sjeezes...
Mja is ook wel een beetje zijn typetje waarschijnlijk, maar toch.

TotallyZen

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Daar sta niet in hoe ik de max aan multiplyer kan bereiken en wat nu juist wat is van al die onderdelen.

Hier dus een big spoiler over het upgrade systeem:

Stel: je wapen heeft 200xp nodig om van lvl 1 naar lvl 2 te gaan.
Je hebt onderdelen zoals de 'chipped fang', deze geven 4xp/stuk. Simpel rekenen leert: ik heb 50 stuks nodig en ik stijg een lvl.
Tot zover is iedereen mee denk ik? :p
Voor de multiplier: elk onderdeel heeft een fixed, hidden, multiplier getal. De 'chipped fang' zijn multiplier getal is +7.
In het vorige voorbeeld zal ons multiplier getal dus zijn : 50 x (+7) = 350.
Ligt je getal tussen:
0-50 = x1
51-100 = x1,25
101-200 = x1,5
201-250 = x1,75
251-500 = x2
+501 = x3
Onze multiplier zal hier dus x2 zijn.

Maar wat betekent dit nu?
Als we dan gaan upgraden van lvl2 naar lvl3 zal elk onderdeel twee keer zoveel xp (NIET 2 x het multiplier getal) geven zolang je tussen die grens blijft van 251-500.
Opgelet: er zijn onderdelen die erg veel xp geven maar een negatieve multiplier getal hebben, zodat je multiplier gaat dalen.

Voila, ik hoop dt iedereen die dit leest het ietwat snapt (is nogal snel geschreven). Ik snap ook wel, als je geen guide hebt, is dit ietwat een trail&error gebeuren...

SHFT

Legacy Member
Ik heb een soort bug...

Het begon met saven. Ik ga naar een save positie en kon niet saven het menu bleef "hangen"
Vervolgens terug opgestart terug van vorige safepoint en doorgegaan tot ik dat ik save kreeg waar het spel het me zelf vraagt. Nu load ik een game en wanneer er start komt en ik druk op X gebeurt er niks... Chapter 3 btw. Eerst dacht ik het ligt aan men controller maar in men XMB kan ik perfect alles doen controller werkt prima

gg -_-

WilliaM

Legacy Member
Hm als het begon met saven is het wss een corrupte save :s, al eens geprobeert de save te deleten (hopelijk heb je verschillende saves)

Darius Craven

Legacy Member
WarBlade zei:
Vandaag in mijn handen gehad in de winkel, maar na lang twijfelen toch maar braafjes terug in de rekken gezet... :)

De enige Final Fantasy die me ooit heeft kunnen bekoren was trouwens Final Fantasy VII en ik zag ook dat Dante's Inferno voor de Playstation 3 er stond (dacht dat dat een Xbox 360 exclusive was!), dus k'denk da'k voor die game en God of War III mijn centjes ga bijhouden... :)

Dante's Inferno verkiezen boven FFXIII :oink:

GoW III kan ik nog volgen...

SHFT

Legacy Member
WillAllon zei:
Hm als het begon met saven is het wss een corrupte save :s, al eens geprobeert de save te deleten (hopelijk heb je verschillende saves)

Mja toen het save menu bleef hange had ik niet gesaved. En kheb geen verschillende saves :(

Ik had 2de keer moeten stoppen toen ik terug met Snow moest spelen bij dat beeld. Soldiers vallen mij aan maar ik kon niks terug doen... Terwijl net dervoor had ik nog fijn een boss battle gedaan :/

edit: net nieuwe game gestart. Ik kan helemaal niks kiezen... Ik krijg die dialoog van View/Skip tutorial en ik kan niet naar boven/onder of zelfs selecteren.

edit2: Men controller net in 2de usb poort gestoken dan gaat het wel. Terug naar eerste gestoken en nu gaat het ook. Talk about weird shit lol

Dawg (oi22)

Legacy Member
WarBlade zei:
Vandaag in mijn handen gehad in de winkel, maar na lang twijfelen toch maar braafjes terug in de rekken gezet... :)

De enige Final Fantasy die me ooit heeft kunnen bekoren was trouwens Final Fantasy VII en ik zag ook dat Dante's Inferno voor de Playstation 3 er stond (dacht dat dat een Xbox 360 exclusive was!), dus k'denk da'k voor die game en God of War III mijn centjes ga bijhouden... :)

Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen. Dante's inferno lijkt ERG VEEL op GOW3.

Dus uiteindelijk ga je twee hack n slash games hebben , GOW3 begrijp ik zeker maar Dante's Inferno lijkt mij toch maar een kloon. geen slecht spel maar toch..

Waarom niet FF XIII kopen zodat je ook wat afwisseling hebt ? :l
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan