Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frederik654

Legacy Member
Slash & Burn
Slash & Burn
Slash & Burn
War & Peace
War & Peace
Slash & Burn
Fill Fill Fill Triangle

X X X X X

:bow:

TotallyZen

Legacy Member
1 tip (en wat raad) voor de mensen die snel hun wapens upgraden:

Doe dit niet té snel! Je zal veel betere wapens krijgen later in de game.
Het geeft bijna geen enkele zin om het 1ste wapen volledig up te graden naar lvl 10 als je een uur later een chest opent met een veel beter wapen.
Ik zit bijna halverwege het spel en heb nog geen enkel wapen geupgrade! De onderdelen die vijanden droppen kan je dan veeel beter gebruiken.
En ik heb geen enkel probleem met de tegenstand, ik gebruik gewoon wat meer parashifts als normaal en haal nog altijd 5star-rating.

Bjorn

Legacy Member
bedankt voor de raad totallyzen, spijtiggenoeg voor mij wat te laat :p gisterenavond al mn resources opgebruikt voor wat upgrades naar lvl 12 :D nu zo'n 8 uur ingame, het is overweldigend goed, ik ben verkocht. (Met Jap audio was het nóg beter geweest, maar ik kan me inbeelden dat ze liever engels nemen om een groter publiek te bereiken)
Inderdaad misschien wat lineair ivm andere ff's tot nu toe, maar mn neef zit zo'n 26uur ver en vanaf daar wordt het volgens hem minder lineair. Ik erger me er totaal niet aan trouwens, het spel is nu eenmaal zodanig uitgebreid dat een extra lange tutorial gaandeweg wel handig is. (enkel Vanille die toch wat 'minder' mag zijn)
Ook Crestarium enz wordt later uitgebreider (nu kan ik steeds pas uitbreiden van zodra er lvls unlocked worden na een bossfight en dergelijke)


Maar goed, ik ga verderwerken en vanavond eindelijk Odin eens uitproberen :D

V1nce

Legacy Member
totallyzen zei:
1 tip (en wat raad) voor de mensen die snel hun wapens upgraden:

Doe dit niet té snel! Je zal veel betere wapens krijgen later in de game.
Het geeft bijna geen enkele zin om het 1ste wapen volledig up te graden naar lvl 10 als je een uur later een chest opent met een veel beter wapen.
Ik zit bijna halverwege het spel en heb nog geen enkel wapen geupgrade! De onderdelen die vijanden droppen kan je dan veeel beter gebruiken.
En ik heb geen enkel probleem met de tegenstand, ik gebruik gewoon wat meer parashifts als normaal en haal nog altijd 5star-rating.

klopt nie echt

fang haar eerste wapen is bvb het beste wa ge kunt upgraden naar tier 3

Het wapen van lightning da ge best upgrade krijgt ge ook ergens in het begin van het spel (gladius)

Lionheart is ook redelijk goe , ma die krijg je pas na chapter 10 en heeft maar de helft att dan van een upgraded gladius.
Maar heeft dan wel weer early break


Daarbij maakt het nix uit als ge uw items al verpruts hebt want der is toch een manier om redelijk goedkoop te upgraden

Hier alles wa ge moet weten
http://finalfantasy-xiii.net/forums/showthread.php?t=10251

Daedie

Legacy Member
totallyzen zei:
1 tip (en wat raad) voor de mensen die snel hun wapens upgraden:

Doe dit niet té snel! Je zal veel betere wapens krijgen later in de game.
Het geeft bijna geen enkele zin om het 1ste wapen volledig up te graden naar lvl 10 als je een uur later een chest opent met een veel beter wapen.
Ik zit bijna halverwege het spel en heb nog geen enkel wapen geupgrade! De onderdelen die vijanden droppen kan je dan veeel beter gebruiken.
En ik heb geen enkel probleem met de tegenstand, ik gebruik gewoon wat meer parashifts als normaal en haal nog altijd 5star-rating.

Zo kunt ge bezig blijven he. Voor een stuk is dat wel waar, maar als ge een deftig nieuw wapen vindt is het toch wel interessant om het wat op te krikken.

Straks als ge verder int spel zit kunt ge die mats toch een pak makkelijker farmen en krijgt ge een pak meer geld binnen. Dan kunt ge voor eender welk wapen die early levels in no time pimpen.

Dark_ParaSite

Legacy Member
Zit nu zo'n 3 u ver en de ventjes beginnen elkaar te ontmoeten :)

Beestige uitgewerkt tot nu toe, me nog geen moment gestoord aan lineaire dingen...

Vechten is gewoon pure fun door de snelheid enz... nergens loading times enz ... knap!

Nerathas

Legacy Member
Net is mijn eerste Summon losgelaten (Odin).
Moet eerlijk zeggen ik vindt summons echt maar niks atm.

Dat "mounten" waar zo'n Eidolon "transformed" trekt echt wel op niks.

Maar verder begin ik meer en meer tevreden te worden over deze game.

EskimoStripper

Legacy Member
Bah mijn 5de try op diene Aster Protoflorian kreeg hem eindelijk naar 17k HP valt Hope weer weg en kon ik niet op tijd switchen tussen het healen & aanvallen.

Shinro

Legacy Member
Toch nog maar eens herhalen voor de mensen hier, ookal zijn het kleine spoilerkes, maak er nog altijd een spoiler tag van, vele mensen lezen deze topic en zitten niet allemaal evenver als sommige mensen, just a heads up voor moesten er nieuwe zijn.

spikie

Legacy Member
ik zit aan da crystalized meer, het verhaal is echt super

als het zo blijft zou deze wel is FFX uit mijn top 3 kunnen gooien :)

paradigm is ook heel leuk, is idd gambits zoals iemand hier al zei maar toch met een meer tactisch element erbij

en serah :love:

molog

Legacy Member
Dit is mijn 3de Final Fantasy game dat ik tot nu toe gespeeld heb. Ik vind het echt enorm spijtig dat ze gewoon het niveau van Final Fantasy 7 niet meer kunnen evenaren ( FF7 was/is 1 van mijn beste games ooit)
Je spendeerde een uur of 8 in een grote stad en dan kreeg je een open wereld.

Wat is FF13 een linear gedoe zeg, het enige wat ik de eerst komende 8 uur heb gedaan is, naar voor op mijn analoog zitten duwen en de rest van mijn krachten kon ik spenderen om op mijn X knop te drukken.

ULTRAnumb

Legacy Member
t'is al dik in orde :(
komende weken zal ik nimeer op PS3 kunnen want zuslief heeft haar FFXIII al
mr tziet er wel knap uit
en die muziek tijdens het vechten is dik in orde

Frederik654

Legacy Member
Weet er iemand ergens een mooie printabel PDF staan met alle items ? Ik heb de guide wel maar doe die niet open voor ik mijn platinum heb .. Ik zou gewoon graag gaandeweg afvinken wat ik ontvang van components, weapons en accesoires enz .. Of mss maak ik er straks wel eentje met behulp van copy paste uit ne gamefaqs of zo .. Intresse ?

V1nce

Legacy Member
Eindelijk word het uitdagend

Ben nu in chapter 12
En heb juist 4 uur moeten grinden om sterk genoeg te worden om een boss te mollen

Dit is de final fantasy die ik graag heb!

UnFinished

Legacy Member
V1nce zei:
Eindelijk word het uitdagend

Ben nu in chapter 12
En heb juist 4 uur moeten grinden om sterk genoeg te worden om een boss te mollen

Dit is de final fantasy die ik graag heb!

Hoeveel uur ben je dan al bezig?

Psy

Legacy Member
klein vraagje;

eindelijk terug snow ontmoet als ie daar lightning & hope red, en ik dus de 'tank' role (sentinel) gekrege heb, nu begrijp ik nie echt goe wat de bedoeling is .. ik kan ze wel af hope taunten, maar veel meer dan daar staan & incaseren doet ie nie .. vendetta lijkt maar enkel gebruikt te worden op het einde van de gauge bar, ook al cast ik het 4 keer doet ie maar 1 aanval .. overzie ik iets? Taunten & dan wisselen naar comm/ravage is ook nogal nutteloos aangezien die mobs vrijwel direct naar hope wisselen vanaf het moment dat ge van paradigm wisselt -.-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan