Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaZoR be

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Morgen ga ik erachter.

Tweede FF sinds VII. Wat kan ik verwachten buiten de erg mooie graphics ?

lees de vorige 5 pagina's? het staat vol van indrukken.

Frederik654

Legacy Member
Hier ondertussen een 6 tal uren ver en idd; datalog is handig om snel effe wat op te zoeken aangaande paradigm roles en story.

Mij maakt het niet echt uit of deze Final Fantasy nu zus of zo is .. Het is Final Fantasy en dermee kous af. Ik weet sowieso dat er nog vaak breinbrekende combats in zullen zitten en dat er nog voldoende fun te rapen valt. Vergeet niet dat het spel in 50 a 60 uren te klaren valt maar dat alles bij elkaar er zeker voor 100 uur playability inzit wat maakt dat de story net lang genoeg is om vervolgens nog eens een hele tijd door te gaan op missions (5 sterrren op mission 64 halen lijkt nog ver verwijderd) ..

Ik laat me gewoon meeslepen met het lineaire gedeelte en we zullen wel zien waar we uitkomen.. Heb geen last van de characters en voice acting is maar een deel van het spel he. Het gaat niets aan de gameplay veranderen dat de een of andere zin niet goed is qua lipsync of stemklank.

En qua lineairiteit; dowloadable content ? Er was toch een gans pretpark of zoiets geknipt ? Wat is nog meer mogelijk .. Ultra moeilijke hunts ? Proloog ? Crystarium expansion ? .. Zullen wel zien ..

Bart99

Legacy Member
Hoe verder je komt, hoe verslavender manman :D komt gewoon wat traag op gang !

Daedie

Legacy Member
Kzit weer wat verder, en denk dat de mannen die hier over saaie combat spreken toch wel serieus van mening gaan verander eens ze de buff en debuff classes voorgeschoteld krijgen :p.

Kheb nu per fight iets van 5 verschillende paradigma sets nodig om het gevecht helemaal goed te doen (proberen voor 5 star rating). Sommige mobs krijgt ge niet fatsoenlijk plat zonder dat:
- ge volledig gebufft zijt
- die mob volledig gedebufft is
- ge uw 3 karakters synchroon laat attacken (om die what's-the-name bar vol te krijgen zodat ge dubbel dmg doet)

Als ge dan rekening houdt met het feit dat buffen soms langer kan duren als debuffen en omgekeerd hebt ge ook sets nodig waarbij ge u debuffer omzet naar Damage maar uw buffer verder laat doen (en omgekeerd). Een healer mag natuurlijk ook niet ontbreken. Dan zit ge makkelijk aan standaard 4 - 5 sets.

Transities tussen sets moet ge dan ook liefst goed timen. Ik gooi men menu al open terwijl dat men chain uitgevoerd wordt, en net na de laatste attack doe ik meestal de transitie. Na een transitie krijgt ge namelijk terug een volle gauge dus kunt ge mss zelfs wat slots winnen als ge heel secuur tewerk gaat.

Veel diepgang toch wel, kvind dit aanzienlijk intensiever als klassieke TB combat :).

sypro9000

Legacy Member
Voor wa is die star rating en score, wat krijg je daar mee ? Ik zit nogtans toch al een uurtje of twee in de game en ik weet het nog altijd niet.

Daedie

Legacy Member
sypro9000 zei:
Voor wa is die star rating en score, wat krijg je daar mee ? Ik zit nogtans toch al een uurtje of twee in de game en ik weet het nog altijd niet.

Ik weet daar meer techique points voor krijgt, alleen heb ik nog geen toffe techniques om ze aan te spenderen :unsure:. Voor de rest weet ik niet als er nog bonussen aan hangen.

Ma voor mij is dat vooral een maatstaf om te zien hoe optimaal men tactieken zijn.

De score bepaalt uw rating. Vanaf ~13000 hebt ge 5 sterren.

NovaHova

Legacy Member
Kvind die star ratings wel redelijk random.. Soms denk ik van kben hier spr slecht bezig, en kheb 5star.

Andere keer own ik ze op 5 seconden en krijg ik 3 of 4 stars..

tb-303

Legacy Member
zSylar zei:
Kvind die star ratings wel redelijk random.. Soms denk ik van kben hier spr slecht bezig, en kheb 5star.

Andere keer own ik ze op 5 seconden en krijg ik 3 of 4 stars..

Minder auto-battlen ;)

spikie

Legacy Member
ok mijn eerste indrukken: :eek:

man man wat een game!
de demo was al spectaculair, maar dees slaagt echt wel alles

ik zit nu een 3-tal uur ver (gisteren ni zoveel tijd gehad wegens end-game in FFXI) ma het spel heeft mij al goe te pakke ze :crazy:

de story is nog ni zo duidelijk maar da komt wel
battlesysteem is super, characters zijn goed uitgewerkt, voice acting is vrij goed, lip synch is super

imo is deze game alles wat ze beloofd hadden

gisteren zet ik mijn ps3 aan, 6 friends online, 5 FFXIII aant spelen :p

Obs

Legacy Member
spikie zei:
kweet het nimeer, twas iemand die mw2 aant spele was

Ahnee toch niet dan, nu dat ik het me herinner heb ik relatief laat PS3 aangestoken. (zonder FFXIII had ik niet echt een reden om dat ding aan te steken ;) )

spikie

Legacy Member
voor degene die nog altijd denken da het spel 50u lineair blijft:

Pulse, also known as Gran Pulse to its inhabitants, is the giant world which lies underneath Cocoon in Final Fantasy XIII. It is described as a dangerous place populated by gigantic beasts the size of dinosaurs. Pulse features an open world design with a more free style of gameplay, a stark contrast to the more story driven experience of Cocoon.

bron: http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Gran_Pulse

starspike

Legacy Member
Allé hup...Weer een dagske bang afwachten en hopelijk kan ik morgen mee indrukken geven ;)

Obs

Legacy Member
starspike zei:
Allé hup...Weer een dagske bang afwachten en hopelijk kan ik morgen mee indrukken geven ;)

Inderdaad, Weet het me te vertellen hé want ik zit op het werk en kan mijn post niet checken :D

syndrom

Legacy Member
hebben jullie ook die code gekregen bij je game, voor je game te registreren? Wat doet dat juist?

spikie

Legacy Member
valies zei:
vergeten posten gisteren... de 9lives review staat online!

9lives - PS3 Games - Final Fantasy XIII
knappe review :niceone:

syndrom zei:
hebben jullie ook die code gekregen bij je game, voor je game te registreren? Wat doet dat juist?
als ge u game registreert krijgt ge een code in u mailbox waarmee ge u kunt inschrijven voor de ps3 beta van FFXIV en met diezelfde code krijgt ge bij de launch van FFXIV een exclusief in-game item
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan