Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

starspike

Legacy Member
wyvernshill zei:
Kan iemand me zeggen of de tekst en interface leesbaar is op een SD-TV met RGB scart ? En gelieve me niet er op te wijzen dat ik een nieuwe TV zou moeten kopen. Er is meer dan één reden waarom ik dit nu (nog) niet kan/wil doen.

GameSpot Forums - Final Fantasy XIII - Text readable on SDTV

Check btw dat eerste antwoord... Als het hier was, kreeg die direkt rep van mij :D

GameSpot Forums - Final Fantasy XIII - Playable on an SDTV?

http://finalfantasy-xiii.net/forums/showthread.php?p=286048

Final Fantasy XIII for PS3 on Standard Definition? - Yahoo! Answers

Daedie

Legacy Member
LifeAspect zei:
ook het spel gekocht vandaag en een goede 3 uurkes al op zitten spelen
+ het battlestysteem is vrij uitdagend
+ knappe graphics en animaties
+ verhaal heeft potentieel
+- toch wel een dergelijke ost (geen nobuo uematsu level maar dat wist ik al want ik heb de ost al een tijdje "voorbeluistert")

- atm vrij eenvoudig en met x te duwen kom je er wel
- enorm lineair maar kan het verhaal ten goede komen
- geen party leader kiezen... of de bezetting ervan... wss pas later in het spel zoals mensen die ik ken met de Japanse game beweren
-- vanille haar engelse dub is zoooo irritant...als je een jrpg wilt dubben en geen japanse audio track wilt aanbieden, doe het dan goed en laat geen meisje van in de 30 een stem nadoen van een Japanse tiener...anime en andere games toonden aan dat een 16y old dubben echt niet evident is als men de Japanse sound wilt behouden....

Kheb zelf wat meer uren erop zitten en ik kan zeggen dat het battlesysteem wel sterk gaat stijgen qua complexiteit. Paradigms = vet en interessant. Imo hebt ge met het paradigm systeem meer om handen dan klassiek TB combat, omdat ge op alles snel moet gaan reageren (zeker op normal speed, slow gaat wat makkelijker zijn), ge hebt niet zo veel bedenk tijd, maar ge moet toch slim handelen. Party leader kunt ge idd naderhand gaan veranderen.

Voor de rest is vanille idd wat irritant :p.

Het lineaire stoort niet (omdat de story zo meeslepend is). Ik hoop wel op omega weapon toestanden naar het einde toe (optionele tough bosses). Dan ben ik 100% tevreden over deze game ^^.

Shinro

Legacy Member
Ik kan helemaal mis zijn, maar voor de mensen die de combat té simpel vinden, ik dacht toch ergens gehoord/gelezen te hebben dat het pas echt tot zijn recht komt na ongeveer 20 uur spelen. En dat latere gevechten zekers niet vergevend zijn en dat je toch wel vaak kan sterven als je te vlug bent of te soepel erover gaat.

Ik dacht dit gehoord te hebben bij de Gametrailers review, correct me if I'm wrong.

Daedie

Legacy Member
Shinro zei:
Ik kan helemaal mis zijn, maar voor de mensen die de combat té simpel vinden, ik dacht toch ergens gehoord/gelezen te hebben dat het pas echt tot zijn recht komt na ongeveer 20 uur spelen. En dat latere gevechten zekers niet vergevend zijn en dat je toch wel vaak kan sterven als je te vlug bent of te soepel erover gaat.

Ik dacht dit gehoord te hebben bij de Gametrailers review, correct me if I'm wrong.

Bij elke FF is dat zo. Bij FFVII krijgt ge int begin attack en thunder en dat is het zowat voor een vrij lange tijd (totdat ge wat materia's begint te vinden). En dan gaat ge in 95% van de fights geen thunder gebruiken omdat het weinig meerwaarde geeft en alleen maar uw MP draint.

Kvond het (in FFXIII) zelfs nog ietwat interessant dat ge een attack en een AoE krijgt. dan kunt ge nog proberen uw score te maxen door goeie AoE's te plaatsen. Dan moet ge nog wat op de posities van uw vijanden letten.

Feonores

Legacy Member
Heb juist het laatste limited collectors exemplaar uit fnac Antwerpen meegenomen, en damn dat voelde goed(srry voor de andere die deze niet meer konden krijgen) heb het spel even in een vriend zijn ps3 gestoken en de eerste minuten waren wel heel oke ^^

Ben benieuwd wat het spel me geeft in het geheel.
Grafisch is het al dik inorde.
Hopelijk denk ik dit ook over de andere aspecten van de game.

Feonores

Shinro

Legacy Member
Daedie zei:
Bij elke FF is dat zo. Bij FFVII krijgt ge int begin attack en thunder en dat is het zowat voor een vrij lange tijd (totdat ge wat materia's begint te vinden). En dan gaat ge in 95% van de fights geen thunder gebruiken omdat het weinig meerwaarde geeft en alleen maar uw MP draint.

Kvond het (in FFXIII) zelfs nog ietwat interessant dat ge een attack en een AoE krijgt. dan kunt ge nog proberen uw score te maxen door goeie AoE's te plaatsen. Dan moet ge nog wat op de posities van uw vijanden letten.

Ik heb het dus goed gehoord, nuja, ik ken het battle-systeem van FF wel hoor, aangezien ik elke FF al heb gespeeld die gereleased is buiten dan de FF11 vanwege het een MMO te zijn.

Nuja, ik ben althans heel tevreden van FF XIII op het moment, het overtreft niet mijn FFX gevoel maar het komt toch mooi in de buurt, ik geef ook nog geen echte mening, dat is voor na het uitspelen van de game.

WilliaM

Legacy Member
Ok ben 8 uur ver, updatejes :

- Nog altijd linear, no side quests what-so-ever.
- Battle systeem is al veeeel verbeterd, enhanced sphere grid is zeer goed, upgrade system is zeer gemakkelijk - en zeer handig -
- Sommige characters under voice acting begint wel op mijn systeem te werke : Vanille.
- Geen party leader kunnen kiezen is wel ambetant
- Altijd met andere characters spelen, ipv met 1
- kbegin wat van de story te begrijpen

Thats it for now.

Cycloon

Legacy Member
Ik heb nu 2 uur achter de kiezen, maar het begin is toch echt saai en te simpel. Ok, het is het begin, maar een sterk begin is ook zeker mogelijk (zie bv GOW ofzo). Ook word je direct gebombardeerd met allerlei onbekende termen die totaal onduidelijk blijven. Gelukkig krijg je randinfo in tekstvorm die ik allemaal zitten lezen hebben, anders was ik totaal niet mee geweest. Hopelijk kom ik snel aan de meer uitdagendere stukken :)

K3nsh1n

Legacy Member
het spel vandaag mogen gaan halen ma zal nog niet spelen aangezien het al 20 na 10 is en mrgn moet werken, tzal vo mrgnavond zijn of zondag :) iemand een idee waar ik zon piggyback guide kan vinden, bij game mania waren ze uitverkocht

nuja ik ben er zeker van dat ik van de deze zal genieten ;)

DreaDNoughT

Legacy Member
Ja als je idd nog niks van het verhaal kent kun je niet volgen . Effe naar een wiki gaan en je weet over wat het gaat ( of via datalog ) . Ik trok ook ogen toen ze over hun Purge enal bezig waren...

Den_John

Legacy Member
Xodiax zei:
Ik trok ook ogen toen ze over hun Purge enal bezig waren...

Hier zit zo nog ene ^^
Speelt wel soepel, enorm knap spel.. Heb me al 4u goed kunnen bezig houden, nog geen seconde spijt van die aankoop ...

Darius Craven

Legacy Member
Heb nog niet echt kunnen spelen (juist het begin en eerste battle) maar kan je telkens maar commands van 1 character doorgeven of van verschillende? Shaz vocht in dat gevecht zelf.

Morgenavond zal ik meer tijd hebben en het mss zelf snel ontdekken maar vroeg het me nu al af :D

Bt.Solid

Legacy Member
goed om te horen dat ik niet de enige ben die met een "euh what did he just say" kop zat.
heb de database ook eve geraadpleegd en snap er al iets meer van.
de graphics zijn verbazend...heb het eerste kwartier gewoon met de camera rond men character zitte draaien.
zit ook nog maar een dik uur in de game, weinig echt interessant meegemaakt, vind het battlesysteem op de moment wat saai maar ik heb er vertrouwen in.
ik denk dat het lineare aan het spel mij wel gaat tegensteken,hoewel ik nu in een ruimte zit met iets meer vrijheid,elk pad leidt wel onvermijdelijk naar een schatkist maar dan nog,het houd de illusie van ontdekking er nog in voor de moment.
ze hadde wel wat meer tijd in de namen mogen steken (Hope, Snow & Vanille common...) en die gast met zijn chocobo in zijn afro is de max, heeft mij al een paar keer doen lachen.

WilliaM

Legacy Member
Battle system in het begin is wat restricted, maar een paar uurtjes verder is het echt de max.

K3nsh1n

Legacy Member
goe dat ik hier dat lees, beter mrgn de wiki mss eerst raadplegen en dan spelen :p

Arumat

Legacy Member
Het is zeker de bedoeling om die database te gebruiken. Je krijgt ook steeds een melding op je scherm als die database geupdate wordt. Dus zeker lezen als je alles in detail wil weten.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Morgen ga ik erachter.

Tweede FF sinds VII. Wat kan ik verwachten buiten de erg mooie graphics ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan