Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NovaHova

Legacy Member
PyromaN zei:
ist nog altijd met zo'n intro-animatie van ne halve minuut bij elk gevecht waardoor ge die gevechten halfweg echt kotsbeu zijt? :)

Tgaat redelijk vlot vind ik! Maakt u geen zorgen!

syndrom zei:
nu ff gespeeld, en ondanks zen extreme lineariteit en gelimiteerde combat voorlopig moet ik zeggen dat ik geboeid ben door het verhaal en het universum. Kzal deze wel blijven spelen.

Idd, tbegint ook opt gemaksken, maar de game duurt wel 60u dus kan nog alle wegens opgaan!

Dark_ParaSite

Legacy Member
V1nce zei:
Kheb het al sinds zondag.
En de eerste 15 u is bijna alleen 1 recht pad blijven volgen
Zo fucking boring

Naja was te verwachten door al die berichten, jammer ma zolang ze het verhaal enz inorde hebben stoor ik me er hopelijk nie te veel aan.

k'heb trouwens de battlespeed op slow gezet :)

moonhippo

Legacy Member
1 ergernis -> HOPE
Die is al even erg als die kleine van Tales of Vesperia

Darius Craven

Legacy Member
moonhippo zei:
1 ergernis -> HOPE
Die is al even erg als die kleine van Tales of Vesperia

Doorgaans zijn de kleinste in JRPG's echt irritant... Zeker wanneer ze er een Engelse voice-actor voor gebruiken :D

moonhippo

Legacy Member
Darius Craven zei:
Doorgaans zijn de kleinste in JRPG's echt irritant... Zeker wanneer ze er een Engelse voice-actor voor gebruiken :D

idd, maar waarom moet er nu in elke JRPG minstens 1 klein kind zitten dat iedereen op de zenuwen werkt :p
Achja voor de rest blijft FFXIII wel subliem

Nattefrost

Legacy Member
moonhippo zei:
1 ergernis -> HOPE
Die is al even erg als die kleine van Tales of Vesperia

Jep, mijn irritatie heeft zich van Vanille haar stem naar Hope zijn afschuwelijk karakter verplaatst. Komaan, zelfs Vanille vond hem daarjuist in een cutscene irritant! Als dat niet genoeg zegt...

Arumat

Legacy Member
Ik vind Vanille veel erger met haar 3 verschillende accenten en haar constante "wow" geluiden :p
Maar het is wel een zalig spel. Zit nu 13h ver en mijn mening erover blijft hetzelfde.

blizzard

Legacy Member
Dankzij de incompetente, analfabete idioten bij de post mag ik nog even wachten, de facteur heeft het vandaag blijkbaar vertikt om langs te komen \o/

Obs

Legacy Member
Zoals verwacht hier nog geen chief examplaar.
But no worries, heb ik vandaag nog wat tijd voor unfinished business zodat ik klaar ben voor FFXIII als ie dan toekomt :)

starspike

Legacy Member
Obs zei:
Zoals verwacht hier nog geen chief examplaar.
But no worries, heb ik vandaag nog wat tijd voor unfinished business zodat ik klaar ben voor FFXIII als ie dan toekomt :)

Ik heb dus echt niks dat me op dit moment zelfs boeit om te spelen... Al maaaaanden deze datum aangestipt en zo gefocussed op FF XIII dat ik echt zin heb in niks anders, zelfs niet in 24 kijken.

GM langs geweest en die fuckers geven 25 (!!!!!) euro voor een sealed copy van FF XIII. Laat het dan maar schoon zitten.

SHFT

Legacy Member
Heb de mijne ook vandaag gehaald.

Kon de verleiding niet weerstaan en dus maar gespeeld. Tot nu toe is het toch al nice :p

The Phazonhunter

Legacy Member
Mayiko zei:
wooot mijn versie is ook binnen 45 euro ^^.
een batje bij bart smith maar niet zomaar, doordat ze dit zaterdag beloofd hadden en niet kunnen nakomen hebben hebben ze wat van de prijs gedaan voor mij ^^.

Wow gelukzak. Ja ik had gehoopt een le xbox360 versie te krijgen maar ze hadden er geen gekregen, ze gave me 13% korting op 60 euro dus was ongeveer 52€. Ik was dervoor even langs de mediamarkt gaan zien en stond ie daar gewoon te koekeloeren voor 51.90€. Dus iedereen uit hasselt, er liggen nog een 40tal games van ff xiii in de mediamarkt(zowel veel ps3/360).

Savatar

Legacy Member
Mayiko zei:
wouldn't count on it ;).
blijkbaar ken je me nog niet.
we spreken hier over 1000'n uren ff achter de rug e.
van FF1 - 3 en van 6-13 (sinds vandaag)
kzie het dus nog altijd zitten :)

4 en 5 zijn ook de moeite hoor!

-Steve-

Legacy Member
Hier irriteert geen enkel personage hoor. Ze zijn stuk voor stuk sterk neergezet. Ik ben zwaar verslaafd aan dit spel, het is omdat ik nog schoolwerk heb of ik had gewoon verder gespeeld. En binnekort nog GoW3, mijn top-5 is serieus veranderd in enkele maanden tijd.

syndrom

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Dus als ge het op twee weken speelt dan is de gameplay totaal anders? Ge moet dat spel eerst wat laten rijpen zoals kaas of wijn? Ah k; Amai die ****** zijn echt wel straf. :bow:

amai kerel wrm hedde die game infeite gekocht?

Hedde hiervoor al FF of eender welke JRPG gekocht?

Psy

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Dus als ge het op twee weken speelt dan is de gameplay totaal anders? Ge moet dat spel eerst wat laten rijpen zoals kaas of wijn? Ah k; Amai die ****** zijn echt wel straf. :bow:

als ge geen appreciatie hebt voor japanse stijl & animé in het algemeen was het misschien niet de beste keuze geweest om te kopen.

ontopic:
heb zelf nooit echt FF gespeelt, in m'n "jonge tijden" had ik weinig interesse voor dees soort games & had ook niet echt veel interesse naar animé toe, maar boy oh boy wat vind ik dees fantastisch.
het begint idd wel wat traag, zelf als FF newbie vond ik het vrij sloom, maar eenmaal een klein stukje verder krijgt ge toch al wat te zien wat de game tot in staat is. :)

gelukkig is er tijdens dat ietwat saaiere begin genoeg grafische drool & storyline om u geinteresseerd te houden tot het wat meer van de grond komt.
langs de andere kant was het wel nodig als newbie aangezien ik geen bal van het battlesysteem kende & ze het toch allemaal goed uitleggen.
de muziek in't algemeen & story vind ik gewoon ronduit fantastisch, voor mensen die nooit in de FF serie beland zijn maar toch houden van animé zou'k dees toch zeker aanraden!

dat battlemuziekske zit ook al goed in m'n hoofd, tzal geen schaapjes tellen zijn vanacht maar abilityselecting zijn -.-

enige kleine minpuntje dat ik persoonlijk wel heb is die "outro" zoals vermeld na elke battle, ik zie er persoonlijk weinig het nut van in & het geeft zo'n beetje een lame gevoel van 'this battle is over, onto the next!', wat ergens een beetje spijtig is :p maar das maar een kleintje op een erg grote taart.

qua characters vind ik ze allemaal wel dik oké, lightning is fantastisch, coole heroin zonder echt cliché te zijn, ook engelse voice actor ervan is vrij goed.
de rest van de cast houd ik gewoon altijd in het achterhoofd dat die cast bedoeld is voor japanse voiceactors, oké vanille heeft een beke dat paris hilton gehalte, maar (volgens tgene wa'k al op youtube heb gezien) in de japanse voices komt dat veel minder irritant over & ligt die character gewoon beter in de cast.
een beetje spijtig maar bon, de engelse cast doet het al bij al niet slecht imo.

zou dees belange niet laten liggen maar ge moet toch ietwat openminded zijn wat jap games betreft, als ge echt aankoopt met het idee een typisch westerse game te verkrijge gaat ge allicht wel wat teleurgesteld eruit komen, maar das ergens ook maar vrij logisch, aangezien dat nooit eigen geweest is aan FF .. mense die FF kope in't algemeen wete wel waar ze aan beginne veronderstel ik.

bottom line; ik vind em gewoonweg zalig.

een klein miniem spoilervraagje misschien nog;
die loot die soms dropped zoals die fangs & dergelijke, ben je daar ook daadwerkelijk iets mee? of is dat puur om te verkope?

waffel

Legacy Member
Bij elke editie zien ze er meer en meer als metrosexuelen uit. Geen last van jullie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan