Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Steve-

Legacy Member
waffel zei:
Bij elke editie zien ze er meer en meer als metrosexuelen uit. Geen last van jullie?

Diene gast int begin met zijn blauw haar is net Bill van Tokio Hotel. :lol:

Lorim

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Dus als ge het op twee weken speelt dan is de gameplay totaal anders? Ge moet dat spel eerst wat laten rijpen zoals kaas of wijn? Ah k; Amai die ****** zijn echt wel straf. :bow:

Gast, het ligt er vingerdik op dat dit spel of eender welke FF of Japans geïnspireerde game echt niet uw ding is. Laat het dan zo e :)

En nu ff Psy zijn mening lezen :p

waffel

Legacy Member
syndrom;1http://www.geekologie.com/2009/03/20/ff%20periodic%202.jpg2996188 zei:
das al altijd geweest toch

ff%20periodic%202.jpg


Je kan de homo's er zo uithalen. En die komen allemaal uit de nieuwere edities :D Maar goed, 't was maar een opmerking hoor ;) FF :bow:

starspike

Legacy Member
Niet vergeten dat in de oude games de technologie ook gewoon niet goed genoeg was om typische Japanse personages te maken ;) Maar als je stuff als Secret Of Mana en Chrono Trigger bekijkt, begint het toch al, hé...

crono.jpg


Randi_Character_Sheet.jpg

waffel

Legacy Member
Maar toen kon je de mannen van de vrouwen onderscheiden :D Der is daar maar één pixel voor nodig, Barret wss twee :unsure:

Lorim

Legacy Member
Psy zei:
qua characters vind ik ze allemaal wel dik oké, lightning is fantastisch, coole heroin zonder echt cliché te zijn, ook engelse voice actor ervan is vrij goed.
de rest van de cast houd ik gewoon altijd in het achterhoofd dat die cast bedoeld is voor japanse voiceactors, oké vanille heeft een beke dat paris hilton gehalte, maar (volgens tgene wa'k al op youtube heb gezien) in de japanse voices komt dat veel minder irritant over & ligt die character gewoon beter in de cast.
een beetje spijtig maar bon, de engelse cast doet het al bij al niet slecht imo.

Das dus exact de reden waarom ik zo'n games liefst in het Japans speel. Zéker bij anime's verpesten vaak de Engelse voice-overs het geheel. Japanners hebben een volledig andere manier van zich uit te drukken dan westerlingen, vooral qua emotie's dan. Wij vinden het vaak "omg over the top" en "tss, japanners", maar als je hun cultuur wat kent, is het plots al heel wat anders. De animaties en handelingen zijn op Japanse wijze gedacht, wat vaak rechtlijnig tegenover de westerse dubs staat. Hoe goed die dubs en acteurs ook mogen zijn, sowieso geven ze soms een vertekende interpretatie van het karakter van hun personage. Hierdoor krijg je dus bv dat Paris Hilton-achtige personage, wie in de Japanse versie helemaal niet zo overkomt. Echt jammer dat de Japanse dubs uit het spel zijn gehaald, desalniettemin chapeau voor de geweldige Engelse lipsynch ;)

LifeAspect

Legacy Member
ook het spel gekocht vandaag en een goede 3 uurkes al op zitten spelen
+ het battlestysteem is vrij uitdagend
+ knappe graphics en animaties
+ verhaal heeft potentieel
+- toch wel een dergelijke ost (geen nobuo uematsu level maar dat wist ik al want ik heb de ost al een tijdje "voorbeluistert")

- atm vrij eenvoudig en met x te duwen kom je er wel
- enorm lineair maar kan het verhaal ten goede komen
- geen party leader kiezen... of de bezetting ervan... wss pas later in het spel zoals mensen die ik ken met de Japanse game beweren
-- vanille haar engelse dub is zoooo irritant...als je een jrpg wilt dubben en geen japanse audio track wilt aanbieden, doe het dan goed en laat geen meisje van in de 30 een stem nadoen van een Japanse tiener...anime en andere games toonden aan dat een 16y old dubben echt niet evident is als men de Japanse sound wilt behouden....

Psy

Legacy Member
Uio zei:
Das dus exact de reden waarom ik zo'n games liefst in het Japans speel. Zéker bij anime's verpesten vaak de Engelse voice-overs het geheel. Japanners hebben een volledig andere manier van zich uit te drukken dan westerlingen, vooral qua emotie's dan. Wij vinden het vaak "omg over the top" en "tss, japanners", maar als je hun cultuur wat kent, is het plots al heel wat anders. De animaties en handelingen zijn op Japanse wijze gedacht, wat vaak rechtlijnig tegenover de westerse dubs staat. Hoe goed die dubs en acteurs ook mogen zijn, sowieso geven ze soms een vertekende interpretatie van het karakter van hun personage. Hierdoor krijg je dus bv dat Paris Hilton-achtige personage, wie in de Japanse versie helemaal niet zo overkomt. Echt jammer dat de Japanse dubs uit het spel zijn gehaald, desalniettemin chapeau voor de geweldige Engelse lipsynch ;)

yup, nu bon, het zij nu eenmaal zo, de rest van de game maakt de dub meer dan goed imo, en aangezien ik lightning toch wel bijzonder goed vind stoor ik me minder aan de rest ^^

cgi scenes zijn ook zo prachtig mooi gedaan, is eigenlijk toch al ffkes geleden dat ik nog eens zo hyped was op een game, sinds uncharted 2 veronderstel ik.
het linear zijn is blijkbaar ook een storend element voor velen maar das persoonlijke voorkeur tbh, heb al genoeg mmo's & rpg's op pc gespeelt die vrij open-end zijn & op den duur begint ge u daar ook aan te storen.

Xploziv

Legacy Member
ok na toch zo'n goede 2 uur spelen, eventjes men bevindingen opschrijven

spel is al veel te simpel, ik mis de complexiteit van de oudere FF-games
grafisch is dit een pracht van een game, geen wonder dat dat zo lang in beslag heeft genomen
het verhaal kan me zeker boeien, vele beter dan die brol van een FF XII

anyway, dit zijn mijn bevindingen na een 2 tal uurtjes spelen
maar ik zeg het, ik hoop ten zeerste dat het vechten al veel diverser gaat worden

wyvernshill

Legacy Member
Kan iemand me zeggen of de tekst en interface leesbaar is op een SD-TV met RGB scart ? En gelieve me niet er op te wijzen dat ik een nieuwe TV zou moeten kopen. Er is meer dan één reden waarom ik dit nu (nog) niet kan/wil doen.

el slettos

Legacy Member
idd dat gekreun van Vanille viel me meteen op :unsure:..... -> :love: ^^

6 uurtjes gespeeld, en dat lineaire gedoe mag nu wel eens veranderen. Voor de rest is alles tip top, een zalig battlesysteem en de CG cutscenes zijn fenomenaal :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan