Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V1nce

Legacy Member

el slettos

Legacy Member
Samus007 zei:
als je over een 360 EN PS3 beschikt waarom zou je dan in godsnaam de 360 versie aanschaffen in deze kwestie, al de CGI is in 1080 full HD, de 360 versie beschikt hier niet over en is in compressed 720 HD, ook geen disc swappen met de PS3.

ik heb een 360 en ps3, en ik heb natuurlijk gekozen om FFXIII CE voor ps3 te bestellen.

ik verzamel nochtans xbox 360 games, maar vroeger altijd final fantasy gespeeld op ps1 en ps2. Het is een soort van 'traditie' om deze games op mijn ps te blijven spelen.

Neem daar nog bij dat de ps3 versie nu stukken beter is, ik heb geen seconde getwijfeld :)

V1nce

Legacy Member
This blijkbaar confirmed

360 versie niet in HD

However, experienced eyes out there know a legit shot when they see one, and soon the Xbox 360 version was being reported as 1024x576, with 2x multi-sampling anti-aliasing. This is up against native 720p on the original PlayStation 3 version, again with the same 2x level of MSAA, representing a fairly enormous drop of around a third of the overall resolution. So, are the stories about a reduced resolution on FFXIII 360 true? You betcha.

For those curious about how we can be so certain, the principles of pixel-counting are pretty much foolproof. On a 720p game, a diagonal line 20 pixels in height will have 20 distinct steps from top to bottom. When you look at FFXIII, there clearly only 16. So... (16/20) x 720 gives you a vertical resolution of 576 pixels. The same principles - and indeed ratios, in this case - apply to the other axis, giving horizontal resolution of 1024 pixels. The only slight confusion here could come from the HUD, which is rendered at normal 720p resolution before being overlaid on top of the 576p image. This has been standard practice for many years now with sub-HD titles, and FFXIII is no different.


Face-Off: Final Fantasy XIII | DigitalFoundry

Samus007

Legacy Member
SeriousFace zei:
We zijn niet allemaal qfx whores hoor

als je de keuze hebt zeg ik er toch bij, heeft toch niks met qfx te maken, de PS3 versie is gewoon superieur in dit geval, je zou wel banan zijn om dan de 360 versie te nemen als je over beide consoles beschikt

spikie

Legacy Member
Samus007 zei:
als je over een 360 EN PS3 beschikt waarom zou je dan in godsnaam de 360 versie aanschaffen in deze kwestie, al de CGI is in 1080 full HD, de 360 versie beschikt hier niet over en is in compressed 720 HD, ook geen disc swappen met de PS3.

tzou zelfs 576p zijn geupscaled naar 720p

bron: Final Fantasy XIII/13 ~ Final Fantasy XIII runs in 576p on Xbox 360

Square Enix recently released some screenshots of Final Fantasy XIII running on the Xbox 360, and after some analysis it was determined that the screenshots were 576p native resolution scaled to 720p. The screenshots were somewhat shady though since there was a mouse pointer in a few of the screenshots, so I took this information with a grain of salt.

However, recently some people have managed to play Final Fantasy XIII on the 360 themselves, and did some more reliable analysis. As it turns out, the results are much worse. Not only is the gameplay 576p, but the CG cutscenes are as well. Compare that with the PS3 version which has 1080p native cutscenes.

overzicht van reviews:
http://www.ff-xiii.net/boards/showthread.php?t=10283

de meeste zijn toch positief

el slettos

Legacy Member
576p is toch wel erg, tmag zelfs nog upscaled zijn naar 720p...:s

wel stom voor de mensen die hem aanschaffen op 360, zo'n enorm verschil met native 1080p reso van ps3 :eek:

RaZoR be

Legacy Member
V1nce zei:
Holy crap at this 360 vs PS3 Compariosn of Final Fantasy XIII | Barn Gamerz

De vergelijkende foto's da SE had vrijgegeve.

Ziet ge toch een groot verschil tusse de ps3 en xbox versie

Zo ziede wa voor kwaliteitsverlies ge hebt bij compressie
en dan zegge ze da blu ray nie nodig is :lol:

360 zou ook niet in hd zijn volgens de kerel van digital foundry

wow @ screen van die link...
echt wel crappy. Precies omgekeerde bayonetta (met het verschil dat FFXIII wss geen framedrops heeft op 360).

Lorim

Legacy Member
Wow die screens zijn echt verschrikkelijk, heb bijna medelijden met de Xbox mensen :/.

Maar idd zoals RaZoR zegt, wij hadden hetzelfde voor met Bayonetta..

Obs

Legacy Member
Oh, wordt dat allemaal niet wat opgeblazen?
Tijdens bewegende beelden valt dat prolly ook al minder op.

Lorim

Legacy Member
Obs zei:
Oh, wordt dat allemaal niet wat opgeblazen?
Tijdens bewegende beelden valt dat prolly ook al minder op.

Kweet nie hoor, het ziet er als een high end ps2 game uit :wtf:

Darius Craven

Legacy Member
Ach, voor mij is't simpel: Heb je een PS3 en X360 haal hem dan in huis voor PS3. Heb je geen PS3 is je keuze zo al beperkt en kan je hem evengoed in huis halen voor X360.

Maar zie geen, maar dan ook geen enkele reden waarom iemand met een PS3 en X360 hem voor X360 zou verkiezen.

RaZoR be

Legacy Member
Uio zei:
Kweet nie hoor, het ziet er als een high end ps2 game uit :wtf:

bwa, op het filmke bij Eurogamer is het duidelijk dat het wel een pak minder opvalt wanneer het spel in beweging is. Mja, dat was / is bij bayonetta ook wel.

Nuja, Het is en blijft een feitelijk verschil... Ga mij ook zowieso de ps3 versie halen hoor :)

Anima

Legacy Member
Uio zei:
Kweet nie hoor, het ziet er als een high end ps2 game uit :wtf:

lol gij hebt al lang gene ps2 meer opgezet zekers ? das zoals ze zeggen van WKC een goed uitziende ps2 game is ... ja maar ik speel nog vaak o pde ps2 en das toch nog steeds een groot verschil hoor, maar idd de geen AAof AAx2 wa ma is op de xbox360 maakt het best wel lelijk ... maarja draait em om de gameplay tenslotte en niet om de gfx in mijn geval ..
heb em ook voor de ps3 besteld omdat ik nooit ne xbox speler ben geweest en dat de xbox hier 2 keer dood is gegaan lolz ...

spikie

Legacy Member
Den_John zei:
Heb hem ook in pre-order staan bij TheHut spikie; als hij niet goed is kom ik u halen :p

lol :p

ben der vrij gerust in dat hem goe gaat zijn
ni de beste in de reeks ma wel een goeie game

Psy

Legacy Member
word imo beke opgeblazen, bij bewegende beelden gaat ge dat toch een pak minder merken.
zoals dat gedoe met GTA4 toen, waar de PS3 versie 640p (?) is upscaled naar 720p, merkte ge dat toen ook tijdens de game? ;o

Lorim

Legacy Member
Anima zei:
lol gij hebt al lang gene ps2 meer opgezet zekers ? das zoals ze zeggen van WKC een goed uitziende ps2 game is ... ja maar ik speel nog vaak o pde ps2 en das toch nog steeds een groot verschil hoor, maar idd de geen AAof AAx2 wa ma is op de xbox360 maakt het best wel lelijk ... maarja draait em om de gameplay tenslotte en niet om de gfx in mijn geval ..
heb em ook voor de ps3 besteld omdat ik nooit ne xbox speler ben geweest en dat de xbox hier 2 keer dood is gegaan lolz ...

Ik speel nog dagelijks op ps2, maar dat wil niet zeggen dat ik een tikkeltje beetje overdreven beschrijving mag maken ;). Ik ben uiteraard blij dat ik ps3 heb e :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan