Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lorim

Legacy Member
Obs zei:
Nog straffer, ik heb zelfs liever lineair. In zo'n stukken leef ik me veel meer in op het verhaal. Als je aan het backtracken bent kom je daar soms precies wat 'los' van & doorbreekt de spanning wat.

Ohja, allemaal maar meningen :)

Niet mee eens, in andere niet lineaire FF's wordt het verhaal volledig lineair verted. Op de world map moest je dan ergens heen volgens het verhaal, maar je kon volledig volgens eigen beslissing ergens anders heen. Heb ik toch liever, maar idd, allemaal maar meningen ;).

lowscore

Legacy Member
Ik heb het soms ook liever lineair, hoor. Meestal zelfs. I truly hate sandbox type games!

En ik haat het ook wanneer je voor een bepaalde side-quest een hele andere kant op moet, terwijl je voor het verhaal zogezegd dringend ergens anders heen moet. Zoals Obs schrijft doorbreekt dat de spanning. Ik zou het zelfs nog straffer omschrijven, dat 'vloekt' ongelooflijk. I don't like that at all!

Heb geen probleem met lineairiteit op zich. Maar 'k kan er wel problemen mee hebben als het op de verkeerde manier is geïmplementeerd. Maar wat 'verkeerd' en 'juist' is, is moeilijk uit te leggen. Questie van aanvoelen, zeker?

spikie

Legacy Member
en zoals ook al op verschillende plaatsen vermeld is, is enkel de eerste 6-10u volledig lineair..

SeriousFace

Legacy Member
Denk dat het wel wat langer linear is, ik hoorde tot bijna de eindbaas dat het linear is

spikie

Legacy Member
SeriousFace zei:
Denk dat het wel wat langer linear is, ik hoorde tot bijna de eindbaas dat het linear is

waar hebt gij da gehoord?
de meest negatieve reacties spreken tot max. 20u in het verhaal

lowscore

Legacy Member
Daarom dat ik me deze game ook wel zal kopen. Ge moet het nu eenmaal zelf ondervinden. Maar als ik het heb over problemen met het lineair pad, dan bedoel ik voor een stuk ook letterlijk het pad, bvb.

Of er side-quest in zitten of niet, is eerlijk gezegd geen zorg voor mij. I don't really care. Voor mij kan een game zo lineair als de pest zijn terwijl het over 100 side-quest beschikt. Feitenlijk is dat niets meer dan u een 'mission select' geven, terwijl die missies zelf ook weer zo lineair als wat kunnen zijn.

Ik vrees dat ik weeral een andere invulling heb over de term lineair dan wat het voor de meesten betekend. :(

waffel

Legacy Member
Oei, Final Fantasy XIII 89% in de OPM. Waar is de tijd dat Final Fantasy games de hoogste punten scoorden in de OPM. Alé, GOWIII 97%. Waar gaat die magazine naar toe.

Idd lowscore, "lineair" is goed. In FFX had ik daar verre van last van, in tegendeel ik raakte niet constant gefrustreerd zoals in sommige voorgaande delen.

Nerathas

Legacy Member
Ik snap toch echt niet waarom de meesten zo'n probleem maken van het meer lineaire gedeelte van FFXIII.
En dan? De meeste games zijn zo, zijn ze daarom minder goed? Helemaal niet.

En idd, de 10 was toch ook (bijna) helemaal lineair. Dus waarom iedereen er nu zit over te klagen begrijp ik niet.

Daedie

Legacy Member
in FFX had ge wel nog redelijk wat enorm leuke (en time consuming) extra activiteiten naar endgame toe.

Ik vrees dat daar ook niet veel van te vinden zal zijn in FXIII, maar ik hoop van wel.

waffel

Legacy Member
Sowieso heb ik de indruk dat ze commercieel zijn gegaan. Al is het maar omdat Final Fantasy op de Xbox360 komt. Brr, krijg altijd een raar gevoel als Nintendo/PS games op Xbox uitkomen :p

chellesan

Legacy Member
we zullen wel zien he hoe erg het is, maar wees gerust het laatste stuk is een erg grote wereld met 62 side quests, dus er gaat genoeg endgame zijn en eindelijk is dat ook het beste, dat ze de questen voor het laatste van het spel houden, anders ga je mischien het verhaal uit het oog verliezen als je al van in het begin side questen kunt doen

IkoN

Legacy Member
Dat we maar rap volgende week zijn :)
Nuja , kga weer alles dooreen spelen ik ken men eigen , nog nie lang bezig met WKC die me enorm goed bevalt tot nu toe , heavy rain ook al een stuk gespeeld , zen nog bezig op dante en bayonetta , GOW3 komt eraan , pffffffffffff :)
Maar denk wel dat ik direkt aan FF ga beginnen en de rest links laat ligge hehehe

GaaRa-

Legacy Member
zoveel gameprojecten in 1x is nooit goed :p
vooral niet als verhaal centraal staat :)

RaZoR be

Legacy Member
spikie zei:
waar hebt gij da gehoord?
de meest negatieve reacties spreken tot max. 20u in het verhaal

idd, volgens mij heb ik zelfs ergens een filmke gezien over waarom dat ze dat hebben gedaan... In het begin linear om zo echt de aandacht bij het verhaal te houden en een band te creëren met de personages. Naderhand is het wel freeroam dacht ik

TotallyZen

Legacy Member
FFX was toch ook redelijk lineair? Behalve op het einde dan met Blitzball rewards, Dark Aions en de legendary weapons (en indd de monster arena, gelezen hierboven, bijna vergeten). Had er geen probleem mee.
FFXII vond ik persoonlijk helemaal niet lineair. Met die hunts (en ook al die aions die je kan verzamelen, maar ze hebben een andere naam:oink:, i forgot:eek:) die je tussendoor kon doen.
Ook hier geen probleem mee.
Ik heb altijd al vertrouwen gehad in deze reeks, ook nu.:)

The Phazonhunter

Legacy Member
Ik had een paar dagen geleden eerst via internet het spel besteld in de bart smit en dan toch maar telefonisch gedaan voor de zekerheid, maar een half uur later was de banner van de ce weg dus hopelijk ben ik er nog net bij. Weet er iemand welke methode voorrang krijgt: reserveren via web of via de winkel?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan