Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
blizzard zei:
Nee, omdat ze de lip sync volledig hadden aangepast aan de engelse stemmen hebben ze de japanse stemmen eruit gelaten.

Da's wel mooi. Maar toch jammer dat we de Japanse stemmen niet kregen. In FFX had ik het soms echt moeilijk om in te leven dat Tidus op die manier praatte.

GaaRa-

Legacy Member
FFX was dan ook een vd eerste grote rpg projecten dat zo goed als volledig voiceacting had. Ge kunt ook niet teveel verwachten é :)

Santa

Legacy Member
Uio zei:
Ik heb nooit een guide nodig bij FF voor het te kunnen uitspelen, tis voor alles errond dat je het wel nodig hebt :). Bv hoe je alle wapens kunt bekomen, of bv heel het Chocobo gebreed bij VII. Zoiets doe je niet ff alleen ;)
GameFAQs imo.

spikie

Legacy Member
Mayiko zei:
ik hoop dat ik terug zo'n strategy guide kan kopen.
man ik heb er zo'n hoop liggen maar die van ff zijn altijd de mooiste qua illustraties en dergelijke.

kheb de limited edition guide in pre-order staan samen met CE edition van de game :p

Lorim

Legacy Member
Santa zei:
GameFAQs imo.

Idd, maar ik dacht guides=FAQs :p. De enige guide die ik ooit heb gekocht is die van FFX omdat die in afslag stond :). Compleet verslonden ;)

spikie

Legacy Member
Uio zei:
Idd, maar ik dacht guides=FAQs :p. De enige guide die ik ooit heb gekocht is die van FFX omdat die in afslag stond :). Compleet verslonden ;)

enige guides die ik heb zijn van FF
kheb die van FFI, FFVII, FFVIII, FFX, FFXI (enorm slechte guide, ma tis voor de collectie :p), FFX-2 en FFXII
binnekort dan ook FFXIII

Samus007

Legacy Member
collectors edition net geplaats bij de hut voor een 60 euro, ik vrees echter voor het totale lineaire gedrag in FFXIII ...

Psy

Legacy Member
gief dinsdag! nooit echt Final Fantasy gespeelt (XII ooit eens lang lang geleden) maar om één of andere reden kijk ik hier best wel naar uit.

en meh, linear kan ook goed zijn, het zal misschien geen game zijn die ge 10 keer opnieuw gaat spelen maar de eerste playtrough zal wel bijzonder goed zijn imo.

dr.salt

Legacy Member
Geen overworld of backtracking = epic fail voor FF games imo

Ik ga deze wrs niet spelen puur daarom, spijtige zaak maar ze verknallen hun eigen reeks

SeriousFace

Legacy Member
Samus007 zei:
collectors edition net geplaats bij de hut voor een 60 euro, ik vrees echter voor het totale lineaire gedrag in FFXIII ...

-_- Dat is nu al 10000000x gezegd op forums overal ter wereld, dit is niet perse een slecht ding. FFX is ook zeer linear, maar was toch ook een van de leukste rpg's ever?

blizzard

Legacy Member
dr.salt zei:
Geen overworld of backtracking = epic fail voor FF games imo

Ik ga deze wrs niet spelen puur daarom, spijtige zaak maar ze verknallen hun eigen reeks

FF X had deze ook niet, was toch ook een zalig spel? Om de een of andere reden werd er bij FF X veel minder hard op doorgehamerd dan nu met FF XIII.

lowscore

Legacy Member
SeriousFace zei:
-_- Dat is nu al 10000000x gezegd op forums overal ter wereld, dit is niet perse een slecht ding. FFX is ook zeer linear, maar was toch ook een van de leukste rpg's ever?

Meningen verschillen, uiteraard. Heb het met FFX misschien een uur of 16 volgehouden voor ik er de brui aan gaf, ondanks dat ik de Turn based battles op zich wel tof vond. Grootste punt van ergernis toen: het lineaire pad & blitsball. Met FFXII vond ik dat de reeks eindelijk weer op goede weg zat sinds IX. En zie, de algemene consensus onder games (niet reviewers) is dat FFX een pak beter is dan FFXII. I disagree.

'Sai

Legacy Member
Zoals gezegd is dit spel misschien wel heel lineair , maar het is nog steeds een erg goed spel :)

lowscore zei:
Meningen verschillen, uiteraard. Heb het met FFX misschien een uur of 16 volgehouden voor ik er de brui aan gaf, ondanks dat ik de Turn based battles op zich wel tof vond. Grootste punt van ergernis toen: het lineaire pad & blitsball. Met FFXII vond ik dat de reeks eindelijk weer op goede weg zat sinds IX. En zie, de algemene consensus onder games (niet reviewers) is dat FFX een pak beter is dan FFXII. I disagree.

Ja zoals je inderdaad zegt meningen verschillen, ik heb meer dan honderd uren op mijn final fantasy X gespeeld, en ben zeker al 2 keer opnieuw begonnen :D Final fantasy XII daarentegen vond ik wel goed maar heb ik niet eens uitgespeeld.

Obs

Legacy Member
Nog straffer, ik heb zelfs liever lineair. In zo'n stukken leef ik me veel meer in op het verhaal. Als je aan het backtracken bent kom je daar soms precies wat 'los' van & doorbreekt de spanning wat.

Ohja, allemaal maar meningen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan