Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shyheim

Legacy Member
Daedie zei:
Vanaf een bepaald punt van het spel is er wel degelijk roaming te doen.

Hmm, in welke mate?
Gelijk Eternal Sonata, daar zijt ge ook soms 'effe' vrij in, maar uiteindelijk is 't ook vrij lineair van A tot B gaan (wat mij bij dat spel eerlijk gezegd helemaal niet stoort).

Meningen over FFXIII zijn precies enorm verdeeld... Krijgt soms erg goede scores, maar op andere plaatsen dan weer afbrekende kritiek. :)

Denk wel dat ik hem sowieso op de release koop... Iemand die feitelijk weet wat ge krijgt bij GM als ge pre-ordered? :p

Daedie

Legacy Member
Shyheim zei:
Hmm, in welke mate?
Gelijk Eternal Sonata, daar zijt ge ook soms 'effe' vrij in, maar uiteindelijk is 't ook vrij lineair van A tot B gaan (wat mij bij dat spel eerlijk gezegd helemaal niet stoort).

Meningen over FFXIII zijn precies enorm verdeeld... Krijgt soms erg goede scores, maar op andere plaatsen dan weer afbrekende kritiek. :)

Wat ik ervan gelezen heb (kan zelf niks bevestigen) is alleen het eerste deel tot een bepaald punt lineair (iets van een 8 tal uren gameplay). Vanaf daarna zou ge dus regelmatig vrij moeten kunnen backtracken. Uiteraard zal dat niet constant het geval zijn, der zijn altijd delen wat ge gewoon volledig moet afmaken voordat ge iets anders kunt doen.

Anyway, als dat klopt valt dat goed mee, want kweet zeker dat ge met FFVII ook zeker 8 uur (en volgens mij zelfs een stuk meer) moest spelen om uit het lineaire beginstuk te raken. En FFX was voor 3/4 compleet lineair. Dat was ook een vet spel.

Om ff te quoten (zal eventuele semi-spoilers editen):

No, you can't go back to the first areas after you leave them. Once you [edit]reach a certain part of the game[/edit] you can roam around to different places, but never back to where you were for the first parts of the game.

Obs

Legacy Member
Daedie zei:
Zo simpel is het zeker niet. Elke nieuwe DVD draagt een gewicht mee van de vorige DVD's in de vorm van bijvoorbeeld herbezoekbare gebieden .........

Ohja, zo had ik het nog niet bekeken.

Af en toe wat lineaire stukken in een RPG vind ik helemaal niet erg, integendeel.
Liever constant nieuwe dingen zien dan backtracken en hetzelfde zien :)
Soms verlies je zelfs veel feeling met het verhaal als je te lang bezig bent met backtracking & minigames etc :p

Shyheim

Legacy Member
Daedie zei:
Anyway, als dat klopt valt dat goed mee, want kweet zeker dat ge met FFVII ook zeker 8 uur (en volgens mij zelfs een stuk meer) moest spelen om uit het lineaire beginstuk te raken. En FFX was voor 3/4 compleet lineair. Dat was ook een vet spel.

Is ook waar, was bij elke FF zo uiteindelijk as far as I remember.
Bij VI had je dat hele stuk met Terra in die Magitek Armors om dan uiteindelijk het stuk met Locke enzo te hebben (wow, lang geleden, 'k herinner er mij precies vrij weinig van).
Bij VII was idd heel Midgard vrij lineair (op een paar zoekquests na, maar de ruimte was uiteindelijk erg beperkt), en daar kropen toch een paar uren in idd.
XIII had je ook dat stuk in die school en naar dat centrum, tot na die toren die je op moest iirc.
Bij IX was je idd ook een aantal uren zoet met de ontvoering van Garnet met Tantalus, tot op het punt dat je uit Evil Forest bent geraakt waar Marcus versteend werd...

III herinner ik mij feitelijk amper iets van. :sop:

chellesan

Legacy Member
Santa zei:
Kben Xenogears aant spelen. Ubervet spel? :s

xenogears is super, ge zult er geen spijt van hebben, het verhaal van dat spel is zo super, soms ingewikkeld om te volgen maar zeker even goed als een FF verhaal

spikie

Legacy Member
Shyheim zei:
Denk wel dat ik hem sowieso op de release koop... Iemand die feitelijk weet wat ge krijgt bij GM als ge pre-ordered? :p

als ge bij de eerste 15 waart die pre-orderen in u filiaal dan kunt ge waarschijnlijk binnekort de collector's edition bestellen

naar het schijnt krijgt elk filiaal er maar 15 binnen van collector
voor die pre-orders krijgen dan de mensen die op de lijst van de gewone versie staan alvast voorang

Shyheim

Legacy Member
'k had het eerder op het feit dat ge bij GM altijd een gadget krijgt als ge pre-ordered... :p

bij FIFA10 kreeg ik bvb een lanyard met fluitje, bij NSMB:Wii kreeg ge ne poster, van die toestanden dus. :)

maximus3678

Legacy Member
Daedie zei:
Zucht, multiplatform ftw.

Leuk hoe MS het potentieel van deze generatie kunstmatig onderdrukt (sounds familiar doesn't it?).

Ondanks dat ik er eigenlijk tegen ben hoop ik stiekem toch dat het in DLC vorm uitkomt :p. Betaal nu toch maar ~40 euro ipv vroeger 50 - 60 euro voor een game dus dat kan er nog wel van af dan :p.

Het is aan Square om uiteindelijk die multiplatform beslissing te nemen.Games ontwikkelen (en zeker FFXIII) kosten zoveel geld dat alleen multiplatform de kosten kan dekken.(of de winst garanderen die Square werkelijk wil maken)De zwakke verkoop van de PS3 launch zal Square doen steigeren hebben denk ik.
Er is trouwens een nieuw bericht opgedoken dat FFXIII uit 32.6GB CGI film en alleen 6.8GB game content bestaat.Net als Blue Dragon op de x360 zijn het vooral de high def.CGI films die zéér veel plaats in beslag nemen.FFXIII past dus gewoon op 1 X360 DVD zonder de CGI films.
Ik zou ook wel de voordelen van de PS3 versie willen zien,maar Square is duidelijk gevallen voor gelijke versies en het al dan niet 'downgraden' naar X360 niveau is niet de schuld van Microsoft maar van Square zelf.
Darksiders is bvb.een multiplatform spel die veel beter werkt op een PS3 alsook Dragon age:Origins en Bayonetta is net het omgekeerde.
Zover het kan is het aan de ontwikkelaar om het beste uit de hardware te pompen en Microsoft heeft hier niets mee te maken.
Misschien kan Square dat wel doen met FFXIII versus?

lowscore

Legacy Member
Quite right, maximus. Het gebeurt trouwens regelmatig dat ontwikkelaars bepaalde content uit de game laten, omdat het feitenlijk weinig toebrengt tot de game of achteraf gezien gewoon geen goed idee was. Soms worden zelfs complete games geschrapt en volledig opnieuw begonnen. Zelden heeft dat te maken met 'dumbing down' omdat de game 'evenwaardig' moet zijn op andere platformen. Zo kan je een hoop ontwikkelaars en console makers (inclusief Sony ten tijde van de PS2 en Nintendo nu met hun Wii) dan beschuldigen met deze complot theoriën dat bepaalde games nog beter hadden kunnen zijn ware het niet omwille van...

Goldrusher

Legacy Member
Europese Collector's Edition

FINAL FANTASY XIII ? Limited Collector?s Edition – PlayStation.Blog.Europe

• Final Fantasy XIII Original Sound Selection: a soundtrack CD including a selection of tunes from the game, especially chosen for this Limited Collector’s Edition by composer Masashi Hamauzu. The CD is presented inside a slipcase featuring artwork from Final Fantasy XIII, with liner notes written by the composer himself.

• The World of Final Fantasy XIII: an exclusive hardback book featuring characters artwork, CG rendered images and environments from across the game production.

• Exclusive Art Prints: 3 highly collectable art prints showing artwork of the Eidolons, powerful summoned allies of the lead playable characters of Final Fantasy XIII.

• Unique ‘Brand of the l’Cie’ decal: Collectible decal featuring this most iconic symbol from the game storyline.

4295006537_81506de650_b.jpg

chellesan

Legacy Member
ik vind de Collector's Edition ni echt goed, ge krijgt een cd met een paar liedjes (6 heb ik ergens gelezen) en wat prentjes en een boek met nog meer prentjes, ik wou liever een figure of de echte soundtrack

Darius Craven

Legacy Member
Een CE die ik niet in huis haal. Spreekt me niet echt aan, en blijkbaar krijg ik bij de verlenging van mijn abo bij Chief ook FFXIII. Ook een aanrader voor mensen die een abonnement willen nemen op Chief: FFXIII + Chief voor +/- 60 €

el slettos

Legacy Member
kwerd opgebeld door GM om mijn pre-order te upgraden naar deze CE :) als FF fan natuurlijk meteen gedaan ^^

soulgamer

Legacy Member
Vanochtend nog belde gamemania mij op om te vragen of het klopt dat ik Final Fantasy XIII had besteld. Ik: ja en ook Heavy Rain Special edition & God of war Trilogy edition.
Ze hebben mij niets over een final fantasy special edition vermeld.

Zonet gelijk pre-order stopgezet en special edition besteld.

Nu wordt het wel een zéér dure maand met Yakuza 3, White Knight Chronicles, Dante's Inferno, Split/second en MAG buiten beschouwen gelaten.

chellesan

Legacy Member
ja echt februari en maart is gewoon niet te doen al die toppers, heb ook al 4 games op preorder staan lol

soulgamer

Legacy Member
chellesan zei:
ja echt februari en maart is gewoon niet te doen al die toppers, heb ook al 4 games op preorder staan lol
Ja en of de release van zoveel games nog niet voldoende is gaat het in dit geval stuk voor stuk om A++ titels met misschien een enkele "B" titel tussen. Zowel God of war III, FFXIII als heavy Rain zullen wellicht al 5 jaar in productie zijn... dat belooft. Goddank komt Gran Turismo 5 pas later uit, het is nu al niet meer te doen. Ik begrijp echter niet waarom ze al deze toppers gelijktijdig uitbrengen. Zodoende zijn ze elkaar aan het concurreren terwijl dit niet de bedoeling is. Moest ik in hun plaats zijn zou ik het beetje verspreiden over het jaar om gunstigere verkoopresultaten te krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan