Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obs

Legacy Member
zo mooi vind ik die nu ook weer niet tbh.
Ik ben al blij met een gewone bundel met FFXIII erbij, wordt eens tijd dat ik een PS3 aanschaf :)

Dawg (oi22)

Legacy Member
Zag daarstraks ene op mijn friends list ff13 spelen , de gelukzak.

Hij zei wel dat de taal japans was maar de gelukzak kent japans ;P

iLLuSion_xGen

Legacy Member
Obs zei:
zo mooi vind ik die nu ook weer niet tbh.
Ik ben al blij met een gewone bundel met FFXIII erbij, wordt eens tijd dat ik een PS3 aanschaf :)

Ja ik krijg altijd een error nadat ik een bepaalde tijd games speel :s
Op het internet staat dat de error betekent dat men BD-reader stuk is, dus dan kan ik beter een LE PS3 kopen van men favoriete reeks he :)

Jersy

Legacy Member
iLLuSion_xGen zei:
Ja ik krijg altijd een error nadat ik een bepaalde tijd games speel :s
Op het internet staat dat de error betekent dat men BD-reader stuk is, dus dan kan ik beter een LE PS3 kopen van men favoriete reeks he :)

als je die laat overkomen van japan, moet je oppassen met bluray films eh
weet niet of japan dezelfde regio code heeft als europa, if not zijn er films die je niet kan afspelen ...
normaal staat op een bluray geen regio code, maar er zijn er toch nog die regio locked zijn

iLLuSion_xGen

Legacy Member
@Jersy : Deze BD's zijn zelden hoor

Ben nu aant zoeken naar een redelijke prijs voor die LE

Maar kheb toch nog een vraagske?

Ge hebt een Hong Kong & Japan editie.
Welke zou ik het beste bestellen?

Naar wat ik gelezen heb is het enige verschil de regio voor dvd's en de 110V voor Japan en 220V voor HK (welke dus hetzelfde is als bij ons)

ytsejam

Legacy Member
De geschrapte content van Final Fantasy XIII is goed voor een geheel nieuwe game. Tenminste, dat is wat director Isamu Kamikokuryou vermoedelijk verteld heeft aan een Japans magazine, zoals vertaald door Andriasang.

Kamikokuryou liet weten dat een aantal gebieden verwijderd zijn van de Japanse Final Fantasy XIII PS3 release, waaronder het huis van hoofdpersonage Lightning, de geheime basis van verzetsstrijders Nora en een pretpark genaamd Nautilus Park.

Sqaure Enix zou in de game gehakt hebben om de balans te bewaren en de grootte van het spel terug te dwingen. Mogelijk wordt het later verspreid als downloadbare content, maar daar is nog niets over gezegd.

Final Fantasy XIII verschijnt op 9 maart voor de PlayStation 3 en Xbox 360 in Europa.
PlayStation Only | Nieuws | 'Geschrapte FFXIII content goed voor nieuwe game'

Tiens, ik dacht dat de ps3 versie onveranderd ging blijven voor ze gingen porten naar 360:sop:

Daedie

Legacy Member
Zucht, multiplatform ftw.

Leuk hoe MS het potentieel van deze generatie kunstmatig onderdrukt (sounds familiar doesn't it?).

Ondanks dat ik er eigenlijk tegen ben hoop ik stiekem toch dat het in DLC vorm uitkomt :p. Betaal nu toch maar ~40 euro ipv vroeger 50 - 60 euro voor een game dus dat kan er nog wel van af dan :p.

The Entity

Legacy Member
Ik zie eigenlijk niet in waarom dit perse ligt aan multiplatform. (Heb zelf enkel PS3, maar ben geen fanboy)
Ok de grootte bedwingen, maar dat kan ook even goed betekenen dat er zoveel content was dat er meerdere blu ray's nodig waren. (voor xbox zijn het sowieso al meerdere discs op dit moment)

Als het (zoals ze zeggen) de balans tengoede komt dan is het schrappen van te veel beter dan het er in te laten en de gameplay te vertragen en er een saai spel van te maken.

Versta me in ieder geval niet verkeerd want 'k heb zelf het spel ook al gepre-ordered en kijk er ook ongelofelijk hard naar uit.

Daedie

Legacy Member
Dat balans argument is gewoon een non-argument om de focus van de beperkingen van de xbox weg te halen :p.

Obs

Legacy Member
een extra DVD bij de xboxversie zou zo'n ramp toch niet zijn?
ik zie het probleem niet tbh

chellesan

Legacy Member
Obs zei:
een extra DVD bij de xboxversie zou zo'n ramp toch niet zijn?
ik zie het probleem niet tbh

lol extra dvd erbij, het zullen nu al 4 dvd's of meer zijn

jk 'be'

Legacy Member
ohh denk dak ne xbox ga koope von da nog leuk cd wisselen da was zo van ; yes da rot stuk van cd1 heb ik de rug
the good old days

iet anders is mss terspraake geweest ma ,is het zo ,dat er geen free roaming nie meer zal zijn op de world map ????

LifeAspect

Legacy Member
^ geen world map of free roaming, en ook geen backtracking niet meer. Het spel is dus gewoon van punt A naar punt B lopen en dit tot het einde van het spel <_<

Daedie

Legacy Member
Obs zei:
een extra DVD bij de xboxversie zou zo'n ramp toch niet zijn?
ik zie het probleem niet tbh

Zo simpel is het zeker niet. Elke nieuwe DVD draagt een gewicht mee van de vorige DVD's in de vorm van bijvoorbeeld herbezoekbare gebieden (of een andere cumulatieve vorm). Zo bevat de 2de DVD het 2de deel van het spel maar waarschijnlijk ook nog eens een hoop content van de eerste DVD dat nog beschikbaar moet zijn. De laatste schijf van een PSX FF game is daarom ook altijd veruit het kortste, omdat van daaruit gewoonlijk een heel groot deel van de volledige game terug bezocht kan worden (uiteraard horen cut-scenes, dialogen en dergelijke daar niet bij).

En zo is er dan ook een limiet op hoeveel DVDs ge erbij kunt proppen om content te vullen. Want op een bepaald moment is het geheel van alle beschikbare content groter dan de ruimte van 1 schijf en dan wordt het technisch onmogelijk.

Anyway, das natuurlijk wat theoretisch gezien, maar de kans is wel vrij realistisch dat het probleem dat ze met de DVDkes van de Xbox hebben van deze vorm is.

Daedie

Legacy Member
LifeAspect zei:
^ geen world map of free roaming, en ook geen backtracking niet meer. Het spel is dus gewoon van punt A naar punt B lopen en dit tot het einde van het spel <_<

Vanaf een bepaald punt van het spel is er wel degelijk roaming te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan