Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chellesan

Legacy Member
deze topic begint erg negatief te klinken:sad: begint er na 13 afleveringen van final fantasy toch wat sleet te komen in de serie, mischien is het wel het beste om na XIV te stoppen met de serie, de melkoe is te oud geworden en heeft haar schoonheid verloren

Rubentje

Legacy Member
Santa zei:
Alle kritieken die ze geven gaan tot het hart van wat ik wil van een RPG. En niets ervan is aanwezig. Heel spijtig.

The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].
There are hardly any towns.
The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [In fact the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle…].
There are rather a lot of movies.
Moving around is like a long marathon.
The whole game system is just a clone of FF10.
You can’t flee battles [You can’t avoid most battles either as there is no sneaking past enemies, including weak ones].
Your party is completely healed after each battle.
If the main character in your party dies it is game over [There are only ever 3 characters in battle, often less, and often fixed].
The best tactic is almost always endlessly attacking. There is next to no strategy or skill involved.
The summons’ transformation scenes are a joke [i.e. Odin turning into a horse].
The story is rubbish… [Spoilers omitted, but complaints centre on Snow’s constant and cringe inducing insistence that he is a hero and will “protect” whatever it is the antagonists are menacing this time]
Shopping is only done at “online” shops on save points, with no proper shops to be found.
However, this doesn’t matter as you hardly ever get any money [and you can never buy anything more powerful than what you already looted].
There have been next to no changes from the demo.
The status screen displays no real information.
There are only 8 items usable in combat [For that matter, there are hardly any weapons or accessories, and the “crafting” system mostly consists of spending drops to upgrade their 2 stats].
There are no levels.
With all their advertising money, just how was it they failed even to get Famitsu to give full points?


Final Fantasy is dus echt dood. =(

Eens zien wat dat gaat worden op 9 maart.

Darius Craven

Legacy Member
chellesan zei:
deze topic begint erg negatief te klinken:sad: begint er na 13 afleveringen van final fantasy toch wat sleet te komen in de serie, mischien is het wel het beste om na XIV te stoppen met de serie, de melkoe is te oud geworden en heeft haar schoonheid verloren

Het is juist het probleem dat ze proberen van FF zo vernieuwend mogelijk te maken, en juist daardoor de fans mss wat in de steek laten. Nuja, ik haal hem zeker in huis.

chellesan

Legacy Member
Darius Craven zei:
Het is juist het probleem dat ze proberen van FF zo vernieuwend mogelijk te maken, en juist daardoor de fans mss wat in de steek laten. Nuja, ik haal hem zeker in huis.

dus met andere woorden we worden te oud en kunnen niet tegen vernieuwing

Whizzer

Legacy Member
2 dingen die mij ferm storen:

- Lineair
Jammer, wat meer exploratie vind ik wel fijn.

- Game over als je party leader dood is.
Dit vind ik toch het ergste van alles. ( Ik weet wel niet of dit in FFXII ook het geval was, nooit gehaald omdat 't mij niet aansprak )
'k vond het wel fijn dat je 'Phoenix downs' kon gebruiken om je party members weer tot leven te brengen moest 1 van je characters dood zijn. Moest je dan net nog 1 onbelangrijk character over hebben dat mega-phoenix kon gebruiken.
Nu al direkt game over na 1 manneke dat dood gaat ? =/

Cycloon

Legacy Member
Lineariteit vind ik zelf niet zo erg eigenlijk. De rest klinkt idd negatief, ik hoop dat het iets te sterk overdreven is :p

ayna

Legacy Member
chellesan zei:
dus met andere woorden we worden te oud en kunnen niet tegen vernieuwing
Idd. De meesten willen de games gewoon weer zoals de oude in de serie en zij proberen juist steeds vernieuwing.

Mja, vind ik niet zo erg. Het zal me zeer waarschijnlijk wel vermaken. Een hoogtepunt in de serie zal het dan ook niet worden, maar dat is al een tijdje zo.

kil911ler

Legacy Member
Main char dood -> 'Game Over'
Da vind ik er toch wel echt over ze :/

Obs

Legacy Member
tja, we zullen zien alst ie hier is.
Moeilijk om daar een oordeel over te vellen.
Ik vind wel dat je er toch een beetje moet voor openstaan, want anders begin je die game gewoon met vooroordelen en dan heb je er prolly ook geen plezier aan.

Ik begrijp dat iedereen meer wil van hetzelfde, maar begrijp dat dit ook niet altijd goed is.
Games maken uit een reeks die stuk na stuk hetzelfde zijn, zou ook een storm kritiek oogsten denk ik.

siegfried16

Legacy Member
kil911ler zei:
Main char dood -> 'Game Over'
Da vind ik er toch wel echt over ze :/

Is idd wel raar maar telkens ik een FF speel is mijn mainchar een pak sterker dan de rest.
Langs de andere kant wordt heel het team wel gehealed na elke battle.
We zullen zien hoe dit zich uitspeelt...

el slettos

Legacy Member
"Your party is completely healed after each battle"

wtf??? wat is er met potions gebeurd? :s

Jersy

Legacy Member
op ign staat ook een samenvatting van wat japanse spelers meedelen, en daar staat dat je wel battles kan evaden bv ...
wordt ook nix gezegd over game over wanneer je main char dood gaat

greiver

Legacy Member
Hmmm, urge to pre-order fading...
Kga het precies eerst maar 's afwachten.
Sinds VII en VIII had ik zowat blind vertrouwen (den XII wel nooit gedaan), maar kzal eerst reviews en commentaren hier lezen, denk k.

Er zijn toch een aantal punten in dat lijsten, die ne fameuse domper kunnen zijn...
Sommige vijanden in de vorige FF's deden toch zoveel damage, dat het character dat werd aangevallen, zowiezo stierf. Als dat na 50min battle net op het main character gebeurt, zie ik mij mijn kaske toch rap richting TV keilen...

dr.salt

Legacy Member
Pff, ik was vroeger zo'n hardcore Jrpg speler, maar de laatste jaren zijn de western rpg's echt wel on par gekomen en beyond!

veel meer mogelijkheden storywise, veel interessantere char developments, veel meer exploration, geen kiddie hermafrodiete characters, etc...

Nee, deze FF ziet er heel stijf uit, denk dat deze reeks nooit nog een hoger niveau zal halen om bvb in de buurt te komen van een fallout 3 of een dragon age :(

Darius Craven

Legacy Member
"maar de laatste jaren zijn de western rpg's echt wel on par gekomen en beyond!" Nuja, ik vond Baldur's Gate, Planescape Torment en nog enkele andere toch ook al behoorlijk on par met hetgeen JRPG bracht hoor...

Het verschil is dat de dev's nooit hebben geprobeerd om de western RPG te "verwesteren" en de JRPG wel. Daar verliezen zij dan de charme die ze hadden en verbleken ze bij de rest.

Ofwel worden wij te oud :D

diknmuis

Legacy Member
el slettos zei:
"Your party is completely healed after each battle"

wtf??? wat is er met potions gebeurd? :s

dit zal ook al in 'the last remnant'
als ge een battle had gewonnen (overleefd) waart ge telkens opnieuw full health en mana(of iets gelijknamigs)
kvond da wel goed, zker in zeer lange dungeons waar ge de ene battle na de andere had

kil911ler

Legacy Member
Mss handig in lange dungeons, maar het was ook zo een indicator van hoe sterk je party al was in die dungeon. Als je na een paar gevechten altijd veel moest healen, dan wist je van da ge best nog wa zou lvlen ipv verder te gaan.

imo é :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan