Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iLLuSion_xGen

Legacy Member
Voor 60 euro kan ik hem kopen in Japan, maar ben nog aant twijfelen :p

Goldrusher

Legacy Member
3 maand.

Japanse versie is 100% in het Japans. Menu, audio, subs, etc.

Koonut

Legacy Member
is er nu eigenlijk al bevestiging dat de westerse ps3 releases ook de jp dub krijgen?

Arumat

Legacy Member
Ik twijfel nog of ik het ga importeren, gesproken japanse tekst is geen probleem, ik zou het verhaal goed genoeg kunnen verstaan maar alleen tekst (bv in menu's, battles, questuitleg...) kan lastig worden. Als er veel hiragana en katakana in voorkomt is het ok maar met moeilijke kanji's gaat het veel te lang duren om een zin te lezen >_>

spikie

Legacy Member
lowscore zei:
Zou FFXIII ook niet op PC komen? The Last Remnant heeft bvb. wel een port gekregen (en een vrij goede trouwens).
voorlopig ni, mss bedenken ze hun nog :)

Jersy

Legacy Member
mja japan, is nu niet het kleinste land (+- 125 mil inwoners ofzo) eh + ze zijn daar allemaal game zotten

spikie

Legacy Member
LifeAspect zei:
“Why Final Fantasy XIII is a Bad Game” | Sankaku Complex

2ch is precies niet blij met dit spel...(2ch is het populairste imageboard van japan fyi en vooral bezocht door otaku (google it).
:/

ze breken FFXIII af omda het geen klassieke RPG is zoals de 1ste delen uit de FF reeks? :s

moesten ze de game meer zoals die reeks gemaakt hebben dan was er wel een andere site geweest die de game slecht vond omda er geen vernieuwing inzit.
en zo is er altijd wel iemand die zit te muggenziften

Santa

Legacy Member
Alle kritieken die ze geven gaan tot het hart van wat ik wil van een RPG. En niets ervan is aanwezig. Heel spijtig.

The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].
There are hardly any towns.
The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [In fact the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle…].
There are rather a lot of movies.
Moving around is like a long marathon.
The whole game system is just a clone of FF10.
You can’t flee battles [You can’t avoid most battles either as there is no sneaking past enemies, including weak ones].
Your party is completely healed after each battle.
If the main character in your party dies it is game over [There are only ever 3 characters in battle, often less, and often fixed].
The best tactic is almost always endlessly attacking. There is next to no strategy or skill involved.
The summons’ transformation scenes are a joke [i.e. Odin turning into a horse].
The story is rubbish… [Spoilers omitted, but complaints centre on Snow’s constant and cringe inducing insistence that he is a hero and will “protect” whatever it is the antagonists are menacing this time]
Shopping is only done at “online” shops on save points, with no proper shops to be found.
However, this doesn’t matter as you hardly ever get any money [and you can never buy anything more powerful than what you already looted].
There have been next to no changes from the demo.
The status screen displays no real information.
There are only 8 items usable in combat [For that matter, there are hardly any weapons or accessories, and the “crafting” system mostly consists of spending drops to upgrade their 2 stats].
There are no levels.
With all their advertising money, just how was it they failed even to get Famitsu to give full points?

spikie

Legacy Member
LifeAspect zei:
^ ja want nummer 12 was ook ooo zo goed :x

da beweer ik ook ni
FFXII is imo geen slechte game ma tis ook geen hoogvlieger in de reeks

voor FFXIII wacht ik met een oordeel tot ik hem zelf gespeeld heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan