Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spikie

Legacy Member
eerste review is er al:

The first review for Final Fantasy XIII has been leaked. Famitsu has given the game a 39/40 (10 / 10 / 9 / 10).

For comparison's sake, here are some of Famitsu's reviews for previous Final Fantasy Titles.

Final Fantasy I - 35
Final Fantasy II - 35
Final Fantasy III - 36
Final Fantasy Ⅳ - 36
Final Fantasy V - 34
Final Fantasy VI - 37
Final Fantasy VII - 38
Final Fantasy VIII - 37
Final Fantasy IX - 38
Final Fantasy X - 39
Final Fantasy XI - 38
Final Fantasy XII- 40
Final Fantasy XIII - 39

The general trend seems to be increasing, though this could be related to different judges and their expectations changing over the years. For example, IGN has only ever given out 3 perfect 10/10 scores before, two of which come from this current generation(MGS4 and GTA IV), the only other game was LOZ: OoT, which was two generations ago. That is all relative though.

bron: http://www.ff-xiii.net/index.php?page=article&article=First-Final-Fantasy-XIII-Review-(Famitsu)--467

ytsejam

Legacy Member
Dus van alle FF's vinde ze de 12 de beste? lol...

maar wel mooie score voor 13:)

spikie

Legacy Member
ytsejam zei:
Dus van alle FF's vinde ze de 12 de beste? lol...

maar wel mooie score voor 13:)

mja der zijn al nen hoop ****** redelijk kwaad omda FFXIII geen 40 gekregen heeft :p

/Edit:
nog wa nieuws over trophies en nieuwe feature:
Continuing the onslaught of news leading up to the release of Final Fantasy XIII in about a week, there has been some new information regarding how Final Fantasy XIII will be handling PS3 trophies.

Like most games, most the bronze trophies will be attainable simply by playing through the main story line, and the silver and gold trophies will be much more difficult. However, one of the gold trophies will apparently unlock a Final Fantasy XIII XMB theme for the PS3. It is not yet known if this feature will carry over to the 360 version of the game.

Another battle feature was revealed as well, and that is the battle restart. This feature will allow the player to reset the battle at will. Though it was not explicitly stated, there will most likely be some sort of cost associated with this feature, for example it might cost a certain amount of gil, or experience to use it, otherwise the player could abuse it and never die, though that is purely my speculation.

Logax

Legacy Member
Considering that in the last 2 years Famitsu has awarded more 40 point scores (7) than in the preceding 10 years combined, it seems likely Famitsu either felt it had gone overboard or Square neglected to be generous enough with its advertising spending…

Niet echt een betrouwbaar magazine dus imho. Ik bedoel maar, FFXII een 40/40...? Ik heb nog nooit een spel zo tegen mijn goesting uitgespeeld als toen, heh. :doh:

V1nce

Legacy Member
Kheb de 7 deze week nog is uitgespeeld.
en kvond den 12 nie slecht

Kga hem trouwens nu nog is insteken
Kheb hem een paar jaar gelede uitgespeeld en nooit meer ingestoke
Maar zoals in bijna elke FF is er nog een boss die sterker is dan de eindbaas
En die moet ik er nog in verslaan
Minimum 2 uur vechten ertegen , maar zonder super wapens kan dat 4 uur worden volgens online guides.
Super :d

spikie

Legacy Member
Logax zei:
Niet echt een betrouwbaar magazine dus imho. Ik bedoel maar, FFXII een 40/40...? Ik heb nog nooit een spel zo tegen mijn goesting uitgespeeld als toen, heh. :doh:

voor japanners is famitsu wel dé referentie voor games

paiste

Legacy Member
spikie zei:
voor japanners is famitsu wel dé referentie voor games

de enigste rede dat Famitsu DE referentie is omdat er weinig of geen anderen zijn... het is niet voor niks dat Kotaku Japan bestaat en dat bv Kojima een fan is van de Westerse media, de Japanse game journalistiek stelt NIKS voor, hoe raar het ook mag klinken.

Santa

Legacy Member
Putain kkan mij hier toch moeilijk ne HD tv en ne PS3 kopen in de US maja wa moek anders doen :s:s:s

ULTRAnumb

Legacy Member
spikie zei:
al vrij oud nieuws maar blijft leuk om keer op keer te horen te krijgen :lol:

welja ik was op de PSblog aan het lezen over de laatste nieuwtjes en zag dit ertussen staan
is wel leuk detail om te weten dat de PS3 versie uncompressed zal zijn

Cycloon

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
dus de 360 versie is een port wrs terwijl de PS3 versie de real deal is

Niet waarschijnlijk, het is zeker zo. Ze hebben zelf gezegd dat eerst de PS3 versie is gemaakt en dat daarna de game vertaald en naar de 360 geported werd.

spikie

Legacy Member
Cycloon zei:
Niet waarschijnlijk, het is zeker zo. Ze hebben zelf gezegd dat eerst de PS3 versie is gemaakt en dat daarna de game vertaald en naar de 360 geported werd.

wat ook weer de reden is dat de ****** hem binnen 3 dagen al hebben en wij nog tot maart moeten wachten :angry:

RaZoR be

Legacy Member
Cycloon zei:
Niet waarschijnlijk, het is zeker zo. Ze hebben zelf gezegd dat eerst de PS3 versie is gemaakt en dat daarna de game vertaald en naar de 360 geported werd.

nogal logisch als in japan alleen de ps3 versie uitkomt dat het spel eerst op ps3 is gemaakt :)

spikie zei:
wat ook weer de reden is dat de ****** hem binnen 3 dagen al hebben en wij nog tot maart moeten wachten :angry:

Bwa, Dat is al bij de laatste FF's zo geweest dat de rest van de wereld hem een aantal maanden na japan krijgt. Meestal gewoon door de vertaling.

--
wat ik mij nog afvroeg, zijn er al beelden van de 360 versie?

cyclops jelle

Legacy Member
Het schijnt dat er niet veel verschil is tussen de beide versies, behalve dat de PS3 maar 1 schijfje heeft :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan