Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Santa

Legacy Member
Eigenlijk hoop ik dat het spel zwaar suckt. Dan moet ik geen PS3 en HDtv kopen :s

chellesan

Legacy Member
een van de punten dat 2ch geeft is dat het spel er linear is en als ik dit zie kan ik hun geen ongelijk geven http://www.sankakucomplex.com/2009/12/18/final-fantasy-xiii-as-linear-as-a-piece-of-string/maar anders gezegt zijn de meeste games niet linear en daar word ni over geklaagd, er zijn zoveel goede games die linear zijn dus ik denk dat het wel ni zo erg is FF draait toch hard rond story en als dat al goed zit ben ik al tevreden.
een te open wereld kan ook soms vervelend zijn, in dq8 of ff12 ben ik al veel verdwaald geweest dat ik niet meer wist waar ik hene moest

chellesan

Legacy Member
spikie zei:
ze breken FFXIII af omda het geen klassieke RPG is zoals de 1ste delen uit de FF reeks? :s

voor de japaners mischien wel maar de meeste westerse gamers houden meer van de futuristische look die ze hebben ingeslagen van ff7, daarom dat de 9 hier minder succes had dan de 7, 8 en 10 want hij was te klassiek

Arumat

Legacy Member
Ik verschiet er eigenlijk niet van, square-enix is vooral succesvol door de naam final fantasy maar ze hebben de franchise al meer kwaad dan goed gedaan (ffx-2, ffxii, de zoveelste ffvii spin-off,...).

Ik denk dat er vooral teveel tijd wordt gestopt in het zoeken naar nieuwe gameplay elementen. De gameplay van ff1-10 was perfect maar de laatste jaren experimenteren ze teveel om de interesse te lokken van de westerse casual gamer, wat de kwaliteit enorm omlaag brengt. Final Fantasy zou voor de fans moeten gemaakt worden maar het enige wat je hoort na de release van een nieuwe FF zijn fans die klagen.

Ik was een die-hard FF fan maar na deel 10 heeft square-enix mij alleen maar teleurgesteld. Ik kijk wel nog steeds uit naar deel XIII maar ik verwacht niet dat het ook maar dicht in de buurt komt van FF6-7-8-9-10.

Darius Craven

Legacy Member
Dat ze FF VIII en IX maar snel op het PSN gooien... XIII lijkt me weer enigzins teleurstellend na XII en het mindere X.

siegfried16

Legacy Member
Allez, de meesten hebben het spel nog nooit gespeeld maar het is nu al een slechte versie.
No prob, dan hoeven we het allemaal niet meer te kopen he.

Serieus nu, die negatieve punten zijn voor mij eigenlijk meer positieve dingen.
En dat het verhaal "sucky" is hangt volledig af van de smaak vd speler.

Koonut

Legacy Member
LifeAspect zei:
^ ja want nummer 12 was ook ooo zo goed :x

alleszinds een stap terug in de goeie richting
de schade die ffx en x-2 hier hebben gedaan is quasi onmogelijk om te herstellen

siegfried16 zei:
Allez, de meesten hebben het spel nog nooit gespeeld maar het is nu al een slechte versie.
No prob, dan hoeven we het allemaal niet meer te kopen he.

ik vertrouw alleszinds een forum vol met hardcore rpg geeks meer dan betaalde reviewers van een blad dat er al bekend om staat niet consistent te zijn met hun scores(niet dat zo'n blad uberhaupt bestaat)

Darius Craven zei:
Dat ze FF VIII en IX maar snel op het PSN gooien...
<3
waar is die magie van vroeger

Greenie

Legacy Member
slecht spel idd
dan moek het niet pre-orderen en kan ik gewoon een winkel binnen springen

siegfried16

Legacy Member
Menelec zei:
ik vertrouw alleszinds een forum vol met hardcore rpg geeks meer dan betaalde reviewers van een blad dat er al bekend om staat niet consistent te zijn met hun scores(niet dat zo'n blad uberhaupt bestaat)

Ok in geval van games zoals GTA4 waar ze imo nooit zoveel 10/10 hadden mogen geven geldt dat argument, maar ik vind dat sites als gamerankings.com uiteindelijk zeer waarheidsgetrouw een correcte score associëren met een spel. De suckiness van een spel weerspiegelt zich toch vroeg of laat in die scores.

Het probleem met hardcore geeks is dat een aantal juist te kritisch worden en naar negatieve punten gaan zoeken en mss zelfs uitvergroten. De lijst zoals ze er nu uitziet is in mijn ogen muggenziften. Maar dat kan uiteraard weer verschillen per persoon.

Het beste is gewoon dat we wachten tot maart om dan zelf ons oordeel te brengen.
Nu hoor ik ook wel heel veel positieve reacties op het spel, laten we die niet uit het oog verliezen.

Daedie

Legacy Member
Santa zei:
Alle kritieken die ze geven gaan tot het hart van wat ik wil van een RPG. En niets ervan is aanwezig. Heel spijtig.

The whole game is completely linear until halfway through [approximately 20 hours].
There are hardly any towns.
The party is always fixed. The whole game just repeats the movie-battle sequence over and over [In fact the progression is closer to movie-run-battle-run-movie-boss-movie-run-battle&#8230;].
There are rather a lot of movies.
Moving around is like a long marathon.
The whole game system is just a clone of FF10.
You can&#8217;t flee battles [You can&#8217;t avoid most battles either as there is no sneaking past enemies, including weak ones].
Your party is completely healed after each battle.
If the main character in your party dies it is game over [There are only ever 3 characters in battle, often less, and often fixed].
The best tactic is almost always endlessly attacking. There is next to no strategy or skill involved.
The summons&#8217; transformation scenes are a joke [i.e. Odin turning into a horse].
The story is rubbish&#8230; [Spoilers omitted, but complaints centre on Snow&#8217;s constant and cringe inducing insistence that he is a hero and will &#8220;protect&#8221; whatever it is the antagonists are menacing this time]
Shopping is only done at &#8220;online&#8221; shops on save points, with no proper shops to be found.
However, this doesn&#8217;t matter as you hardly ever get any money [and you can never buy anything more powerful than what you already looted].
There have been next to no changes from the demo.
The status screen displays no real information.
There are only 8 items usable in combat [For that matter, there are hardly any weapons or accessories, and the &#8220;crafting&#8221; system mostly consists of spending drops to upgrade their 2 stats].
There are no levels.
With all their advertising money, just how was it they failed even to get Famitsu to give full points?

Dat zijn ook idd de punten waar ik zwaar aan zou kunnen tillen moesten ze waar zijn. Maar desondanks ga ik het gewoon zelf spelen en ondervinden. Misschien passen deze dingen net goed binnen de context van het spel.

Darius Craven

Legacy Member
Ik haal hem 100% zeker in huis... Langs de andere kant vind ik het een beetje spijtig dat het bij verschillende JRPG's aanvoelt alsof ze het te "westers" willen maken en ben ik persoonlijk meer fan van turn-based gevechten in JRPG's.

DreaDNoughT

Legacy Member
FF13?????????????? ??????????? : ????? Voor de liefhebbers :D ( Bron: HLN )

Niks ergs . Was in FFVIII ook bij Selphie .

Edit : Over die lijst . Als dit werkelijk zo is , dan heeft FF voor mij afgedaan .

Bon , het enige goede aan FF is het verhaal . Als dat "weer" suckt ( XII ) dan staat deze snel terug in de kast . Een slecht verhaal maar een mooie wereld word je ook beu gezien . FFXII had een mooie wereld waar je in kon verdwalen maar na de zoveelste dungeon ( een amuletje halen , baasje verslaan en dan je zat weer in de volgende dungeon en daar tussen een paar zinnen over het moeilijke politieke verhaal ( en dat engels was ook best literaar . Veel zinnen moest ik toch goed lezen ) . FFIX staat nog altijd op 1 . Me dunkt dat er nog een FF uitkomt die mij in de ban kan houden .

ytsejam

Legacy Member
Daedie zei:
Dat zijn ook idd de punten waar ik zwaar aan zou kunnen tillen moesten ze waar zijn. Maar desondanks ga ik het gewoon zelf spelen en ondervinden. Misschien passen deze dingen net goed binnen de context van het spel.

Idd. Maar toch vind ik het jammer dat er geen stadjes zijn waar je kan rondlopen en geen deftige shops enzo.. Maar we zullen zien:)

paiste

Legacy Member
Darius Craven zei:
Ik haal hem 100% zeker in huis... Langs de andere kant vind ik het een beetje spijtig dat het bij verschillende JRPG's aanvoelt alsof ze het te "westers" willen maken en ben ik persoonlijk meer fan van turn-based gevechten in JRPG's.

deze ff is toch wel redelijk turn based imo, het systeem is gebaseerd op het active time battle system dat al in ff5 werd gebruikt. Je moet nu gewoon niet meer cosntant wachten om je commands in te geven, maar het systeem is heel gelijkaardig.

Nariwari

Legacy Member
Jammer van die stadjes. Vind'k persoonlijk het leukste aan een RPG, dorpjes en steden exploren met die typische, goedgeluimde muziek.

iLLuSion_xGen

Legacy Member
ytsejam zei:
Idd. Maar toch vind ik het jammer dat er geen stadjes zijn waar je kan rondlopen en geen deftige shops enzo.. Maar we zullen zien:)

Pardon???? Is er geen 1 stadje te verkennen????? :s

LifeAspect

Legacy Member
zit net een live stream te zien: sphere grid is een beetje gelijk in FF10, geen character levels maar wel sphere grid levels met hoe hoger, hoe sterkere aanvallen

Summons: 1 per character dat vooraf vast staat... zijn er dus maar 6. Ze doen wel vrij veel damage en de animatie ervan is ook wel nog nice te noemen.

boss fight: zien er vrij moeilijk uit, je controleert ook maar 1 character van je party van 3 en de rest is vooraf ingesteld zoals in FF12. Het feit is wel dat eenmaal je party leader sterft dat heel je party dan ook meteen game over is. Je kan natuurlijk ook switchen tussen characters in het gevecht.

^ vooral dit laatste vind ik een domper op de feestvreugde.... ook het feit dat de muziek niet het niveau haalt van uematsu is ook wel :sad: te noemen

also, the japanese voices <3 :(

Daedie

Legacy Member
spijtig, zo te zien gaan ze toch wel redelijk de FFXII toer uit met het battle systeem.

Cycloon

Legacy Member
Oh man, 'k vind het echt elke dag erger dat het turn based systeem niet meer gebruikt wordt :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan