Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metteh

Legacy Member
ikbenben zei:
Als ge het verhaal niet goed vind dan is het imo toch dat ge het niet snapt ze :wtf:

OMG ja dat is het ik ben gewoon te dom!!! :bow: Dank u voor deze pad van verlichting in mijn leven. Nu weet ik al wat er heel mijn leven mis is. :bow:

starspike

Legacy Member
Ik vind het verhaal ook redelijk cool. Redelijk standaard FF verhaal zelf.
Ik denk persoonlijk dat het niks met "niet snappen" te maken heeft, maar eerder met ouder worden. Garantie hebben veel mensen een eerste iconische FF gespeeld op jongere leeftijd en bij het ouder worden is hun smaak gewoon veranderd. FF is altijd al redelijk cliché geweest en bij uitbreiding elke JRPG bijna.

Metteh

Legacy Member
starspike zei:
Ik vind het verhaal ook redelijk cool. Redelijk standaard FF verhaal zelf.
Ik denk persoonlijk dat het niks met "niet snappen" te maken heeft, maar eerder met ouder worden. Garantie hebben veel mensen een eerste iconische FF gespeeld op jongere leeftijd en bij het ouder worden is hun smaak gewoon veranderd. FF is altijd al redelijk cliché geweest en bij uitbreiding elke JRPG bijna.

mwah square enix is misschien gewoon zijn mojo kwijt, ik ben altijd fan geweest van square. Maar kijk naar the last remnant dan dacht ik ook WTF is dat. :s mja dat kon meer aan mij gelegen hebben omdat het combat systeem totaal niks voor mij was.

polleke

Legacy Member
Ik heb zeker niet alle FF gespeeld (enkel VII, VIII en IX) en ik vind deze persoonlijk niet echt ondermaats. Ok, het gevoel van de VII ben ik nooit meer tegengekomen, maar om te zeggen dat deze slecht is, zeker niet. zit in chapter 11 28hours played en ik amuseer me nog kostelijk. Het combatsysteem vind ik eigenlijk ook zeer geslaagd, het is wat wennen in het begin, maar zeker niet ondermaats.

Maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening ;-)

Nerathas

Legacy Member
starspike zei:
Ik vind het verhaal ook redelijk cool. Redelijk standaard FF verhaal zelf.
Ik denk persoonlijk dat het niks met "niet snappen" te maken heeft, maar eerder met ouder worden. Garantie hebben veel mensen een eerste iconische FF gespeeld op jongere leeftijd en bij het ouder worden is hun smaak gewoon veranderd. FF is altijd al redelijk cliché geweest en bij uitbreiding elke JRPG bijna.

Het zal dat wel zijn.
Ben gewoon te oud voor Jrpg's :D.

Jersy

Legacy Member
Uio zei:
Ik dacht ik check deze topic nog eens om te zien of er al positievere reactie's zijn, maar helaas :(. Het is vreemd dat ik een FF aan me voorbij moet laten gaan, maar dan zet ik mijn zinnen maar op Versus ..

tss speel het gewoon es zelf en vorm uw eigen mening
er zijn hier mensen die het slecht vinden, er zijn er die het goed vinden
ik heb al 60u gespeeld en ik vind het nog altijd goed (alhoewel dak nu wel gefrustreerd ben dat ik die adamantoises ni neer krijg)

Lorim

Legacy Member
Jersy zei:
tss speel het gewoon es zelf en vorm uw eigen mening
er zijn hier mensen die het slecht vinden, er zijn er die het goed vinden
ik heb al 60u gespeeld en ik vind het nog altijd goed (alhoewel dak nu wel gefrustreerd ben dat ik die adamantoises ni neer krijg)

Na reviews en dergelijke te lezen en te zien, stond het spel me niet helemaal meer aan. De reacties op het forum beamen dat alleen maar.

Als ik dit spel ooit speel, is het wanneer ik het voor 10 euro of minder te pakken kan krijgen.

starspike

Legacy Member
Nerathas zei:
Het zal dat wel zijn.
Ben gewoon te oud voor Jrpg's :D.

Ik ben er 30 en ze zijn nog steeds de shit voor mij ;) Het ligt je of het ligt je niet hé...En smaken blijven geen levenlang hetzelfde.

Cycloon

Legacy Member
'k vind het wel jammer dat je je crystarium niet veel verder kan uitbreiden. Want uiteindelijk blijven die long guis a pain in the ass. En het heeft ook niet veel zin om nog verder te spelen als je er een paar hebt neergelegd vermits je toch niet meer sterker kan worden. Het zou veel leuker zijn mocht je nog verder kunnen uitbreiden totdat zelf long guis makkelijk neer te krijgen zijn.

prometheus03

Legacy Member
ik vind het persoonlijk de beste FF sinds 9

ik heb op geen enkel moment t free roam gedeelte gemist tot ik er eindelijk was.
(aangezien dit bij de andere delen uit de reeks ook zo was in feite, als je de story niet volgde was er niets te doen in de stad waar je toekomt)

En van het battle systeem ben ik een zeeer groot voorstander! alle saaie dingen zijn eruit gehaald. bv voorbeeld voor standaard mobs telkens je optimale commando's kiezen,nu kan je ze 1 keer kiezen en repeat.

voor de moeilijkere vijanden zoeken naar beste gear en paradigms geeft het traditionele strategische aspect terug

ik heb er alsinds nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop

Dark_ParaSite

Legacy Member
Zo k'zit vlak voor de eindbaas, ma miljaar wa een bende irritante trashmobs zitten in da stuk ervoor man man :)

Heb daar op sommige trashmobs meer afgezien dan op sommige bosses...

prometheus03

Legacy Member
hehe, dat is waar, ik heb daar besloten om toch maar eerst wat te grinden en van die stone missies te doen.
welke missies geeft dat ei eigenlijk waarmee je zo snel levelt? en dat item om onbeperkt damage te doen?

Cycloon

Legacy Member
missie 54 dacht ik voor growth egg, te vinden in oerba. Genji glove krijg je bij 3 missies (allemaal de hogere moeilijke missies die je nu zeker nog niet aankan :p).

Logax

Legacy Member
prometheus03 zei:
hehe, dat is waar, ik heb daar besloten om toch maar eerst wat te grinden en van die stone missies te doen.
welke missies geeft dat ei eigenlijk waarmee je zo snel levelt? en dat item om onbeperkt damage te doen?

Missie 55 geeft Growth Egg en is belachelijk gemakkelijk met Vanille's Death trick. Gewoon maken dat ge Vanilla haar Belladonna Wand equiped (of de upgrade daarvan, Marlboro Wand). Heb hem 2 keer gedaan en elke keer had ik hem na 2e Death cast neer :p Zie wel dat ge ook wat offensieve paradigms creëert, want daar ging ik wel lichtjes in de fout de eerste keer... :D

Ik gebruik Vanille bijna nooit dus ik maakte 3 paradigms, Sab-Sen-Med, Med-Sen-Med en Sab-Sen-Syn. Ik cast 2 keer death op hem en hij was er meteen aan, om dan nog 5 adds die bij hem horen te moeten killen...zonder offensieve Paradigms :help: 2e keer heb ik nog wat extra offensieve Paradigms gemaakt en was hij zo gekilled... :rofl:

Trouwens een goeie site gevonden waar alle wapens en hun benodigde xp, alsook stats etc vermeld staan. Perfect voor als je wilt gaan beginnen upgraden: Final Fantasy XIII - Weapons

EDIT: Voor missie 55 moet ge wel eerst tot missie 14 doen.

prometheus03

Legacy Member
gisteren tot missie55 gespeld... mijn ventjes hebben het 10 seconden uitgehouden :p

nen keer diene death trick proberen en anders nog wat missies doen, nu ik die chocobo heb is al dat wandelen al minder erg

Cycloon

Legacy Member
Het probleem bij die neochu is dat je die death wel kan proberen maar nog altijd die kleinere beestjes ook moet doodkrijgen (die elk 1000 damage doen per aanval). Als je nog niet sterk genoeg bent kan dat redelijk lastig zijn (vermits death op die kleine dingen proberen nogal tijdrovend zal zijn :p).

Dark_ParaSite

Legacy Member
Zit dus vlak voor de eindbaas, hopelijk krijg ik hem nu al neer want k'moet nog 1 van de 3 hoofdrollen bijna volledig upgraden. En vermits sommige trashmobs al behoorlijk irritant konden zijn...

Nuja we maken er het beste van, wil de sidemissions pas doen zodra de eindbaas neerligt (heb al tot stone 30 gedaan)

Cycloon

Legacy Member
Eindbaas is makkelijker dan de mobs die er voor zitten. Hij is enkel een klein beetje lame omdat die zo'n instant death aanval heeft :sad:

memorexxx

Legacy Member
zal wel lukken, de eindbaas is simpeler dan de mobs ervoor imo :)

edit : te laat :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan