Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ikbenben

Legacy Member
Cycloon zei:
Daar zal je nog wel ff mee bezig zijn :p

Valt eigenlijk nog mee ze. 2 van de titan trials (neochu en nog ene) en adamantoises. A ja, en die grote cactuar ook nog.
Platinum ga ik niet halen denk ik, heb ik geen zin voor om mij mee bezig te houden :unsure:

ikbenben

Legacy Member
Ondertussen al 3 adamantoises neergelegd :)
Gaat vlot door death te spammen. Als je eerst de Eidolon summont gaat die op de grond liggen en kan je constant spammen. Als je het niet haalt voor hij weer recht staat dan doe je gewoon retry.
Enigste nadeel is de TP achteraf, daar moet ik nog iets op vinden...ethersol kunt ge blijkbaar niet kopen :D

Jersy

Legacy Member
ikbenben zei:
Ondertussen al 3 adamantoises neergelegd :)
Gaat vlot door death te spammen. Als je eerst de Eidolon summont gaat die op de grond liggen en kan je constant spammen. Als je het niet haalt voor hij weer recht staat dan doe je gewoon retry.
Enigste nadeel is de TP achteraf, daar moet ik nog iets op vinden...ethersol kunt ge blijkbaar niet kopen :D

mij lukt het dus echt niet eh
een uur liggen proberen, en nix eh

ofwel doe ik iets verkeerd, of wel is mijn game bugged :D
en nochthans heb ik diene neochu bij de 2de keer gepwnd door death ... bah

is wel frustrerend moetek zeggen :)

Cycloon

Legacy Member
ikbenben zei:
Ondertussen al 3 adamantoises neergelegd :)
Gaat vlot door death te spammen. Als je eerst de Eidolon summont gaat die op de grond liggen en kan je constant spammen. Als je het niet haalt voor hij weer recht staat dan doe je gewoon retry.
Enigste nadeel is de TP achteraf, daar moet ik nog iets op vinden...ethersol kunt ge blijkbaar niet kopen :D

Gewoon 2 healers en ondertussen death spammen, dan kan je gewoon blijven verder doen zolang die geen roar doet. Summonen hoeft dan zelf niet meer. Heb zo es 8 minuten aan 1 stuk kunnen door doen :p

Maar het is uiteindelijk wel veel plezanter om ze echt neer te leggen :D

ikbenben

Legacy Member
Kan ik ook nog eens proberen :)
De smeerlappen hebben het toch goed bekeken om geen ethersol in de shops te steken...zou anders wel gemakkelijk geweest zijn :D

Xitra

Legacy Member
2de keer dat ik tegen die Barthendoulus moet vechten ofzo iets krijg hem niet neer iemand raad? :(

Starrk

Legacy Member
Mijn copy is eindelijk gearriveerd, samen met de strategy guide. Ook maar eens beginnen dan :p

ikbenben

Legacy Member
Het verhaal is uit en ik heb precies nie veel zin meer om al de rest nog te doen :unsure:. Wel wou ik de adamantoises eens neerleggen en dat is toch gelukt :)

ULTRAnumb

Legacy Member
vraag mij af of ik mijn chars zover kan grinden dak de meeste vijanden kan neerleggen met een klap gelijk in FFX
goeie tijden
al is het crystarium iets te beperkt om echt uw chars to overpoweren

DreaDNoughT

Legacy Member
Ben nu aan het grinden tegen die king en megathorian ofzoiets . De lvl 4 roles ( de standaard 3 per char. ) zijn bijna bereikt . Kun je nog hoger dan lvl 4 voor de eindbaas ? Anders grind ik ze vol , doe ik genoeg missie's voor nen chocobo te krijgen en loop ik wa rond en speel ik het spel uit . Ik ben niet van plan om 65 missie's te doen of om 1 of andere trophy te halen .

UnFinished

Legacy Member
Uw chrystarium gaat tot max lvl 5. Na de eindbaas komt het laatste lvl vrij.

Cycloon

Legacy Member
Hmm, long gui's zijn moeilijk :( Kan je iets doen tegen die ultima waar die mee begint? Anders moet ik vaak al gewoon na de eerste aanval herbeginnen omdat ik dood ging. Beste dat me tot nu gelukt is, is half dood krijgen.

Cold-Blian

Legacy Member
ik ben net op grand pulse, ik ga wel een "beetje" mogen grinden, alles maakt mij direct met de grond gelijk, voordien weinig moeite gehad.

nu begint de tactiek in het spel te komen

spikie

Legacy Member
eindelijk nog is tijd gehad om te spelen, zit nu bijna in chapter 6
spel blijft super, eidolons zijn geweldig :love:

Mr. G3n!us

Legacy Member
spikie zei:
eindelijk nog is tijd gehad om te spelen, zit nu bijna in chapter 6
spel blijft super, eidolons zijn geweldig :love:

Ik weet het niet zo met die eidolons. Ik zit nu in chapter 12 en heb denk ik nog maar 1x men eidolon gesummoned. Ik vind ook niet dat ze zoveel extra damage doen dan men regular team. Het enige handige is dat je party terug full hp heeft.

memorexxx

Legacy Member
Mr. G3n!us zei:
Ik weet het niet zo met die eidolons. Ik zit nu in chapter 12 en heb denk ik nog maar 1x men eidolon gesummoned. Ik vind ook niet dat ze zoveel extra damage doen dan men regular team. Het enige handige is dat je party terug full hp heeft.

inderdaad, heb heel de story en mission 1-27 ofzo gedaan, en nooit mijn eidolon gebruikt buiten als er eens een maat langs kwam terwijl ik bezig was, om eens "iets vet" te laten zien :p

Cycloon

Legacy Member
Hier ook nooit gebruikt buiten 1 keer om m'n party te restoren. Damage die ze doen is gewoon veel te laag.

polleke

Legacy Member
ik zit nu in chapter 11 heb al 3 missies gedaan, maar ik wordt nogal neig geowned door alles wat op de steppe rondloopt. Ik heb mijn wapens nog niet geupgrade, dus ik ga dat nu doen.

Is er per character echt een OP weapon, dat 'moet' gebruikt worden, of zijn ze +- allemaal even goed?

Ik dacht eerst mijn main-chars hun wapen up te graden:
  • Lightning : Axis Blade
  • Fang : Pandoran Spear
  • Hope : Otshirvani

ik had gelezen dat je het best kan upgraden door eerst organic components (de klauw) op u wapen te steken tot u exp bonus x3 is, en dan mechanische components er blijven op rammen.

zijn er nog goede level plaatsen ergens op de steppe om mijn crystarium uit te breiden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan