Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

memorexxx

Legacy Member
Gisteren ook uitgespeeld , echt een vet eindfilmpje maar de eindbaas vond ik wel veel te simpel, de mobs in chapter 13 waren veel moeilijker... Kgaan die side missions ook laten voor wat ze zijn. Zonder story en nieuwe abilities die ik kan unlocken is er niets echt iets dat mij drijft om rond te hangen op de steppe, ben wel blij dat ik dat gedaan heb voor ik naar chapter 12 vertrok....

Rubentje

Legacy Member
Er is 1 ding dat ik niet begrijp aan het einde.

Alle Cocoon Fal'Cie zijn dood en iedereen is dus blij dat ze meer vrijheid hebben en niet meer onder controle zijn van de Fal'Cie.
Maar hoe zit het dan met de Pulse Fal'Cie? Dan zijn de mensen toch niet echt vrij, aangezien ze dan toch nog afhankelijk zijn van de Pulse Fal'Cie.

ravenrider

Legacy Member
kzal een tijdje zoet zin

kben nu al 8 uur aan het spelen en zit nog maar aan het begin van chapter 4

Logax

Legacy Member
Voila, verhaal uitgespeeld. Vond het zeker niet slecht. Qua graphics en gameplay zat het allemaal zeer goed ineen, verhaal was ook nog OK maar het kan altijd beter. Nu ga ik aan de missies beginnen en ga ik voor de platinum trophy :p

duck

Legacy Member
ikbenben zei:
OMG...neochu :eek:
Death spawnen lukt niet echt :p

toch wel maar kan een eindje duren, probeer imperil te debuffen dan heb je meer kans dat het lukt [2% ipv 1]

warhawk

Legacy Member
Er is 1 ding dat ik niet begrijp aan het einde.

Alle Cocoon Fal'Cie zijn dood en iedereen is dus blij dat ze meer vrijheid hebben en niet meer onder controle zijn van de Fal'Cie.
Maar hoe zit het dan met de Pulse Fal'Cie? Dan zijn de mensen toch niet echt vrij, aangezien ze dan toch nog afhankelijk zijn van de Pulse Fal'Cie.

Voor zover ik het versta is enkel orphan, eden en barthelandus dood, andere Fal'cie niet.
Dus ze zijn ze enkel vrij omdat die de enige waren die samenwerkten om die maker terug te krijgen... correct me if im wrong though;)

ikbenben

Legacy Member
duck zei:
toch wel maar kan een eindje duren, probeer imperil te debuffen dan heb je meer kans dat het lukt [2% ipv 1]

Imperil had ik niet gedaan, straks eens proberen :)

GaaRa- zei:
en vooral belladonna (of marlboro)staff niet vergeten ;)

Marlboro staff is al max geupgrade ;)

Cycloon

Legacy Member
Mja death is gewoon veel geluk. Ik had die neochu na 3 keer proberen dood (met hooguit 4-5 deaths spammen per keer). Ik ben nu adamantoises aan het farmen dmv death + 2 healers, op m'n laatste adamantoises vandaag 8 minuten death zitten spammen terwijl ik voordien eentje neerhad bij de eerste death :D

Na ~10 adamantoises ook nog steeds geen trapezohedron :sad:. Wel al 1.5 miljoen gil, dus desnoods koop ik eentje.

Psy

Legacy Member
Cycloon zei:
Mja death is gewoon veel geluk. Ik had die neochu na 3 keer proberen dood (met hooguit 4-5 deaths spammen per keer). Ik ben nu adamantoises aan het farmen dmv death + 2 healers, op m'n laatste adamantoises vandaag 8 minuten death zitten spammen terwijl ik voordien eentje neerhad bij de eerste death :D

Na ~10 adamantoises ook nog steeds geen trapezohedron :sad:. Wel al 1.5 miljoen gil, dus desnoods koop ik eentje.

beter als ge beke trained om die op de normale manier neer te krijge imo, zult ge nodig hebbe voor de Shaolong & Long's, aangezien die immuun zijn voor death.
op de normale manier duurt het een 5-tal minuutjes, afhankelijk van hoe krachtig uw chars zijn anderhalf/2 minuten.
nu bon 1x Genji Gloves is wel een must om die op de normale manier te doen, anders zit ge een half uur bezig :p

zou trouwens uw gil behouden voor upgrades te doen, die trap dropt vroeger of later wel eens, en de long's droppe er vrij veel dat ge op den duur zult bleiten dat ze eindelijk nog eens ne platinum ingot zouden droppen :p

Cycloon

Legacy Member
Ik heb wat technieken bekeken om ze gewoon neer te krijgen, maar die werken enkel goed als je een omega wapen hebt (die van fang dus :p). Al mijn chars zijn bijna maxed out (nog 2 bijrollen te gaan) maar het lukt me nog niet echt om ze snel neer te krijgen. Met death haal ik ze neer in gemiddeld 4 minuten. En ik heb al 2x genji gloves, dus dat is het probleem niet :p

The Phazonhunter

Legacy Member
Gistren viel men mond toch open bij de omgevingen van eind chapter 11 en van begin chapter 12, zeer mooi zelfs al speel ik op de xbox. T begint nu echt spannend en sjiek te worden. Ook komt er wat vaart in je char development:)

Dark_ParaSite

Legacy Member
Wanneer veranderen de adamatoises en adamantortoises eigenlijk naar de longgui's?

Tis maar dat als ik endgame ga farmen dat ik geen items van die beesten mis :)

Jersy

Legacy Member
Cycloon zei:
Mja death is gewoon veel geluk. Ik had die neochu na 3 keer proberen dood (met hooguit 4-5 deaths spammen per keer). Ik ben nu adamantoises aan het farmen dmv death + 2 healers, op m'n laatste adamantoises vandaag 8 minuten death zitten spammen terwijl ik voordien eentje neerhad bij de eerste death :D

Na ~10 adamantoises ook nog steeds geen trapezohedron :sad:. Wel al 1.5 miljoen gil, dus desnoods koop ik eentje.

wat zijn de stats (hp enzo) van uw chars?
gisteren ene proberen te doen, maar lukte van geen kanten, en zou die ook wel es willen farmen :s

ikbenben

Legacy Member
Idem, denk dat ge +10k hp moet hebben want van het moment als ze ene poot op de grond zetten ben ik er direct aan...duurd 2sec of zo :(

GaaRa-

Legacy Member
ja maar ge moet switchen naar sent/sent/med of sent/sent/sent , kan je best wel een backup med/med/med maken dan
en optioneel ook die earth dmg reduce rings.

Cycloon

Legacy Member
Jersy zei:
wat zijn de stats (hp enzo) van uw chars?
gisteren ene proberen te doen, maar lukte van geen kanten, en zou die ook wel es willen farmen :s

Allemaal rond de 16k en hope + light als healers (zonder hope is het moeilijk om lang stand te houden :p). Vanille altijd als sab houden (en death spammen) en beginnen met light als healer en en hope als synergist. Elk char 2 maal laten buffen (haste + protect) en dan direct naar sab - med - med switchen. Dan kan je gewoon rustig death spammen tot die eens roar doet (dan kunnen je chars even niks doen en ga je snel dood :p, je kan dan eventueel wel eens summonen als je nog 3TP hebt).

Heb nu de 3 hoofdrollen maxed out en 1 zijrol volledig.

wils

Legacy Member
mijn weapons upgraden is pas noodzakelijk in chapter 11 heb ik gelezen op internet. of is dit verkeerd ?

UnFinished

Legacy Member
PrOud zei:
mijn weapons upgraden is pas noodzakelijk in chapter 11 heb ik gelezen op internet. of is dit verkeerd ?

Is zelfs niet nodig tot aan de eindbaas, uw chyrstarium upgraden is veel belangrijker imo ;) Mijn hoogste upgrade was en is slechts lvl 25 (Gladius van Lightning) en zit nu aan zijmissie 55. Nu wordt het wel wa moeilijker en ga ik al wel eens op internet kijken hoe ge die ultimate weapons moet farmen. De rest van mn wapens en accessoires heb ik ook praktisch nog niet geupgrade...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan