Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DreaDNoughT

Legacy Member
Eindelijk in Chapter 10 . Hoop dat het wat snel vooruit gaat zodat ik op Pulse zit . Want ben het beu om altijd maar rechtdoor te lopen en te wachten op een Crystarium unlock . Wat levelen en wat missie's doen en verder naar het einde gaan . Daarna kan ik nog altijd wat extra zakens doen , als ik daar nog zin in heb want ben moe gevochten .

prometheus03

Legacy Member
teleporten kan pas als je in de laatste dungeon zit
alle bij mij was dat toch gelijk zo

ikbenben

Legacy Member
Dark_ParaSite zei:
Nu nog een vraagje, hoe zit da met de teleport stone's? hoe zie ik welke stone me teleport? of moet ik bij sommige stone's 5 sterren halen voordat ikze als teleports kan gebruiken?

Van het moment dat ge 2 teleports stones hebt en de missie gedaan is kunt ge teleporten.

prometheus03 zei:
teleporten kan pas als je in de laatste dungeon zit
alle bij mij was dat toch gelijk zo

Bij mij ging dit direct toen ik 2 waystones had.

Rider

Legacy Member
Het sterkste dat dit spel teweeggebracht heeft is dat ik nu kost wat kost FF7 & 8 terug wil spelen :p

starspike

Legacy Member
spliffrider zei:
Het sterkste dat dit spel teweeggebracht heeft is dat ik nu kost wat kost FF7 & 8 terug wil spelen :p

Dat gevoel had/heb ik ook. Al moogt ge er voor mij nr. 9 ook bijzetten ;)

Dr.White widow

Legacy Member
ik ben nu ongeveer halfweg FF13, en vroeg me nu af wanneer het nu interessant is om wapens en accessoires te upgraden?
Ik had even een guide gezocht om zo efficiënt mogelijk te upgraden, maar daarin blijven ze vermelden dat het aangeraden is zo lang mogelijk te wachten, maarja hoe lang is "zo lang mogelijk". Ik heb momenteel geen enkel probleem met de battles, maar upgraden is o zo leuk :).
Ik mis wel een beetje de item-fever in dit game tov voorgaande ff's

Rider

Legacy Member
starspike zei:
Dat gevoel had/heb ik ook. Al moogt ge er voor mij nr. 9 ook bijzetten ;)

Van't weekend valt de beslissing of ze die ook gaan aanbieden via de shop :p

Ben nog steeds op zoek nr zo'n gamekaartje wel :D

Rider

Legacy Member
Dr.White widow zei:
ik ben nu ongeveer halfweg FF13, en vroeg me nu af wanneer het nu interessant is om wapens en accessoires te upgraden?
Ik had even een guide gezocht om zo efficiënt mogelijk te upgraden, maar daarin blijven ze vermelden dat het aangeraden is zo lang mogelijk te wachten, maarja hoe lang is "zo lang mogelijk". Ik heb momenteel geen enkel probleem met de battles, maar upgraden is o zo leuk :).
Ik mis wel een beetje de item-fever in dit game tov voorgaande ff's

Ik zou van uw wapens afblijven.
Ik vond het persoonlijk vele nuttiger om accesoires te upgraden. DIe kunde namelijk op al uw peekes gebruiken, en zo vroeg in game kunde uw teams nog niet kiezen. Accesoires bereiken ook veel sneller een volgend "level" dan wapens -> ge moet er minder materiaal in rammen eer ze een beter ability / stats krijgen.

Sommige accesoires kunt ge ook dismantlen, en dan krijgde mats en soms een ander accesoire.
bvb tetradic crown* (max geleveld) dissasemblen = hermes sandals. dit levellen geeft u botjes die auto haste geven.
Als ge wat googlet vindt ge volledige scans van de official guide met tabellen die in detail treden over upgrades & dismantle.

Dr.White widow

Legacy Member
Thx spliff!
Ja tis die guide die ik heb ;)
Ik zit nu net aan chapter 8, dus best wachten tot ch 12-13 eer ik aan de wapens begin?
Vanavond eerst nog wat verder grinden voor CP en wat spoils ^^
Ik vond het prille begin van het game een klein beetje een teleurstelling, maar hoe langer je speelt, hoe beter het begint te worden.

Alcoholic Punk

Legacy Member
Oei en ik zit ma wapens te upgraden vanaf ik kan :$

Bezig aan chapter 7 nu. Ik amuseer mij er goed mee.

Jersy

Legacy Member
als ge voor de platinum wil gaan, moet ge toch alles upgraden
indien niet, kies je 1 wapen per char, en upgrade je enkel da wapen

sowieso zou ik toch zeker 1 wapen upgraden, het verschil in damage enzo is echt wel enorm

Cycloon

Legacy Member
Heb net wat zitten farmen met growth egg: 240k CP op 20 minuten :love:

Zal wel nog ff duren voor ik alle chars maxed out heb, want om die 3 bijrollen ook te masteren heb je echt nog een bom CP nodig :(

Dr.White widow

Legacy Member
Cycloon zei:
Heb net wat zitten farmen met growth egg: 240k CP op 20 minuten :love:

Zal wel nog ff duren voor ik alle chars maxed out heb, want om die 3 bijrollen ook te masteren heb je echt nog een bom CP nodig :(

daar kijk ik al naar uit :) persoonlijk vind ik het nie zo erg om wat te grinden voor CP.
Ik heb zo in chapter 4 of 5 (aan die lift) een uurke zitten grinden, kon ik alles maxen bij iedereen en nog 10k cp over :)
lvlen en upgraden is zo iets wat ik het liefste doe in een spel

Anima

Legacy Member
ja maar ik heb per manneke 10K HP ongeveer maar gvd man die NeoChu mept me zo dood met die zijn kindjes errond >.>

UnFinished

Legacy Member
Anima zei:
ja maar ik heb per manneke 10K HP ongeveer maar gvd man die NeoChu mept me zo dood met die zijn kindjes errond >.>

Idd, das echt een irritante mob :evil: Probeer eens death te spammen met vanille, als het ni lukt gwn retry pakken. Na enkele keren proberen moet dat wel lukken :)

warhawk

Legacy Member
lawl, net ook mn growth egg gehaald.

eerste keer ooit dat ik death gebruik en paf! neochu is dood.
manman, wat een OP skill. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan