Archief - Final Fantasy XIII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Newboy

Legacy Member
Net 2 uurtjes gespeeld. Tot nu toe nog niet echt onder de indruk. Grafisch allemaal OK maar gameplay is minder.

Puddle Jumper

Legacy Member
Newboy zei:
Net 2 uurtjes gespeeld. Tot nu toe nog niet echt onder de indruk. Grafisch allemaal OK maar gameplay is minder.

Vertrouw me, het word vele beter qua gameplay. Ik denk dat het een van de ingewikkeldste systemen in een FF game ooit is.

prometheus03

Legacy Member
ik ben akkoord, een van de beste battle systems ooit!

en te zeggen dat ik deze FF bijna niet had gekocht omdat de vorige delen zo tegen vielen

nighth@wk

Legacy Member
gisteren gestart en moe zeggen, boring begin. Ben zelfs 2 maal in slaap gevallen. Wanneer raak je weg van die bruggen (of wegen of hoe je het ook wil noemen). Man das saai.

Nerathas

Legacy Member
Puddle Jumper zei:
Vertrouw me, het word vele beter qua gameplay. Ik denk dat het een van de ingewikkeldste systemen in een FF game ooit is.

Het enige ingewikkeldste(als je dat zo kan noemen) aan heel dat system is het wisselen van paradigms. En dat is het ENIGE dat je moet doen in deze game.

Newboy

Legacy Member
Puddle Jumper zei:
Vertrouw me, het word vele beter qua gameplay. Ik denk dat het een van de ingewikkeldste systemen in een FF game ooit is.

Hoop het. FF is het soort game dat echt moet "leren". Heb een week + paasmaandag congé dus hiervoor kan ik wel wat tijd uitrekken :)

Misschien dat het "boring" begin zoals Nighth@wk terecht opmerkt er ook wel mee te maken heeft.

sincere

Legacy Member
Het spel begint pas uitdagend te worden wanneer je de vrijheid krijgt om zelf je team samen te stellen en ze zelf rollen kunt toewijzen welke je wil. Dit is ergens midgame dat het gebeurd. Ook krijg je dan een grotere wereld om in rond te lopen ipv de weggetjes waar je gewoon maar het pijltje moe volgen.

Maar al bij al is voor mij het battlesysteem van de oudere ff games beter. Je had vroeger meer controle over de acties van je personages. Eigenlijk vind ik zelfs het systeem in ff12 een tikkeltje beter. Daar kon je de personages elk appart programmeren hoe je wou dat ze speelden. Nu in 13 neemt de AI deze taak over, vind ik wel een beetje jammer. Ze hadden er beter de optie ingestoken om het zelf te doen.

Anyways, als je de echte next gen final fantasy wil spelen moet je lost oddyssey spelen, old school final fantasy systeem :)

Obs

Legacy Member
Ik ben dit weekend begonnen met FFXIII en ik vind em zeer goed atm.
Ik vraag me wel af wat er ingodsnaam aan de hand is met de benen van de vrouwelijke chars (zeker lightning).
Die stokjes dat moet toch gewoon doorknappen zeg wtf :o

Het weinig controle hebben op het battle verloop vind ik ook wel niet super fijn, maar het stoort me niet echt.

trouwens...
Sinds wanneer gelijkt Odin op een witte paladin lol. en sinds wanneer heeft zijn paard (sleipnir) maar 4 poten ipv 8).
Beke raar.

Web Wiper

Legacy Member
Obs zei:
Ik ben dit weekend begonnen met FFXIII en ik vind em zeer goed atm.

trouwens...
Sinds wanneer gelijkt Odin op een witte paladin lol. en sinds wanneer heeft zijn paard (sleipnir) maar 4 poten ipv 8).
Beke raar.

Lol, 't is voor iedereen crisis geweest :)

Jersy

Legacy Member
shit shit shit
die openings scene van chapter 12 is de geschiftste die ik ooit gezien heb in een game

en eindelijk wat geld binnen dankzij
robot repareren in die stad ... als reward krijgt ge massa items die verkocht kan worden voor 500k gil ofzo

eindelijk een paar wapens kunnen upgraden

diknmuis

Legacy Member
sincere zei:
Anyways, als je de echte next gen final fantasy wil spelen moet je lost oddyssey spelen, old school final fantasy systeem :)
is idd een ongeloffelijk game, de emo- momentjes en geweldige soundtrack :drool:

ULTRAnumb

Legacy Member
is er een bepaalde volgorde voor die stone missies?
ik doe ze gewoon als ik ze passeer en ewa dichtbij liggen oO
enigste dak haat in gran pulse

schijttomaat dingen :tongue:

Dark_ParaSite

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
is er een bepaalde volgorde voor die stone missies?
ik doe ze gewoon als ik ze passeer en ewa dichtbij liggen oO
enigste dak haat in gran pulse

schijttomaat dingen :tongue:

en de behemoth kings willen ook wel eens irritant zijn :)

Nu die stone's zelf doe ik ze ook zo'n beetje als ik ze tegenkom... ma percies nog nie evident om daar sterren op te halen?

Heb nu al de begin stone's gedaan (kreeg trophy) ma heb er belange nog geen 5 sterren op, da zal ik wel es doen nadat ik serieus opgeleveld ben.

Nu nog een vraagje, hoe zit da met de teleport stone's? hoe zie ik welke stone me teleport? of moet ik bij sommige stone's 5 sterren halen voordat ikze als teleports kan gebruiken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan