Tja heb nu net wel uitgelegd hoe ik het doe

Oefening baart ook kunst natuurlijk. Na 5 x enkel oefenen met L2 te verdedigen ga je het nog niet kunnen hoor. Na misschien 20 matchen zul je al verderstaan. Geduld hebben en veel oefenen is ook de boodschap. Mensen die het nu al beter kunnen spelen misschien ook al veel langer fifa. Ik speel al sinds fifa 97, dan tijdje pes en niks en sinds 09 terug fifa.
Je moet met L2 ook eigelijk best "wijken". Niet direct happen maar pak op ongeveer een metertje blijven van de tegenstander (tenzij hij natuurlijk al in u baklijn staat) en vanaf de tegenstander het niet meer weet of een foutje maakt, toehappen en de beweging naar de bal of man maken. Anticiperen en inschatten naar welke richting hij zal gaan is ook heel belangrijk, want dan kun je sneller reageren. Reflexen zijn natuurlijk ook belangrijk.
Verder vind ik het ook heel belangrijk om goed georganiseerd te blijven staan met vooral je achterlinie. Zolang het niet hoeft, probeer ik zo weinig mogelijk met die mannen te verdedigen. Probeer eerst met je middenvelders de bal af te pakken, zodat je achterlinie niet uit positie loopt want dan vallen er vaak gaten.