Archief - FIFA 12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BF-GeNoCiiDe

Legacy Member
ik snap het niet eh ... Als ik tegen goede spelers speel zoals bv. arneuh en zrox maak ik kans enz en win ik af en toe... Maar tegen spelers die echt geen fifa kunnen laat ik mij vaak meeslepen in hun spel en verlies ik of speel ik gelijk. :sad:

Op het nippertje in divisie 7 gebleven :)

zrox8

Legacy Member
Leto zei:
Dat is mijn grootste frustratie, willen bijleren maar niet snappen hoe de rest het doet.

Tja heb nu net wel uitgelegd hoe ik het doe ;) Oefening baart ook kunst natuurlijk. Na 5 x enkel oefenen met L2 te verdedigen ga je het nog niet kunnen hoor. Na misschien 20 matchen zul je al verderstaan. Geduld hebben en veel oefenen is ook de boodschap. Mensen die het nu al beter kunnen spelen misschien ook al veel langer fifa. Ik speel al sinds fifa 97, dan tijdje pes en niks en sinds 09 terug fifa.

Je moet met L2 ook eigelijk best "wijken". Niet direct happen maar pak op ongeveer een metertje blijven van de tegenstander (tenzij hij natuurlijk al in u baklijn staat) en vanaf de tegenstander het niet meer weet of een foutje maakt, toehappen en de beweging naar de bal of man maken. Anticiperen en inschatten naar welke richting hij zal gaan is ook heel belangrijk, want dan kun je sneller reageren. Reflexen zijn natuurlijk ook belangrijk.

Verder vind ik het ook heel belangrijk om goed georganiseerd te blijven staan met vooral je achterlinie. Zolang het niet hoeft, probeer ik zo weinig mogelijk met die mannen te verdedigen. Probeer eerst met je middenvelders de bal af te pakken, zodat je achterlinie niet uit positie loopt want dan vallen er vaak gaten.

Sev-O

Legacy Member
zrox8 zei:
Tja heb nu net wel uitgelegd hoe ik het doe ;) Oefening baart ook kunst natuurlijk. Na 5 x enkel oefenen met L2 te verdedigen ga je het nog niet kunnen hoor. Na misschien 20 matchen zul je al verderstaan. Geduld hebben en veel oefenen is ook de boodschap. Mensen die het nu al beter kunnen spelen misschien ook al veel langer fifa. Ik speel al sinds fifa 97, dan tijdje pes en niks en sinds 09 terug fifa.

Je moet met L2 ook eigelijk best "wijken". Niet direct happen maar pak op ongeveer een metertje blijven van de tegenstander (tenzij hij natuurlijk al in u baklijn staat) en vanaf de tegenstander het niet meer weet of een foutje maakt, toehappen en de beweging naar de bal of man maken. Anticiperen en inschatten naar welke richting hij zal gaan is ook heel belangrijk, want dan kun je sneller reageren. Reflexen zijn natuurlijk ook belangrijk.

Verder vind ik het ook heel belangrijk om goed georganiseerd te blijven staan met vooral je achterlinie. Zolang het niet hoeft, probeer ik zo weinig mogelijk met die mannen te verdedigen. Probeer eerst met je middenvelders de bal af te pakken, zodat je achterlinie niet uit positie loopt want dan vallen er vaak gaten.

Volledige akkoord. Vooral in divisie 10 en 9 waren er veel van die gasten dat onmiddelijk het positiespel van hun verdedigers niet onder controle konden houden waardoor je door een 1-2 of een dribbel makkelijk goals kon maken.

Nuja, tegen betere spelers valt dit al veel minder voor :)

En nog iets, kspeel nu al een week fifa 12 en heb in totaal nog maar 3 goals met het hoofd tegengekregen. Opmerkelijke verandering tov fifa 11 is dat de meeste eerder combinatievoetbal opteren in plaats van op de flank constant die lange bal te gooien. Ben wel blij om die verandering want op fifa 11 speelde ik soms tegen mensen dat niks anders konden dan dit te doen. :)

Leto

Legacy Member
zrox8 zei:
Tja heb nu net wel uitgelegd hoe ik het doe ;) Oefening baart ook kunst natuurlijk. Na 5 x enkel oefenen met L2 te verdedigen ga je het nog niet kunnen hoor. Na misschien 20 matchen zul je al verderstaan. Geduld hebben en veel oefenen is ook de boodschap. Mensen die het nu al beter kunnen spelen misschien ook al veel langer fifa. Ik speel al sinds fifa 97, dan tijdje pes en niks en sinds 09 terug fifa.

Je moet met L2 ook eigelijk best "wijken". Niet direct happen maar pak op ongeveer een metertje blijven van de tegenstander (tenzij hij natuurlijk al in u baklijn staat) en vanaf de tegenstander het niet meer weet of een foutje maakt, toehappen en de beweging naar de bal of man maken. Anticiperen en inschatten naar welke richting hij zal gaan is ook heel belangrijk, want dan kun je sneller reageren. Reflexen zijn natuurlijk ook belangrijk.

Verder vind ik het ook heel belangrijk om goed georganiseerd te blijven staan met vooral je achterlinie. Zolang het niet hoeft, probeer ik zo weinig mogelijk met die mannen te verdedigen. Probeer eerst met je middenvelders de bal af te pakken, zodat je achterlinie niet uit positie loopt want dan vallen er vaak gaten.
Merci voor de tips en moeite, is erg geapprecieerd :d
Soms zou ik denken dat x in combinatie met L2 wel handig kan zijn, op het juiste moment stoppen met X en dan L2 gebruiken. Maar eenmaal je weet hoe je best L2 gebruikt wordt X mss wel overbodig neem ik aan.
Ik vind het gewoon ontzetten moeilijk om met een speler in de buurt de blijven van waar je wil, misschien was de pc versie toch eerder iets voor mij aangezien ik nog altijd moet wennen aan analog sticks, ik heb nog geen jaar een PS3, ervoor nooit een console gehad tenzij dan een PS2 enkel voor SoulCalibur en zo waar je ook kon spelen met de 'pijltjes' :p Ik ben wss te oud om even snel bij te leren als ik zou wensen !

Booka Shade

Legacy Member
Net naar Divisie 7 gestegen en 4/6 gehaald.
Alleen bij verdedigen heb ik in de 16 meter gewoon schrik om te verdedigen, want het is zo snel penalty :/

Loziete

Legacy Member
Je kunt het blijkbaar sharen fifa 12 via PSN.
Net gedwnld van een account van een maat van mij en het werkt dus wel.
Ik wist het niet en mss zijn er nog mensen die er niet van op de hoogte zijn vandaar mijn post nog es.

Anoniem06

Legacy Member
BF-GeNoCiiDe zei:
ik snap het niet eh ... Als ik tegen goede spelers speel zoals bv. arneuh en zrox maak ik kans enz en win ik af en toe... Maar tegen spelers die echt geen fifa kunnen laat ik mij vaak meeslepen in hun spel en verlies ik of speel ik gelijk. :sad:

Op het nippertje in divisie 7 gebleven :)

Haha ja ik ken het gevoel :p

En dan ga ik ook niet zelden in een soort van "rage", fuck ik kan er echt niet mee leven als ik verlies tegen spelers die veel minder zijn dan mezelf :(

@zrox: yep daar hebt ge gelijk in, maar toch is mijn doel om ooit is in divisie 1 te raken :) Als het niet lukt lukt het niet, kzal ook blij zijn met 2de klasse ;)

Shadowfox

Legacy Member
Ik vind Courtois dus niet hé ... DM en BELG, krijg ik enkel Gillet bij de gouden kaarten -_-

Reverz

Legacy Member
Booka Shade zei:
Net naar Divisie 7 gestegen en 4/6 gehaald.
Alleen bij verdedigen heb ik in de 16 meter gewoon schrik om te verdedigen, want het is zo snel penalty :/
Dat snap ik dus niet hé...

Ik heb nu een match of 6 gespeeld online en ik vind dat de refs echt extreem laks zijn. Duwfouten tot en met, ze blazen gewoon niks. Of blazen ze sneller in de 16 nu? Want in Fifa 11 kon je je in de 16 veel meer veroorloven dan buiten de 16 (duwen, voetje zetten etc).

LaBuenaVida

Legacy Member
Lool, Michael Owen gekocht voor Club ^^
Lekkere speler, veel smoother dan Vlemme ^^

kay-gell

Legacy Member
Booka Shade zei:
Net naar Divisie 7 gestegen en 4/6 gehaald.
Alleen bij verdedigen heb ik in de 16 meter gewoon schrik om te verdedigen, want het is zo snel penalty :/

Gewoon met X-je afdekken doe ik meestal. In divisie 8 voor het moment en vlot op weg om morgen ofzo door te stoten naar divisie 7. :)

HOPLON

Legacy Member
LaBuenaVida zei:
Lool, Michael Owen gekocht voor Club ^^
Lekkere speler, veel smoother dan Vlemme ^^

Vleminckx suckt echt in dit spel, in fifa 11 was hij een stuk beter !

Hij is lomp en traag en koppen gebeurt ni veel in dit spel dus ...

beunhaas

Legacy Member
Leto zei:
Dat is het hem juist, HOE kan je nu dicht bij een speler blijven? Eén kapbeweging, of zelfs een gewone beweging en die speler is los, en dan ga ik naar een andere speler, probeer ik hem te dekken of een speler die vrij staat maar ben altijd te traag. .

een kapbeweging ziet ge toch zo aankomen zeker

edit: een oplossing tegen irritante-afkap-gasten is met een speler sprinten naar degene met de bal en dan op het laatste moment afwijken zodat hij kapt en u niet voorbij gaat.

pina

Legacy Member
ach zeg, wat ergerde ik mij daarnet aan een match. Ik probeer een aanvaller te tacklen, de bal springt half weg, en komt weer bij die aanvaller terecht. Passen die dan worden onderbroken omdat hij toevallig tegen een tegenstander zijn hielen belandt, de framedrops, de vele lag en vooral de trage UI... ik werd gewoon gek en zelfs pissed off van dit spel.

Carrion

Legacy Member
HOPLON zei:
Vleminckx suckt echt in dit spel, in fifa 11 was hij een stuk beter !

Hij is lomp en traag en koppen gebeurt ni veel in dit spel dus ...

:wtf:

Ik speel geen match zonder Club zonder dat Vleminckx goed is voor 1 of meerdere goals.

Shiiner

Legacy Member
Damn.Ik speelde dus het 5k tornooi.
Ik schijtte in mijn broek toen ik zijn team zag.
Fernando torres , lampard , ...
Ik met mijn basic team 80 chemistry op dat moment nog en hij 100 chemistry.
Het ging gelijk op.
verlengingen : ik kom 3-0 voor.
En in de 117e minuut kan hij nog de 3-1 maken.
Toch wel mooi gepresteerd van mij , al zeg ik het zelf.
Ik zal eens kijken of ik op het futweb shizzle geraak en dan kan ik mijn team eens showen.
Wel een rare formatie ( 5-3-2) maar wel een beestige.
Ik krijg nu 1000 coins per match. ( als ik zon 4 goals maak en een clean sheet heb.)
Nu voor de duurdere spelers sparen aangezien ik een al goud , 100 chemistry heb.

http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/show-off#izmqiigSbbAkR ( mijn team)
Normaal gezien staat Lennon op RM en staat mijn RB op RB maar helaas allebei geblesseerd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan