Leto zei:
Idem hier, al die moeite die ik moet doen om een bal te houden en als ik dan zie dat de tegenstander weinig valt te ontzetten moet er toch een simpele manier zijn. Ik vind het eigenlijk ERG moeilijk om manueel te 'containen', als ik even mijn stick wat te hard duw is hij volledig uit positie, ik snap niet hoe anderen dat doen, degene die het kunnen willen het niet zeggen of beseffen niet hoe goed ze zijn omdat het vanzelf gaat, ergerlijk ;(
als ge het totaal niet kunt zou ik beginnen oefenen met enkel L2 (en R2 als het nodig is om een versnelling te doen). Als je daar alleen al goed mee kunt verdedigen, sta je al een heel eind verder. Als je daarbij nog die R1 (druk met 2de speler) gaat proberen gebruiken, ga je die waarschijnlijk overgebruiken of slecht gebruiken en doe je meer kwaad dan goed. Ik heb het daar ook nog moeilijk mee, door de vele knoppencombinaties, maar ik vind het dan ook niet zo nuttig en noodzakelijk als in fifa 11. In fifa 11 werkte druk zetten met 2de speler bijna altijd, nu is het toch wat moeilijker geworden en maar goed ook.
O en X gebruik ik momenteel NOOIT. Je moet gewoon zien dat je met L2 of zonder L2 gewoon dicht genoeg bij de tegenstander komt of tegen de tegenstander/bal loopt. Vaak pakt uw speler de bal dan zelfs zelf af. Dat werkt heel goed bij mij. Zit ondertussen toch al in divisie 6 (elk seizoen gepromoveerd) en heb iets van een 23-4-4.
Ik vind het spel wel heerlijker worden naarmate ik meer speel en hoger geraak. In't begin leek het sloom te lopen, maar nu ik een aantal divisies hoger speel, gaat het lekker op en neer en wat een tempo

Vind het ook zalig dat die "aanvallend" en "defensief" knoppen nu écht iets doen, maakt het op het einde vaak heel spannend wanneer je alles dicht gooit en de tegenstander constant komt opzetten en dan proberen razendsnel te counteren. Of omgekeerd natuurlijk. Heb ook nog geen enkele keer gehad dat iemand quitte of dat iemand vanachter de bal begon rond te spelen bij een voorsprong. heerlijk wel ...
Speel momenteel 4231 met manchester united.
-Defensie laten zoals ze is
-Aanvallend mid (achter de spits) rooney, linkse flank young, rechtse flank valencia, verdedigende mids anderson en fletcher
-Diepe spits Hernandez: dieje is echt BA-NGE-LIJK in dit spel. Heel snel, vrij sterk en scoort alsof het niks is.
Nog een tip: probeer L2
in balbezit (kort draaien, controleren) en L1 (andere speler loopt de diepte in) onder de knie te krijgen.