Archief - FIFA 12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Booka Shade

Legacy Member
baccie zei:
Real madrid .:)

Pff, das toch echt een kutploeg om mee te spelen man :/

Ik zou dan veel liever spelen met Bayern / FC Porto / Benfica / PSG / Ac Milan etc..

Real Madrid, chelsea, Man City, Barça, .. ga ik zo goed als nooit gebruiken.

Anoniem06

Legacy Member
beunhaas zei:
allé nu zit ik daar in divisie 5 te klossen, altijd verliezen, winnen, verliezen winnen. goed gedaan hoor ea door zo weinig ranks in te voegen. ik moet alleen maar tegen betere tegenstanders. met 5 sterren ploegen wil ik niet spelen want dan kom ik toch altijd uit tegen een ronaldo fag of barcelona gast

Kzit met hetzelfde probleem dus :)

Maar het ding is: momenteel spelen wij in divisie 6 en 5, maar degenen die nu al in 6,5 en hoger zitten zijn bijna allemaal divisie 1 en divisie 2 spelers hé, op weg naar de top.. Binnen een maand zal divisie 6 en 5 lang zo moeilijk niet zijn als nu.

Ikzelf zou toch divisie 1 moeten halen, mits de automatismen terug wat beter zijn.

baccie

Legacy Member
Booka Shade zei:
Pff, das toch echt een kutploeg om mee te spelen man :/

Ik zou dan veel liever spelen met Bayern / FC Porto / Benfica / PSG / Ac Milan etc..

Real Madrid, chelsea, Man City, Barça, .. ga ik zo goed als nooit gebruiken.


Da denk ik ook ik heb net 6 wedstrijden achtereen verloren met real online 1-tegen 1 seizoenen ,maar ik ga terug zakken naar de divisie 9 zo slecht ben ik vooral in de verdeding .
Dus een andere ploeg zoeken die mij beter licht .

4w 2g 10v

Gleke

Legacy Member
pff in mijn cariere met club vasquez 3 maanden uit met gebroken enkel :s

LenniWI

Legacy Member
Mijn Virtual Pro is in mijn carriere 3 wedstrijden geschorst voor een sliding op de bal...

LenniWI

Legacy Member
Groeien die jeugdspelers eigenlijk in de jeugdploeg?
Of moet ge ze daarvoor best uitlenen?

Shadowfox

Legacy Member
Gisteren kreeg ik de vraag of ik iemand zijn 'club' wilde joinen, ik veronderstel dat dat is via 'My Virtual Pro'? Dus dan moet ik een karakter aanmaken, die zo veel mogelijk trainen en dan een 'transfer' aangaan met zijn club ofzo?

bardok--

Legacy Member
LenniWI zei:
Groeien die jeugdspelers eigenlijk in de jeugdploeg?
Of moet ge ze daarvoor best uitlenen?

In de jeugdploeg niet denk ik. Ze worden af en toe ge-update.

Heb er eigenlijk nog maar 3 deftige spelers uitgehaald, 2 spitsen en LM. (>55+)
Voor de rest alleen maar rommel die je niet weg krijgt :p

LenniWI

Legacy Member
mojo the hobo zei:
In de jeugdploeg niet denk ik. Ze worden af en toe ge-update.

Heb er eigenlijk nog maar 3 deftige spelers uitgehaald, 2 spitsen en LM. (>55+)
Voor de rest alleen maar rommel die je niet weg krijgt :p

Ik heb momenteel een 16 jarige die zowat overal vanvoor wil spelen en die potentieel 62-91 heeft maar nu 43-57 bij algemeen heeft staan...
Pullen of niet? :p

Drew

Legacy Member
LenniWI zei:
Groeien die jeugdspelers eigenlijk in de jeugdploeg?
Of moet ge ze daarvoor best uitlenen?
Denk het wel, als je ze een contract geeft en bij reserven steekt groeien ze ook een 5/6 per seizoen. Het gaat sneller als je veel sim gebruikt, dat ondervind 'k toch. Maar uitlenen werkt het best van al.

Beste jeugdproduct momenteel is een italiaan van 15 jaar met 67 overall, 76-89 potential. Die namen worden volgens mij gewoon gemaakt door voor - en achternamen van bestaande spelers te randomisen. Overlaatst heeft mijn scout ene Romelu Simaeys gescout. :')

kay-gell

Legacy Member
wtf? Ik speel een match 0-0 gelijk. Die kerel laat op het einde nog al die filmpkes lopen, ik had daar niet veel zin in dus laat fifa op staan en ga wat op 9l.
Nu kom ik terug en zie ik dat ik een loss heb gekregen, wtf???

J.Brown

Legacy Member
Heb een leuk ut team elftal nu, al stuk of 5 keer gewonnen in a row nu. Met de spanjaarden had ik enkel en alleen miserie.

Balotelli, Saha, Cole, Mikel, Song, Sessègon, Assou-Ekotto, Djourou, Diaby, Azpilicueta Tanco en Scezny

bank: Fabianski, Nunes, Keita, Thiago, Evans, Dembélé en Gignac

Leto

Legacy Member
pina zei:
gisteren paar matchen gespeeld en ik erger mij wel aan dat verdedigen. Is nu echt keimoeilijk geworden, hoewel ik het timen van een tackle net positief vind. Ik denk dat ik soms te weinig de tackle-animatie zie, waardoor ik steeds maar op die knop blijf drukken.

Gebruiken jullie dan X om de aanvaller te benaderen of eerder L2 + stick? Als ik dat laatste neem én wil dan nog de AI een verdediger laten besturen EN dan dat ik nog juist moet timen, is dat gewoon van het goede te veel. Ik kom gewoon vingers te kort: R2+L2+left stick voor lopen en jockey dan O voor de tackle te timen en dan nog eens R1 om de AI een verdediger te laten besturen :wtf:
Idem hier, al die moeite die ik moet doen om een bal te houden en als ik dan zie dat de tegenstander weinig valt te ontzetten moet er toch een simpele manier zijn. Ik vind het eigenlijk ERG moeilijk om manueel te 'containen', als ik even mijn stick wat te hard duw is hij volledig uit positie, ik snap niet hoe anderen dat doen, degene die het kunnen willen het niet zeggen of beseffen niet hoe goed ze zijn omdat het vanzelf gaat, ergerlijk ;(

inkei

Legacy Member
Inderdaad, en als je een beetje te hard van de bal wilt zetten, heb je meestal een fout tegen en met mijn geluk, altijd binnen de 16 en penalty tegen. :(

zrox8

Legacy Member
Leto zei:
Idem hier, al die moeite die ik moet doen om een bal te houden en als ik dan zie dat de tegenstander weinig valt te ontzetten moet er toch een simpele manier zijn. Ik vind het eigenlijk ERG moeilijk om manueel te 'containen', als ik even mijn stick wat te hard duw is hij volledig uit positie, ik snap niet hoe anderen dat doen, degene die het kunnen willen het niet zeggen of beseffen niet hoe goed ze zijn omdat het vanzelf gaat, ergerlijk ;(

als ge het totaal niet kunt zou ik beginnen oefenen met enkel L2 (en R2 als het nodig is om een versnelling te doen). Als je daar alleen al goed mee kunt verdedigen, sta je al een heel eind verder. Als je daarbij nog die R1 (druk met 2de speler) gaat proberen gebruiken, ga je die waarschijnlijk overgebruiken of slecht gebruiken en doe je meer kwaad dan goed. Ik heb het daar ook nog moeilijk mee, door de vele knoppencombinaties, maar ik vind het dan ook niet zo nuttig en noodzakelijk als in fifa 11. In fifa 11 werkte druk zetten met 2de speler bijna altijd, nu is het toch wat moeilijker geworden en maar goed ook.

O en X gebruik ik momenteel NOOIT. Je moet gewoon zien dat je met L2 of zonder L2 gewoon dicht genoeg bij de tegenstander komt of tegen de tegenstander/bal loopt. Vaak pakt uw speler de bal dan zelfs zelf af. Dat werkt heel goed bij mij. Zit ondertussen toch al in divisie 6 (elk seizoen gepromoveerd) en heb iets van een 23-4-4.

Ik vind het spel wel heerlijker worden naarmate ik meer speel en hoger geraak. In't begin leek het sloom te lopen, maar nu ik een aantal divisies hoger speel, gaat het lekker op en neer en wat een tempo :eek: Vind het ook zalig dat die "aanvallend" en "defensief" knoppen nu écht iets doen, maakt het op het einde vaak heel spannend wanneer je alles dicht gooit en de tegenstander constant komt opzetten en dan proberen razendsnel te counteren. Of omgekeerd natuurlijk. Heb ook nog geen enkele keer gehad dat iemand quitte of dat iemand vanachter de bal begon rond te spelen bij een voorsprong. heerlijk wel ...

Speel momenteel 4231 met manchester united.
-Defensie laten zoals ze is
-Aanvallend mid (achter de spits) rooney, linkse flank young, rechtse flank valencia, verdedigende mids anderson en fletcher
-Diepe spits Hernandez: dieje is echt BA-NGE-LIJK in dit spel. Heel snel, vrij sterk en scoort alsof het niks is.

Nog een tip: probeer L2 in balbezit (kort draaien, controleren) en L1 (andere speler loopt de diepte in) onder de knie te krijgen.

zrox8

Legacy Member
arneeuh zei:
Kzit met hetzelfde probleem dus :)

Maar het ding is: momenteel spelen wij in divisie 6 en 5, maar degenen die nu al in 6,5 en hoger zitten zijn bijna allemaal divisie 1 en divisie 2 spelers hé, op weg naar de top.. Binnen een maand zal divisie 6 en 5 lang zo moeilijk niet zijn als nu.

Ikzelf zou toch divisie 1 moeten halen, mits de automatismen terug wat beter zijn.

in divisie 2 zul je ook een pak meer punten moeten halen om in divisie 1 te geraken, zul je tegen bijna de beste spelers van de wereld spelen en zal je hiertegen dus amper mogen gelijkspelen/Verliezen. Denk niet dat dat zo evident zal zijn ;)

over dat eerste heb je wel gelijk denk ik. Zitten idd nu nog veel spelers die binnenkort in div 1,2,3 spelen in de lagere divisies.

Leto

Legacy Member
zrox8 zei:
O en X gebruik ik momenteel NOOIT. Je moet gewoon zien dat je met L2 of zonder L2 gewoon dicht genoeg bij de tegenstander komt of tegen de tegenstander/bal loopt. Vaak pakt uw speler de bal dan zelfs zelf af. Dat werkt heel goed bij mij. Zit ondertussen toch al in divisie 6 (elk seizoen gepromoveerd) en heb iets van een 23-4-4.
Dat is het hem juist, HOE kan je nu dicht bij een speler blijven? Eén kapbeweging, of zelfs een gewone beweging en die speler is los, en dan ga ik naar een andere speler, probeer ik hem te dekken of een speler die vrij staat maar ben altijd te traag. Net speelde ik een match, ik was duidelijk de beste speler, hij had maar 5 kansen, 5 goals. Ik had er een stuk of 10 maar slechts 4 goals en meeste balbezit (wat voor mij al uitzonderlijk is). Ik wou eerst ook geen X en R1 gebruiken, maar dan kreeg ik 7-0 op mijn doos van Man City met Juve (AI prof). Sinds ik X en R1 gebruik heeft tegenstander minder kansen, maar de kansen die er zijn gaan wel binnen.

Het komt er gewoon op neer dat ik geen speler kan dekken met de analog stick (of L2+analog stick), een millimeter teveel naar een kant en speler is los, dat is wat ik niet begrijp hoe jullie dat doen. Ik gebruik veel jockeys en vind ze efficiënt, probleem is meestal is de speler gepasseerd voor hij effectief zijn voet kan zetten. Ook bij de overgang nar een nieuwe speler riskeer ik elke keer door de analog stick volledig uit positie te lopen.

Deze problemen had ik al in FIFA11, dus heeft niks met deze versie te maken. Een maat van mij gebruikte nooit X of O in FIFA11 en verdediging en ik geraakte echt heel weinig voorbij een man, en als ik hem vroeg hoe hij dat doet weet hij het niet (hij speelt vooral FIFA op pc). Dat is mijn grootste frustratie, willen bijleren maar niet snappen hoe de rest het doet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan