Archief - FIFA 12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HOPLON

Legacy Member
Reverz zei:
* Maken dat je spelers op de correcte plaats staan.
* Maken dat je spelers met een voorkeur voor een 3-5-2 niet in een 4-4-2 zet. Je kan kaarten kopen om voorkeur formation aan te passen.
* Ervoor zorgen dat je spelers van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet.
* Ervoor zorgen dat je spelers uit dezelfde competitie samen zet, van dezelfde club is nog beter.

Je gaat obv nooit aan alle voorwaarden voldoen maar probeer toch op die dingen te letten als je chemistry wil verbeteren.

Da's de fout die de meesten maken in het begin (inc ikzelf). Ze zoeken spelers die ze willen maar vergeten te kijken naar:

1. Hun favoriete opstelling
2. Hun contracten

Wanneer je begint met FUT (Ultimate Team) te spelen krijg je een een bronze team, een manager en nog tal van items. GEBRUIK die dan ook! Maak niet de fout zoals de meeste door direct uw favoriet team te beginnen samen te stellen (en al zeker geen golden). Als je dat doet zit je binnen de kortste keren zonder coins, heb je geen contracten meer en sta je daar mooi ...

Uw bronze spelers hebben 7 contracten. Mijn beste advies: Speel de singleplayer tournement en probeer zoveel mogelijk te winnen met zo groot mogelijke cijfers (en probeer zo weinig mogelijk fouten te maken & kaarten te pakken want dan verlies je coins). Bij een tornooi krijg je nog eens een coins premie extra als je wint, iets wat je niet krijgt als je gewoon single match speelt (online of singleplayer).

Eens je goed op dreef bent en je al wat coins verzamelt hebt neem je een papierke en schrijf je de ploeg op waar je wil mee gaan spelen (let wel op dat je ze kan betalen dus geen rooneys en trolnaldos in het begin). Daarna beslis je met welke opstelling je gaat spelen (EN HOU U DAAR AAN), dit is afhankelijk van de ploeg die je hebt samengesteld, bekijk welke opstelling het beste bij uw speelstijl aansluit. Bv een 4 1 2 1 2 opstelling.

Dan begin je met uw spelers te zoeken. Het belangrijkste is dat je ze zoekt op basis van hun favoriete opstelling, in dit geval 4 1 2 1 2. Als je uw speler gevonden hebt check best eens hoeveel contracten hij nog heeft, het is best vervelend om een speler met 0 contracten te moeten kopen ...

Tevens zoek je ook een manager voor uw team, het liefst een manager uit dezelfde compititie van waaruit je je spelers gekozen hebt en indien mogelijk dezelfde nationaliteit + again: een manager die een 4 1 2 1 2 opstelling als favoriete opstelling heeft. Het zoeken kan een tijdje duren maar wie zoekt die vindt.

Keep in mind FUT is niet 1, 2, 3 gedaan het is een opbouwproces.

Wat je zal merken als je een ploeg met uw 'favoriete' spelers uit verschillende compitities/ploegen dat deze dikwijls totaal niet goed samenspeelt.
Neem daarom liever een originele ploeg waar je graag/goed mee speelt, koop de spelers ervan en aangevuld met spelers waar je graag mee speelt.

Jepjep

Legacy Member
Kan je bij fut ook echt met je team spelen of alleen je team 'managen' ?

Alcoholic Punk

Legacy Member
Gisteren vlug 1 matchke gespeeld. Zal nog veel oefening nodig hebben voor wereldklasse.
Stond al gauw 3-0 achter.
Maar wel liefhebber van het nieuwe verdedigingssysteem.

HOPLON

Legacy Member
jeperdejep zei:
Kan je bij fut ook echt met je team spelen of alleen je team 'managen' ?

Uiteraard kan je met je team spelen ... Anders zou het Football Manager gaan heten ;)

Minat

Legacy Member
Nieuw spel speelt echt lekker, maar scoren wil maar niet lukken.
Als ik met RSCA speel heb ik een voorlinie met Jova - Mbokani - Suarez, en daarachter
Canesin en Vargas achter de spitsen en Biglia als buffer.
Kansen bij de vleet, maar de bal wil er maar niet ingaan. Vargas en Mbokani steken er bovenuit.

Braxgata

Legacy Member
Iemand anders dit probleem:

als ik online seizoenen speel komt er telkens als de spelers opkomen dit:
je selectie komt niet overeen met datgene van je tegenstander blablalb

Minat

Legacy Member
Raffin_fcb_fan zei:
Begonnen bij Club.


Mijn aankopen:

- Coutinho (CAM 74 on loan)

Tiens, bij mij speelt die toch bij Anderlecht :D
Zalige speler om te lenen voor een seizoentje, loon is wel 30K als ik me niet vergis. :eek:
Mijn budget was toen net 34K :p

HOPLON

Legacy Member
Minat zei:
Nieuw spel speelt echt lekker, maar scoren wil maar niet lukken.
Als ik met RSCA speel heb ik een voorlinie met Jova - Mbokani - Suarez, en daarachter
Canesin en Vargas achter de spitsen en Biglia als buffer.
Kansen bij de vleet, maar de bal wil er maar niet ingaan. Vargas en Mbokani steken er bovenuit.

Dus Anderlecht speelt lekker?

Hoe zit het met Jova, want met zijn stats zou hij er ook moet uitsteken he ...

Minat

Legacy Member
Braxgata zei:
Iemand anders dit probleem:

als ik online seizoenen speel komt er telkens als de spelers opkomen dit:
je selectie komt niet overeen met datgene van je tegenstander blablalb

Heeft die niet te maken met je aantal sterren?

Minat

Legacy Member
HOPLON zei:
Dus Anderlecht speelt lekker?

Hoe zit het met Jova, want met zijn stats zou hij er ook moet uitsteken he ...

Mbokani en Jova hebben elk 77, dus wat best goed is voor een club als Anderlecht. Suarez en Vargas zitten daar net onder.

Vergeleken met vorige jaar heeft Anderlecht nu meer techniek (Vargas/Canesin..) en snelheid (Vargas/Mbokani), wat hun spel alleen maar ten goede zal komen.


Weet er iemand leuke (lees: betaalbare) tallentjes zitten? Budget: 6.5M

FragDAnvers

Legacy Member
Braxgata zei:
Ik speel met napoli dus betwijfel het

Heb het ook al voorgehad.
Ik ben begonnen met barca, wou man utd testen maar kreeg die fout.
Dan heb ik terug barca gepakt en is het wel gelukt.

mythe

Legacy Member
Grif'k zei:
5-0 gewonnen met nederland - spanje.. je kan de mensen die de verdedigingstutorial niet gedaan hebben er gewoon uithalen..

ik kon door z'n verdediging wandelen net als in m'n achtertuin, niet normaal xD
Bij mij ook, en heb hem wel gedaan :p.
En je kan da tactical defending ook afzetten, alhoewel ik liever met speel en het onder de knie krijg.

HOPLON

Legacy Member
Lombaar zei:
50K dus wel redelijk zwaarwegend op mijn budget

'Redelijk' :p

Het klinkt leuk maar tis wel niet echt slim, als hij geblesseerd geraakt sta je daar mooi :naughty:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan