Archief - Dragon Age II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Naradia

Legacy Member
SHIGSY zei:
Bijna 10u nu (zit wat in-slaap-gevallen-met-controllertijd bij) en ik zit nog altijd in Kirkwall en nog altijd maar 17 gold voor de benodigde 50. Begint wat irritant te worden maar gamebreaking is het zeker niet.

Rap wat negatieve puntjes neerpennen. Met uitzondering van de muziek blijven dit maar momentopnames dus niet te veel achter zoeken:
* Beetje onnozel dat we voor de andere partymembers zelf de armor niet meer kunnen bepalen.
* Muziek bevalt me op dit moment niet, al zeker niet dezelfde power als bij Origins. Misschien nog wat te vroeg maar dat is een sfeerpunt die voor mij enorm belangrijk is.
* Meen me te herinneren dat we in DA1 bij elke melding van quest- en codexupdate of een nieuw item rechtstreeks naar de nieuwe tekst of plaats konden gaan met select. Is er nu niet meer, tenzij ik iets over het hoofd zie. Was gemakkelijk zeker met het groot aantal updates dat je op het scherm krijgt.
* Zie daarnet bij het aanvullen op achievement.org dat ze er totaal geen difficultyachs in gestoken hebben. Te veel gemekker dat nightmare te moeilijk is?
* Had gehoopt dat ze nu bij het opmaken van tactics daar de info nu gingen laten zien van de te selecteren skills en andere te kiezen opties. Moet je nu nog altijd heen en weer switchen.
* De Mubari die je nu zelf kan summonen doet redelijk raar. Mijn eigen party heeft die op een bepaald summonmoment vakkundig afgeslacht en er was geen vijand in zicht.
* Waarom een merchant-npc plaatsen als je dan toch ergens anders in de shop een selectie moet maken. Enfin, gebeurt in veel RPG's maar ik vind dit wat overbodig.

De start van Dragon Age 1 is toch al zeker een klasse hoger dan 2. Voor de rest zijn we nog altijd tevreden.

Over dat te moeilijk: ik was ook begonnen op nightmare, maar het zijn gewoon al die lagen vijanden die me tegen staken, ipv. enkele vijanden maar dan moeilijk, zijn het gewoon zeer veel vijanden ge denkt dat ge derdoor zijt na een kwartier, tussenfilmpje, nog een laag vijanden, nog eens een kwartier, dan sterfde natuurlijk en moogde gans opnieuw beginnen :/
Dat stak me tegen, daarom maar naar hard gegaan, ook nog moeilijk bij momenten maar niet meer levensverkortend frustrerend.
Zeer moeilijk kan eens tof zijn, de opluchting dat ge erdoor zijt, maar trop is teveel en dan speel ik het liever chiller.

SHIGSY

Legacy Member
Naradia zei:
Over dat te moeilijk: ik was ook begonnen op nightmare, maar het zijn gewoon al die lagen vijanden die me tegen staken, ipv. enkele vijanden maar dan moeilijk, zijn het gewoon zeer veel vijanden ge denkt dat ge derdoor zijt na een kwartier, tussenfilmpje, nog een laag vijanden, nog eens een kwartier, dan sterfde natuurlijk en moogde gans opnieuw beginnen :/
Dat stak me tegen, daarom maar naar hard gegaan, ook nog moeilijk bij momenten maar niet meer levensverkortend frustrerend.
Zeer moeilijk kan eens tof zijn, de opluchting dat ge erdoor zijt, maar trop is teveel en dan speel ik het liever chiller.

Je moet jezelf niet onnodig pijnigen, al zeker niet voor een eerste RPG-playthrough. Is een gans andere discussie maar ik vind het persoonlijk jammer dat je achievementgewijs geen enkele moeite meer moet doen in Dragon Age 2.

In de war met de pré-info over save gebruik tussen de beide games. Had in DA1 good side afgewerkt met een rogue en die dus nu voor mijn eerste playthrough weer gebruikt in DA2, preset male Hawke. De kant van de mages gekozen met de rogue wat toch wel bij de good side hoort. Kan dus nu niet anders dan de kant van de templars kiezen met... een mage. Zal er een gefrustreerd emo-achtig vrouwmens van maken die een hekel heeft aan alles wat er adem haalt. :p

Dacht wel even slim te zijn met de nieuwe playthrough. Had al iets in gedachten met "Genoeg mages met healingpowers als we zelf één zijn", ideaal voor een nightmare/hard run.

Voor het zekerste in spoilertags zetten:
Had niet gedacht dat Bethany het eerste familieslachtoffer ging zijn bij de openingsscene. Ik vermoed dat dit enkel is als je zelf een mage bent? Enfin, wel logisch maar toch jammer want Carver is nutteloos. Ben wel curieus hoe ze dat dan gaan aanpakken als je terug komt uit The Deep Roads.

Runkle

Legacy Member
Ehm, in de eerste waren er ook geen cheevo's voor de difficulties (tenzij bij de uitbreiding om een bepaalde baas te doden op hard/nightmare).

SHIGSY

Legacy Member
Ga nog even wachten met bad side run tot er duidelijkheid is over de Sebastian-dlc. Volledige DLC-achs zijn dus om zeep en niet veel zin om 3x het spel te moeten doorlopen.

Snoeckers zei:
Ehm, in de eerste waren er ook geen cheevo's voor de difficulties (tenzij bij de uitbreiding om een bepaalde baas te doden op hard/nightmare).

Indeed, gaat er om dat het er in elk geval in had moeten zitten.

Kennaah

Legacy Member
Aller vervelendste achievement is die van alle ingrendiënten te verzamelen.
want als zkr iemand nimeer terug komt kun je u achievement al vergeten :s

SHIGSY

Legacy Member
Kennaah zei:
Aller vervelendste achievement is die van alle ingrendiënten te verzamelen.
want als zkr iemand nimeer terug komt kun je u achievement al vergeten :s

Bij mij is die persoon ook niet terug gekomen maar ik heb toch de achievement. Geen idee of het een bug was maar toen ik in de DLC-shop een andere crafting resource kocht, is de achievement unlocked. Ik heb dus effectief nog een 0/1 bij mijn resources.

Kennaah

Legacy Member
SHIGSY zei:
Bij mij is die persoon ook niet terug gekomen maar ik heb toch de achievement. Geen idee of het een bug was maar toen ik in de DLC-shop een andere crafting resource kocht, is de achievement unlocked. Ik heb dus effectief nog een 0/1 bij mijn resources.

normaal zou die ach ook ni ulocken door dlc shop :p

vreemd heb je bij iets meer dan het normale aantal dt je kunt hebben?

SHIGSY

Legacy Member
Kennaah zei:
normaal zou die ach ook ni ulocken door dlc shop :p

vreemd heb je bij iets meer dan het normale aantal dt je kunt hebben?

Bij Runes en Poisons & Grenades is alles van resources normaal ingevuld. Bij Potions staat Spindleweed op 7/6 en Ambrosia 0/1.

Kennaah

Legacy Member
ja sommige hebben dat ook dat het wel unlocked door die extra recourse

Mr.Mooch

Legacy Member
tof, kan ik eindelijk verder spelen :p al ben ik 100% zeker da ik die achievement van die ingrediënten ga missen :p Ben wel van plan het spel minstens een paar keer uit te spelen (andere classes, ander specs in een class)

SHIGSY

Legacy Member
Dark Side-run kan zo deugd doen. :evil:

Nog niets zo epic als bij het eerste gedeelte maar toch.

Naradia

Legacy Member
Ook uitgespeeld, en ik begrijp de anti-dragon age 2 campagne niet, zeker een hype van 1 of andere, maar totaal onterecht.
Akkoord, zeker niet zo goed als ME2 of de eerste, maar als je het aanziet als een compleet nieuw deel in eenzelfde universum, is het wel degelijk een zeer goed spel, met een zeer boeiend verhaal.

Koffe

Legacy Member
Zit nu na een goeie 13uur nog steeds in Kirkwall maar 't verveelt me langs geen kanten :).
Ik ben echt alle questjes aan 't doen, alles aan 't verkennen :)
Ergens is het eerste deel iets beter maar om dit moet niet echt onderdoen op dit moment. Ben al vree content dat die laadtijden héél goe meevallen :)

Naradia

Legacy Member
Idd, als ge het geïnstalleerd hebt, is het niet anders dan andere games.

SHIGSY

Legacy Member
Die Isabela zorgt toch voor een aparte noot bij sommige quests. The Long Road met haar in de party was toch wel anders dan in mijn vorige playthrough.

SHIGSY

Legacy Member
Zie het nu pas op TA. Blogpost van Bioware van een paar dagen terug zeker eens lezen. Leuk dat ze het bij Bioware zelf weten en toegeven. Tweede deel beter dan het eerste, hah...

"Lead Designer Mike Laidlaw offers as close to a mea culpa as gamers can expect"
Choose Language | BioWare Social Network

All hail EA:
were made to appeal to a "larger potential audience"

Artwork zal wel van DLC zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan