Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreakyJP

Legacy Member
Ikaruga zei:
maar zoals verwacht, alles wordt natuurlijk beschouwt als een "verbetering op elk vlak", hij zegt letterlijke "you have to spam the A button to continue to deal damage". GG

Of, je gaat naar het options-menu en zet auto-attack aan...

Riveragrumes

Legacy Member
Verontrustend nieuws gelezen op de DA fora :( De save files van origins worden origineel correct gelezen, maar eens je aan het spelen bent corrupt DA 2 blijkbaar uw save zodat het spel flag points en dergelijke verkeerd leest. Tot nu toe nog geen respons van devs.

Ikaruga

Legacy Member
Ik zat er ondanks de zware kritiek er toch aan te denken om het te kopen, maar 'k heb het getest via de minder voorziene wegen en alle hoop is weg.

Kheb het volledige spel dus getest, en hier zijn wat triestige feiten, de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9. Nu goed, je zou denken, dx11 dan maar. Here's a fun fact, die befaamde 'bugged dx11' uit de demo is ook de bugged dx11 in het volledige spel. ALlemaal fancy effects, maar wat je krijgt zijn corrupted graphics en performance van 5 a 10 fps (en 80 op dx9).

Ik zit met een Q6600, 4gig en 460GTX 1gig dx11 supported.

En voor iemand het aanhaalt, nee, die corrupted graphics en slechte performance hebben niets te maken met het feit dat het een niet zo legale versie is. Diezelfde problemen waren exact in dezelfde vorm aanwezig in de demo.

EternalSilence

Legacy Member
Ikaruga zei:
Ik zat er ondanks de zware kritiek er toch aan te denken om het te kopen, maar 'k heb het getest via de minder voorziene wegen en alle hoop is weg.

Kheb het volledige spel dus getest, en hier zijn wat triestige feiten, de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9. Nu goed, je zou denken, dx11 dan maar. Here's a fun fact, die befaamde 'bugged dx11' uit de demo is ook de bugged dx11 in het volledige spel. ALlemaal fancy effects, maar wat je krijgt zijn corrupted graphics en performance van 5 a 10 fps (en 80 op dx9).

Ik zit met een Q6600, 4gig en 460GTX 1gig dx11 supported.

En voor iemand het aanhaalt, nee, die corrupted graphics en slechte performance hebben niets te maken met het feit dat het een niet zo legale versie is. Diezelfde problemen waren exact in dezelfde vorm aanwezig in de demo.

idd :sad:

Archangelus

Legacy Member
Ikaruga zei:
The Escapist : Dragon Age II Review

oh the disappointment, shed some tears Archangelus want BG heeft zich zonet in zijn graf gekeerd ...

maar zoals verwacht, alles wordt natuurlijk beschouwt als een "verbetering op elk vlak", hij zegt letterlijke "you have to spam the A button to continue to deal damage". GG

syndrom zei:
Bottom Line: A pinnacle of role-playing games with well-designed mechanics and excellent story-telling, Dragon Age II is what videogames are meant to be.

Recommendation: Buy it, steal it, beat up your little brother so you can play it.

kweenie ze, lijkt toch een uitstekend spel te zijn, leg us es neer bij het feit dat de Baldurs Gate dagen gewoon ver achter ons liggen. Quit living in the past.

Ik heb de video bekeken, dan snel naar het einde van de review gescrolld en jawel:
This review is based on the Xbox 360 version of the game.

Niet moeilijk dat een console reviewer dit geweldig vindt: heel het spel is aan het consolepubliek aangepast.
(Ter info: ik heb de hele review daarna wel gelezen)

Origins was goed op PC en minder goed op console, feit.
Normaal zou je dan denken dat ze voor de opvolger de PC versie behouden (waar mogelijk verbeteren) en de console versies gevoelig verbeteren, maar helaas krijgen PC gamers nu een consoleport door de strot geramd.

Ikaruga

Legacy Member
fragmenten uit de IGN review die wederom te positief is voor de negatieve punten die ze aanhalen.

At first glance it's easy to see that Dragon Age II is, for the most part, a beautiful game, especially on the PC. The trade-off is that the assets are reused a lot. As I mentioned earlier, you're in the same city and surrounding areas for the entire game and it can get tiresome to see the same sights. Dungeons often look identical and even the mini-map doesn't change – the only variable is which pathways are blocked off. It's a major bummer that every time you try to explore, the places you discover feel familiar

Most role-playing games depict a prevailing evil presence that only your hero can defeat after an epic journey across the world. You can imagine my surprise, then, when Dragon Age II threw most of those ideas out the window and instead opted to document the political struggles of the city of Kirkwall. It's a gutsy move to say the least – this is a 30-hour game and most of it is spent in and around the city looking at similar architecture.

Another problem is that the ending is a cliffhanger, which makes it feel more like a prologue rather than a standalone title.
DLC inbound

Metteh

Legacy Member
Ikaruga zei:
Ik zat er ondanks de zware kritiek er toch aan te denken om het te kopen, maar 'k heb het getest via de minder voorziene wegen en alle hoop is weg.

Kheb het volledige spel dus getest, en hier zijn wat triestige feiten, de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9. Nu goed, je zou denken, dx11 dan maar. Here's a fun fact, die befaamde 'bugged dx11' uit de demo is ook de bugged dx11 in het volledige spel. ALlemaal fancy effects, maar wat je krijgt zijn corrupted graphics en performance van 5 a 10 fps (en 80 op dx9).

Ik zit met een Q6600, 4gig en 460GTX 1gig dx11 supported.

En voor iemand het aanhaalt, nee, die corrupted graphics en slechte performance hebben niets te maken met het feit dat het een niet zo legale versie is. Diezelfde problemen waren exact in dezelfde vorm aanwezig in de demo.

9lives - Games - Dragon Age II - Upgradable graphics voor pc-versie Dragon Age 2

problem solved.

Ikaruga

Legacy Member
euh, ok. Koekske?

Laat mij weten als ge intellectueel capabel zijt om deftig te antwoorden. Het is een publiek forum beste man, als ge exclusief positief hypen wil, ga naar een fanboy forum en laat u gaan.

Overigens, de review van Gamespot is een heel stuk eerlijker met zijn review. 8/10, en haalt daarbij de downtoning aan als groot tekortkomen.

@Murder Inc: leer lezen
de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9.
uit die zin moogt ge wel afleiden dat ik die texture pack ook effectief geinstalled heb, en high res textures staan aan. Wederom, om het te herhalen, het verschil is nihiel, maxed out op DX11 op Very High settings zien de muren er iets beter uit. Maar "Very High" gaat ten koste van uw fps, zoals gezegd, schommelt dat rond de 5 fps. Mijn pc is ook uberhaupt de slechtste niet, dus ik ben benieuwd wat de doorsnee pc gebruiker gaat bekomen van resultaat

Starrk

Legacy Member
Ikaruga zei:
Laat mij weten als ge intellectueel capabel zijt om deftig te antwoorden.

...


@Murder Inc: leer lezen

Volg uw eigen regels op zijn minst. Deze discussie lijkt meer en meer op een 'Koop ik nu een PS3 of een X360' thread.

soulreaper

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Quoted for truth :p

De jaren 90 hebben gebeld, ze vragen of al de zeikerds niet daar kunnen blijven.

Bek houden jij.ALs je niks beters te zeggen hebt,rot dan op.Het feit is dat Bioware zelf DA:O bestempelde als spirituele opvolger van BG.Als ze toen wisten dat dat tegen hen gebruikt zou gaan worden,zouden nooit zo hoog van de toren hebben geblazen.

Hier een screenshot met alles maxed out...Om eerlijk te zijn ziet het er al iets beter uit.Maar zoals gezegd,gfx alleen maken een game niet.Echter doet de rest van de commentaren me het ergste vrezen...

screenshot2011030811310.jpg

soulreaper

Legacy Member
Starrk zei:
Volg uw eigen regels op zijn minst. Deze discussie lijkt meer en meer op een 'Koop ik nu een PS3 of een X360' thread.

Moet ge mij eens aanduiden waar dat in godsnaam ter sprake is gekomen?
Laat ons nu eens eventjes de gfx buiten beschouwing houden...De andere zaken die hier en op officiele forum zijn gemeld laten zien dat Bioware serieuze steken heeft laten vallen.Savegames die corrupt worden zodra je ze overzet,HD textures die je apart moet downloaden...

hier een postje "geleend" van officiele forums:

"There is no tank and spank in this game as there is no real healing. This means that the entire game is quite literally a dps race. Either you manage to kill the horde or they will kill you. The entire combat comes down to this: you enter the combat zone, an X number of enemies spawn/attack and you must burn them down before they do it to you. Once they are down, they are either reinforced by new mobs or this fight is over. You enter the next room, repeat. Repeat, repeat, repeat and nauseum. There is nothing more to this game. It's a hack'n'slash wannabe. There is no dynamic world or combat, it's arena combat through and through.

You can't tank them in the RPG sense of the word (tank pulls agro, healer heals and dps burns the enemies down one by one), all you can do is hope that you kill them before they kill you. On Hard, it's easy as that difficulty level in this game should really be named Normal. On NM however, the handicap becomes quite literally ridiculous. It feels as though all HP pools are atleast increased by a factor of 2, if not even three. They simply will burn you down. Especially the elites, who also steal all your healing potions. I had a situation where the elite chugged three out of my four HP pots during combat and three times healed from 20% to 70-80%. I wiped, as I had no way to heal my tank. Considering you can only carry 4 healt pots, should I simply start chugging them myself even though I don't need the health boost, only to make the elite not heal? What happens at the next fight when I enter it without any potions? "

nog eentje :

"That's Bioware for you. The official forum is full of complaints over DLC codes not working, items not appearing etc."

Voor degene die goed in Frans zijn,een review die maar 12/20 geeft...

Test de Dragon Age II sur PC

nog eentje van de Bioware forums:
In french, there is also JVN (14/20), "the first big disappointment of 2011", and Canard PC (5/10) considering DA2 as "a declaration of war to PC games".

Dus zoals gezegd:Ik ga wachten tot de modders het spel een beetje hebben gered,en dan zal ik het een kans geven.Tegen die tijd zal er waarschijnlijk een Ultimate Edition van de game uitzijn die ik dan tegen een spotprijsje op de kop zal tikken.Zal me intussen dan wel wat amuseren met TW2,GW2 en Skyrim.

soulreaper

Legacy Member
Opticat zei:
:sleep: Pagina's lang steeds dezelfde herhalende zever.

Is er iemand die je verplicht hier te komen kijken en te antwoorden?Nee toch?Awel,dan -> is de deur.:tongue:

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Ja ok doei!... Als ge kinderachtig begint te doen moe ge uwen eigen bek houden eh.

@ " de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9." Er is ook gezegd dat het met moeite verschil zal uitmaken als je het op DX9 speelt.

EternalSilence

Legacy Member
Komaan .. dragon age origins is x aantal keren beter dan dragon age 2.
En zoiets kan ik zeggen :cool:

PureFun

Legacy Member
DA save creator voor import flags indien je je dao saves niet meer hebt http://mod.gib.me/dragonage2/savegen-1.0.zip

Crap spel btw.

Bar-Bar Slinks zei:
@ " de high texture pack maakt quasi geen verschil uit op DX9." Er is ook gezegd dat het met moeite verschil zal uitmaken als je het op DX9 speelt.
>Implying dat het texture pack de texture limiet van dx9, 4048x4048, overschrijdt :crazy:
Interessant genoeg lijkt bioware ook te beweren dat dx9 geen dynamic lighting ondersteunt aangezien deze afwezig is op medium :ironic: De tessellation in hun dx11 mode is trouwens enorm goedkoop gerealiseerd en 'absorbeert' voortdurend andere meshes.

Rider

Legacy Member
Ik was gisteren mijn visa nr al aan't invullen op steam maar heb uiteindelijk toch mr gecancelled.

Heb vorige week DAO complete gekocht (29 euriz alle DLC erbij!!) en voor mij is de opvolger niet meer nodig als de gameplay zo zwaar gewijzigd is.

Daarnaast hebt ge ook al die zever met die fake exclusiviteit van pre orders (dmv DLC); en met het toekomstige geld dat nog uit de zakken geklopt gaat worden dmv DLC. Ik wacht wel een jaarke tot ze zo'n complete package met alle DLC uitbrengen of ik ga gewoonweg voor de illegale versie...Waarbij ge tenminste safe zit voor de toekomstige content. (en waarbij gewoonlijk al die pre order DLC ook al unlockt is) Ik zie het totaal niet zitten om 150 euro te betalen over de timespan van een jaar om een compleet spel te hebben. Dat is ook de uiteindelijke reden waarom ik het niet gekocht heb: volle pot betalen voor een "light" versie die nog aangespekt moet worden met betalende DLC.

Vraeck

Legacy Member
djeez, wat een kindertuin hier. Er werden vroeger topics gesloten voor minder. Maar wat wil je met een partijdige scheidsrechter. "Niet moeilijk dat een console reviewer dit goed vind"... man lees je eigen woorden eens. Je hebt het precies over iemand met een SOA ofzo. Iets meer respect zou velen hier geen kwaad doen. Maar terug on topic: ik ben er nog niet uit welke versie ik ga kopen. Hoe dan ook ga ik er plezier aan beleven, daar dienen games voor, remember?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan