Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Ikaruga zei:
dat maakt niet uit, want 't gaat hier over een zuiver technisch aspect. Een "opvolgende titel in de franchise", if that suits your needs

De engine van DAO is nog altijd technisch gezien OK. Nu wachten op een volledig nieuwe engine zou businessgewijs van bioware een domme zet geweest zijn. The witcher kon zich dat niet permiteren. Ze waren een te onbekende speler, en the witcher zelf was algemeen gezien, zonder enhanced editie, ook niet perfect genoeg om met dezelfde engine daar nog eens een uitbreiding op te enten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit nog de oude aurora engine was, ergo een BIOWARE engine. Wat de echte reden is geweest waarom ze hun eigen engine hebben ontwikkeld. Met name om geen royalties te moeten afstaan aan BIOWARE.

Eens dat TW2 er is, verwacht ik voor een middellange tijd ook geen nieuwe engine van CDProject meer. Maar enkel nog een paar sequels/uitbreidingen om de investering van deze engine goed te maken. Allez dat is mijn onexpertvolle gedachte over de reden waarom ze niet eerst een uitbreiding hebben gelanceerd en direct zijn beginnen te werken aan een volledig nieuw project.

Niemand werkt namelijk gratis. En vooral gaan ze niets anders maken als het niet nodig is.

Wostmetvoeten

Legacy Member
ahhhh whatever...
/care dat DA2 er niet zoooo veel beter uitziet dan DA1 of dat het iets slechter oogt dan TW2 !
ik sluit me aan bij renegade DA2 ziet er leuk uit(ver van slecht) ik ben er ook zeker van dat ik er zeer veel fun aan zal hebben !
willen julie melken over gphx of games met elkaar vergelijken :s(appelen met citroenen mja swat) ga dan ff andere topic gaan zeuren dat DA2 het geld niet waard is omdat je 4minder pixel hebt !

OT: mensen die rift willn proberen staat te koop in saturn voor 34euro !

Archangelus

Legacy Member
syndrom zei:
ik speel amper shooters, en DA:O was een pc rpg in bijna alle opzichten, een throwback naar de klassieke pc rpgs, wat doen ze dan? massaal downloaden

En zo goed als alle elementen die voor "throwback naar de klassieke pc rpgs" zorgden zijn er nu uitgehaald, zodat er enkel nog een middelmatige consoleport overblijft.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Archangelus zei:
En zo goed als alle elementen die voor "throwback naar de klassieke pc rpgs" zorgden zijn er nu uitgehaald, zodat er enkel nog een middelmatige consoleport overblijft.

Kun je een opsomming geven welke er zijn uitgehaald? Het wheely systeem zoals mass effect is nu niet direct mijn favoriet, maar het maakt het wel een pak simpeler voor de schrijvers :d.

Ikaruga

Legacy Member
dr.lee zei:
'k vroeg mij al af hoe sommige mensen aan bv 3262 posts geraken...dit topic verduidelijkt veel :)

Tzal toch nie zijn door baggere comments zoals die van u. Als ge niets beter weet om op te vitten, dan zwijgt ge best. Ik kan kritiek verdragen, maar geen bedoelde achterlijkheid

Archangelus

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Kun je een opsomming geven welke er zijn uitgehaald? Het wheely systeem zoals mass effect is nu niet direct mijn favoriet, maar het maakt het wel een pak simpeler voor de schrijvers :d.

Zie o.a. mijn post over de demo van vorige week.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Archangelus zei:
Ik heb gisteren de demo binnengehaald en het is wel duidelijk dat BioWare de "spirituele opvolger van BG" aanpak al lang in de vuilbak gegooid heeft.

Waar is het isometrisch perspectief?
In de eerste gebruikte ik die superveel om lange afstanden te lopen op de map en om AE spells goed te kunnen plaatsen. Met de huidige 3rd person camera is dat allebei zo goed als onmogelijk. Daarnaast volgt de camera ook niet deftig als er een hoogteverschil in de map zit (bv die trappen in de stad op het einde). Ipv mee uit te zoomen om op dezelfde hoogte boven uw char te blijven, blijft de camera hangen op een vaste hoogte, waardoor uw char eigenlijk uit beeld loopt.

Devil May Cry / JRPG combat moves à volonté.
In de eerste hadden wapens tenminste een realistische grootte, gewicht, vechtstijl, etc. Hier loopt een warrior vlotjes rond met een enorm 2h zwaard in 1 hand (bepaalde Final Fantasy chars zouden jaloers zijn) om er dan van die overdreven flashy Ninja Gaiden moves mee te gaan doen.

Allemaal symptomen van consolitis, om van de overversimpelde interface nog maar te zwijgen.
Allicht zal Dragon Effect 2 wel goed verkopen bij de console kiddies, maar het is wel duidelijk dat Bioware niet langer een legendarische PC developer is.

Kunnen ze samen met Epic en consoorten middelmatige consolegames gaan maken...

Isometrisch perspectief is nu niet direct de definitie van een klassieke RPG. Het was een karakteristiek omdat ze gelimiteerd waren in hun toenmalige technologie. Maar hetgeen wat er nu is werkt ook. Indien je terug een isometrische versie wilt, dan lijkt mij de enigste mogelijkheid te zijn om terug 2d te gaan, dan kun je het helikopterperspectief gebruiken. Ook mag je dan helemaal de graphics in de vuilbak smijten.

Combatmoves en dergelijke. Toen ik in BG2 mijn chars met hun 2 hander zag rondlopen dat was nu toch ook niet direct om eerlijk te zeggen realistisch. De enige reden waarom ze dat gedoe erin steken is juist om het visuele aspect ook iets te geven. En om onze graphische processors eens wat harder te laten werken zodat we kunnen ooooohhhen en aaaahhheeen. Kortom, voor mij werkt dat niet echt voor of in het nadeel van het spel.

Maar bon we zullen zien wat het gaat worden bij de launch. Vergeet echter niet om de HD graphics te downloaden van de site van Bioware aangezien hetgeen er op de DVD staat hetzelfde is als de consoleversie en dat is zonder fancy smancy graphics die nog niet volledig af waren tijdens het goud gaan van de game. Wat ook de reden was waarom je de high graphics optie niet kon kiezen in de demo. En waarom het voor velen er zo slecht uitzag in vergelijking met zijn voorloper.

lowscore

Legacy Member
Ik lees hier al een paar keer dingen als zijnde "de graphics van PlaneScape: Torment zijn KUT" en zoals hierboven "terug naar 2D = graphics in de vuilbak". Ik stel me serieus vragen bij de manier hoe jullie graphics bezien hoor! PlaneScape: Torment (wat je uiteraard tegenwoordig speelt met de widescreen mod) z'n openings kerker heeft bakken meer sfeer én detail als de openingslevel van deze DAII. 't Is niet toch niet omdat het bitmap graphics zijn dat het ineens kut is geworden zeker? Of kijken jullie dan toch zo hard met oogkleppen op om alles 2D zonder boe of ba te veroordelen als slecht?

dr.lee

Legacy Member
Ikaruga zei:
Tzal toch nie zijn door baggere comments zoals die van u. Als ge niets beter weet om op te vitten, dan zwijgt ge best. Ik kan kritiek verdragen, maar geen bedoelde achterlijkheid

Och manneke, zijt is nie zo snel op u teentjes getrapt. :eek: Als ge al geen commentaar moogt geven op het feit dat iemand +10 pagina's lang steeds in dezelfde discussie dezelfde argumenten blijft aanhalen zodat je net een copy paste-bot lijkt, dan is het maar pover gesteld zenne. Dit ben jij uiteraard niet alleen, maar je draagt er wel aan bij.

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
lowscore zei:
Ik lees hier al een paar keer dingen als zijnde "de graphics van PlaneScape: Torment zijn KUT" en zoals hierboven "terug naar 2D = graphics in de vuilbak". Ik stel me serieus vragen bij de manier hoe jullie graphics bezien hoor! PlaneScape: Torment (wat je uiteraard tegenwoordig speelt met de widescreen mod) z'n openings kerker heeft bakken meer sfeer én detail als de openingslevel van deze DAII. 't Is niet toch niet omdat het bitmap graphics zijn dat het ineens kut is geworden zeker? Of kijken jullie dan toch zo hard met oogkleppen op om alles 2D zonder boe of ba te veroordelen als slecht?

idd, vind dat BG2 trouwens er nog verdomd goed uit ziet.

dr.lee

Legacy Member
Bar-Bar Slinks zei:
idd, vind dat BG2 trouwens er nog verdomd goed uit ziet.

²
+ het gaat mij meer om de gameplay (en ik vond de combat in de demo niet storend) en de ontwikkeling/diepgang van het verhaal en de personages. Dat die gfx niet state-of-the-art zijn dat is spijtig maar van minder belang.
'k heb al wel enigszins spijt van men pre-order omdat de demo mijn verwachtingen niet heeft ingelost (voor zover je dat uiteraard van een korte demo kan afleiden).

soulreaper

Legacy Member
lowscore zei:
Ik lees hier al een paar keer dingen als zijnde "de graphics van PlaneScape: Torment zijn KUT" en zoals hierboven "terug naar 2D = graphics in de vuilbak". Ik stel me serieus vragen bij de manier hoe jullie graphics bezien hoor! PlaneScape: Torment (wat je uiteraard tegenwoordig speelt met de widescreen mod) z'n openings kerker heeft bakken meer sfeer én detail als de openingslevel van deze DAII. 't Is niet toch niet omdat het bitmap graphics zijn dat het ineens kut is geworden zeker? Of kijken jullie dan toch zo hard met oogkleppen op om alles 2D zonder boe of ba te veroordelen als slecht?

Ik heb gezegd dat de gfx van P:T kut zijn naar huidige maatstaven.Qua sfeer staat het op eenzame hoogte.Ik kan genieten van een prachtige game qua gfx,maar er moet ook een verhaal inzitten.Een verhaal komt op de eerste plaats,dan kan het me niet schelen of het uit maar 5 pixels bestaat.Minecraft bjvoorbeeld trekt qua gfx ook op niks,en toch heeft het een enorme aanhang.Omdat het iets heeft wat de mensen aantrekt...Daarom dat een spel zoals Crysis er bij mij niet inkomt,ook al is het het game wat er qua gfx het beste uitziet.Maar sfeer en een verhaal ontbreken.Als DA2 nu nog een verhaal had dat je omver blaast,zou ik het nog het voordeel van de twijfel geven.Nu ga ik wachten tot degelijke mods zijn verschenen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
dr.lee zei:
Och manneke, zijt is nie zo snel op u teentjes getrapt. :eek: Als ge al geen commentaar moogt geven op het feit dat iemand +10 pagina's lang steeds in dezelfde discussie dezelfde argumenten blijft aanhalen zodat je net een copy paste-bot lijkt, dan is het maar pover gesteld zenne. Dit ben jij uiteraard niet alleen, maar je draagt er wel aan bij.

Met nr de vuilbak doelde ik op het feit dat je niet dezelfde grafische perfectie kunt halen in 2D als in 3D. Ik doelde hiermee niet op het feit dat 2D graphics ook maar slecht zijn. Ik vond BG2 ook zeer goed te pruimen. Maar eens je 3D gewend bent is het toch wel een redelijke shock wanneer je teruggaat.

Mijn reply was ook eerder naar het detailistische karakter ervan. Je kunt in 2D Isometrie vergeten om zelfs maar de grassprietjes te gaan tellen :D. Ook al kan het er nog degelijk uitzien.

Archangelus

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Isometrisch perspectief is nu niet direct de definitie van een klassieke RPG. Het was een karakteristiek omdat ze gelimiteerd waren in hun toenmalige technologie. Maar hetgeen wat er nu is werkt ook. Indien je terug een isometrische versie wilt, dan lijkt mij de enigste mogelijkheid te zijn om terug 2d te gaan, dan kun je het helikopterperspectief gebruiken. Ook mag je dan helemaal de graphics in de vuilbak smijten.

Combatmoves en dergelijke. Toen ik in BG2 mijn chars met hun 2 hander zag rondlopen dat was nu toch ook niet direct om eerlijk te zeggen realistisch. De enige reden waarom ze dat gedoe erin steken is juist om het visuele aspect ook iets te geven. En om onze graphische processors eens wat harder te laten werken zodat we kunnen ooooohhhen en aaaahhheeen. Kortom, voor mij werkt dat niet echt voor of in het nadeel van het spel.

Maar bon we zullen zien wat het gaat worden bij de launch. Vergeet echter niet om de HD graphics te downloaden van de site van Bioware aangezien hetgeen er op de DVD staat hetzelfde is als de consoleversie en dat is zonder fancy smancy graphics die nog niet volledig af waren tijdens het goud gaan van de game. Wat ook de reden was waarom je de high graphics optie niet kon kiezen in de demo. En waarom het voor velen er zo slecht uitzag in vergelijking met zijn voorloper.

Al de dingen waarvoor je terug grijpt naar de 2D klassiekers zoals BG (waarschijnlijk om lekker dramatisch te kunnen doen) zaten ook gewoon in Origins hoor...

Mijn punt is dat de "return to our PC RPG roots" aanpak in Origins goed werkte en een degelijke PC RPG opgeleverd heeft. Nummer 2 daarentegen is een middelmatige consoleport die zo goed als alles wat Origins goed maakte in de vuilbak gesmeten heeft.

Ikaruga

Legacy Member
ik volg archangelus. Origins was gewoon een aanvaardbare compromis tussen echt old school (BG) and hedendaagse toegankelijkheid

Naradia

Legacy Member
Ik neem aan dat hij pas donderdag in de winkels ligt in Europa?

Ikaruga

Legacy Member
The Escapist : Dragon Age II Review

oh the disappointment, shed some tears Archangelus want BG heeft zich zonet in zijn graf gekeerd ...

maar zoals verwacht, alles wordt natuurlijk beschouwt als een "verbetering op elk vlak", hij zegt letterlijke "you have to spam the A button to continue to deal damage". GG

soulreaper

Legacy Member
Ikaruga zei:
The Escapist : Dragon Age II Review

oh the disappointment, shed some tears Archangelus want BG heeft zich zonet in zijn graf gekeerd ...

maar zoals verwacht, alles wordt natuurlijk beschouwt als een "verbetering op elk vlak", hij zegt letterlijke "you have to spam the A button to continue to deal damage". GG

Denk dat ik DA:O nog eens ga opstarten...Heb De Ultimate Edition gekocht op Steam(dus Origins en Awakening en alle 9 de DLC's)en heb een hoop extra quest mods gedownload.Vrees dat ik DA2 aan me voorbij ga laten gaan,totdat daar een U.E. van uitkomt...

syndrom

Legacy Member
Ikaruga zei:
The Escapist : Dragon Age II Review

oh the disappointment, shed some tears Archangelus want BG heeft zich zonet in zijn graf gekeerd ...

maar zoals verwacht, alles wordt natuurlijk beschouwt als een "verbetering op elk vlak", hij zegt letterlijke "you have to spam the A button to continue to deal damage". GG

Bottom Line: A pinnacle of role-playing games with well-designed mechanics and excellent story-telling, Dragon Age II is what videogames are meant to be.

Recommendation: Buy it, steal it, beat up your little brother so you can play it.

kweenie ze, lijkt toch een uitstekend spel te zijn, leg us es neer bij het feit dat de Baldurs Gate dagen gewoon ver achter ons liggen. Quit living in the past.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan