Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Bloob zei:
e8500 niet overclocked
4gb ram
HD5870
1680*1050

En ik moet zeggen dat het vlotter loopt als ik had verwacht!
Alles op high en loopt lekker smooth, mij hoort ge niet klagen :)

Bijna zelfde config als mij, buiten cpu en resolutie:p.

Welke 5870 is het? Indien het een asus 5870, V2 is kan ik uw stabiele clock speeds geven die toch ~5a10 fps meer geven.

wiking85

Legacy Member
hi,

ik weet dat de pc-versie superieur is, alleen is mijn pc niet meer van de nieuwste. Mijn specs zijn alsvolgt:

Phenom 9650 Quad-Core
GeForce 9800 GTX+
4gb ram

Zal hij het nog deftig (acceptabel) genoeg kunnen draaien om op te wegen tegen de ps3-versie of ga ik toch voor de ps3-versie?

heheheh

Legacy Member
Is het beter om het spel op de locale harde schijf te installeren, of zou op een externe harde schijf ook goed zijn? (en in het algemeen zou dit voor andere games ook wat uitmaken?)

ATI

Legacy Member
Ik heb het op pc,mijn systeem zie mijn sig en draai op high 45 a 60fps heel speelbaar dus,en mijn resolutie is hoog (1920 1200)

Ik denk dat uw pc het wel aankan hoor,miss uw cpu wat overclocken ,indien je deftige cpu cooler hebt steken.

rico

Legacy Member
Ik heb een overclockte E8400 dual core op 3,6ghz en ATI HD5770 met 1gig en speel vlotjes op medium/high!
(default koos hem zelf voor high, maar om iet wat degelijke fps te hebben heb ik paar zaken terug op medium gezet)

fuzikiller

Legacy Member
Zal mijn overgang van E6750 ori 2.66ghz @ 3.2ghz naar q9450 ori 2.66ghz of eventueel OC verschil maken?

Bloob

Legacy Member
benny zei:
Bijna zelfde config als mij, buiten cpu en resolutie:p.

Welke 5870 is het? Indien het een asus 5870, V2 is kan ik uw stabiele clock speeds geven die toch ~5a10 fps meer geven.

Sapphire vapor-x v2

owa

Legacy Member
ik denk dat mijn voeding te zwak is na een 30 minuten spelen poef pc valt uit en kan terug opnieuw booten hier zijn de specs.

- amd phenomx6 1055t
- asus crosshair formula 4
- ati hd 5770
- 8 gb ram ddr3
- 2tb hdd
- w7 64-bit
- 500w voeding blackpower(niet modulair)

mavrick

Legacy Member
owa zei:
ik denk dat mijn voeding te zwak is na een 30 minuten spelen poef pc valt uit en kan terug opnieuw booten hier zijn de specs.

- amd phenomx6 1055t
- asus crosshair formula 4
- ati hd 5770
- 8 gb ram ddr3
- 2tb hdd
- w7 64-bit
- 500w voeding blackpower(niet modulair)


Wel zeker van dat het je voeding is? lopen je temperaturen niet te hoog op van sommige onderdelen, zoals van je gpu, cpu, northbridge van je mb

owa

Legacy Member
mavrick zei:
Wel zeker van dat het je voeding is? lopen je temperaturen niet te hoog op van sommige onderdelen, zoals van je gpu, cpu, northbridge van je mb

alles inorde tijdens het gamen zelf cpu stressed 60 en gpu 65

north bridge weet ik ni

Psy

Legacy Member
moet normaal wel lukken met 500w, nu bon, coolmax blackpower klinkt in ieder geval niet wreed bekend in de oren dus das al geen goeie zaak. :p
belangrijkste is vooral hoeveel ampere er op de 12v rail kan, maar sowieso bij onbekende merken kan het altijd gewoon de componenten in de voeding zijn die nogal zwak zijn.

is moeilijk te zeggen imo, zomaar uitvallen duid meestal naar iets met de voeding of temps, aangezien veel componenten een soort van failsafe hebben die de boel doet uitvallen als temp te hoog raakt, maar aangezien dat niet het probleem is zal het wel eerder iets met de voeding zijn

owa

Legacy Member
Psy zei:
moet normaal wel lukken met 500w, nu bon, coolmax blackpower klinkt in ieder geval niet wreed bekend in de oren dus das al geen goeie zaak. :p
belangrijkste is vooral hoeveel ampere er op de 12v rail kan, maar sowieso bij onbekende merken kan het altijd gewoon de componenten in de voeding zijn die nogal zwak zijn.

is moeilijk te zeggen imo, zomaar uitvallen duid meestal naar iets met de voeding of temps, aangezien veel componenten een soort van failsafe hebben die de boel doet uitvallen als temp te hoog raakt, maar aangezien dat niet het probleem is zal het wel eerder iets met de voeding zijn

dacht ik zelf ook ben nu aan het uitkijken naar 750 watt min zal wel voldoende zijn denk ik

mavrick

Legacy Member
Wel effe nazien de temp van je northbrigde als dat mogelijk is, omwille ze een koelprobleem hebben of hadden. De heatsink maakte bijna geen contact met de northbridge. En de temp van je 1055t is wel vrij hoog vind ik tijdens stress, omwille de max temp via amd op 62°c staat, en als ik mij nog goed herinner toen ik de mijne nog had behaalde ik een goede 54°C met stock koeling stress

owa

Legacy Member
mavrick zei:
Wel effe nazien de temp van je northbrigde als dat mogelijk is, omwille ze een koelprobleem hebben of hadden. De heatsink maakte bijna geen contact met de northbridge. En de temp van je 1055t is wel vrij hoog vind ik tijdens stress, omwille de max temp via amd op 62°c staat, en als ik mij nog goed herinner toen ik de mijne nog had behaalde ik een goede 54°C met stock koeling stress
heb alles nog eens uitgemeten

cpu onder stress 46
gpu 47
nb 42
sb 40
hdd 36
mb 36

zitten spelen met deze temps rarara wat gebeurde er na 15-20 minuten poef pc valt uit

mavrick

Legacy Member
temp zijn goed, dat kunnen we nu zeker uitsluiten. Niet veel keus meer dan de voeding de boosdoener is. Effe proberen met andere voeding of direct een nieuwe aanschaffen als je de mogelijkheid hebt. Met een 650 of 750watter van een goed merk doe je allesinds een goede zaak. corsair,antec,coolermaster,enermax ........

owa

Legacy Member
mavrick zei:
temp zijn goed, dat kunnen we nu zeker uitsluiten. Niet veel keus meer dan de voeding de boosdoener is. Effe proberen met andere voeding of direct een nieuwe aanschaffen als je de mogelijkheid hebt. Met een 650 of 750watter van een goed merk doe je allesinds een goede zaak. corsair,antec,coolermaster,enermax ........

ben nu aan het uitkijken we zullen dan verder zien :p

bedankt alvast voor te helpen

Leto

Legacy Member
i5 760 @2.8Ghz
8GB DDR3
GeForce 9800 GT
Automatisch alles op LOW ...

Is een recente pc met een grafische kaart die 2,5 jaar oud is, en dat betekent direct dat het spel enkel ietwat draait op low. Maar het is het enige spel waarvoor ik zou moeten upgraden en aangezien het vrij tegenvalt ga ik geen 200 euro uitgeven. Op Low ziet het spel er best wel goed genoeg uit, enkel in Grand Bazaar soms erg lage FPS.

Bloob

Legacy Member
Marsmillo zei:
Kan je eens je instellingen posten als je tijd hebt?
En je gemiddelde fps? Je fps kan je via console (toets boven tab key) openen en daar typ je "renderer.drawfps 1" in, zonder aanhalingstekens natuurlijk.
texture quality: high
shadow quality: high
effects quality: ultra
mesh quality: high
terrain quality: high
terrain decoration:ultra
AA deferred: 2x msaa
AA post: high
motion blur: off
anisotropic filter: 4x
ambient occlusion: HBAO

driver: AMD Catalyst 11.10

fps schommelt tussen 40-60
lager als 40 komt ie niet.

Heb sinds gisteren wel mijn CPU overclocked naar 3.8Ghz en dat heeft me toch wel wat fps opgeleverd

Devian

Legacy Member
pfff hiernet van server gebanned, omdat ik te neig aant ownen was, echt ge hebt toch kindjes van admins op die servers ze
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan