Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fuzikiller

Legacy Member
Zal mijn overgang van E6750 ori 2.66ghz @ 3.2ghz naar q9450 ori 2.66ghz of eventueel OC verschil maken?

owa

Legacy Member
net iets ontdekt niet mijn psu is het probleem mijn gpukoelerke gekuist nieuwe pasta op works like charm

mavrick

Legacy Member
owa zei:
net iets ontdekt niet mijn psu is het probleem mijn gpukoelerke gekuist nieuwe pasta op works like charm

Goed om horen dat het opgelost is :niceone: . Dan was je temp uitlezing niet al te goed.

Psy

Legacy Member
Witte8 zei:
interessante test van guru3d

Battlefield 3 VGA and CPU performance benchmark test


ps:al gepost..enfin nog ne keer dan

gr

en iedereen maar stoefen ultra hier en daar...geen enkele single gpu kan dit trekken op ultra met alles open


:-)

De ene is gewoon minder gevoelig op wat "speelbaar" is dan de andere wat framerates betreft, voor de ene is 35-40 fps al goed te doen, voor de ander is alles onder de 55-60 gewoonweg irritant.
Op m'n 560ti @ 1080p trek ik 50-60+ fps op high & das zowat de sweet spot voor mij persoonlijk, mocht meer zijn, maar tis cava.

Vanaf ultra (of eerder, vanaf AA aangezet word) dropt het al teveels naar de 35-40~ en das me persoonlijk veels te weinig.

fuzikiller

Legacy Member
Overstap van E6750 naar q9450 zorgt ervoor dat ik op gewone maps ( 32 spelers altijd boven 50fps zit)
64 spelers 30-50fps

Dus geen framedrops meer bij 32 spelers.
Waar vroeger enkel 16 spelers kon zonder framedrops en dan nog ...

Olivier_Twister

Legacy Member
Een vraagje voor de kenners:

Ik heb nu een dikke maand mijn nieuwe Alienware M17X R3.
De specs zijn de volgende:
Processor : Intel Core i7 Processor 2860QM (2.50 Ghz, 8MB)
16GB RAm
Grafische kaart: AMD HD6990M

Nu ben ik wel een beetje bang omdat ze aanraden de laaste drivers te downloaden en nu zit ik met het probleem dat ik daar niet direct de laatste drivers van AMD kan opzetten, buiten deze dat op de website van DELL staan.
Zo heb ik RAGE ook nooit aan de praat gekregen op mijn nieuwe laptop.

Zou ik hier nu ferme problemen door kunnen krijgen met BF3?

frisenfruitig

Legacy Member
ASUS P8Z68-V PRO
Intel core i5 25K boxed met cooler 3.2 GHZ
CORSAIR 120 GB SSD
CORSAIR 16 GB RAM
ASUS GTX 570
COOLERMASTER silent pro 600W

Is dit genoeg om BF3 vlot op high te draaien?

Psy

Legacy Member
frisenfruitig zei:
ASUS P8Z68-V PRO
Intel core i5 25K boxed met cooler 3.2 GHZ
CORSAIR 120 GB SSD
CORSAIR 16 GB RAM
ASUS GTX 570
COOLERMASTER silent pro 600W

Is dit genoeg om BF3 vlot op high te draaien?

Yup, zal wel een aantal dingen op ultra kunnen zetten ook met die config

Redraptorx

Legacy Member
Speel op high met +-45 fps, in het begin had ik zware bottleneck waardoor ik op low moest spelen aan 40-45 fps. High is dus wel normaal met mijn specs of zou normaal gezien ultra moeten lukken?
Specs:
1055t @4ghz
ATI HD5850
4gb ram

Kurtis

Legacy Member
e6750 @ 3.2ghz
hd5750
2gig ddr2
Ik speel alles op low, resolutie 1980-1200 30-40 fps
resolutie 1440-900 50-60 fps
Ik ben tevreden met de hoge fps die ik heb op mappen tot 24,maakt het spel goed speelbaar

u4ea

Legacy Member
Kurtis zei:
e6750 @ 3.2ghz
hd5750
2gig ddr2
Ik speel alles op low, resolutie 1980-1200 30-40 fps
resolutie 1440-900 50-60 fps
Ik ben tevreden met de hoge fps die ik heb op mappen tot 24,maakt het spel goed speelbaar

heb ook e6750 @ 3.2 (nu 3.3)
maar een hd5770
en 4gig ddr2

En ik speel op high (automatische settings)

Kurtis

Legacy Member
wim_gunner zei:
heb ook e6750 @ 3.2 (nu 3.3)
maar een hd5770
en 4gig ddr2

En ik speel op high (automatische settings)

Bij mij was het automatisch ook high.
Misschien lukt dit wel voor campaign,toch wel laggy vond ik maar voor multiplayer heb je hogere fps nodig dermee alles op low.Ik vind het spel al mooi genoeg,ook op low,dat maakt mij niet zoveel verschil.

u4ea

Legacy Member
Bwa kwni, kdenk dak tussen de 30-40-50 fps speel maar heb echt het gevoel dak tegen 60 fps speel. Heb da bij ni veel spellen. Het speelt heel vlot.

fuzikiller

Legacy Member
Ik had
C2D E6750 @ 3.2ghz
4GB ram
Ati 5850
En draaide dit @ 30-40 fps met drops op intensieve momenten in de MP (1280*1024, medium)

Een quad core gestoken ( Q9450 en overclockt aan 3.2Ghz)
En draai nu het spel aan gemiddeld 80fps. (1920*1080, high)
Met vertical sync aan , vast 50 fps.
Maar dit heeft dus alles veranderd ..
E6750 is dus wel degelijk een bottleneck!

Kurtis

Legacy Member
fuzikiller zei:
Ik had
C2D E6750 @ 3.2ghz
4GB ram
Ati 5850
En draaide dit @ 30-40 fps met drops op intensieve momenten in de MP (1280*1024, medium)

Een quad core gestoken ( Q9450 en overclockt aan 3.2Ghz)
En draai nu het spel aan gemiddeld 80fps. (1920*1080, high)
Met vertical sync aan , vast 50 fps.
Maar dit heeft dus alles veranderd ..
E6750 is dus wel degelijk een bottleneck!
Ik heb ook drops tot 30fps
Ik zie dat de q9505 bvb 215 euro staat, ik denk dan eerder aan een nieuwe mobo, core 5 2500,8gbRAM aan een prijsje van 350euro

Hoeveel heb je voor je cpu betaald en waar gekocht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan