Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fredvdp

Legacy Member
Witte8 zei:
Kan iedereen ook even de resolutie erbij zetten waarop ze spelen?

Beta was bij mij ultra behalve anti-alias op 1920x1080 met een AMD Phenom II x4 965 3.4 Ghz, AMD radeon HD 6870 en 4GB RAM. Framerate was gewoonlijk boven de 40 en nooit onder de 30 op Caspian Border. Metro ging uiteraard een stuk soepeler. Ik denk wel dat ik in de uiteindelijke versie ultra niet hoef te proberen, tenzij ze naast het upgraden van de textures ook de engine verder hebben geoptimaliseerd.

Ik merk trouwens in alle benchmarks van DirectX 11 en ook de beta van BF3 dat de framerate beter wordt naarmate men verder uitzoomt terwijl het bij oudere games andersom is. Weet iemand of dat te maken heeft met hoe tesselation werkt?

RealFlub

Legacy Member
Therapy zei:
Zou het moeten lukken met deze setup?

2,4-GHz quad-core
Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
750 GB, 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6770M met 1 GB GDDR5
ja, maar waarop op een laptop gamen :s

Anoniem05

Legacy Member
gigabyte X58A-UD3R mobo
4 gig ddr3 1333mhz RAM
Gtx 580
i950 quad @ 2.8 ghz
windows 7 64 bit


draai alles hier op ultra zonder problemen, af en toe natuurlijk minieme framedrop maar totaal geen geschok of gestotter, in MP ook geen last gehad al is dat dubieus aangezien het wel enorm laggy is :p

Equen

Legacy Member
ik hoop dat ik heb op medium - high kan draaien met dit:
(haal volgens systemrequirementslab net de recomended niet vanwege het videogeheugen)

windows 7 64 bit
6gb ram
intel i7 860 (4 cores, 8 threats)(2.8ghz)
ati HD 5570 733mb (dx11)
hdd van 1tb

qua resolutie zou ik liefst niet onder 1440*900 ofzo willen gaan (heb een 24" scherm)

Thin Liz

Legacy Member
Equen zei:
ik hoop dat ik heb op medium - high kan draaien met dit:
(haal volgens systemrequirementslab net de recomended niet vanwege het videogeheugen)

windows 7 64 bit
6gb ram
intel i7 860 (4 cores, 8 threats)(2.8ghz)
ati HD 5570 733mb (dx11)
hdd van 1tb

qua resolutie zou ik liefst niet onder 1440*900 ofzo willen gaan (heb een 24" scherm)

Welja, ik heb krak hetzelfde systeem met uitzondering van de videokaart (een GTX560ti). Ik ben ook benieuwd wat zou lukken...

sven311

Legacy Member
Os: Windows 7 ultimate 64 bits
CPU:i5 2500K @3.3GHz
CPU cooler : scythe katana 3
RAM:8GB
MOBO:ASUS P8P67-M
GPU:Msi gtx560 TI twin Frozer
PSU:650w coolmaster
HDD:2tb
Case:cm storm enforcer

zal het wel goe kunnen draaien hé ;)

EvilTwin

Legacy Member
Therapy zei:
Zou het moeten lukken met deze setup?

2,4-GHz quad-core
Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
750 GB, 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6770M met 1 GB GDDR5

Zou moeten lukken. Ik zit momenteel met een

i7 870 - 2.93 Ghz
4 GB ram
2 x GTX 460 1 GB RAM

en ik kan alles op max draaien.

Edit : ik ben nu wel de laatste drivers aan het downloaden. Blijkbaar durft het wel eens vastlopen en ik krijg regelmatig waarschuwingen dat die niet up to date zouden zijn ...

blibloebla

Legacy Member
Zou ik op high kunnen spelen ?
- AMD Phenom II X6 1100T 6x3300MHz
-SAPPHIRE Radeon HD 6950 DIRT3 Edition 2gb ddr5
-8GB ram

darkarchangel

Legacy Member
Os: Windows 7
CPU:AMD AM3 Phenom II X4 965 3.4GHz
RAM:4GB
GPU:AMD Sapphire Radeon 6870,1GB
resolutie : 1920 *1080

normaal moet dit wel lukken , de vraag is low,mid , of high settings ?

SiM0

Legacy Member
Ik vraag het hier nogmaals: Ga ik op low kunnen spelen zonder (veel) lagg met dit:
Intel quad Q8200
Nvidea Geforce 9600GT
4GB RAM
1680x1050

De beta kon ik zonder problemen runnen op low, maar mij is verteld dat de echte versie veel zwaarder gaat zijn?

SiM0

Legacy Member
Heb 40megabit/s dus dat moet wel lukken. Heb nog nooit last gehad van lagg door mijn internet. Maak me alleen zorgen om m'n videocard.

demon326

Legacy Member
Retail BF3:
I 2500k@stock
4GB ram
5870@950 mhz(core)

Heb op grote maps gemiddeld 40-45 fps
Indoor heb ik makkelijk +45
Bij veel actie en effecten heb ik outdoor drops naar 35 en 30.

Ik mag dus voor een betere kaart kijken :unsure:

fuzikiller

Legacy Member
benny
Ik heb
E6750 @ 3.2ghz geclockt
4gb ram
MSI 5850@ 750 mhz.

Kan het draaien, geen idee hoeveel fps, alt+s werkt niet en fraps doet boeltje wss vertragen.
Maar op grote maps is het toch wel beetje sukkelen toch.

Heeft het zin om mn graka wat hoger te zetten met afterburner of niet?
Draait wel veel soepeler dan de beta.

Nieuwe graka is toch niet nodig? of toch?

demon326

Legacy Member
fuzikiller zei:
benny
Ik heb
E6750 @ 3.2ghz geclockt
4gb ram
MSI 5850@ 750 mhz.

Kan het draaien, geen idee hoeveel fps, alt+s werkt niet en fraps doet boeltje wss vertragen.
Maar op grote maps is het toch wel beetje sukkelen toch.

Heeft het zin om mn graka wat hoger te zetten met afterburner of niet?
Draait wel veel soepeler dan de beta.

Nieuwe graka is toch niet nodig? of toch?

Eerder een nieuwe cpu;)

fuzikiller

Legacy Member
Nja, komt er toch wss niet van , aangezien ik niet veel games meer speel.
Welke dual core/ quad core kan ik nemen die beter is dan deze en die ik eventueel kan OC'n?
Want nieuwe cpu wilt zeggen , nieuw mobo, nieuw mobo, nieuwe case, nieuwe voeding, dus zowiso 750€++
En dat heb ik er niet ( meer ) voor over :)
loop het spel tsss de 35-65 fps, meestal rond de 59 dusja ( in SP)
MP is iets lager... 45-20
Pff.. wat zou ik kunnen doen?
Wetende dat ik in windows7 32bit zit, zou 64bit helpen? met dat hij dan de volle 4gig ram gebruikt?

En af en toe een framedrop.

Pana

Legacy Member
I5 2500k
16GB DDR3
Asus 5850
1920x1080

Geen fps maar alles draait vlot op full ultra.
Geen merkbare framedrops of hickups.

De graka zal sowieso de grootste bottleneck zijn.

fuzikiller

Legacy Member
:P Nogtans kan ik alles ook op ultra zetten, op sp, en draait perfect, waar kan het verschil liggen dan bij mp?

Pana

Legacy Member
fuzikiller zei:
:P Nogtans kan ik alles ook op ultra zetten, op sp, en draait perfect, waar kan het verschil liggen dan bij mp?

Die laatste zin sloeg op mijn eigen setup :p.
Maar idd, cpu is bij u het achterhinkende deel en de graka was vroeger al een middenklasser.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan