Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xerieus

Legacy Member
Sapermun zei:
ultra met alles maxed,behalve MSAA zal je rond de 60-70fps zitten gemiddeld met hier en daar ne schonen drop(1920*1080). Natuurlijk een verstandige keuze om de gtx580 te nemen en er later evt nog eentje bij en je zit weer safe. Welk moederbord trouwens?


Eigenlijk was de caspian border stabiel kwa fps hier, tot ik van Antenna richting Gas station(?) keek: wat een drops!

Een ASUS P8p67 Evo B3 Ddr3 Socket 1155 Intel® P67

Leek me wel een leuk bordje... Ni te duur ook niet

Sapermun

Legacy Member
twielant zei:
ja drops zitten er wel in het spel, cker als je inzoomt met je sniper :s
mss is het wel beter in de volledige game. De grootste fps vreter is volgens mij die MSAA, HBAO valt nog mee, maar die MSAA van 2 x naar 4 X zetten merk je heel hard aan je fps, en ik zit hier dan nog met 2 goeie kaarten, hoeveel last hebben de mensen dan die maar 1 kaart hebben?

T lastige is dat als je die msaa op 4x zet je de vijand veel makkelijker ziet tussen bosrijk gebied of dergelijk maarja, de ene handicap oplossen voor de andere (fps<->zichtbaarheid) op 2x lukt hier nog wel redelijk maar ik zit hier en daar met een haperingetje dan als ik rondkijk...nujah, ik geloof in drivers improvement en dice getweak :p.


Met 1 kaart denk ik dat je sowieso niet voor ultra kiest, en mss valt die msaa op medium-high nog wel mee dan..nooit geprobeerd.

Chizm

Legacy Member
wat denken jullie van:

i5 760 2,8Ghz
8gb 1333 ram
gigabyte gtx460 1gb (standaard overclocked)

maccie

Legacy Member
snap niet hoe mensen nu nog altijd bezig zijn met te vragen of het zal draaien op hun PC. We weten tenslotte nog niet hoe belastend de retail versie zal zijn, maar als de beta degelijk draaide zou het toch ook wel moeten lukken in de retail me denkt

jm188

Legacy Member
ja de retail zal even zwaar zijn, (maar stabieler) op medium settings, op ultra (en mss high) gaat het zwaarder zijn

Anoniem05

Legacy Member
twielant zei:
ja drops zitten er wel in het spel, cker als je inzoomt met je sniper :s
mss is het wel beter in de volledige game. De grootste fps vreter is volgens mij die MSAA, HBAO valt nog mee, maar die MSAA van 2 x naar 4 X zetten merk je heel hard aan je fps, en ik zit hier dan nog met 2 goeie kaarten, hoeveel last hebben de mensen dan die maar 1 kaart hebben?

i950 @ 2.8 ghz per core
Gigabyte X58A-UD3R mobo
Nvidea Geforce GTX 570 (ben aan't overwegen om er nog eentje bij te steken)
4 gig ddr3 ram@1333 mhz


Ik kon Caspian border met 64 spelers op ultra settings spelen zonder een greintje framedrop, soms wat gestotter (microseconden) maar dat lag dan eerder aan EA's servers dan m'n systeem.


Snap niet hoe jij aan zulke drops komt, en ik snipe regelmatig.

DelusioN

Legacy Member
AMD 1100 3.3ghz Hexacore
8 gb RAM 1333mhz
Sapphire 4890 Vapor-X 1gb
AMD 890GTD Pro (AM3)

Volgens systemreqlab voldoet mijn graka niet :( Zeker niet voor Recommended specs (klerezooi).
Voor mij hoeft zeker geen AA en zo'n dingen aan ook geen shadows.

Devian

Legacy Member
Wg_Flow zei:
i950 @ 2.8 ghz per core
Gigabyte X58A-UD3R mobo
Nvidea Geforce GTX 570 (ben aan't overwegen om er nog eentje bij te steken)
4 gig ddr3 ram@1333 mhz


Ik kon Caspian border met 64 spelers op ultra settings spelen zonder een greintje framedrop, soms wat gestotter (microseconden) maar dat lag dan eerder aan EA's servers dan m'n systeem.


Snap niet hoe jij aan zulke drops komt, en ik snipe regelmatig.

hbao aan? blur aan? msaa x4? tzijn die dingen da drops geven ze.
ken iemand met 570 sli en die speelt op ultra rond de 60 - 70 fps, met i7 2600k.
Dus tzou me verwonderen dat jij aan 60 fps speelt met 1 kaart met alles maxed out op 1080 p, in ultra

kben trouwens niet de enigste, internet staat er vol van , met mensen die drops hebben, zelfs diegene met 580 sli

dus tzal niet aan mijn systeem liggen ze ;)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
7Ik dacht over te schakelen van men i7 930 naar een i5 2500. Maar aangezien half november de Intel X79 chip uitkomt wacht ik nog wel efkes

Trebby

Legacy Member
net mijn PC in elkaar gestoken en geconfigureerd.

i5 2500k
8G DDR3 1600Mhz
Crucial m4 128GB SSD
2x 1TB F3 Spinpoint
2x 6950 2GB

Mijn pc voor minstens 3 jaar.

Sapermun

Legacy Member
Trebby zei:
net mijn PC in elkaar gestoken en geconfigureerd.

i5 2500k
8G DDR3 1600Mhz
Crucial m4 128GB SSD
2x 1TB F3 Spinpoint
2x 6950 2GB

Mijn pc voor minstens 3 jaar.

Ziet er goed uit. Mijn rig is ook samengesteld met de bedoeling om 3jaar mee te gaan. K vrees er wel wat voor aangezien we in een soort van stroomversnelling zitten op gebied van games..gelukkig ook op gebied van hardware dus denk dat je binnen 3jaar alweer een rig zult kunnen samenstellen die nog eens veel sneller is en op die moment wsl niet eens high end zal zijn. Echt enorm wat mensen die hun pc hebben geupgrade voor bf3. Moesten die mannen bij dice een percentje krijgen daarvan....:eek:

Trebby

Legacy Member
Ik doe het ook met zicht op FSX. Huidig systeem kon de heel gedetailleerde scenery en PMDG stuff niet meer aan.

Kvind trouwens dat om de 3 jaar een nieuwe goede PC voldoende is. Ik kon met mijn oude pc makkelijk de meeste games deftig spelen. En zo om de 3j is geen slecht idee, zo is het verschil tussen de oude en nieuwe groot en blijf je langer bij die nieuwe pc zitten dan altijd constant om de x maand upgraden.

XR3I

Legacy Member
Daitaito zei:
hmm erg.
op dekstop is men cpu ne minpunt en op men laptop is het mijn gpu lol
desktop E6700 ati 5850 6gig ram
lappy i7 q720 ati 5870m 8gig ram

imo vin ik et raar. kweet dat de mobile gpu minder goed zijn maar zoveel wist ik niet.
gaf iet aan dat ie 786 ram heeft ofzo en 1 gig nodig tegenover 5850 die 3.7 heeft op systemreq. site. mja khoop dak medium toch aankan met 30 fps. na niefjaar wel ies zien voor een upgrade.
afwachten op de nieuwe cpu's.

Strange...ik draai den beta zonder problemen met nen e6600,graka 5770 en 4gig?

Borri

Legacy Member
Ik heb dit :

Intel® Core™ i3-390M processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 43,9 cm. (17,3") breedbeeld TFT (LED Backlight), 4 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GT540M videokaart met 1 GB GDDR3

Kzal maar voor de PS3 versie gaan zeker.. ? :(

coldvinc

Legacy Member
Moet jij weten maar dat is een laptop en dus imo per definitie niet goed voor bf3.

Anoniem05

Legacy Member
twielant zei:
hbao aan? blur aan? msaa x4? tzijn die dingen da drops geven ze.
ken iemand met 570 sli en die speelt op ultra rond de 60 - 70 fps, met i7 2600k.
Dus tzou me verwonderen dat jij aan 60 fps speelt met 1 kaart met alles maxed out op 1080 p, in ultra

kben trouwens niet de enigste, internet staat er vol van , met mensen die drops hebben, zelfs diegene met 580 sli

dus tzal niet aan mijn systeem liggen ze ;)

Alles stond aan, inclusief hboa en blur en msaa x4 op 1080 p.

Ik zeg niet dat ik aan een constante framerate van 60 speelde, maar ik heb nooit drops gehad zoals jij ze omschrijft, het spel - ongeacht hoe druk het op mijn beeldscherm was - heeft nooit geschokt, nooit stuiterige animaties ofzoiets gezien, tenzij dit aan de connectie met de server lag (vijanden die van hot naar her springen etc.)

Ik betwijfel wel ten zeerste dat ik het volledige spel op max settings ga kunnen spelen aangezien er nog vanalles bijkomt, maar tijdens de bèta speelde het in ieder geval vlot met alle settings op ultra met 1080p resolutie.

u4ea

Legacy Member
Borri zei:
Ik heb dit :

Intel® Core™ i3-390M processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 43,9 cm. (17,3") breedbeeld TFT (LED Backlight), 4 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GT540M videokaart met 1 GB GDDR3

Kzal maar voor de PS3 versie gaan zeker.. ? :(

hmm, laptop?:p

Devian

Legacy Member
Wg_Flow zei:
Alles stond aan, inclusief hboa en blur en msaa x4 op 1080 p.

Ik zeg niet dat ik aan een constante framerate van 60 speelde, maar ik heb nooit drops gehad zoals jij ze omschrijft, het spel - ongeacht hoe druk het op mijn beeldscherm was - heeft nooit geschokt, nooit stuiterige animaties ofzoiets gezien, tenzij dit aan de connectie met de server lag (vijanden die van hot naar her springen etc.)

Ik betwijfel wel ten zeerste dat ik het volledige spel op max settings ga kunnen spelen aangezien er nog vanalles bijkomt, maar tijdens de bèta speelde het in ieder geval vlot met alle settings op ultra met 1080p resolutie.

ik speel ook vlot op ultra, en soepel, en mijn fps is constant, maar er is een drop als je inzoomt met sniper 12 x. En er zijn veel mensen die dit hebben, check internet maar is. Volgens dice zou dit normaal zijn :s

ILIQUID

Legacy Member
Borri zei:
Ik heb dit :

Intel® Core™ i3-390M processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 43,9 cm. (17,3") breedbeeld TFT (LED Backlight), 4 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GT540M videokaart met 1 GB GDDR3

Kzal maar voor de PS3 versie gaan zeker.. ? :(

goh met die led backlight moet dat toch lukken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan