Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Ik vraag me af, ik heb nu een Q6600 (niet overclocked) 4Gb Ram en een HD4870 , als ik nu een HD6870 zou ik het dan beter op high kunnen spelen dan ik nu doe op medium/low ?
Ik speel op een 1680x1050 resolutie. Ik heb geld voor een upgrade van cpu en dergelijke indien nodig, maar als ik al veel kan verbeteren me gewoon de videokaart. Zou ik ook blij zijn.

azertyalex

Legacy Member
Dequal zei:
Jepla, kan BF3 Demo op Ultra settings spelen op m'n iMac! :D FPS is wel redelijk laag, maar zit ook op 2440px native resolutie bezig op m'n 27". Dus kan ik gerust nog wat lager zetten en zal al veel schelen.

Fapfapfap.

iMac 27"
Intel QuadCore i7 3,4GHz
12GB SDRAM3
AMD Radeon HD6970M 2GB

een Imac vind ik ook gewoon zalig maar dat M'etje haat ik gewoon :)

Portal

Legacy Member
Als nu eens iedereen gwn de beta download ipv te vragen hoe het runt?:unsure: Beta komt mss niet overeen met full release, maar dn heb je toch al een beter beeld van hoe vlot het draait ;)

demon326

Legacy Member
Op caspian heb ik maar 35 a 45 fps als gemiddelde, na de retail release nog eens kijken voor performence :)

sele

Legacy Member
videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III 2GB
scherm resolutie: 1920x1080

speel ik mee als ik medium neem rond de 40-60 fps is dit niet wat weinig voor zo een kaart?

[Az3r]

Legacy Member
@sele, kheb asus 6950 2gb en speel op high-ultra, wat is de rest van uw systeem?

azertyalex

Legacy Member
hallo, ik heb net op CB gespeeld en machtig gewoon, speel rond de 50-60fps maar als ik inzoom met een sniper, drop ik tot 28-35 FPS (niet altijd, alleen op bepaalde afstanden, niet suuuper ver. niet op de toren bvb, op 100m een enemy) en is ook niet echt speelbaar, word dit nog opgelost of is dit gewoon zooo veel eisend?

azertyalex

Legacy Member
sele zei:
videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III 2GB
scherm resolutie: 1920x1080

speel ik mee als ik medium neem rond de 40-60 fps is dit niet wat weinig voor zo een kaart?

indd zoals azer zegt, wa is de rest van uw systeem?

matb

Legacy Member
daarstraks bij iemand caspian border op een i7-920 en een HD6950 gespeeld.
Met alles op ultra kwam ik rond 20-30 fps uit.
Na HBAO, AA en AF uit te zetten rond de 40-50 fps.
Videokaart komt toch net iets te kort jammer genoeg..

Psy

Legacy Member
AA weegt het zwaarst door imo, HBAO redelijk maar dat maakt de rookeffecten enz een pak aangenamer, die laat ik toch aanstaan.
speel dan liever op high met de mooiere effecten aan dan persé op ultra met iets betere textures

sele

Legacy Member
[Az3r];15463129 zei:
@sele, kheb asus 6950 2gb en speel op high-ultra, wat is de rest van uw systeem?

en uw fps? want mijn kaart is zo al iets betere versie dan de uwe zeker?

Sapermun

Legacy Member
als ik een gemiddelde moet geven op caspian border: durf ik 70-75 zeggen op ultra 1920*1080. enkel de MSAA zet ik op 1x of 2x. lager dan 60 ben ik nog niet gegaan. ik moet wel zeggen dat ik de vijand veel makkelijker zie als ik msaa opt hoogste zet, maar dan zit ik wel rond de 35-40 fps vaak, vreet serieus aan je fps.

Hun advies over die 2x580gtx was er dus eigelijk pal op om de game vlekkeloos te draaien...natuurlijk afwachten tot de retail game want je weet nooit in hoeverre ze nog wat te tweaken hebben.

coldvinc

Legacy Member
Ik zit met mijn 6950 dirt 3 edition rond de 30fps met alles op high en enkele dingen op ultra op de map caspian border. Met crossfire zou ik wss alles vlot in de 60fps aan kunnen met meeste op ultra.

Sapermun

Legacy Member
coldvinc zei:
Ik zit met mijn 6950 dirt 3 edition rond de 30fps met alles op high en enkele dingen op ultra op de map caspian border. Met crossfire zou ik wss alles vlot in de 60fps aan kunnen met meeste op ultra.

uw kaart is gelijkwaardig aan de mijne, dus alsje crossfire ga je aan MINIMUM 30 fps spelen met alles op ultra, ook msaa maxed en fraps op :p. 60fps haal je met alles op ultra, enkel msaa wat bescheidener houden ;).


*in de huidige staat van de game zoals we hem kennen natuurlijk

Devian

Legacy Member
Sapermun zei:
uw kaart is gelijkwaardig aan de mijne, dus alsje crossfire ga je aan MINIMUM 30 fps spelen met alles op ultra, ook msaa maxed en fraps op :p. 60fps haal je met alles op ultra, enkel msaa wat bescheidener houden ;).


*in de huidige staat van de game zoals we hem kennen natuurlijk

met ne crossfire 6950 ga je nog vaak nekeer droppen ze tot in de 40 fps met alles op ultra

frye

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren een nieuwe pc:

Intel core i7 26K
8GB ram
Sapphire Radeon HD 6950 1GB

Het spel loopt niet echt lekker vindt ik. Zelfs op medium haal ik maar 25 fps ofzo..

Ik had toch gedacht dat ik met deze kaart betere resultaten ging behalen. Ik heb overigens de laatste drivers voor mijn videokaart afgehaald zonder resultaat. :(

zikje

Legacy Member
Paar benchmarks gedaan met Fraps op Caspian Border: 16-34-25 (min-max-avg). Toch wat te weinig :(. Zal dat nieuw kaartje maar bestellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan