Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Witte8

Legacy Member
Psy zei:
FSB overclocken is sowieso niet echt een goed idee (imo) aangezien ge dan meer dan enkel uw cpu overclocked, als het niet via multiplier gaat zou'k het toch niet op lange termijn via FSB doen (multiplier = die 9x bv veranderen in 10x enz)

C2D's worden zo toch allemaal overclocked? Bij de Sandy's is alles makkelijker he. Enkel de multi,maar bij de C2D moet je letten op je FSB en RAM die in principe 1:1 lopen. Wat wil zeggen dat als je je fsb met 5Mhz verhoogt je ram ook met 5Mhz wordt verhoogd.

Bv de E8400 werd bijna door elke eigenaar standaard overklokt naar 3600 Mhz met een standaard ram van DDR2 800Mhz.

Je moet gewoon niet overdrijven voor 24/24 gebruik he

Duckwhisperer

Legacy Member
Q6600 @ 2.8Ghz
HD4870 512MB
4GB Ram
SSD

En op 1280x720 met alles op low heb ik nog framedrops en speelt het niet zoals het hoort.
No way dat ik deze koop. :/

koebeest

Legacy Member
hmmmz, ik heb ongeveer hetzelfde systeem als u doch zit er bij mij een HD4870 x2 in. Ik speel metro op high met heel af en toe framedrops of op medium zonder enig probleem :D

Sapermun

Legacy Member
Specs in signature.

cpu draait aan +- 4.3 ghz door auto oc functie van het moederbord.
gfx kaarten zijn oc-edities en worden op de stand "gaming" gezet van het meegeleverde programma uit.

op Ultra met AA op high-waarden @ 1920*1080
metro binnen: 90-120 gemiddeld
metro buiten: 80-100 gemiddeld
caspian border: 65-80 gemiddeld maar her en der een drop naar 50


kaarten worden rond de 70-75° met stockcooling en een 120mm fan die er nog voorhangt en het zijpaneel van mn case is er af (grote chieftec case, naam weet ik niet meer exact maar ze is al enkele jaren oud ondertussen)

de i5 2500k wordt voor 70% gebruikt.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Iemand tips voor een nieuwe grafische kaart (200-250€). mijn 8800gts is aan vervanging toe.
De rest van het systeem: i7 920, 3x2gb, ssd schijfke..

Ik ga zoizo wachten tot eind oktober in de hoop de prijzen zakken of er iets nieuw op de markt komt

Psy

Legacy Member
560Ti of HD6950, zijn quasi hetzelfde qua performance & prijs, allebei rond de 220eur dacht ik.
570 ligt al eerder rond de 300eur

demon326

Legacy Member
BC2 met diezelfde instellingen:
~70 fps

BF3:
35a45 fps buiten, binnen 45-55 fps.

Denk dat deze build gewoon nog niet echt optimized is, zo een groot verschil kan het niet zijn :unsure:

BleKKie

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
Q6600 @ 2.8Ghz
HD4870 512MB
4GB Ram
SSD

En op 1280x720 met alles op low heb ik nog framedrops en speelt het niet zoals het hoort.
No way dat ik deze koop. :/

Ik vraag me nog altijd af waar ik het meest prestatie winst mee zou halen, nieuwe cpu of extra gpu, heb ook HD4870 512MB als ik nog zo eentje bij steek ...

heheheh

Legacy Member
Zou dit nog doenbaar zijn (van een laptop, op laagste settings uiteraard):

- Intel Pentium Dual-Core T4300 @ 2.1 GHz
- ATI Mobility Radeon HD 4570 (1784 MB geheugen)
- 3 GB DDR3 RAM

Psy

Legacy Member
Enige manier dat ge gaat weten is gewoon de beta te downloaden, maar k'heb er m'n twijfels bij

grifter

Legacy Member
Best toch wel funny, ik speel deze titel zowel op pc als Xbox 360. als de game uitkomt zal het wrs Xbox only zijn, ook al kan mijn pc het nog deftig draaien (maar mijn meeste vrienden zullen op de box spelen), maar wat ik moet om lachen, is het feit dat PC gamers vaak zeiken op console gamers. En moet je zien, wat een gedoe voor een nieuw spel dat uitkomt. Dat kennen console gamers niet hoor, bij iedereen ziet het spel er even schoon of lelijk uit! En moet je niet gaan sparen voor die ene nieuwe setup...

Psy

Legacy Member
grifter zei:
Best toch wel funny, ik speel deze titel zowel op pc als Xbox 360. als de game uitkomt zal het wrs Xbox only zijn, ook al kan mijn pc het nog deftig draaien (maar mijn meeste vrienden zullen op de box spelen), maar wat ik moet om lachen, is het feit dat PC gamers vaak zeiken op console gamers. En moet je zien, wat een gedoe voor een nieuw spel dat uitkomt. Dat kennen console gamers niet hoor, bij iedereen ziet het spel er even schoon of lelijk uit! En moet je niet gaan sparen voor die ene nieuwe setup...

sjah wat wilt ge als er op 6 jaar tijd 5 deftige games uitkomen op pc :p natuurlijk is het dan een "big deal" als het niet is wat het zou moeten zijn.
pc gamers zijn het in het algemeen ook beu om daar dan +/- 1000eur te moeten aan uitgeven voor weer een jaar mee te kunnen om alles dan uiteindelijk toch naar consoles te zien gaan, want daar ligt het geld nu eenmaal voor het rapen & moeten ze er dan nog eens minder geld insteken voor development aangezien ze maar voor 1 (of 2) platforms moeten ontwikkelen ipv 5000 combinaties in hardware .. en dan kunnen ze ook nog eens foefelen met de servers a la activision (call of duty) door ook nog eens de gaan besparen op dedicated servers en alles peer to peer te laten draaien.

jaja, de tijden zijn veranderd. :p

Sapermun

Legacy Member
Ik heb het ook op ps3 maar kben shooters met een controller niet gewoon, tegen dat ik op iemand heb gemikt, zitk alweer lang in t spawnmenu. Nenee pc voor mij. Respect voor die ps3 bf3ers met zo een ontwikkelde duimen.

homie2582

Legacy Member
en hoe spelen de mensen de beta met deze config?

-processor: Intel core 2 duo E8500
-videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III 2GB
-scherm resolutie: 1920x1080

Sapermun

Legacy Member
zal op high tegen een 50-70 fps zijn op 1920*768, tenzij uw cpu tekortkomt..

Chizm

Legacy Member
'sup

Intel i5 760 2,8ghz
8gb ram
gigabyte gtx 460 1gb OC

resolutie: liefst 1980*1020

Sapermun

Legacy Member
xfxxl zei:
is quad core Q9400 2.66 ghz sterk genoeg?

je cpu is dan misschien wat verouderd, maar je 6950 compenseert dat dan weer. je zal het sowieso vlot kunnen spelen, op welke settings durf ik niet zeggen, al gok ik op medium-high..ish

Dequal

Legacy Member
Jepla, kan BF3 Demo op Ultra settings spelen op m'n iMac! :D FPS is wel redelijk laag, maar zit ook op 2440px native resolutie bezig op m'n 27". Dus kan ik gerust nog wat lager zetten en zal al veel schelen.

Fapfapfap.

iMac 27"
Intel QuadCore i7 3,4GHz
12GB SDRAM3
AMD Radeon HD6970M 2GB
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan