Witte8
Legacy Member
Psy zei:FSB overclocken is sowieso niet echt een goed idee (imo) aangezien ge dan meer dan enkel uw cpu overclocked, als het niet via multiplier gaat zou'k het toch niet op lange termijn via FSB doen (multiplier = die 9x bv veranderen in 10x enz)
C2D's worden zo toch allemaal overclocked? Bij de Sandy's is alles makkelijker he. Enkel de multi,maar bij de C2D moet je letten op je FSB en RAM die in principe 1:1 lopen. Wat wil zeggen dat als je je fsb met 5Mhz verhoogt je ram ook met 5Mhz wordt verhoogd.
Bv de E8400 werd bijna door elke eigenaar standaard overklokt naar 3600 Mhz met een standaard ram van DDR2 800Mhz.
Je moet gewoon niet overdrijven voor 24/24 gebruik he

. mijn 8800gts is aan vervanging toe.
natuurlijk is het dan een "big deal" als het niet is wat het zou moeten zijn.