Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trebby

Legacy Member
Misschien domme vraag maar hoe zet je de FPS aan?

@hierboven: idd, ziet er nog redelijk uit met alles op low.

[Az3r]

Legacy Member

Psy

Legacy Member
Marsmillo zei:
Was al tijdje van plan mij E8400 CPU te overclocken, vandaag eindelijk eens wat goed opzoekingswerk rond gedaan. Ik las dat er eindelijk een zogoed als falesafe OC mogelijk was naar 3.6GHz.

Na wat verder lezen en bijkomende bronnen er op na te slaan, besluit genomen en de aanpassingen in mijn bios gemaakt. Draai nu de E8400 op 3.6 ipv 3 GHz. Verschil is echt voelbaar. Straks eens fraps er bij halen om te zien of er effectief een groot verschil is.

Updaten van systeem zal ik misschien toch nog even kunnen uitstellen :)
En dan van eerste keer ook voor nieuw moederbord gaan.

PS: Heb zo het gevoel dat vele settings weinig echte inpakt hebben op de fps. Automatische settings lagen immers hoger dan alles op low en speelt wel even vlot uiteindelijk (niet in fps gemeten)

das placebo effect, verschil in fps is er zeer zeker hoor.
moet maar eens met fraps testen, en ook rekening houden dat de meeste settings die je aanpast pas effectief toegepast worden als de map opnieuw laad of je naar een andere server gaat.

grootste verschil is uiteindelijk de resolutie, die recommend & minimum settings zijn quasi volledig op 1920*1080 (1080p) gebasseerd aangezien de meeste monitors die dezer dagen verkocht worden op die resolutie draaien..
vanaf ge maar op 1650 of lager speelt hebt ge zeker al een 20-30fps increase ten opzichte van 1080p

M'n vriendin draait op een i7 2600 met een zeer crappy HD6570 AMD budgetkaartje en kan nog steeds op high spelen omdat ze maar op een oude 19" 1280*1024 res speelt (ok die cpu zal zeker ook een grote rol spelen, maar op 1080p haalt ze met moeite 20fps)

Psy

Legacy Member
Curryw0rst BE zei:
Waarom heeft ze een i7 in combinatie met zo een crappy kaartje? :p

Omdat ze eigenlijk echt geen gamer is maar toch wel vrij veel tijd op de pc doorbengt, uiteindelijk was het toch de bedoeling dat ze bf3 zou kunnen draaien om is samen co-op te spelen, maar omwille van die cpu & die 19" monitor wou ik eerst ffkes afwachten of het echt niet draaide vooraleer we nog meer geld uitgaven.
Plus die pc is zo'n premade gedoe die haar vader haar had gekocht, één of ander Acer model

CobraX

Legacy Member
Mijn systeem:

Core i3 530 2,93 Ghz
2 GB DDR3 SDRAM
GTX460 1GB
Win7 x86
Resolutie: 1.280 x 1.024

Het spel zette default alles op high, ik heb dit eerst veranderd naar medium en achteraf de meeste dingen op low gezet buiten 2 zaken op high of zo. Het bolt op zich niet slecht (fps weet ik niet juist, straks misschien eens testen met fraps), maar toch heb ik het gevoel dat ik beter een quad core cpu en meer ram koop.

Maar daar zit het probleem juist. Ik twijfel tussen gewoon een cpu upgrade (core i5 760 dan) en een complete upgrade (intel P67 of Z68 mobo en core i5 2500k). Enerzijds wil ik een complete upgrade doen, maar Ivy Bridge komt begin volgend jaar uit. Hoewel deze compatible zal zijn met huidige mobo's, komen er ook mobo's uit met nieuwe chipsets (met o.a. usb3 support van intel zelf) en dan zit ik weer met een antiek systeem als ik nu upgrade naar een core i5 2500k. Moeilijke beslissing dus.

Psy

Legacy Member
Zo kunt ge natuurlijk blijven redeneren ook éh.
Als ge het nog echt kunt uithouden tot dan blijf dan wachten op de nieuwere mobo's :>
Behalve BF3 zijn er nu ook niet echt veel titels in aantocht waar ge zo'n "zwaar" systeem voor nodig hebt.

In mijn geval was m'n systeem zo versleten dat het nodig was of ik zou helemaal niet kunnen gamen hebben, dus de beslissing is op dat vlak iets rapper gemaakt.

Trolle

Legacy Member
draait volt hier op 1920x1080 met 4xmsaa en 16AF met hbao en vsync aan
specs staan in mijn profiel

sowny

Legacy Member
avg 67 fps op ultra

1920*1080
i5 2500k
hd6950 2Gb crossfire
8Gb ram

daFour

Legacy Member
Q6600 @3.6Ghz
4GB DDR2 @1000mhz
MSI GTX460 Cyclone 850/1700/2050

High preset met post AA op high 2x AA
Mesh ultra
Texture ultra

op 1080p 30-45 fps dus niet vloeiend.
op 900p (1440x900) 40-70 fps ideaal

Anoniem05

Legacy Member
ctrl + alt + S = fps in zwart kadertje links bovenaan (zolang ge die knoppen ingeduwd houdt)

CobraX

Legacy Member
Vraag me af welk van onderstaande systemen het beste zou presteren op 1.280 x 1.024:

1) systeem 1

- Intel Core i3 930 2,93 Ghz
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX560 Ti 1GB
- Win7 X64

2) systeem 2

- Intel Core i5 2500K 3,30 Ghz
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX460 1GB
- Win7 X64

u4ea

Legacy Member
CobraX zei:
Vraag me af welk van onderstaande systemen het beste zou presteren op 1.280 x 1.024:

1) systeem 1

- Intel Core i3 930 2,93 Ghz
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX560 Ti 1GB
- Win7 X64

2) systeem 2

- Intel Core i5 2500K 3,30 Ghz
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX460 1GB
- Win7 X64

Kzou denken systeem 2 omwille van de betere cpu. Maar in systeem 1 is de graka beter, maar niet zo overweldigend beter.

CobraX

Legacy Member
Basically gaat het 1 van de volgende 5 upgrades worden.

1) systeem 1

- Intel Core i3 930 2,93 Ghz
- Thermalright Archon
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX560 Ti 1GB
- Win7 X64

Kostprijs: 299,90 €

2) systeem 2

- Intel Core i5 760 2,80 Ghz
- Thermalright Archon
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX460 1GB
- Win7 X64

Kostprijs: 264,10 €

3) systeem 3

- Intel Core i5 2500K 3,30 Ghz
- Gigabyte GA-Z68AP-D3
- Thermalright Archon
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX460 1GB
- Win7 X64

Kostprijs: 374,70 €

4) systeem 4

- Intel Core i5 760 2,80 Ghz
- Thermalright Archon
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX560 Ti 1GB
- Win7 X64

Kostprijs: 470,20 €

5) systeem 5

- Intel Core i5 2500K 3,30 Ghz
- Gigabyte GA-Z68AP-D3
- Thermalright Archon
- 6 GB DDR3 SDRAM
- GTX560 Ti 1GB
- Win7 X64

Kostprijs: 580,80 €

Profitable

Legacy Member
Zou mn broer dit spel deftig kunnen draaien?

Ik probeer hem te overtuigen om BF3 te kopen ipv MW3 omdat je nog mappacks enzo moet betalen...

AMD X2 265 ATHLON II DUAL-CORE PROCESSOR AM3 BOXED WITH COOLER
CORSAIR TW3X4G1333C9A 4GB KIT (2X2GB) 1333MHZ DDR3 9-9-9-24 1.5V CLASSIC DC KIT
MSI R5770-PMD1G 1024MB GDDR5 RADEON 5770 PCI EXPRESS
MSI 770-C45 AMD 770 SOCKET AM3

Was een pc van 500€ een jaartje geleden :unsure:

Devian

Legacy Member
Hier met mijn systeem rond de 80 fps op ultra , ma ik speel liever op high , op ultra krijg ik hoofdpijn , op high heb ik 120 tot 150 fps

Witte8

Legacy Member
Maar ultra is toch idem als high in de beta? Of ben ik verkeerd?

L'enfant terrible

Legacy Member
Ik heb ook wel goesting voor mijn 6970 in crossfire te zetten, maar 270euro voor van high naar ultra te gaan is mij toch net iets te veel :p

demon326

Legacy Member
Witte8 zei:
Maar ultra is toch idem als high in de beta? Of ben ik verkeerd?

Enkel de texture size zou niet mee schalen in de beta, de overige dingen dacht ik wel..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan