Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psy

Legacy Member
benny zei:
Enkel de texture size zou niet mee schalen in de beta, de overige dingen dacht ik wel..

der is in ieder geval een framerate verschil tussen high & ultra dus er zullen zeker wel een aantal dingen verspringen

Devian

Legacy Member
Wel er zit wel verschil tussen high en ultra , maar als je wat wil presteren online , dan speel je best niet op ultra , er is gwn teveel detail om nog mensen deftig te zien , bedoel dan met hbao en. Blur aan .

Trebby

Legacy Member
Er wordt ook gezegd dat de ultra graphics in the beta versie = aan high in retail. Ik ben nog sterk aan het twijfelen om nu al een nieuwe pc te kopen of nog even te wachten tot na de release van BF3.

Psy

Legacy Member
Zoveel zal dat wel niet schelen, retail is dubbele dvd, misschien ietwat compressed, dus laten we zeggen een installatie van ongeveer 15gb, en de beta is al 4gb met 2 maps inclusief ..
singleplayer, co-op, en nog 7 maps, lijkt me niet zo onrealistisch om te zeggen dat op grafisch vlak de beta quasi hetzelfde zal zijn als retail, toch zeker als het op textures aankomt, aangezien dat het meeste plaats inneemt (en ook het grootste verschil maakt)

FluffyBeast

Legacy Member
waarom zou het in godsnaam een verschil moeten zijn in de beta en in de retail versie..
en als er 1 is zal het allicht geen groot zijn ;) het is niet dat ze heel hun engine gaan opschonen en vernieuwen hé, hun engine is hun engine. daar gaan ze niets meer aan veranderen.
het enige dat kan verschillen zijn de bugs etc.

Witte8

Legacy Member
FluffyBeast zei:
waarom zou het in godsnaam een verschil moeten zijn in de beta en in de retail versie..
en als er 1 is zal het allicht geen groot zijn ;) het is niet dat ze heel hun engine gaan opschonen en vernieuwen hé, hun engine is hun engine. daar gaan ze niets meer aan veranderen.
het enige dat kan verschillen zijn de bugs etc.

Feit is wel dat we nog altijd geen retail config specs hebben... De engine "lijkt" goed gebalanceerd. Nu zeikt iedereen "tis ma zus en zo grafisch"..we zijn iets te verwend geweest met de filmpkes. En ik wil toch echt de retail afwachten om conclusies te trekken.

Imo om alles op ultra te trekken beter wachten op gpu's van de volgende generatie.

Er zijn hier al hoop afgegaan op aankoopadvies van sommige om een nieuwe pc te kopen speciaal voor BF3 om het dan eigenlijk op medium te kunnen spelen...ik vind dat slecht advies...is pakweg 1000 EUR weggesmeten als je alles op pakweg ultra wil spelen.

@fluffly

http://www.tweetdeck.com/twitter/zh1nt0/~bVAeO

Laatste build is vandaag al ver van de build verwijderd die we nu spelen...lees veel beter :-)

L'enfant terrible

Legacy Member
met 1000 euro speelt ge da op ultra zonder probleem ..

CobraX

Legacy Member
De kogel is door de kerk. Een paar uur geleden volgende zaken besteld:

- Intel Core i5 2500K Boxed
- Thermalright Archon
- Gigabyte GA-P67-DS3-B3
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G (ik had al 2 GB, dus dat wordt 6 GB in totaal)

Kostprijs: 362,80 €

De rest neem ik over van m'n huidige PC (GTX460 1GB, 500W voeding, 250 GB HDD etc). Ik kan later nog altijd zien of m'n grafische kaart ook vervangen moet worden, maar voorlopig houd ik ze.

PACOMAN

Legacy Member
Maakt het verschil uit qua performance als je meer dan 4gig ram hebt ?

Profitable

Legacy Member
Ok, boodschap begrepen.

Mijn pc is officieel te traag geworden voor hedendaagse games :(

GTA 4 (medium) en MW2 (high) gingen nog op het nippertje, maar BF 3 loopt voor geen meter.

De boodschap dat iemand mij gekilled heeft komt al op het scherm terwijl ik nog lekker aan het schokken ben en 10 seconden later echt dood ben :p

Dus mensen met gelijkaardige specs à la E6600 @3GHz, 8800GTS 512MB (laatste beta driver), 2 GB, ... u bent gewaarschuwd ;)

Witte8

Legacy Member
Profitable;15444984 Dus mensen met gelijkaardige specs à la E6600 @3GHz zei:
Scythe mugen 2 erop ...overklokken en uw cpu is al geen issue meer. Quadcore zou voldoende moeten zijn. Tis nog altijd gpu based vandaag hoor als uw cpu meekan.

En met een kleine upgrade(als je dat al een upgrade kan noemen) gaat meevallen.

Pana

Legacy Member
+-35fps op high met een i5 2500k, 16gig ram, Z68 moederbord en een ATI HD5850 graka. Misschien best toch de graka vervangen?

Psy

Legacy Member
zeker, ik haal 45-55 fps op m'n i2500k met 560ti op high (1080p resolutie), als ik fraps aanzet dropped m'n fps helemaal niet (tijdens het recorden dus), wat toch een teken is dat de cpu niet volledig gebruikt word (is wel overclocked, maar bon, standaard is de 2500k turbomode tot 3.7 & mijn staat op 4.0 dus zo'n groot verschil zal het wel niet zijn).

denk dat die 2500k een zeer degelijk cpu is die niet eens volledig gebruikt word tijdens bf3, vanaf dat punt is het wel degelijk de gpu die de bottleneck word

Profitable

Legacy Member
Witte8 zei:
Scythe mugen 2 erop ...overklokken en uw cpu is al geen issue meer. Quadcore zou voldoende moeten zijn. Tis nog altijd gpu based vandaag hoor als uw cpu meekan.

En met een kleine upgrade(als je dat al een upgrade kan noemen) gaat meevallen.

Er staat al een Scythe Mine cooler op.
Probleem is het moederbord (MSI Neo-F P965) die een max clockrate (?) toelaat van 333MHz :( (9*333 = 3GHz) Dus dan zou ik ook mijn MB moeten upgraden ...
En ook de grafische kaart best, want die kan mijn 23 inch scherm ook niet meer aan vrees ik.

En om nu nog te upgraden voor 1 spel vind ik wat zonde van het geld :)

Trolle

Legacy Member
Profitable zei:
Er staat al een Scythe Mine cooler op.
Probleem is het moederbord (MSI Neo-F P965) die een max clockrate (?) toelaat van 333MHz :( (9*333 = 3GHz) Dus dan zou ik ook mijn MB moeten upgraden ...
En ook de grafische kaart best, want die kan mijn 23 inch scherm ook niet meer aan vrees ik.

En om nu nog te upgraden voor 1 spel vind ik wat zonde van het geld :)

al een geprobeerd multiplier naar beneden te halen en u fsb verder omhoog proberen te doen?(8x400 bv )

Profitable

Legacy Member
Trolle zei:
al een geprobeerd multiplier naar beneden te halen en u fsb verder omhoog proberen te doen?(8x400 bv )

Ik ben al een tijdje uit het hele hardwaregebeuren, dus geen flauw idee hoe ge dit moet doen

Care to explain? :p

Psy

Legacy Member
FSB overclocken is sowieso niet echt een goed idee (imo) aangezien ge dan meer dan enkel uw cpu overclocked, als het niet via multiplier gaat zou'k het toch niet op lange termijn via FSB doen (multiplier = die 9x bv veranderen in 10x enz)

Nicske91

Legacy Member
Als ik eens een check doe op Nvidia site van mijn GPU dan zegt hij dat het niet tot de vereiste GPU's behoren. Ik heb dus een GPU GT555M van 3 GB en toch kan ik de beta draaien mits dat het soms blokkeert, maar dit hebben sommigen ook. Zou Nvidia gewoon de GPU testen op basis van 1 GB?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan