Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleKKie

Legacy Member
Ja, nen i5 ofzo is natuurlijk beter, maar dan moet ik een nieuwe mobo + evt. geheugen ook kopen. Ik speel niet echt super veel games (en al zeker geen nieuwe), dus als ik dit op low kan trekken ben ik weer content voor een jaar ofzo :p

Gillios

Legacy Member
Net de beta gespeeld op ultra settings en ik had iets van 45-60 FPS op de map metro..

Specs
I5-2400
AMD HD 6870
8gb ram

fragnetic

Legacy Member
Op ultra draait het vrij vlot (zonder AA), zou de fps eens moeten nakijken straks. Af en toe een kleine vertraging. Heb gekozen voor high/ultra instellingen dan blijft het constant vlot draaien.

specs:
X4 955 @3.6
6GB ram
GTX 460 768mb

u4ea

Legacy Member
e6750 op 3.2ghz
hd5770 niet oc'd
4gb ram
W7 64bit

Spel gaf automatisch high
high is ~35fps denk ik.

Heb nu bij de meeste dingen high staan en shadows en nog 2 dingen medium gezet, altijd ~40fps in het eerste buiten deel van metro. Gaat smoother dan ik had gedacht.

Bill

Legacy Member
BF3 maakt echt goed gebruik van een quadcore, bij mij zit die rond de 60-70% op elke core, wel op ultra @ 1080p

jerre555

Legacy Member
Ultra setting doet nog niets, is hetzelfde als high
Dat zie je ook, niet echt tesselation momenteel, wat wel in de retail zal zitten.

jm188

Legacy Member
is er nu al een vergelijking te vinden van de 2500k en de 2600K? ik wil weten of het de extra 80 euro waard is

matb

Legacy Member
BleKKie zei:
Core2Duo E8500 (3.16)
Sapphire HD4870 - 512MB
4 GB RAM

Alles op low en op 1024x768 = 30-45 fps (daartussen ongeveer constant) :p

Van plan om toch nog Quad core te kopen (Q9650 ofzo), maar vraag me af of dat voldoende gaat zijn om vlot te draaien op low. Iemand een idee?

Blacky (dacht ik) hier op het forum had dezelfde setup, maar heeft nu een GTX460 gestoken en kan blijkbaar de beta op high spelen..

Psy

Legacy Member
michielsjoris zei:
is er nu al een vergelijking te vinden van de 2500k en de 2600K? ik wil weten of het de extra 80 euro waard is

Zowiezo zal dat wel vrij miniem zijn, op m'n i2500k zitten alle cores op 70-80% dus niet eens fully utilized (al is het wel meer dan elke andere game die'k al gespeelt heb), denk niet dat die multithreading zoveel extra performance zal geven imo.

Ge zult waarschijnlijk wel een stuk meer winst halen door die 80eur te spenderen in een duurder model videokaart.

blacky

Legacy Member
Correct matb,

E8500
Asus P5Q pro
4GB RAM
GTX460

1920:1080

Settings worden automatisch op high geplaats sync off. FPS hangt tussen 30 & 50 af en toe wel eens een piek down naar 25 maar is zelden. Full game gaan ik wel mid/high config nemen zodat het zeker stabiel kan spelen =)

Ik ben content van mijn upgrade naar GTX460 1GB komende van ATI4870 512MB

Jo3Rii

Legacy Member
AMD Phenom X4 955 @ 3,6Ghz
4GB DDR3 RAM
HD4890

denk wel dat Mid/High mogelijk gaat zijn, al ga ik waarschijnlijk toch wel mijn grafische kaart updaten naar een GTX 560 Ti of HD6950.

Fredvdp

Legacy Member
AMD Radeon HD 6870
AMD Phenom II x4 965 BE 3.4 Ghz
4GB RAM
64-bit

Res: 1920x1080

Ultra behalve anti-alias is gewoonlijk 40-50 fps. In de tunnels gaat de framerate tot 65. Het minimum dat ik heb gezien is 35.

Ik ben er vrij zeker van dat grotere maps minder vlot zullen draaien, maar 'high' vond ik ook al goed te doen.

u4ea

Legacy Member
Jo3Rii zei:
AMD Phenom X4 955 @ 3,6Ghz
4GB DDR3 RAM
HD4890

denk wel dat Mid/High mogelijk gaat zijn, al ga ik waarschijnlijk toch wel mijn grafische kaart updaten naar een GTX 560 Ti of HD6950.

Komaan, ik speel met mijn hd5770 en dualcore al op med/high. Gij kunt wel high draaien normaal.

Furiez

Legacy Member
Alé, het draait zonder veel problemen op mijn laptop. Bijna alles op medium, enkel texture quality op high. De lage resolutie zal ook wel in mijn voordeel spelen.

Wel een vraagske. Mijn cpu haalt toch wel temperaturen van rond de 75°C. Is dat wel gezond?

CurrY

Legacy Member
Geen idee hoeveel fps ik heb voor de moment maar het werkt vlot in mijn ogen dus dat is goed genoeg voor mij.

Settings:
Textures op ultra en de rest op high, 4x AA en 16x AF
Systeem:
i5 2500k
4gb ram
6950 2gb

Poepoei

Legacy Member
Core 2 Duo E6600 2.4Ghz
2 GB DDR2
GeForce 8800GTS (640MB)
1280x1024

Gemiddelde fps met alles op low ligt rond de 28, zakt wel af en toe tot onder de 20.

Ga toch moeten upgraden als ik het fatsoenlijk wil spelen. :unsure: Moet wel zeggen dat het er eigenlijk nog ok uitziet met alles op low.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan