Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
azertyalex zei:
ik bedoel daarmee dage geen FPS meer gaat krijgen ;)

nogmaals, gij hebt nog geen ssd in actie gezien.

maakt weldegelijk een verschil door het virtueel geheugen en pagefile dat op de hd staat. zal met een ssd altijd sneller werken en geeft dus een performance boost

azertyalex

Legacy Member
falc.be zei:
PC's kunnen ook voor iets anders dan games dienen :ironic:

De tijd dat games het meeste geheugen verbruiken is al een tijd voorbij. Ik heb hier met momenten 3 tot 4 vmwares tegelijk draaien die allemaal minstens een gb ram nodig hebben. meeste zelfs meer. dan komt ge met 4 gb niet toe ze.

als ge ruwe foto's moet bewerken in photoshop is 16 gb zeker geen luxe ze

klopt, maar is hier wel een gamers-forum he;) ik (anderen ook) ga er dan ook van uit dat het vooral over games/gamers/game-pc's ik heb ook 8GB-ram omdat ik ook in photoshop, (illustrator, indesign,) after effects,.... "moet" werken

azertyalex

Legacy Member
falc.be zei:
nogmaals, gij hebt nog geen ssd in actie gezien.

maakt weldegelijk een verschil door het virtueel geheugen en pagefile dat op de hd staat. zal met een ssd altijd sneller werken en geeft dus een performance boost

en hoeveel FPS meer 2-3??

Gigolas

Legacy Member
Ik heb een i7 950 op 3.8GHz
6gb 1600mhz Ram
ati 5870 1gb

Tussen High en Ultra zie ik geen verschil in frames.
Maar alles op Ultra 4x antialising en HBOA etc op 1900x 1080
haal ik ong begin de 30 tot 45 frames in open lucht. Binnen in de Metro haal ik tussen de 40 en 65 frames dus valt wel mee.

Idd 30 is msh iets te weinig om vlot te spelen.
Heb dan nog mijn 3d kaart wat overclocked naar 875mhz core en 1275mhz mem en draait al wat vloeiender... wel niet meer met fraps getest dan.

Iemand die weet tot hoeveel een ati 5870 met stock koeler kan gaan?
Nu op 875mhz core komt hij niet warmer dan 75 graden. En de fanspeed staat op auto.

homie2582

Legacy Member
zou ik de beta goed kunnen spelen met:

-processor: Intel core 2 duo E8500
-videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III 2GB
-scherm resolutie: 1920x1080

Gillios

Legacy Member
Niks low, direct voor high/ultra gaan om de beste ervaring te krijgen :D

BleKKie

Legacy Member
Low ftw :p - het zal van niet anders kunnen zijn, maar ik kvind het niet erg, gfx kunnen mij gestolen worden tbh.

grifter

Legacy Member
Freezman zei:
Grifter op welke detail speelt ge?? we hebben toch het zelfde systeem xD

Op medium en vlotjes... Moet wel zeggen, veel verschil zie ik niet direct... tussen High en medium, ultra me did not try!...yet....

Game valt eigenlijk wel wat tegen, maar ja, no vehicles, en daar draait de reeks toch wel wat om... So....

FluffyBeast

Legacy Member
die tabel is ook zo 'subjectief'
u kan een goede kaart hebben, maar shitty processor en slechte RAM hé :) het is het systeem da telt, nie alles apart.
zo zou ik op Low/medium kunnen spelen met mijn kaart.
maar ik heb een 3GB Nvidia GT 555M met 6 GB RAM en een quad core processor van 2.00-2.90Ghz en 1600x900 scherm. ik denk toch dat ik medium/high zal kunnen spelen. ofja hoop ik toch, optimistisch blijven é.

tek-zotic

Legacy Member
valt goe mee
Q9450 + 8gb ram + HD4850 en ik kan redelijk op medium/high spelen ( in de beta versie)

Psy

Legacy Member
tabel is in ieder geval zever in vergelijking met mijn systeem.
volgens die tabel zou ne Ti560 @ 1920*1080 op ultra kunnen spelen aan 60-75fps, met een non-oc'd cpu, bullshit. :p
Ik haal op ultra een goeie 30-40 FPS (op een dan nog oc'd cpu), en das mij veel te weinig.
Op medium blijft het allemaal vlotjes aan 60+ lopen dus k'geef daar dan ook de voorkeur aan

tek-zotic

Legacy Member
hmm ok, ik draai dus op high 20-30, medium 25-35 fps, en op low 35-50 fps

Psy

Legacy Member
wel rekening houden dat ge telkens dat ge uw settings aanpast server moet reloggen, of wachten tot map herstart.
uw fps zal anders wel een beetje omhoog gaan, maar de meeste settings worden pas echt toegepast na een reload van de map/server
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan