Archief - Dark souls

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Naradia

Legacy Member
Ge moogt niet teveel gewicht dragen, als ge zwaard hebt, niet ook een boog en daarbij nog een schild en nog nen staf bv.
Enkel zwaard + schild of schild + staf of...
Strength verhogen help ook natuurlijk ^^

Veruca

Legacy Member
Wat doet ge eigenlijk best met gear da ge ni nodig hebt? Gewoon droppen, of is er een mogelijkheid om dat te verkopen ofzo?

johnmans

Legacy Member
ik heb alles tot hier toe gedropt omdat ik ook niet echt erges vond of ge het kon verkope

Antoine Le Fanu

Legacy Member
->MINOR SPOILER ALERT AHEAD<-​

@ Ice_Rabbit/Veruca ->Als je de 2 bellen laat rinkelen in het begin van het spel, krijg je de optie om aan de Firelink Shrine, items te feeden aan iemand. Waarbij je een minimum aan souls krijgt per item.

Is echt niet veel per item, geloof een Halberd kan je verkopen voor zo een 100 souls. Weet niet meer precies, zit niet op de game at the moment.

@Naradia -> Strength verhogen helpt niets voor gear te dragen. Endurance moet omhoog gedaan worden om meer te kunnen dragen.

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Bwa ja, waarom dumpen?
Het vergt niets van je stats.
En je kan misschien wel nog iets aan verdienen uiteindelijk.

johnmans

Legacy Member
kheb een vraagske... dernet stond er bij een lijk waar loot ligt in darkroot forest bij die 3 ents daar... plots stond der een witte cirkel? enig idee wat dat is?

Naradia

Legacy Member
ice_rabbit zei:
kheb een vraagske... dernet stond er bij een lijk waar loot ligt in darkroot forest bij die 3 ents daar... plots stond der een witte cirkel? enig idee wat dat is?

1) Congratz met uw 100 posts :D
2) Witte cirkel? mss de loot van die ent? Anders no id tbh.

Runkle

Legacy Member
Antoine Le Fanu zei:
->MINOR SPOILER ALERT AHEAD<-​

@ Ice_Rabbit/Veruca ->Als je de 2 bellen laat rinkelen in het begin van het spel, krijg je de optie om aan de Firelink Shrine, items te feeden aan iemand. Waarbij je een minimum aan souls krijgt per item.

Is echt niet veel per item, geloof een Halberd kan je verkopen voor zo een 100 souls. Weet niet meer precies, zit niet op de game at the moment.

@Naradia -> Strength verhogen helpt niets voor gear te dragen. Endurance moet omhoog gedaan worden om meer te kunnen dragen.

Ik raad aan om in 1 van je playtroughs NIET tegen Frampz (die slang) te praten, aangezien je zo één van de covenants misloopt

Spel uitgespeeld, eindbaas was op 10 seconden dood; Homing crystal soulmass + speciale catalyst + de helm van gwendolyn = massive spell damage. Ik deed zo'n 2.5k damage met die spel, wat ongeveer de helft van zijn hp was :D.

johnmans

Legacy Member
hahaa merci, krijg ik daar ook 3 kusse voor? :p

en nee was geen loot... want die ents lage weg van die corpse.

ik kon er niets mee doen

Kennaah

Legacy Member
1ste bell later rinkelen en nu weet ik niet naar waar ik moet :p
da wordt weer ne zoektocht.

Runkle

Legacy Member
ice_rabbit zei:
titanite demon is next :D

Fout;

Je zou normaal de Basement key moet hebben, hiermee moet je naar die grote brug in de undead burg (waar die draak zit). In 1 van de torens (andere kant van waar die draak zit) is er een deur die je kan openen met deze key.

Ben al aan men New game + begonnen, vijanden slaan harder en verdragen meer :p. Estus flasks kunnen reinforcen tot 7 (wat het maximum is blijkbaar), healen nu voor een kleine 1k hp). Rekening houdend met het feit dat ik 20 flasks kan meenemen :D.

Veruca

Legacy Member
Kennaah zei:
1ste bell later rinkelen en nu weet ik niet naar waar ik moet :p
da wordt weer ne zoektocht.

Ik heb ook juist die bell gedaan. Nu gewoon terug naar het begin (bonfire waar de raaf u heeft gedropt) en daar de trap naar beneden denk ik.

In die kerk was er trouwens wel een rare ruimte. Boven het altaar had je zo'n deurgang die 'verborgen' was met houten planken. Achter die planken was er een trap naar boven, en op het einde was er een lege kamer met een tralies ervoor. Beetje raar om die te verbergen met wat planken. :wtf:

Naradia

Legacy Member
Veruca zei:
Ik heb ook juist die bell gedaan. Nu gewoon terug naar het begin (bonfire waar de raaf u heeft gedropt) en daar de trap naar beneden denk ik.

In die kerk was er trouwens wel een rare ruimte. Boven het altaar had je zo'n deurgang die 'verborgen' was met houten planken. Achter die planken was er een trap naar boven, en op het einde was er een lege kamer met een tralies ervoor. Beetje raar om die te verbergen met wat planken. :wtf:

ge zit verkeerd, daar moede lange tijd niet naartoe gaan

Kennaah

Legacy Member
Veruca zei:
Ik heb ook juist die bell gedaan. Nu gewoon terug naar het begin (bonfire waar de raaf u heeft gedropt) en daar de trap naar beneden denk ik.

In die kerk was er trouwens wel een rare ruimte. Boven het altaar had je zo'n deurgang die 'verborgen' was met houten planken. Achter die planken was er een trap naar boven, en op het einde was er een lege kamer met een tralies ervoor. Beetje raar om die te verbergen met wat planken. :wtf:

Daar zat bij mij een knight die golden armor aanhad. Die zei iets van ge krijgt later een reward en nu is die weg

Veruca

Legacy Member
Zojuist even een walkthrough op Youtube bekeken. Ik begrijp het niet helemaal. Normaal zit daar een kerel gevangen, maar die zat er niet bij mij. Maar diezelfde kerel, heb ik zojuist wel zien zitten beneden aan die eerste bonfire recht tegenover die vrouw die gevangen zit. Weird. :wtf:

Alsook, die Fire Keeper's Soul die ge vindt in de church... I think I wasted it. Blijkbaar moogde da ni zelf gebruiken, maar moet ge dat geven aan een NPC. Maar aangezien de omschrijving zelf zei van 'boosts your estus flasks', heb ik dat gewoon gebruikt. Het spel maakt het wel niet makkelijk voor je, en dan heb ik het niet alleen over de vijanden. :p
Ge krijgt enkel te horen dat ge 2 klokken moet luiden, maar voor de rest niets. Dus vind het raar hoe ik dan verkeerd kan zitten als ik effectief die eerste klok ben gaan luiden, om dan nog maar te zwijgen van het feit dat ge items kunt gebruiken die eigenlijk niet bedoeld zijn om zelf te gebruiken.

Edit: Hmm... misschien zat die kerel er bij mij niet meer omdat ik eerst die klok ben gaan luiden. Toen ik terug aan de eerste bonfire kwam, zei hij tegen mij van 'I don't think we've met before.', dus volgens mij is het best mogelijk dat je die niet altijd ontmoet in de kerk.

Runkle

Legacy Member
Veruca zei:
Zojuist even een walkthrough op Youtube bekeken. Ik begrijp het niet helemaal. Normaal zit daar een kerel gevangen, maar die zat er niet bij mij. Maar diezelfde kerel, heb ik zojuist wel zien zitten beneden aan die eerste bonfire recht tegenover die vrouw die gevangen zit. Weird. :wtf:

Alsook, die Fire Keeper's Soul die ge vindt in de church... I think I wasted it. Blijkbaar moogde da ni zelf gebruiken, maar moet ge dat geven aan een NPC. Maar aangezien de omschrijving zelf zei van 'boosts your estus flasks', heb ik dat gewoon gebruikt. Het spel maakt het wel niet makkelijk voor je, en dan heb ik het niet alleen over de vijanden. :p
Ge krijgt enkel te horen dat ge 2 klokken moet luiden, maar voor de rest niets. Dus vind het raar hoe ik dan verkeerd kan zitten als ik effectief die eerste klok ben gaan luiden, om dan nog maar te zwijgen van het feit dat ge items kunt gebruiken die eigenlijk niet bedoeld zijn om zelf te gebruiken.

Edit: Hmm... misschien zat die kerel er bij mij niet meer omdat ik eerst die klok ben gaan luiden. Toen ik terug aan de eerste bonfire kwam, zei hij tegen mij van 'I don't think we've met before.', dus volgens mij is het best mogelijk dat je die niet altijd ontmoet in de kerk.

Je moet die gaan bevrijden voor je de klok luidt, als je dit doet dan zal hij daarna bij de firelink shrine zitten en je een sunlight medal geven (deze kan je gebruiken om te stijgen in rank bij de sunlight covenant).

Het spel is inderdaad in het begin nogal vaag in waar je exact heen moet.
Je luidt eerst de bel op de kerk, dan ga je naar de basement en volg je gewoon de weg tot aan de queen of chaos. Na de 2 bellen gaat er een poort open en vanaf dan is het redelijk duidelijk wat je moet doen.
Waar jij zit (new londo ruins) en waar ice-rabbit zit (darkroot basin) is nog te vroeg (alhoewel je in darkroot basin al wat items voor later kan gaan halen, maar daar ben je wss te laag lvl voor)

In verband met die firekeeper souls;
Deze moet je inderdaad bijhouden, je kan je flasks laten reinforcen in Anor Londo of bij de white chaos queen

Veruca

Legacy Member
Zo te zien speel ik dus net iets anders dan de rest, wat op zich eigenlijk wel leuk is. Zo kan je het spel dus op meerdere manieren spelen, en geeft het dus een extra replay waarde. :)
Ach ja, ik ga me er niet druk om maken. Ik blijf gewoon m'n ding doen en het zal ook allemaal wel werken. :p

Ik heb trouwens zo'n sunlight medal gekregen van die sunlight knight ghost, die ik kon summonen voor ik het dak op ging op weg naar die bell. Blijkbaar kreeg ik die omdat ik het gevecht erna gewonnen heb zonder dat hij (of ik, maar da's nogal logisch) dood is gegaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan