Archief - Dark souls

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
Capra demon has it. :p

Ik heb hem daarstraks kunnen doden. Ben nu SL 28. :)

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Veruca zei:
Ik speel meestal gewoon Hollow, uit schrik om ge-invade te worden. :$

:p

Waarom schrik hebben? Als je sterft, wel ja, corpse-run. Win je? Zoveel te beter, humanity + alle zielen die hij had. Je verliest er niets bij, buiten een extra corpse run. Is altijd goeie fun die invasions. Soms zijn het NPC's die redelijk goeie items droppen. Zeker niet ontlopen.

Runkle

Legacy Member
Antoine Le Fanu zei:
Er zijn ook bepaalde "nadelen" als je het zo wilt bezien, als je echt human bent, kan je geinvade worden. Soms door NPC, die dan een rare item droppen of door echte mensen.

Afhankelijk van de locatie kan dit niet altijd even goed zijn.
Voorbeeld: In de depths terwijl je vecht tegen verschillende mobs, niet veel plaats om te bewegen en de invader kan tesamen werken met de rest van de mobs.

Humanity kan je ZEER leuke items opleveren. Maar als je sterft door een invader ben je wel je humanity kwijt. Ale toch het feit dat je human was, de rest kan je gewoon terug oppikken zoals gewoonlijk.

Invasions heb ik nooit last van gehad aangezien ik bijna altijd in een party zat. Hier hebben ze toch wel een serieuze steek laten vallen imo, niet in een party mogen zitten is gewoon te belachelijk.

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Current location: Depths
Waiting for: Summoning to help fight Gaping Dragon
Time spend: 20 minutes.

Conclusion: Will somebody goddamn summon me already to fight this bloody dragon xD

Veruca

Legacy Member
Ik heb de Gaping Dragon zojuist solo gedaan. Nu ja, eerste try was met Soltaire, maar die diende eigenlijk meer als afleiding terwijl ik die draak z'n staart eraf hakte. :D

Anyway, redelijk simpel gevecht... ge moet alleen zien dat die draak niet op u landt wanneer hij springt. Vooral niet als hij nog iets van 5% health heeft... :sop:

Soit, 3rd time's a charm. Iets van een 25k souls voor gekregen. :)

syndrom

Legacy Member
note, als ge een baas platlegt met hulp dat ge minder souls krijgt hé

Antoine Le Fanu

Legacy Member
syndrom zei:
note, als ge een baas platlegt met hulp dat ge minder souls krijgt hé

Enkel met echte mensen dacht ik? NPC's kunnen je helpen zonder enige downside.

Ik doe elke baas alleen, maar voor ik de baas doe leg ik altijd mijn summon sign neer om mensen te "helpen" aka upping my souls :p

Naradia

Legacy Member
Uit (eindelijk).
Mijn eindconclusie:
Zonder twijfels een unieke game, waarbij de speler zelf maar moet zoeken wat het verhaal is en waar hij naartoe gaat. Een game die geen enkele hulp biedde, maar waar blijkt dat het ook niet nodig was.
Soms iets teveel moeten farmen voor souls. Ookal zullen sommigen dit misschien ontkennen, maar als je x aantal souls moet krijgen om te kunnen levelen, x aantal souls om wapens op te graden, x aantal om zaken te herstellen,... dat gaat al snel om enkele 10.000en souls, en dat is onmogelijk om op een natuurlijke wijze te halen.
Dat is dus imo een aspect waar ze moeten aan werken, al weet ik niet meteen een oplossing tbh.
Nog een ander aspect was de dode wereld. Het niet bewegen van de lippen is iets redelijk prehistorisch in deze tijd. En er waren zeer weinig personages om mee te interacteren. Ik weet dat de online integratie dat zou moeten vervangen, maar toch... :(
De graphics waren rel gewoon, maar soms had je momenten waarbij ik wel even bleef stilstaan om het te bewonderen.
De framerate daarentegen was soms te laag, no excuse. Vooral in demon's ruins.
De moeilijkheidsgraad: moeilijkste game op de xbox alleszins, maar uiteindelijk wel perfect te doen. Elke baas vereist een skill van de speler, en eenmaal je weet wat, gaat het wel vlot.

Heb ik fun gehad aan de game? Eerlijk gezegd... niet echt. Soms, heel soms, kon ik ervan genieten, maar meestal was het frustratie en saaiheid (door het zoeken achter souls of humanity) dat overwon. Ik ben blij dat ik de ervaring gehad heb, maar nooit meer. Ik speel liever een iets chillere game zoals oblivion, met een wereld die ademt dan deze, ietwat dode wereld.

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Naradia zei:
Uit (eindelijk).
Mijn eindconclusie:
Zonder twijfels een unieke game, waarbij de speler zelf maar moet zoeken wat het verhaal is en waar hij naartoe gaat. Een game die geen enkele hulp biedde, maar waar blijkt dat het ook niet nodig was.
Soms iets teveel moeten farmen voor souls. Ookal zullen sommigen dit misschien ontkennen, maar als je x aantal souls moet krijgen om te kunnen levelen, x aantal souls om wapens op te graden, x aantal om zaken te herstellen,... dat gaat al snel om enkele 10.000en souls, en dat is onmogelijk om op een natuurlijke wijze te halen.
Dat is dus imo een aspect waar ze moeten aan werken, al weet ik niet meteen een oplossing tbh.
Nog een ander aspect was de dode wereld. Het niet bewegen van de lippen is iets redelijk prehistorisch in deze tijd. En er waren zeer weinig personages om mee te interacteren. Ik weet dat de online integratie dat zou moeten vervangen, maar toch... :(
De graphics waren rel gewoon, maar soms had je momenten waarbij ik wel even bleef stilstaan om het te bewonderen.
De framerate daarentegen was soms te laag, no excuse. Vooral in demon's ruins.
De moeilijkheidsgraad: moeilijkste game op de xbox alleszins, maar uiteindelijk wel perfect te doen. Elke baas vereist een skill van de speler, en eenmaal je weet wat, gaat het wel vlot.

Heb ik fun gehad aan de game? Eerlijk gezegd... niet echt. Soms, heel soms, kon ik ervan genieten, maar meestal was het frustratie en saaiheid (door het zoeken achter souls of humanity) dat overwon. Ik ben blij dat ik de ervaring gehad heb, maar nooit meer. Ik speel liever een iets chillere game zoals oblivion, met een wereld die ademt dan deze, ietwat dode wereld.

Maar, dat is het volledige idee achter Dark Souls? o.O Desperation, het gevoel van alleen zijn, you against the world. Ultimate solitude. Moest het zo lekker fluffy zijn zoals Oblivion (of opkomende Skyrim) waar je om de minuut een NPC tegenkomt die je wel iets te vertellen hebt ga je niet hetzelfde krijgen als je nu krijgt.

Uiteindelijk ieder zijn eigen mening. Maar Dark Souls is bedoelt om zo aan te voelen.

syndrom

Legacy Member
true, het is een intense game eigenlijk om te spelen. GOTY matariaal

Antoine Le Fanu

Legacy Member
syndrom zei:
true, het is een intense game eigenlijk om te spelen. GOTY matariaal

Inderdaad, maar zoals blijkt uit Naradia's reactie, is het niet een game voor iedereen. Je bent ervoor of je haat het. No middle way.

Update: Gisteren SL45 behaald, +15pyro hand,+10 Gargoyle halberd,+10 Hollow Shield. Zit aan een 50 humanity nu, en heb nog een 100 000 souls te spenderen. Busy times! :p

Antoine Le Fanu

Legacy Member
syndrom zei:
the hell, heb je souls zitten farmen op die glitchy manieren miss?

Neen, I FUCKING WISH! 2 uur verdwaald gezeten in BlightTown en dan zitten farmen omdat ik dacht bwa, ik ben hier nu toch. Veel leuke dingen gekregen en HEEL veel geinvaded.

Veruca

Legacy Member
Ik heb gisteren die grote kat afgemaakt in Darkroot. Wel op een spijtige manier eigenlijk. Het beest kwam aangelopen, en kwam vast te zitten tussen een boom en een helling. (Blijkbaar niet bij mij alleen, omdat er achteraf een oranje tekst stond met "weakness: tight spot". Soit, dan maar even van m'n hart een steen gemaakt en het beest uit z'n medelijden verlost. :p

Om dan achteraf besprongen te worden door 2 andere katten. :eek: Die heb ik wel op een eerlijke manier kunnen afmaken, dus dat gaf me al een beter gevoel over die eerste kill. :p

Zitten voor de rest wel wat rotbeesten in dat bos.

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Veruca zei:
Ik heb gisteren die grote kat afgemaakt in Darkroot. Wel op een spijtige manier eigenlijk. Het beest kwam aangelopen, en kwam vast te zitten tussen een boom en een helling. (Blijkbaar niet bij mij alleen, omdat er achteraf een oranje tekst stond met "weakness: tight spot". Soit, dan maar even van m'n hart een steen gemaakt en het beest uit z'n medelijden verlost. :p

Om dan achteraf besprongen te worden door 2 andere katten. :eek: Die heb ik wel op een eerlijke manier kunnen afmaken, dus dat gaf me al een beter gevoel over die eerste kill. :p

Zitten voor de rest wel wat rotbeesten in dat bos.

TIP: Ga nooit als Human in dat bos, behalve als je PvP zoekt, daarjuist als Human erin geweest, word eerst geinvade door een melee kerel. Mep mep dood, niet veel probleem. You have been invaded, nu deze keer een Sorcery user, die bijna neer, word ik nog door 2 man geinvade. WTF gasten xD 1vs1 he :o

Veruca

Legacy Member
Ik vraag me toch af hoe jullie aan zoveel humanity komen dat jullie bijna altijd als Human rondlopen. :wtf: Ik hou meestal al mijn humanity bij om bonfires te kindlen.

Jammer dat er maar weinig mensen de moeite nemen om boodschappen te upvoten.

syndrom

Legacy Member
Antoine Le Fanu zei:
TIP: Ga nooit als Human in dat bos, behalve als je PvP zoekt, daarjuist als Human erin geweest, word eerst geinvade door een melee kerel. Mep mep dood, niet veel probleem. You have been invaded, nu deze keer een Sorcery user, die bijna neer, word ik nog door 2 man geinvade. WTF gasten xD 1vs1 he :o

Ik heb die forest covenant gejoined, dan wordt ge telkens gesummoned als een non covenant member dat bos binnenstapt als human :D


Veruca zei:
Ik vraag me toch af hoe jullie aan zoveel humanity komen dat jullie bijna altijd als Human rondlopen. :wtf: Ik hou meestal al mijn humanity bij om bonfires te kindlen.

Jammer dat er maar weinig mensen de moeite nemen om boodschappen te upvoten.

Ge kunt makkelijk humanity farmen op die ratten in de depths.
Heb daar 7 humanitys gefarmed op een half uurtje.

Antoine Le Fanu

Legacy Member
syndrom zei:
Ik heb die forest covenant gejoined, dan wordt ge telkens gesummoned als een non covenant member dat bos binnenstapt als human :D




Ge kunt makkelijk humanity farmen op die ratten in de depths.
Heb daar 7 humanitys gefarmed op een half uurtje.

Oh ik hoop dat ik jou tegenkom, laat ik je kennis maken met mijn nieuwe chaos spell :p

TOMMYGUN

Legacy Member
Over pvp gesproken. Ik heb die darkwraith gejoind en heb nu door die gast 10 humanity te geven een red eye orb (die je oneindig x aantal kan gebruiken) om lekker veel pvp te doen. Toch wel dikwijls het onderspit moeten delven omdat je alleen maar hogere lvl chars kunt invaden. Had ik aan ene gevraagd wat voor lvl die was: ik was lvl 65 en hij lvl 367. Immens verschil hoor, ik blok zijn aanvallen met mijn schild maar dan ging er nog redelijk veel health weg, bijna niet te doen. Gelukkig is dat niet altijd zo en kan ik ze nog ownen maar met meer dan 300 lvls verschil is de strijd al op voorhand verloren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan